Jätin lompakon kävelytien varressa olevan hiekkalaatikon reunalle ja nyt seuraan ikkunasta mitä tapahtuu
Näkyväisyys laatikon reunalle kävelytieltä erinomainen eli ei voi jäädä huomaamatta.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkyväisyys laatikon reunalle kävelytieltä erinomainen eli ei voi jäädä huomaamatta.
Miksi?Teetkö jotain tutkimusta ihmisten rehellisyydestä?Onko se oma lompakkosi vai joku varta vasten hankittu testilompakko?
Something like that. Jo tällä seurannalla tulokset yllättäviä.
Raportoi ihmeessä tänne :D Hyvä idea muuten tuo,että laitetaan isoja seteleitä koelompakkoon,mutta luultavasti ap ei enää näkisi rahoja,eli kalliiksi tuli testaaminen!Toisaalta,joku rehellinen ehkä voisi viedäkin lompakon seteleineen poliisin löytötavaroihin.
Itselläni palautui usko ihmisten hyvyyteen eilen,kun oikeasti vahingossa oli kännykkä pudonnut taskusta,ja ennen kuin ehdin edes itse soittaa siihen,kännykän löytäjä oli soittanut äidilleni selvittääkseen miten voi palauttaa puhelimen.
Ihana löytäjä kun äidin numeron valitsi. Suloista.
Mistä se tiesi äidin numeron?
Siten,että katsoi löytämänsä puhelimen valikosta nimen "Äiti" ja soitti siihen.
Kuka idiootti tallentaa oman äitinsä numeron puhelimeen?!?
Sellainen idiootti,joka sóittelee äidilleen.Helpompi katsos kun ei tarvitse joka kerta etsiä numeroa,vaan se on jo valmiina tallennettuna puhelimeen.
No miksi sä et sitten osaa huolehtia siitä puhelimestas ja saatat äitisikin vaaraan?
Miten äiti on vaarassa, jos hänen puhelinnumeronsa on löydetyssä kännykässä? Jos joku rikollinen löytää puhelimen, miksi ihmeessä hän tekisi jotain pahaa henkilölle, jonka nimi on puhelimen muistissa? Mikä hyöty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?Teetkö jotain tutkimusta ihmisten rehellisyydestä?Onko se oma lompakkosi vai joku varta vasten hankittu testilompakko?
Raportoi ihmeessä tänne :D Hyvä idea muuten tuo,että laitetaan isoja seteleitä koelompakkoon,mutta luultavasti ap ei enää näkisi rahoja,eli kalliiksi tuli testaaminen!Toisaalta,joku rehellinen ehkä voisi viedäkin lompakon seteleineen poliisin löytötavaroihin.
Itselläni palautui usko ihmisten hyvyyteen eilen,kun oikeasti vahingossa oli kännykkä pudonnut taskusta,ja ennen kuin ehdin edes itse soittaa siihen,kännykän löytäjä oli soittanut äidilleni selvittääkseen miten voi palauttaa puhelimen.
Mikä teini sinä olet? Melkein kaikki varmaankin. Mun pojilla näkyy olevan mun nimi tallennettu kylläkin omalla nimellä, mutta ice-koodilla edessä.
Ovatko poikasi alle kouluikäisiä?
22 ja 24. Miehellänikin oli äitinsä numero puhelimessaan, mutta ei enää, kun äitinsä kuoli talvella. itselläni on isäni numero, äitini on kuollut. Sä olet itse joku pissis, joka häpeää vanhempiaan, vai? Et siis soita ikinä äidillesi? Icekoodi on sitä varten, että jos joutuu esim. onnettomuuteen, puhelimen kautta voi löytää nopeasti kelle ilmoitetaan. Pikavalinta taas nopeuttaa. Erityisesti autosta bluetoothin kautta on paljon mukavampaa etsiä pikavalinta kuin etsiä numero ja minä soittelen läheisilleni, samoin poikani soittelevat mulle silloin tällöin, joskus on asiaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen idiootti,joka sóittelee äidilleen.Helpompi katsos kun ei tarvitse joka kerta etsiä numeroa,vaan se on jo valmiina tallennettuna puhelimeen.
No miksi sä et sitten osaa huolehtia siitä puhelimestas ja saatat äitisikin vaaraan?
Mihin vaaraan?Olet outo tyyppi.Ja kirjoitin jo ensimmäisellä sivulla,että puhelin oli pudonnut matkasta,ei siis ole tapana hukata tavaroita säännöllisesti.
Jaa, mä aattelin että sä säännöllisin väliajoin hukkaat puhelimesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni palautui usko ihmisten hyvyyteen eilen,kun oikeasti vahingossa oli kännykkä pudonnut taskusta,ja ennen kuin ehdin edes itse soittaa siihen,kännykän löytäjä oli soittanut äidilleni selvittääkseen miten voi palauttaa puhelimen.Ihana löytäjä kun äidin numeron valitsi. Suloista.
