Haluan korjauttaa hampaani - mies raivostui
Olen 28v nainen, avoliitossa 30v miehen kanssa. Olemme olleet yhdessä 9 vuotta ja asuneet yhdessä siitä 7 vuotta.
Mua on pitkään vaivannut iso rako mun yläetuhampaiden välissä. Suoraan sanottuna oon vihannut sitä lapsesta asti ja halunnut korjata sen, mutta laminaatit on tosi kalliita. Mulla oli raudat pentuna, mutta niillä tätä ei saatu korjattua - hammaslääkärikin suoraan totesi että ei tää raudoilla tuu sen hienommaks, leuan lakattua kasvamasta voi laittaa kuoret jos rako vaivaa.
Mies tietää että vihaan tätä asiaa ulkonäössäni. Kerroin eilen illalla että olen vihdoinkin saanut kerättyä rahat kasaan että voin korjauttaa tämän asian ja mies alkoi raivota. Oon kuulemma "turhamainen idiootti" jolla ei ole "mitään käsitystä rahan arvosta".
Koko ajan kun olen tätä rahaa säästänyt oon maksanut avokätisesti puolet tän talouden menoista, mutta pihistellyt esim. mun omista vaatteista ja muista vastaavista.
Meen ehdottomasti korjauttamaan nää hampaat kuitenkin, mutta miehen reaktio epäilyttää. Mies voi lähteä jos laitan rahaa tällaiseen "turhuuteen", mut ainakin mun mielestä se ei sitten ollut mun arvoinen. Mitä sanotte?
Kommentit (44)
Jos diasteemasi on häirinnyt lapsesta asti, kannattaa ehdottomasti hommata laminaatit (ei muovia, ei kestä yhtä hyvin). Sinun hampaasi, sinun rahasi, sinun päätöksesi. Miehellä ei ole mitään oikeutta valittaa asiasta. Päin vastoin, oletan ainakin että normaali ihminen ennemmin ilostuu kun kumppaninsa on itsekin iloinen ja tyytyväinen itseensä?
Vaikka olen hyvin nuori vielä, tiedän kuitenkin sen verran, että itseensä panostaminen kannattaa aina. Oli se sitten fyysiseen tai henkiseen puoleen satsaamista. Jos diasteeman korjauttaminen on sinulle se juttu, tee niin. Kuitenkin elämme vain kerran tällä planeetalla, eikös siitä kuuluisi ottaa ilo irti? Raha on tarkoitettu käytettäväksi, eikä käärinliinoissa ole taskuja, eli ei sitä rahanmenoakaan kannata sen suuremmin stressata (koska palkastasi olet säästänyt, etkä ole ottanut mitään pikavippiä tai lainannut summaa liivijengiltä tmv. :D).
N19
Huh miten hinnat on nousseet. Mulle laitettiin 9 vuotta sitten yksi laminaatti, joka maksoi kaikkinensa n 400 euroa.
Miehesi käyttää rahaa varmasti moniin sellaisiin asioihin, joita sinä et näe järkevinä.
Hyvä, että saat hampaasi kuntoon. :)
Vierailija kirjoitti:
Miten itse reagoisit, jos miehesi sanoisi palkkaavan pt:n kolmeksi kuukaudeksi ja maksavan siitä 2500€?
Mihin sitä rahaa oikein kuuluisi käyttää? Viinaan? Vaatteisiin? Meikkeihin? Herkkuihin? Treenaamiseen, bensoihin, maksukanaviin, elektroniikkaan? Nuo laminaatit tulevat olemaan suussa kauan, toivon mukaan. Ja sen mihin sen rahan on käyttänyt, huomaa joka kerta kun suunsa avaa.
Toisin kun viinat, jotka seuraavana aamuna on juotu. Vaatteet, joita on ehkä käytetty ainoastaan muutaman kerran ja herkut jotka jämähtävät läskeiksi vyötärölle, niin nuo hampaat tuovat iloa vuosiksi eteenpäin.
2500euroa ei ole edes mahdoton summa. Varsinkin kun se on saatu säästettyä, eikä velka rahaa.
