Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan korjauttaa hampaani - mies raivostui

Vierailija
05.05.2016 |

Olen 28v nainen, avoliitossa 30v miehen kanssa. Olemme olleet yhdessä 9 vuotta ja asuneet yhdessä siitä 7 vuotta.
Mua on pitkään vaivannut iso rako mun yläetuhampaiden välissä. Suoraan sanottuna oon vihannut sitä lapsesta asti ja halunnut korjata sen, mutta laminaatit on tosi kalliita. Mulla oli raudat pentuna, mutta niillä tätä ei saatu korjattua - hammaslääkärikin suoraan totesi että ei tää raudoilla tuu sen hienommaks, leuan lakattua kasvamasta voi laittaa kuoret jos rako vaivaa.
Mies tietää että vihaan tätä asiaa ulkonäössäni. Kerroin eilen illalla että olen vihdoinkin saanut kerättyä rahat kasaan että voin korjauttaa tämän asian ja mies alkoi raivota. Oon kuulemma "turhamainen idiootti" jolla ei ole "mitään käsitystä rahan arvosta".
Koko ajan kun olen tätä rahaa säästänyt oon maksanut avokätisesti puolet tän talouden menoista, mutta pihistellyt esim. mun omista vaatteista ja muista vastaavista.
Meen ehdottomasti korjauttamaan nää hampaat kuitenkin, mutta miehen reaktio epäilyttää. Mies voi lähteä jos laitan rahaa tällaiseen "turhuuteen", mut ainakin mun mielestä se ei sitten ollut mun arvoinen. Mitä sanotte?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin toteutat haaveesi. Sinulla on siihen rahaa. 

Vierailija
2/44 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on asennevamma ja himo rahaan. En ymmärrä tuollaisista asioista raivostumisia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun hampaat ja sun rahat, miehellä ei ole nokankoputtamista!

Vierailija
4/44 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun hampaat, sinun rahat, sinun päätös. Outo kommentti mieheltäsi. Haluaisiko hän, että sillä summalla ottaisit osaa miehen haluaman moottoripyörän hintaan tai jotain?

Vierailija
5/44 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko maksaa muuten?

Vierailija
6/44 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tsemppaavista kommenteista. Mä ehdottomasti korjautan nää koska olen siitä lapsesta asti haaveillut. Tuntuu vaan tosi oudolta, että mies suuttui tollaisesta. Ollaan oltu vuosikausia yhdessä eikä vastaavaa piirrettä oo ilmennyt... Toisaalta mä en ole säästänyt rahaa mihinkään näin isoon projektiin koskaan aikaisemmin. Mut kyseessä on mun palkka josta oon aina laittanut osan sivuun, ja oon sen itse ansainnut joten mun mielestä on ihan ok että käytän sen itseeni.

t. Ap

Vierailija
7/44 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko maksaa muuten?

Kahden hampaan laminaatit vähintään sen 2000 euroa. Mulla on säästössä 2500, jos tulee jotain yllättäviä kuluja.

t. Ap

Vierailija
8/44 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, jatkan vielä. Olen viisikymppinen,  ja tällä elämänkokemuksella kannustan nuoria naisia panostamaan myös itseensä.  Ei ole oikein, että jäät katumaan koko loppuelämäksesi sitä, että et korjannut asiaa, joka sinua häiritsee. Et ole enää niin nuori, että sinulla olisi murkkuiän komplekseja, vaan varmasti olet harkinnut asiaa. 

Toisten mielestä tosin hampaasi saattavat olla peräti persoonalliset ja hyvät, mutta en nyt siihen ota enemmälti  kantaa. Tunnen yhden vinohampaisen kauniin naisen, joka ei missään tapauksessa halua oikomishoitoa, koska nuo etuhampaat ovat persoonalliset ja jollain tavalla viehättävät.

Itse kävin rasvaimussa. Jonkun mielestä se on turhuuden turhuutta, mutta halusin. En tunne huonoa omaatuntoa. 

Vierailija
9/44 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovilla sais kohtuuhinnalla. Laminaatit on tottakai kauniimmat. Laita ihmeessä!

Vierailija
10/44 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko maksaa muuten?

Kahden hampaan laminaatit vähintään sen 2000 euroa. Mulla on säästössä 2500, jos tulee jotain yllättäviä kuluja.

t. Ap

Järkyttävää miten paljon tuollaisellakin asialla rahastetaan ja nyljetään lähimmäisiä. Ei voi oikeesti olla lähellekään tuota summaa, vaikka taitoa tietysti lääkäreiltä vaatiikin.

Vierailija
11/44 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, jatkan vielä. Olen viisikymppinen,  ja tällä elämänkokemuksella kannustan nuoria naisia panostamaan myös itseensä.  Ei ole oikein, että jäät katumaan koko loppuelämäksesi sitä, että et korjannut asiaa, joka sinua häiritsee. Et ole enää niin nuori, että sinulla olisi murkkuiän komplekseja, vaan varmasti olet harkinnut asiaa. 

Toisten mielestä tosin hampaasi saattavat olla peräti persoonalliset ja hyvät, mutta en nyt siihen ota enemmälti  kantaa. Tunnen yhden vinohampaisen kauniin naisen, joka ei missään tapauksessa halua oikomishoitoa, koska nuo etuhampaat ovat persoonalliset ja jollain tavalla viehättävät.

Itse kävin rasvaimussa. Jonkun mielestä se on turhuuden turhuutta, mutta halusin. En tunne huonoa omaatuntoa. 

Tosi sympaattinen kommentti, tuli hyvä mieli. Oon ihan samaa mieltä sun kanssa, on ihan tervettä panostaa toisinaan itseensä isomminkin. Tää on mun unelma ja toteutan sen, koska oon pitkään nähnyt vaivaa sen eteen. Jos mies ei ymmärrä, niin sitten ei ymmärrä.

t. Ap

Vierailija
12/44 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro lisää rasvaimusta, missä, hinta, miten pääsit jne. Kiitos!

Vierailija
13/44 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se pelkää sun löytävän toisen, jos korjaat hampaasi?

Vierailija
14/44 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muovilla sais kohtuuhinnalla. Laminaatit on tottakai kauniimmat. Laita ihmeessä!

Tiedän, mutta ajattelin aina että jos kerta laitan nää kuntoon niin parempi laittaa sitten kerralla hyvät. Noista muovisista on ollut paljon juttuja etteivät kestä yhtä hyvin.

t. Ap

Vierailija
15/44 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ystävä korjautti etuhampaaansa yli nelikymppisenä. Harmitteli, ettei ollut tehnyt sitä jo parikymmentä vuotta aikaisemmin.

Vierailija
16/44 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se pelkää sun löytävän toisen, jos korjaat hampaasi?

Niin no, voi olla. Siinähän pelkää, suoraan sanottuna. Teen koko korjauksen kuitenkin 100% itseni takia, koska tiedän että mulle tulee parempi olo jos saan nää fiksattua.

t. Ap

Vierailija
17/44 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on "keskivaikea" ahtaus sekä ylä-että alaleuassa. Hampaitani oiottiin murrosiässä, mutta silloin ns. retentiohoito ei ollut yhtä kehittynyttä kun nykyään, ja oikomistulos menetettiin osittain hampaiden hakeutuessa entisille paikoilleen. Nyt keski-iässä toteutin pitkäaikaisen unelmani ja oikomiskojeet ovat olleet suussa puoli vuotta. Tuloksia alkaa jo näkyä. 

Mieheni tuumasi, että siitä vaan, jos sitä haluaa. Hän laittaa rahaa puolestaan moottoripyöräilyyn ja golfiin.

Kustannuksista sanoisin, että maksettavaksi ei tule kerralla isoa summaa paitsi silloin, kun kojeet asennetaan. Silloin oli yläleuan koneistuksen hinta n. 600-700 euroa.

Me naiset luovumme helposti omista haaveistamme muiden hyväksi tai jonkun muun kieltäessä. Rohkaisen sinua toteuttamaan unelmasi. Itselläni ainoa asia mikä kaduttaa, on se, etten tehnyt tätä aikaisemmin.

Vierailija
18/44 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten itse reagoisit, jos miehesi sanoisi palkkaavan pt:n kolmeksi kuukaudeksi ja maksavan siitä 2500€?

Vierailija
19/44 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, mutta ajattelin aina että jos kerta laitan nää kuntoon niin parempi laittaa sitten kerralla hyvät. Noista muovisista on ollut paljon juttuja etteivät kestä yhtä hyvin.

t. Ap

Ehdottomasti näin. Kalliimmaksi vaan tulee jos ensin laitetaan huonot joita joudutaan sitten korjaamaan myöhemmin.

Vierailija
20/44 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap! Toteutat tietenkin unelmasi! Mulla laitettiin 25-vuotiaana neljään etuhampaaseen laminaatit, ja yksi implantti. Olin koko ikäni kärsinyt vinoista etuhampaista. Maksoi tosi paljon, en enää muista summaa, mutta olen tähän päivään asti ollut tyytyväinen eikä kertaakaan ole tarvinnut korjauttaa. Olen nyt 53 ja iloinen että tein sen heti kun oli taloudellisesti mahdollista. Tsemppiä !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme