Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni antama synttäri"lahja" on kuin painajainen

Vierailija
04.05.2016 |

Täytän vuosia viikonloppuna ja yksi läheisimmistä ystävistäni halusi järjestää juhlat minulle ”lahjaksi”, koska asun kuulemma niin ahtaasti ja yksin on iso vaiva kokata, kissat eivät tykkää suurista ihmismääristä jne... Mikä nyt oli ajatuksenakin vähän outo ja alentava, mutta suostuin silti, kun ajattelin pääseväni näin helpommalla.

Kuukauden ajan se on jo näitä säheltänyt, eikä ole suostunut kertomaan juuri mitään. Aluksi kysyi toivetta vieraista ja ruuasta, mutta muu on ollut jotain ”suurta yllätystä” mikä on osa tätä ”lahjaa.”

Tänään kuitenkin soitin hänelle ja vaadin saada tietää edes vieraista, että ehtisin vielä kutsua niitä, jotka on kuitenkin unohtanut ja että saisin vielä vähän toivoa ruokia ja juomia, kuukausi on aika pitkä aika ja muutama uusi ideakin oli tullut.

Sain nyt kuitenkin selville, että on esimerkiksi kutsunut miehensä (no joo, asuu samassa kämpässä, mutten ole koskaan tykännyt tästä) ja muutamia miehen kavereitakin (en ole koskaan tavannut, kiva...) Lisäksi on kuulemma sanonut, että avecit on ok. Minä harvemmin tulen täysin vieraiden kanssa toimeen, kun olen vähän ujo ja vaivaannun helposti isossa seurassa. Ja ystäväni kyllä varmasti tietää, etten pidä hänen miehestään... Yksi ilta vain pitäisi olla pois kotoa, mutta ei onnistu.

Ruoka taas tulee olemaan todella yksipuolista, koska on kutsuttu niin paljon väkeä. Vain yksi booli. Näitäkään asioita ei ole voinut kertoa minulle etukäteen, vaikka olen yrittänyt kysellä.

Kuulostan varmaan lapselliselta kitisijältä, mutta ei huvita mennä koko juhliin. Täytän kuitenkin pyöreitä ja ajattelin, että hyvä ystävä tekee minun näköiset intiimit ja mukavat juhlat. Itku kurkussa lopetin puhelun...

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap kiittämätön hemmoteltu paska. Eri asia jos olisi häät tai ristiäiset ym.

Vierailija
42/92 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tosta vähän kasvat, tajuat otat asian liian vakavasti.

Ystävä haluaa järjestää kekkerit ja tekee niistä näköisensä.

Mitä menetät ? Yhden illan elämästäsi.

Mene ja pidä hauskaa ja ole kiitollinen joku tekee tämän puolestasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikea kommentoida oikein mitään, kun ei ulkopuolisena tiedä ihan tarkalleen, missä siellä teillä nyt mennään.

Sinänsä ihan hyvä, että uskallat sanoa ystävällesi noin suoraan. Itse vain kärsisin hiljaa ja täällä av:lla avautuisin aiheesta, mutten uskaltaisi ryhtyä noin energiseen vastarintaan.

Sinä olet päättänyt nyt hoitaa asian noin ja sehän on ihan ok. Sinä olet sinä ja ystäväsi ovat ystäviäsi. Teillä on oma tarinanne ja varmaan pitää ensin olla oikeasti osa porukkaanne ennenkuin voi yhden muutaman lauseen kirjoituksen perusteella arvioida kokonaistilannetta tai haukkua sinua nirppanokaksi tai sanoa, että olisin onnellinen jos joku järkkäisi minulle tuollaista. Asiat ovat usein paljon monimutkaisempia kuin luullaankaan.

Tsemppiä sinulle. Toivon, että asiat jotenkin selviävät.

Vierailija
44/92 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sua, ap. Ystäväsi vaikuttaa itsekkäältä ja vähän yksinkertaiselta. Kuulostaa siltä, että juhlat on vain sulka hänen hattuunsa, eikä hän ole uhrannut ajatustakaan sille, mitä sinä tahdot. Ystäväsi taitaa ylipäätään ajatella, että et osaa olla sosiaalisissa tilanteissa "oikein", ja että esim. ujous on ei-toivottavaa. Hän onkin päättänyt tehdä sinulle "oikeanlaiset" juhlat = sellaiset kuin hän itse tekisi itselleen, jotta opit olemaan. Inhottavaa. :(

Minulla on vähän vastaava kokemus omista häistäni. Polttariporukka oli päättänyt toteuttaa häissäni leikin, joka olisi ollut minulle täysi painajainen. Muutama ihminen oli saanut päähänsä, että tykkäisin juuri sellaisesta, mutta onneksi yksi ihminen ilmoitti suunnitelmista minulle. Itkuraivareiden kautta ohjelma peruttiin. Polttareissa kuuluu olla yllätyksiä ja vähän sellaista mukavuusalueelta poistumistakin, mutta kyllä häät pitää saada pitää itsensä näköisenä ja niin, ettei tarvitse panikoida etukäteen. Sama pätee kyllä vahvasti myös synttäreiden kohdalla.

Täysin samaa mieltä. Tosin myös polttarit pitäisi järjestää morsiamen näköisiksi, ei väkisin mitään hurjaa ryyppäysiltaa ja nolaavia tehtäviä ja leikkejä, ellei se oli juuri morsiamen toive. Toki yllätyksiä saa olla, mutta mielestäni on ikävää, että muut pistävät morsiamen tarkoituksella pois mukavuusalueeltaan. Jos morsian itse haluaa näin tehdä niin hyvä, mutta polttarit saattavat monen kohdalla kuivahtaa kasaan, kun joutuukin suorittamaan jos mitä omasta mielestä inhottavaa tehtävää ja leikkiä...

Vierailija
45/92 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, minun introvertin painajainen olisi tuossa. Tosin mulla on sen verran itsetuntoa, että olisin sanonut että kiitos ajatuksesta, mutta en halua tälläisiä juhlia. No, kun oot asiat jo tähän pisteeseen päästänyt, niin ... vaikea sanoa. Jos juhlat ei ole tänään, niin voithan sinä vielä laittaa stopin hommalle. Mutta kurjaa, jos viime tingassa alat hangoittelemaan vastaan, kun et aiemmin ole suutasi auki saanut.

Vierailija
46/92 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kiva kuulla tämän juhlia järjestävän ystävän mielipide.

Minusta ap on aika kiittämätön ja vaikuttaa tosi vaikealta persoonalta. jos on niin ujo ym. ystävä ehkä halunnut oikeasti auttaa. Ja mitä tekee ap? Itkupotkuraivari. Olisit ap onnellinen että sulla ylipäätään on ystävä.

Vierailija
47/92 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on vaan synttärit

Joo, mutta ei niitä tällä tavoin pidä järjestää.

Vierailija
48/92 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos vähä jännittää nii ota vaikka 3mg temestaa tai 4mg xanoria. Kyllä lääkäri määrää pikku paketin kun selität tilanteessa ja lupaan(muttei kuitenkaan malta :D?) Olla juomatta

Vierailija
49/92 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin 10 vuottako sinä täytät, viimeiset pyöreät vuodet kun tuollaista kiukuttelua voi odottaa.

Vierailija
50/92 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot kyllä mun mielestä todella kiittämätön, etenkin, jos ystäväsi maksaa boolit sun muut. Itket ja raivoat, kun toinen on yrittänyt ilahduttaa sinua? Tosi kiva ystävällesi. Varmaan harmittaa, jos juhlat eivät ole ihan mieleiset, mutta olisi nyt kannattanut, vaan lusia ne läpi tai "äkkisairastua". Ei minusta nyt ole erityisen törkeää, että ystävän mies osallistuu omassa asunnossaan järjestettäviin miehiin. Minäkään en muuten pidä ystäväni miehestä, mutta ystäväni ei tätä tiedä, enkä kyllä kehtaisi ikinä kertoakaan asiasta. Koita edes hetki nähdä asia ystäväsi kantilta. Hän on kuukauden suunnitellut sinun juhliasi ja varmaan luuli, että pidät lopputuloksesta, kunnes aloit raivota ja syytellä. Hänellä on varmasti vielä kurjempi olo kuin sinulla. En myöskään tajua, miksi pyöreistä tehdään numero.

Vierailija
51/92 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä mene juhliin jos ei tunnu hyvältä. Aina voi tulla mahatauti. 

Ymmärrän hyvin tilanteesi, sillä  olen itsekin ujo suurissa ihmisjoukoissa.  

