Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan korjauttaa hampaani - mies raivostui

Vierailija
05.05.2016 |

Olen 28v nainen, avoliitossa 30v miehen kanssa. Olemme olleet yhdessä 9 vuotta ja asuneet yhdessä siitä 7 vuotta.
Mua on pitkään vaivannut iso rako mun yläetuhampaiden välissä. Suoraan sanottuna oon vihannut sitä lapsesta asti ja halunnut korjata sen, mutta laminaatit on tosi kalliita. Mulla oli raudat pentuna, mutta niillä tätä ei saatu korjattua - hammaslääkärikin suoraan totesi että ei tää raudoilla tuu sen hienommaks, leuan lakattua kasvamasta voi laittaa kuoret jos rako vaivaa.
Mies tietää että vihaan tätä asiaa ulkonäössäni. Kerroin eilen illalla että olen vihdoinkin saanut kerättyä rahat kasaan että voin korjauttaa tämän asian ja mies alkoi raivota. Oon kuulemma "turhamainen idiootti" jolla ei ole "mitään käsitystä rahan arvosta".
Koko ajan kun olen tätä rahaa säästänyt oon maksanut avokätisesti puolet tän talouden menoista, mutta pihistellyt esim. mun omista vaatteista ja muista vastaavista.
Meen ehdottomasti korjauttamaan nää hampaat kuitenkin, mutta miehen reaktio epäilyttää. Mies voi lähteä jos laitan rahaa tällaiseen "turhuuteen", mut ainakin mun mielestä se ei sitten ollut mun arvoinen. Mitä sanotte?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on hampaissa korjattavaa. Pitäis saada yks uus ja yhtä suoristaa. Kauhean hintaista se on. Olen aloittanut kovan työnteon ja säästämisen niiden korjausta varten. Mistään ei tunnu tulevan tukea, naisystäväni varasi vielä ulkomaan matkan meille vaikka kerroin suunnitelmistani ja siihenkin menee taas rahaa. Hän kommentoi ettei hampaani häntä haittaa. Hiton ärsyttävää, eikö ihmiset ymmärrä että minua ne haittaa! Minua on kiusattu niiden vuoksi, minulle on naurettu niiden vuoksi, ne vaikuttaa tapaani nauraa ja olen kehittänyt hymyäni niin että ne menee peittoon, ne vaikuttaa tapaani ottaa kontaktia ihmisiin ja siten sosiaaliseen elämääni.

Joten minulta saat täältä kaikki sympatiat ja kaiken tuen, korjaat hampaasi niin kuin itse näet parhaaksi. Raha on vaan numeroita!

Jos puolisosi on mennyt ilman lupaa varaamaan (teille?) matkan, niin hän kyllä sitten saa maksaakin sen. Ei toisen puolesta saa eikä voi tehdä taloudellisia sitoumuksia!

Minä meinasin kirjoittaa ihan samaa, kyllä naisystäväsi kuuluu maksaa sinun matka. Uskomattoman tökeröä käytöstä käyttää toisen rahaa ilman lupaa.

Vierailija
42/44 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saat korjauttaa omat hampaasi, eihän siihen pitäisi olla kellään mitään sanomista varsinkin kun teet sen rahoilla jotka olet itse säästänyt. Ja luulisi että mies joka on ollut sinun kanssa yhdessä melkein kymmenen vuotta on oppinut sinä aikana jo ymmärtämään kuinka iso asia tämä sulle on, olet varmaan miehelle kuitenkin monia kertoja vuosien aikana tästä puhunut, vai?

Tulee mieleen että mies ei ole tiennyt? että säästät tähän hammasjuttuun, on ehkä aatellut ettet ole tyytyväinen hampaisiisi mutta kukapa tässä olisi jokaiseen kohtaan itsessään täysin tyytyväinen, ja on ajatellut ettet sinä kuitenkaan koskaan aio tehdä asialle mitään, ja olet ihminen joka ei laittaisi rahaa mihinkään ulkonäköä kohentaviin leikkauksiin, kuten ei hänkään?

Ja onko teillä jotain sellaista yhteistä tärkeää johon olette säästämässä rahaa, esim. asunto tai jotain ja mies kokee nyt että on väärin sinulta laittaa tuhansia euroja ulkonäköön kun sen voisi käyttää järkevämminkin?

Noh nuo nyt oli mun jotain arvailuja miehen aivoituksista, voi olla että meni täysin metsään.. Itse kuitenkin sinuna korjauttaisin tuon raon jos se on jo lapsuudesta häirinnyt ja rahatkin siihen on jo tienattu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin korjautat hampaat. Itselleni ei tehty kuin toisen etuhampaan hionta tasaisemman hammasrivin saamiseksi, mutta niinkuin sinäkin, olen koko ikäni (50v) inhonnut tuota pupuhammasta ja monet naurut jääneet puolittaisiksi sen takia. 

Miehellä ei ole oikeutta arvostella sinun rahojesi käyttöä. Voisivat ne sitäpaitsi mennä turhempaankin kuin siihen, että jatkossa saat nauraa häpeilemättä. Onnea operaatioon! 

Vierailija
44/44 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai korjautat hampaat jos haluat! Minäkin hankin 2 vuotta sitten keraamiset laminaatit kahteen yläetuhampaaseen. Taitava hammaslääkäri osaa tehdä ne niin, että ovat täysin aidon näköiset eikä todellakaan mitkään pupuhampaat! Siellä hammaslääkärissä yhdessä katsotaan peilistä ja niin kauan muokataan/vaihdetaan/korjataan kunnes olet tyytyväinen. Mulla se vaati 4 käyntiä ja hienot tuli. Silti hinta yhteensä vain 1000eur.

Kyllä oli paras hankinta mitä oon tehnyt pitkään aikaan. Ainut mikä harmittaa on etten mennyt jo vuosia sitten. T. 41v nainen, Jkl