Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko mulla hyvä vai huono vastustus kyky??? Minulla usein kurkku lievästi kipeä, mutta kunnon tauti harvoin. Eli kukistaako kehoni flunssat??

04.05.2016 |

Mulla saattaa etenkin talvis aikaa joka viikko olla parina päivänä kurkku vähän kipeä, mutta se menee ohi eikä kunnon tautia tule.

Olen töissä sellaisessa paikassa jossa taudit jyllää.
Saanko siis usein tartuntoja, mutta minulla on hyvä vastuskyky niin kehoni voittaa taudin eikä pahempia oireita tule??

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono vastustuskyky.

Minulla on hyvä eikä minulla ole edes kurkku ikinä kipeä.

Vierailija
2/9 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä varsinaista syytähän me ei kurkkukivullesi tiedetä. Voi olla virus, voi olla talvella kuiva ilma, tms.

Vierailija
4/9 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/9 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä

Vierailija
6/9 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/9 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan kertoo siitä, että sulla on just hyvä. Saat selkeästi tartuntoja, mutta kehosi puolustautuu nopeasti tautia vastaan.

Vierailija
8/9 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono. Aikuisilla on tavallista, ettei flunssa oireile sen rajummin. Niillä, joilla on hyvä vastustuskyky, ei ole pientä flunssaakaan juuri koskaan.

Vierailija
9/9 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono vastustuskyky.

Kun ihmiseen tulee pöpö, niin hyvän vastustuskyvyn omaavat ihmiset kukistavat ne ennen kuin tauti oireilee. Pöpöjä pitää elimistössä olla suhteellisen paljon ennen kuin ne kykenevät aiheuttamaan oireita, jotka voidaan havaita. Tähän perustuu esimerkiksi se, että oireetonkin ihminen voi tartuttaa taudin toiseen: hän kantaa pientä pöpömäärää joka riittää tartuttamaan mutta ei aiheuttamaan oireita.

Jos vastustuskyky on syystä tai toisesta alentunut, pienempi pöpömäärä riittää aiheuttamaan oireita ja toisaalta elimistöllä kestää kauemmin tuottaa pöpöjä vastaan taistelevia aineita, jolloin oireilla on aikaa tulla esiin.

Jotkut sairaudet voivat alentaa vastustuskykyä. Vastustuskykyynsä voi vaikuttaa terveillä elintavoilla.