Miten äiti on vaarassa, jos hänen puhelinnumeronsa on löydetyssä kännykässä? Jos joku rikollinen löytää puhelimen, miksi ihmeessä hän tekisi jotain pahaa henkilölle, jonka nimi on puhelimen muistissa? Mikä hyöty?
Se voi olla noilla rikollissakeilla outoa ajatella, ettei normaali-ihmisillä ole mitään vaaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omalle äidille sitä useimmin on asiaa.Vai kenen äitien numeroita sinun puhelimessasi on?
Vierailija kirjoitti:
Itse aion nyt kesällä mennä rautatieasemalle (täällä Helsingissä, jossa varkaita riittää) takataskussani vanha lompsani, jonka aioin muutenkin heittää roskiin, lompsassa leikkirahaa, jotka pikavilkaisulla näyttävät aidoilta, ja seteleihin kirjoitettuna v----iluja ja katsoa ottaako joku pelle sen.
Mulla on vähän samanlainen suunnitelma. Aion kesällä mennä Helsingissä jonkin tapahtuman aikaan esim. puistoon istuskelemaan ja pidän vanhaa risaa laukkua (ulkoa päin kuitenkin kuin uuden näköinen) puolihuolimattomasti sivulla. Sisälle vähän leikkirahaa ja lappu "loser". Katsotaan kuinka kala nappaa! :D
Luin joskus tän tyylisen kokeen Valituista Paloista. Oli tehty useassa eri maassa ja pudotettu toistakymmentä lompakka ympäri maata isoissa kaupungeissa.
Suomi oli maista ainoa, jossa jokaikinen lompakon löytänyt palautti sen poliisille jne. eli jotka päätyivät takaisin ns. omistajilleen eli testaajille.
En muista tarkemmin testistä että oliko siinä tarkempaakin seurantaa mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni palautui usko ihmisten hyvyyteen eilen,kun oikeasti vahingossa oli kännykkä pudonnut taskusta,ja ennen kuin ehdin edes itse soittaa siihen,kännykän löytäjä oli soittanut äidilleni selvittääkseen miten voi palauttaa puhelimen.Ihana löytäjä kun äidin numeron valitsi. Suloista.
Ehkä lavastettu kidnappaus? :D Jos joku rikollisnero löytää puhelimen,etsii sieltä omistajan äidin puhelinnumeron ja soittaa numerottomana että olemme siepanneet lapsesi,tuo lunnasrahat sinne-ja-sinne,silloin-ja-silloin,niin saat hänet takaisin elävänä. Näin maailaisjärjellä ei kyllä tule mieleen mitään todellista vaaraa siitä,että äidin numero on puhelimessa nimellä äiti.Ehkä tämän ketjun pissis valaisee meitä,niin osatataan paremmin suojella läheisiämme.
Teen itse niin, että puhelin on lukittu mutta näytössä on tieto 50 euron löytöpalkkiosta. Uskon ja toivon että harva jaksaa alkaa purkamaan lukitusta mutta moni palauttaa saadakseen 50 €.
Hesarissa jollain hömppäosastolla oli kerran juttu, kun nainen oli nauranut vatsa kippurassa ja ohikulkija tullut kysymään, että mikä hätänä. Naiselta oli varastettu laukku ja ainoa sisältö laukussa oli pissanäyte, jota hän oli ollut viemässä Marian sairaalaan. Muistaako joku tarkemmin tätä juttua? Tästä on jo muutama vuosi aikaa.
Onkohan ap vielä linjoilla? Jos on,miten koe etenee,pidätkö tukkimiehen kirjanpitoa lompakon käsittelijöistä?!
Vierailija kirjoitti:
Teen itse niin, että puhelin on lukittu mutta näytössä on tieto 50 euron löytöpalkkiosta. Uskon ja toivon että harva jaksaa alkaa purkamaan lukitusta mutta moni palauttaa saadakseen 50 €.
Tässä on ideaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no mut kiva hei. Ihan huippujännää ajanvietettä oot kehitelly itselles näin viikonlopun alkajaisiksi.
Kenties seuraavalla kerralla laitan linkkiä liveseurantaan. ;)
Laita ihmeessä,sitten kun kyllästytään vastailemaan trolleille, voidaan kaikki joukolla seurata kun ohikulkijat käy katsomassa lähempää lompakkoa,joka paljastuu rukkaseksi.Se vasta on jännää huvia!
Musta oli aika suloista, kun koirani kaulapanta oli tipahtanut jonnekin ja seuraavana aamuna lapsen ääni soitti ja kysyi, onko multa hukkunut koiran kaulapanta. Kaulapannassa kun oli koiran nimi ja toisella puolella puhelinnumeroni. Poika oli löytänyt sen koulumatkallaan ja kävin sen sitten pojalta hakemassa koulupäivän jälkeen. Annoin myös löytöpalkkion, koska oli kiva huomata, että lapsetkin osaavat toimia rehellisesti. Hyvä mieli jäi molemmille.
Vieläkö ap;n koelompakko on siellä hiekkalaatikon reunalla?
No samaa olen ihmetellyt, ei edes setelit kelpaa.