Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kellekkään tehty WAIS-testi esimerkiksi psykologin toimesta?

Vierailija
04.05.2016 |

Millaisia tehtäviä oli? Miltä tuntui ja miten meni? Saitteko tietää lopputuloksen tai ns pisteenne?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen neuropsykologi ja käytän itse WAISia työssäni jatkuvasti. Itse en kerro pisteitä, koska ne eivät ole mielekästä informaatiota testin käyttöä tuntemattomille. Kerron toki sen mitä testillä on tutkimuksen tarkoitukseen liittyen saatu selville perusteluineen.

Vierailija
2/7 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikentääkö uniapnea testitulosta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, onko uniapneasta aiheutunut tutkimuksen hetkellä akuuttia unen puutetta.

Vierailija
4/7 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kysyin pisteet vaikka psykologi sanoikin saman kuin tuo neuropsykologi. Ei kyllä älyn puolesta olleet mitkään huippupisteet..se oli minusta mielenkiintoista että 10 vuotta edellisten testien jälkeen tulokset oli lähestulkoon pysyneet kaikilta osin samoina. En muista mitä muita testattiin.

Vierailija
5/7 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle taidettiin sanoa, että älyn osalta olen 30 % väestöä käsittävästä yläpäästä. Onko tuollainen analyysi mahdollista?

Vierailija
6/7 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle taidettiin sanoa, että älyn osalta olen 30 % väestöä käsittävästä yläpäästä. Onko tuollainen analyysi mahdollista?

Testin toimivuus perustuu siihen, että sen osissa saatua raakapistemäärää verrataan oman ikäluokan keskimääräiseen suoriutumiseen, mikä selvitetään standardointitutkimuksilla ennen testin julkaisua). Tuo on siis se, mitä testillä voidaan kaikkein luotettavimmin arvioida.

Vierailija
7/7 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan