Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nihkeimmät luokkaretkikohteet, missä luokkasi kävi ala-asteaikoina?

Vierailija
05.05.2016 |

Riuttalan talonpoikaismuseo. Oli kyllä tylsin reissu ikinä. Ja tämä joskus 80-luvun loppupuolella. Linja-autossa pillimehua, tylsiä VHS-kasetteja bussissa istuen..

Kommentit (1194)

Vierailija
61/1194 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alpo Jaakolan patsaspuisto oli tympeä. Jotain käsittämättömiä romukasoja sellainen metsäläntti täynnä.

Vierailija
62/1194 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ala-asteen "pääretki" eli 6. luokka oli Uudenkaupungin autotehtaalle. Tai piti olla, perillä selvisi ettei jostain syystä voidakaan mennä sinne, en muista enää miksei. Käytiin sitten jossain torilla ja ostin sellaisen limaisen käden jossa oli pitkä limanaru.

Käytiin kerran myös Leafin tehtaalla, mutta ei saatu kuin muutama karkki...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/1194 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala-asteen kolmannella luokalla pyöräilimme porukalla kaupungin kierrätyskeskukseen (!).

(Tämä ei edes ole vitsi, vaikka huvittaakin tänä päivänä. Silloin ei edes hymyilyttänyt. Kuinka niin olin lama-ajan lapsi?)

Tämä sai nauramaan ääneen, anteeksi! :')

*kuvittelee pienet kolmasluokkalaiset polkemassa hiki hatussa ja suut mutrussa matkalla kolhoon halliin ihmettelemään vanhentunutta elektroniikkaa ja parhaat päivänsä nähneitä mainosverkkareita*

Millainen sadisti teillä oikein oli opettajana, jos tämä oli hänen mielestään vuoden kohokohta?

Vierailija
64/1194 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joensuun vedenpuhdistamo. Tämä ei ollut varsinainen luokkaretki vaan ekskursio lukiossa biologian kurssilla, mutta mieleenpainuva kokemus muuten. En ole elämässäni nähnyt niin valtavaa määrää ihan rehellistä p*sk**, enkä varmati tule koskaa toiste näkemäänkään. Tosin näky ei ollut se rankin asia, vaan haju...

Minäkin oon päässyt nauttimaan tuosta samasta luokkaretkikohteesta, tosin ala-asteella. Oli kyllä paskin reissu koskaan! :D

Vierailija
65/1194 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella koko koulu raahattiin "pulkkailemaan" kahdenkymmenen asteen pakkasessa. Aluksi olimme innoissamme, eikä pakkanen haitannut, mutta sitten selvisi, etteivät opettajat uskaltaneet päästää meitä lähistöllä olevaan oikeaan pulkkamäkeen laskemaan. Koko retki siis lopulta koostui siitä, että talsimme ympäri kaupunkia pulkkia raahaten ja vieläpä niin naurettavan hitaasti, että kaikille tuli varmasti kylmä.

Vierailija
66/1194 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta tuntuu että mun kokemus voittaa. Samana päivänä meidän luokka meni ihan oikeasti sinne jätevedenpuhdistamoon ja rinnakkaisluokka (erityislapsia, monilla ADHD mutta ei mitään sen vakavampaa, autismia tms), meni Fazerin tehtaalle vetämään napansa täyteen suklaata. Kyllä 11-vuotiasta minua muuten harmitti.

Ollaankohan me oltu samalla luokalla? :) Me käytiin 11-vuotiaina jätevedenpuhdistamossa ja muistan, että esittelijä siellä sanoi, että "tänne ei sitten saa tulla hengailemaan huvikseen". Muistelin, että rinnakkaisluokka olisi mennyt Viroon, mutta todennäköisempää olisi tuo Fazerin tehdas.

Vierailija
67/1194 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä suurin pettymys (odotuksiin nähden) oli käynti Vatikaanissa yläasteen Rooman-leirikoulussa, joka kyllä muuten oli kirkkaasti paras leirikoulu ikinä.

Odotukset olivat siis korkealla, koska täytyihän kolmen tunnin jonotus paahtavassa helteessä palkita jotenkin. Museossa kuitenkin oppaaksemme oli jostakin syystä valittu joku opettajan kaveri oikean oppaan sijaan, jotta saisimme opastuksen suomeksi. No ihan kiva idea, mutta opastus itse oli ihan paska. Opas selitti ihan ihmeellisiä juttuja, eräänkin taulun kohdalla alkoi höpistä jotain tyyliin "tässä on nyt sitten kissa ja koira kuten kissa ja koira yleensä ovat", ja kyseiset elukat olivat suunnilleen pieni yksityiskohta taulun alalaidassa. Myöhemmin olen tajunnut pällistäneeni siellä historian merkittävimpiä teoksia (mm. Ateenan koulu) saamatta niistä mitään irti, sillä opas hölisi ihan mitä sylki suuhun toi.

Vierailija
68/1194 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin Varkaudessa katsomassa Taipaleen kanavaa ja mekaanisen musiikin museossa. Kolmannella luokalla.

Vierailija
69/1194 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mentiin kävellen riistapellolle istuttamaan jotain kaaleja... Hieno retki tosiaan.

Vierailija
70/1194 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella koko päivän kestävä retki Uuraisten koululle tutustumaan bussilla matkat taittaen. Siellä sitten ihmeteltiin, millainen meno siellä on. En muista mikä pointti matkassa mahtoi olla. Ulkomaille Uuraisille, niinhän sitä sanotaan?

Vierailija
71/1194 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun vieressä oleva metsä

Vierailija
72/1194 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokkaretken sijasta jäimme koululle pelaamaan lautapelejä. Vuotta alempi luokka lähti samaan aikaan Linnanmäelle tmv. Muistan vaan, että kellään ei ollut hauskaa.

Vierailija
73/1194 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä asenteessa on vikaa kun ei nähdä hyviä puolia kohteessa vaan nuristaan vielä aikuisenakin. Paremmin noi tässä mainitut kohteet jää mieleen kuin perussärkänniemet, joissa käydään muutenkin.

Vierailija
74/1194 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just muistelin miehelle eilen kouluaikaista luokkaretkeä vedenpuhdistamolle, heillä ei sellaista luokkaretkeä tehty vaikka viiden vuoden erolla käytiin peruskoulut samassa kaupunginosassa. Ihan siedettävä reissu sinänsä mutta se jumalaton paskan haju tarttui vaatteisiin eikä lähtenyt useammassakaan pesussa ja ne piti sit heittää pois. Kaikki kunnia heille jotka on töissä siellä.

Vierailija
75/1194 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala-asteen kolmannella luokalla pyöräilimme porukalla kaupungin kierrätyskeskukseen (!).

(Tämä ei edes ole vitsi, vaikka huvittaakin tänä päivänä. Silloin ei edes hymyilyttänyt. Kuinka niin olin lama-ajan lapsi?)

Tämä sai nauramaan ääneen, anteeksi! :')

*kuvittelee pienet kolmasluokkalaiset polkemassa hiki hatussa ja suut mutrussa matkalla kolhoon halliin ihmettelemään vanhentunutta elektroniikkaa ja parhaat päivänsä nähneitä mainosverkkareita*

Millainen sadisti teillä oikein oli opettajana, jos tämä oli hänen mielestään vuoden kohokohta?

Olisiko ollut parempi olla luokassa sekin aika?

Toivottavasti ette tartuta paskaa asennettanne omiin lapsiinne.

Vierailija
76/1194 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siilinjärven Fontanella

Vierailija
77/1194 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina oli kivaa...

Vierailija
78/1194 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KOKONAISVALTAINEN TERVEYS kirjoitti:

Jokainen meistä tietää, että liikuntaa tulisi harrastaa kehon ja kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin edistämisen nimessä säännöllisesti. Kuitenkaan läheskään kaikki eivät harrasta säännöllisesti liikuntaa. Jos sinä olet yksi niistä monista, jotka eivät ole saaneet terveellisistä elintavoista kiinni, on tämän tekstin lukeminen sinulle ensiarvoisen tärkeää. Teksti käsittelee nimenomaan säännöllistä liikuntaa, koska se on terveellisten elintapojen kokonaisvaltaisimmin fyysiseen ja henkiseen hyvinvointiin vaikuttava ja siten tärkein osa-alue.

Asenne on se, mikä ratkaisee monella elämän saralla ja näin on ehdottomasti myös liikunnan kohdalla. Uskomalla itseesi voit muuttaa tottumuksiasi. Ihmiset eivät halua tehdä asioita ilman hyvää syytä. Sinun tulee opetella perustelemaan asiat itsellesi: haluan juosta, että pääsen parempaan kuntoon, ja mitä useammin juoksen, sitä paremmaksi kunto kehittyy. Säännöllisen treenaamisen aloittaminen vaatii aivan ensiksi tekosyiden heittämistä suoraan romukoppaan. Tekosyitä on monenlaisia ja varmasti ainakin osa seuraavista kuulostaa tutuilta.

- Minulla ei ole aikaa.

- Minulla ei ole varaa.

- Minä olen liian väsynyt.

- Minä en osaa.

- Söin tänään terveellisesti, joten treenaaminen ei ole välttämätöntä.

- Olen liian vanha kuntoilemaan.

- Salilla käyminen on tylsää.

- Töissä on kauhea kiire ja on pakko jäädä ylitöihin

- Minulla on kuukautiset ja särkyjen vuoksi haluan vain maata.

- Unohdin hankkia uudet treenivaatteet.

- Kuntoilu on niin kauhean rankkaa

- Olen jo niin huonossa kunnossa, ettei tämän treenin väliin jättäminen tunnu missään.

- En jaksa peseytyä.

- En ole kuntosali-ihminen.

- En halua nähdä ketään juuri nyt.

- Olen varmasti tulossa kipeäksi.

- Laji on liian raskas, pidän kevyemmästä liikunnasta.

- Olen liian nälkäinen.

- En halua.

- En halua mennä yksin, mutta en saa seuraakaan.

Nämä tekosyyt eivät tule tuomaan sinulle terveyttä eikä kokonaisvaltaisesti hyvää oloa. Tämä fakta sinun on hyväksyttävä ja otettava itseäsi niskasta kiinni. Aloittaminen on aina vaikeaa ja kaikki meistä on ollut aloittelijoita joskus. Nämä tekosyyt ovat meille kaikille tuttuja, mutta niiden selättäminen on mahdollista! Sinun tulee uskoa itseesi, koska silloin kykenet siihen!

TUNNIN TREENI VIE 4% PÄIVÄSTÄSI, SEN VÄLIIN JÄTTÄMINEN VIE TERVEYTESI.

Liittyi luokkaretkiin miten?

Tuon tyypin sairas huomionkipeys menee täysin överiksi. En ole koskaan nähnyt vastaavaa, vain melkein (!) yhtä sairaita tapauksia. Ignooratkaa se jo.

Vierailija
79/1194 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tokaluokan luokkaretki meni istuessa linja-autossa ja ajellen pitkin kotikaupunkia. Ymmärtäisin tuon jos tarkoituksena olisi ollut käydä kaupungin nähtävyyksiä läpi mutta ei. Ihan päämäärätöntä ajelua. No käytiin me satamassakin :D Eväät syötiin jossain levähdyspaikalla.

Hiukan kyrsi, sillä vuotta nuoremman siskoni luokkaretki (tuolloin hän siis oli ykkösellä), suuntautui kotieläinpuistoon.

Vierailija
80/1194 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

WraithTodd kirjoitti:

No tokaluokan luokkaretki meni istuessa linja-autossa ja ajellen pitkin kotikaupunkia. Ymmärtäisin tuon jos tarkoituksena olisi ollut käydä kaupungin nähtävyyksiä läpi mutta ei. Ihan päämäärätöntä ajelua. No käytiin me satamassakin :D Eväät syötiin jossain levähdyspaikalla.

Hiukan kyrsi, sillä vuotta nuoremman siskoni luokkaretki (tuolloin hän siis oli ykkösellä), suuntautui kotieläinpuistoon.

Tämähän olisi unelma! :D Rakastan päämäärätöntä ajelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän