Montako kilometriä kävelet tunnissa?
Montako kilometriä mielestäsi pitäisi kävellä tunnissa, että voi puhua reippaasta kävelystä?
Kommentit (26)
Mielestäni vähintään 6km. Jos pystyy kävelemään n. 7km, niin se on jo sitten todella reipasta. Ja jos haluaa mennä vielä paljon kovempaa niin aletaan puhua sitten jo kilpakävelystä tai sanotaanko että vaaditaan jo sitten teknistä osaamista.
Itse kävelen säännöllisesti n. 6,8km/h - vauhtia ja se on omasta mielestä jo aika raskasta yli puolen tunnin jälkeen.
Reilussa tunnissa menee 8km eli tasan tunnissa ehkä noin 7km? (8km oli joskus keskustasta kotiin) Varmasti menis enemmänkin, jos kävelis nopeampaa. En nyt yleensä täysiä kävele, vaan omaa perusvauhtiani.
Varmaan se 6 km/h on aika peruskävelyvauhti. Riippuu tietty askeleen pituudesta - pitkäkoipiset menee nopeempaa :)
n. 7km. Asfaltilla saattaa mennä ylikin, metsässä taas lähempänä 6km vaikka kuinka reippaasti menisi.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan se 6 km/h on aika peruskävelyvauhti. Riippuu tietty askeleen pituudesta - pitkäkoipiset menee nopeempaa :)
Joo, pitkäraajaisten on helpompi kävellä nopeaa kun puhutaan "normaalista" reippaasta kävelystä. Kilpakävelytekniikalla sitten voi lyhytraajaisempikin kävellä erittäin kovaa.
Itse n. 174cm:n pituisena 7km/h on jo tosi reipasta vauhtia, pystyisin ehkä nipin napin pitämään yllä tunnin yhtäjaksoisesti tuota vauhtia. Jollekin 190cm:n pituiselle taas tuo voi mennä ihan helposti.
5,7-6km ja olen lyhytjalkainen maatiainen
Noin 7 km/h reippaasti kävellen. 7,4 km näytti kännykkäsovellus kerran matkan pituudeksi ja tunti meni.
6 km helposti. 7 km on reipasta, sauvojen kanssa voi päästä 8 ja tuntee kyllä sitten tehneensäkin jotain.
Mä kävelen kai jotain 5-6, sellasta aika perusvauhtia, en mitään pikakävelyä.
Joku 4,5. Oon lyllerö ja kävelen hitaasti
Vierailija kirjoitti:
6 km helposti. 7 km on reipasta, sauvojen kanssa voi päästä 8 ja tuntee kyllä sitten tehneensäkin jotain.
Kun laittaa salilla maton 2% ylämäkeen niin tulee kyllä tuntuu jo 7km/h varmasti jos vaikka tunnin kävelee tai jos ei tunnu, niin sitten on jo varsin hyvä kunto ja/tai hyvä kävelytekniikka.
Kilpakävelyssä ideana on kai saada lantio rullaamaan ja hirveä frekvenssi askellukseen, siinä ei ole tarkoituksena harppoa pitkiä askeleita. Mutta kyllä se on silti ihan käsittämätöntä nopeutta mitä ne menee, ei juoksemalla pysyisi kovin kauan huippukävelijän perässä.... 50km:n kävely on yksi kovimmista lajeista, paljon vaikeampi kuin maraton-juoksu, koska tekniikka pitää koko ajan pysyä kasassa.
6 km/h on reipasta kävelyä. 7+ km/h on pikamarssia. Tämä siis tasaisella. Eri asia, jos mennään maastoon.
6km/h oli kännykkäsovelluksen mukaan viimeisin lenkki, tosin kaupunkiympäristössä eli muutamia liikennevaloja, suojateitä ja turistiryhmittymiä oli matkan varrella. 7km/h varmaan onnistuisi mutta saattaisi olla jo munaravia.
Vaihtelevassa maastossa asfaltilla noin 7km/h. Enkä edes yritä siinä mitään pikakävelyä vielä.