Ohis
Minä säästän tällä hetkellä samaan asiaan. Olen 18-v. Jos aviomies yrittäisi sanoa siitä jotain pahaa, niin en ottaisi asiaa kuuleviin korviin. Koko ikäni olen vihannut rakoa yläetuhampaiden välissä ja korjautan sen heti, kun on varaa.
Mitä sanon? Tyhmä mies. Käy korjauttamassa hampaasi, mies sen kestäköön! :)
Vierailija kirjoitti:
Miten itse reagoisit, jos miehesi sanoisi palkkaavan pt:n kolmeksi kuukaudeksi ja maksavan siitä 2500€?
En ole ap, mutta miksipä kukaan moisesta suuttuisi? Varsinkaan, kun itse olisi säästänyt rahat omasta palkastaan. Itse kannustaisin puolisoani elämäntaparemontissa.
Ole tarkka sitten niiden laminaattien värin kanssa.Ennen kuin ne liimataan paikoilleen vertaa
erittäin tarkasti viereisiin hampaisiin. Se värin valinta saattaa tohtoreilta mennä vikaan.
Samaan hintaan hammaslabra valmistaa uudet oikeamman väriset.
Esim. liian valkoiset etuhampaat näyttävät ihan pupun hampailta.
Joskus jossain kyselyssä miehien mielestä sellainen rako etuhampaiden välissä
oli pelkästään seksikästä.
Seksikkyydestä en tiedä, mutta persoonallinen kyllä.
Lopputulos laminaattien kanssa ei ehkä sittenkään täytä sun haavetta. Ja jos rako on
suuri, sen poistaminen laminaateilla ei ehkä näytä luonnolliselta.Hampaista tulee tosi leveät.
Harkitse, ja käy hml vastaanotolla keskustelemassa asiasta.
Onnea matkaan.
Minä käytin noin 3000 eur (ihan omaa rahaani) silmien laserleikkaukseen. Olin haaveillut siitä monta vuotta. Olisin ollut todella ihmeissäni, jos aviomieheni olisi moisesta suuttunut.
Mulla on hampaissa korjattavaa. Pitäis saada yks uus ja yhtä suoristaa. Kauhean hintaista se on. Olen aloittanut kovan työnteon ja säästämisen niiden korjausta varten. Mistään ei tunnu tulevan tukea, naisystäväni varasi vielä ulkomaan matkan meille vaikka kerroin suunnitelmistani ja siihenkin menee taas rahaa. Hän kommentoi ettei hampaani häntä haittaa. Hiton ärsyttävää, eikö ihmiset ymmärrä että minua ne haittaa! Minua on kiusattu niiden vuoksi, minulle on naurettu niiden vuoksi, ne vaikuttaa tapaani nauraa ja olen kehittänyt hymyäni niin että ne menee peittoon, ne vaikuttaa tapaani ottaa kontaktia ihmisiin ja siten sosiaaliseen elämääni.
Joten minulta saat täältä kaikki sympatiat ja kaiken tuen, korjaat hampaasi niin kuin itse näet parhaaksi. Raha on vaan numeroita!
Mä korjautin laminaateilla 6 yläetuhammasta viitisen vuotta sitten. Toinen etuhammas oli penskana katkennut ja oli ikävän näköinen. Paras päätös ikinä, oon ollut tosi tyytyväinen. Mutta ei munkaan mies alkuun ymmärtänyt ollenkaan, että miksi. Piti mua vähän pöljänä, kun laitoin sellaisen summan rahaa hampaiden esteettiseen hoitoon.
Mutta nyt mieskin on tyytyväinen kun korjautin hampaat ja kun mies on nähnyt että nää hampaat toimii hyvin.
Tsemppiä sulle ap! Ja valitse hyvä hammaslääkäri.
