Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nihkeimmät luokkaretkikohteet, missä luokkasi kävi ala-asteaikoina?

Vierailija
05.05.2016 |

Riuttalan talonpoikaismuseo. Oli kyllä tylsin reissu ikinä. Ja tämä joskus 80-luvun loppupuolella. Linja-autossa pillimehua, tylsiä VHS-kasetteja bussissa istuen..

Kommentit (1194)

Vierailija
1181/1194 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

5&6 luokat yhdessä linja-autolla jonkin kotikunnan järven rannalle. Siinä oli iso pysäkki ja eväidensyöntipaikka yhdelle perheelle. Aurinkoinen, mutta kylmä ja tuulinen toukokuun alun päivä. Saatiin juustosämpylä ja trippi. Kateltiin vähän aikaa ympärille, ja sitten takaisin koululle. Olisiko ollut jokin pieni virkistäytymisraha käyttämättä lukuvuoden loppuessa. Kaikki mitä keskeytti tavalliset rutiinit otettiin vastaan. Muutaman kuvankin otin muistoksi. :D

Tosin noina vuosina toukokuun alkuun oltiin jo käyty koko opetussuunnitelman mukainen opetus muutenkin, joten toukokuu oli liikuntaa ja visailua. Parasta aikaa.

Vierailija
1182/1194 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Särkänniemi ala-asteella. Sisäänpääsylippu maksettiin, ja koulusta tuli mukaan pillimehu ja sämpylä. Toukokuu, joten järkyttävän kylmä ja ajoittainen sade. Mun perheellä ei ollut antaa mulle rahaa, joten kävelin siellä kylmässä huvipuistossa, kun iso osa muista lapsista osti rannekkeet, pelejä, herkkuja ym.

Samanlaisia kokemuksia on muistakin ala-asteen retkistä.

En tiedä miksi niihin piti mennä väkisin, kun samat tietyt lapset jäi aina ilman huveja, eikä mitään ilmaista tekemistä ollut koskaan saatavilla, ei edes keinuja, pallopeliä tms.

Mekin käytiin ala-asteella Särkänniemessä, vieläkin on tallessa joitain juttuja siltä reissulta, ranneke, avaimenperä ja jotain lippuja. Taisi olla keväällä 1987.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1183/1194 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin varmaan erilainen lapsi koska nautin kaikesta; tehtaiata, museoista, eri paikoista, jopa patsaista! Ehkä se johtui siitä että en matkustellut vanhempien kanssa? Retket olivat 70-luvun lopussa ja 80-luvulla. Ainoa pettymys oli Hämeenlinnan maauimala, jossa ei ollutkaan vettä. Mutta Aulangon karhupatsas oli hieno.

Luokkaretket sytyttivät kotimaan matkailukipinän, mikä roihuaa edelleen.

Vierailija
1184/1194 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin varmaan erilainen lapsi koska nautin kaikesta; tehtaista, museoista, eri paikoista, jopa patsaista! Ehkä se johtui siitä että en matkustellut vanhempien kanssa? Retket olivat 70-luvun lopussa ja 80-luvulla. Ainoa pettymys oli Hämeenlinnan maauimala, jossa ei ollutkaan vettä. Mutta Aulangon karhupatsas oli hieno.

Vierailija
1185/1194 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla lähdettiin taksikyydeillä metsään poimimaan marjoja. Paska reissu, hyttyset söi koko ajan ja saapas meinasi hukkua suohon pysyvästi. Pois lähdettäessä kolme kaveria unohtui metsään. Pelastuspartio etsi heidät illalla. Olivat kävelleet ympyrää ja juoneet ojasta. Ei muistaakseni toiste tehtyä vastaavaa retkeä.

Vierailija
1186/1194 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kun otasiin edes käyty jossain :D yläasteella vasta oli ysin luokkaretki Tampereellaja mukavaa oli kyllä

Vierailija
1187/1194 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellaksen karkkitehdas Turussa. Minttusuklaata sai syödä niin paljon kun jaksoi ja voi sitä oksennuksen määrä paluumatkalla bussissa. En tykkää minttusulaasta edelleenkään...

1188/1194 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Särkänniemi ala-asteella. Sisäänpääsylippu maksettiin, ja koulusta tuli mukaan pillimehu ja sämpylä. Toukokuu, joten järkyttävän kylmä ja ajoittainen sade. Mun perheellä ei ollut antaa mulle rahaa, joten kävelin siellä kylmässä huvipuistossa, kun iso osa muista lapsista osti rannekkeet, pelejä, herkkuja ym.

Samanlaisia kokemuksia on muistakin ala-asteen retkistä.

En tiedä miksi niihin piti mennä väkisin, kun samat tietyt lapset jäi aina ilman huveja, eikä mitään ilmaista tekemistä ollut koskaan saatavilla, ei edes keinuja, pallopeliä tms.

Mekin käytiin ala-asteella Särkänniemessä, vieläkin on tallessa joitain juttuja siltä reissulta, ranneke, avaimenperä ja jotain lippuja. Taisi olla keväällä 1987.

Oltiinko me samalla retkellä? 😄

Vierailija
1189/1194 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihian kylänpään koulusta tehtiin luokkaretki jurvaan päin pyörillä metsään, jossa mentiin risusavottaan metsään. Hyvät mukavat muistot. Samoin kerran linja-autolla Seinäjoelle, siellä käytiin ainakin Lakeuden ristissä, mukava reissu sekin. Vaatimatonta, mutta ah niin ihanaa. 

Vierailija
1190/1194 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

03 Tykkimäki. Ihan vaan siksi, että oli hirveä sade ja ukkonen. Ainoa kiva asia oli, että silloisen tyttiksen kanssa mentiin kummitusjunaan ihan vain imuttelemaan. :D oltiin siis kuudennella luokalla ja meidän opettaja oli hirveä nipo, sen nähden ei saanut edes pitää kädestä.

Vierailija
1191/1194 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

James May valmistaa 70-luvun alun luokkaretkieväänsä, Gen-Z yökkäilee niille xD

Vierailija
1192/1194 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokkaretki kaatopaikalle ei ollut mikään varsinainen elämäni huippuhetki.

Vierailija
1193/1194 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humppilan lasitehdas 80-luvun lopussa.

Joku jorisi tunnin jostain lasin puhalluksesta. Markalla saatiin ostaa jotain lasin rippeitä mitkä oli jäänyt puhalluksesta yli eli roskaa.

Kotimatkalla saatiin bussissa sämpylät ja pillimehut. Opettaja haisi hielle ja valkosipulille.

Matkasta jäi pysyvä masennus

Vierailija
1194/1194 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin varmaan erilainen lapsi koska nautin kaikesta; tehtaiata, museoista, eri paikoista, jopa patsaista! Ehkä se johtui siitä että en matkustellut vanhempien kanssa? Retket olivat 70-luvun lopussa ja 80-luvulla. Ainoa pettymys oli Hämeenlinnan maauimala, jossa ei ollutkaan vettä. Mutta Aulangon karhupatsas oli hieno.

Olen sitä sukupolvea, ei käyty missään. Elämän varrella on sitten käyty vaikka missä ulkomaita myöten ja edelleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän