Ostaako joku vielä CD-levyjä? Miksi?
Mitä järkeä ostaa jotain turhaa tavaraa kämpän täytteeksi, kun voi ladata kaiken netistä.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Ostan, koska kannatan suosikki bändejäni.
Jos ketään ei ostaisi ei suosikki bändinikään tekisi musaa :)
Saahan ne bändit levy-yhtiöiden kautta royalteja streemauspalveluista
Vierailija kirjoitti:
Mika kirjoitti:
Parempi omistaa levyjä ja kuunnella stereoissa tai autossa.tietokoneessa tarvis olla hyvät kaiuttimet että saisi hyvin äänet kuulumaan.
Piuha äänikortista vahvistimeen. Kenellä on enää jotain tietokonekaiuttimia? Autoon muistitikku. Tervetuloa tulevaisuuteen.
Meillä on kolmessa koneessa Genelecit. Autossa saa kännykän kiinni usbilla, mitään tikkuja tarvitse.
Mulla on ollu jo vuodesta 2006 perinteenä ostaa tai saada lahjaksi uusin euroviisulevy ja kyllä oon vielä niin vanhanaikainen, että kuuntelen niitä jopa CD-soittimessa. Perheenjäseneni pitää mua myös vanhanaikaisesti, varsinkin mun molemmat isosiskot, mutten välitä niiden mielipiteistä. Mun iskän ja sen naisystävänkin luona on nykyään levysoitin/grammofoni, joten nekin on vanhanaikaisia.
T: euroviisufani M27
Kyllähän LP-levyinäkin julkaistaan uuttkin musiikkia ja elektroniikkaliikkeessä oli jopa kattava valikoima LP-soittimia.
Boomerit ostaa vanhasta tottumuksesta. Me nuoret ja nuorekkaat osataan striimata.
Tässä ajattelemisen aihetta kirjoitti:
- Cd:n ostamalla omistat musiikin. Suoratoistopalvelusta vuokraat ja saat kuunnelle niin pitkään kuin maksat kuukausimaksusi
- Cd:n voi ripata kuunneltavaksi vaikka kännykkään.
-Cd:n ääni on paljon parempi kuin pakatun musiikin.
- Cd:llä moni omistaa sellaista musiikkia mitä et sieltä suoratoistosta löydä
- Cd:stä menee paljon enemmän massia artistille kuin suoratoistopalvelusta
- Cd:n kuuntelu ei tee vanhanaikaiseksi eikä cd-levyjen kuunteleminen estä millään muotoa muiden formaattien kuuntelua
- Cd levyssä tulee mukana monasta pakkauksessa paljon mielenkiintoista luettavaa ja kuvia artistista
-Suoratoistossa on miljoonia kappaleita, mutta kaiken valinnannavaran myötä kuunteletko tosissassasi vai pläräätkö jatkuvasti? Tai ehkä sittenkin kuuntelet niitä samoja biisejä sitte sielläkin?
-Mitä tahansa toistat tietokoneella, voit nauhoittaa sen esim. audacityllä tiedostoksi tietokoneelle. Niin kauan kuin sinulla on tämä tiedosto, voit kuunnella sitä.
-Tiedostot voi myös ripata kännykkään
-Youtubesta ja suoratoistoista löytää todella laajalti musiikkia, voisin väittää, että sieltä löytää helpommin ja laajemmin kuin cd:ltä (hinnasta puhumattakaan). Varsinkin klassista musiikkia. Monia live esiintymisiä kun ei levyille laiteta.
Molemmissa on hyviä puolia, mutta itse olen siirtynyt kokonaan digitaaliseen. Omistan silti n. 500 cd levyä mutta eipä niitä jaksa esiin kaivaa kun se on niin käytännöllisempää kuunnella digitaalisena. Tietokoneesta vain johto vahvistimeen.
Mitään harvinaisempaa, vähän vanhempaa musaa tai bändiä ei voi ladata netistä.