Minun ja monen muunkin mielestä rako hampaiden välissä on seksikäs ja nuorekas. Ehkä miehesikin on sitä mieltä?
http://www.voice.fi/pop/viihde/madonna-ei-ole-ainoa-tahdet-joilla-on-pe…
Se on silti ihan täysin oma asiasi, jos haluat hampaasi vaihtaa. Eikö se operaatio tehdä niin, että omat hampaat hiotaan lähes kokonaan pois? Minun mielestäni on vähän surullista, jos joku luopuu oikeista hampaistaan. Kuitenkin, suu on sinun, hampaat ovat sinun.
t. Madonna-fani, joka joskus harkitsi hiotuttavansa itselleen raon hampaiden väliin, mutta tuli järkiinsä, koska ei halunnut pilata hampaitaan
Kiitos taas kommenteista! :) Tuli tosi varma olo kun täällä tsempattiin toteuttamaan omia unelmiaan. Heti ensi viikolla soitan hammaslääkäriin ja varaan ajan suunnittelukäynnille, niin katsotaan miten mun purukalusto saadaan fiksattua.
t. Ap
Kumpi sinulle on tärkeämpi, mies vai hampaat? Tai siis itse asiassa oletko sinä itse itsellesi tärkeämpi kuin miehen mielipide?
Kun sinä maksaisit hampaat omalla rahallasi, mitä syytä miehellä on siitä raivota? Mietipä tätä asiaa nyt oikein tarkkaan.
Ole rehellinen itsellesi ja tunnusta, onko tämä todella ainoa asia, josta mies raivostuu sinulle? Saatko pukeutua baariin oman mielesi mukaan, saatko ostaa itsellesi vaikka leivoksen jos mielesi tekee, entä ajatko sellaisella autolla kuin itse haluat ja mihin sinulla olisi varaa ... ?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on hampaissa korjattavaa. Pitäis saada yks uus ja yhtä suoristaa. Kauhean hintaista se on. Olen aloittanut kovan työnteon ja säästämisen niiden korjausta varten. Mistään ei tunnu tulevan tukea, naisystäväni varasi vielä ulkomaan matkan meille vaikka kerroin suunnitelmistani ja siihenkin menee taas rahaa. Hän kommentoi ettei hampaani häntä haittaa. Hiton ärsyttävää, eikö ihmiset ymmärrä että minua ne haittaa! Minua on kiusattu niiden vuoksi, minulle on naurettu niiden vuoksi, ne vaikuttaa tapaani nauraa ja olen kehittänyt hymyäni niin että ne menee peittoon, ne vaikuttaa tapaani ottaa kontaktia ihmisiin ja siten sosiaaliseen elämääni.
Joten minulta saat täältä kaikki sympatiat ja kaiken tuen, korjaat hampaasi niin kuin itse näet parhaaksi. Raha on vaan numeroita!
Jos puolisosi on mennyt ilman lupaa varaamaan (teille?) matkan, niin hän kyllä sitten saa maksaakin sen. Ei toisen puolesta saa eikä voi tehdä taloudellisia sitoumuksia!
Ihan ohiksena, mutta minusta rako etuhampaissa on oikeastaan aika kiva.
En lähtis perusterveisiin hampaisiin laittamaan laminaatteja. Siinä tuhotaan alkuperäinen hammas ja oot sitten ikuisesti "naimisissa" näiden laminaattien kanssa. Sulta lypsetään sitten kalliit huollot ja hoidot, ja odotettavissa on niiden uusiminenkin jossain vaiheessa. Eikä raon korjaaminen ole oikein hyvä laminaateille, tulee kaksi isoa talttahammasta kuin jollain jyrsijällä. Mieti vielä AP!!
Ehkä se rako etuhampaiden välissä on miehesi mielestä just ihana?
Mikäli oot työssä ja oot säästänyt rahaa hampaita varten niin mitä kyselet mieheltä mitä minä teen hampaiden kanssa. Varaat ajan ja menet.
Vierailija kirjoitti:
Kumpi sinulle on tärkeämpi, mies vai hampaat? Tai siis itse asiassa oletko sinä itse itsellesi tärkeämpi kuin miehen mielipide?
Mitä helvettiä? Totta kai oma hyvinvointi menee miehen mielipiteen edelle! Ei kai ihmiset puolisoita varten elä!
Toteuta vaan unelmasi. Täytyy vain sanoa, että omasta mielestäni mikään ei ole niin söpöä kuin rako yläetuhampaiden välissä.
Mies on idiootti. Toivottavasti tajuaa pyytää anteeksi.