Aika raukkista olisi sairastua "mahatautiin" juhlapäivänä. Toinen kuitenkin järjestänyt juhlia ap:lle monta viikkoa. Laita sinä ap kaverillesi lista ystävistäsi, joita haluaisit mukaan ja lista ruuista jota voisit tuoda juhliin. Älähän nyt, häntä pystyyn!

Vierailija
52/92 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei.

Ymmärrän sinua ap.

Minäkin täytin pyöreitä pari vuotta sitten toki enemmän kuin sinä.

Ystäväni halusivat järjestää juhlat. Itse en juo, alkoholia oli varattu paljon. Minulla ei ollut lapsen vahtia, ja koko homma homma levisi käsiin. Ratkaisin asian menemällä töihin. Ystäväni suuttui. Siis minulla oli myös listan mukaan töitä. Enkä halunnut anoa vuoron vaihtoa, koska kyseessä pyhä jonka muutkin olisivat halunneet olla vapaalla.

Vierailija
53/92 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten niin ystävä vaikuttaa itsekkäältä?

Montako kertaa teille on järkytty juhlat?

Saatikka montako kertaa ajattelit parhaan kaverisi nähden tehdä tollasen yllätyksen.

Mää en ymmärrä näitä v**tun kiittämättömiä p*askiaisia! Lopeta kitinä, kasvata pallit ja mieti miksi oot kolmikymppinen SINKKU. Kukaan ei jaksa tollasta ihmisistä :D voi luoja miten pisti suututtaa tää sun tekstis

Vierailija
54/92 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sua, ap. En minäkään tuossa tilanteessa odottaisi juhlia kovin innokkaasti.

Sitä paitsi minusta on aika outoa, että haluaa järjestää toiselle synttärilahjaksi juhlat, mutta sitten ei yhtään mieti sitä, mistä lahjan saaja saattaisi pitää.

Vaikka onhan tässä pieni mahdollisuus, että ystävä on oikeasti järjestämässä ihan erilaisia juhlia kuin mitä kuvaili, ja haluaa että homma pysyy yllärinä. Siis että hän juksasi nuo sinkkumies- ja boolijutut, oikeasti siellä onkin odottamassa enemmän sinun näköiset pirskeet.

Mulla kävi kanssa mielessä, että jos kaveri jekuttaa ap:ta antamalla ymmärtää että tulossa on just sellaset kammopileet mitä ap inhoaa, ja ap kieriskelee tuskissaan...kunnes saapuu juhlapaikalle...juhlat ovatkin ihan toiset, ihan parhaat apeen näköiset.

Koska ystävä ei oikeasti tiedä mistä ystävänsä pitää tai ei välitä siitä, niin aika ihmeellistä! Tulee mieleen, että miten hyvä ystävä on kyseessä. Mutta olisin kuitenkin iloinen, että vuokseni on nähty paljon vaivaa, vaikkeivat ihan omanlaiseni juhlat olisikaan.

Vierailija
55/92 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut alkoholistin vaimo ja tytär. Vihoinkin olen pääsyt eroon molemmista. Ja tosiaan minä en halua että minun juhlissani juodaan. Mielummin ei juhlia ollenkaan :)

Vierailija
56/92 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja teillä on mieli pahasti viottunut ku kuvittelette salajuonia synttäreiden pilaamiseksi. Luottamusongelmia näköjään

Terv 53

Vierailija
57/92 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä boolia tarvitse olla kuin yhdenlaista? Sitten myös jotain alkoholittomia vaihtoehtoja tietenkin.

Muuten kyllä ymmärrän. Juhlien pitäisi olla sinun näköisesi. Jos nautit eniten pienellä porukalla illan vietosta pitäisi sitten tehdä sitä, muutenkaan en ymmärrä miehen kavereiden kutsumista. Se oma mies vielä jotenkin menee kun asuu kämpässä ja kavereiden puolisoja pitää välillä jaksaa vaikka joku niistä olisikin töykeä ääliö.

Toi lahja tuntuu enemmän siltä, että kaveri haluaa huomiota tai vaan järkätä isot juhlat, kuin että ajattelisi oikeasti sinua. 

Vierailija
58/92 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis kiva kuulla tämän juhlia järjestävän ystävän mielipide.

Minusta ap on aika kiittämätön ja vaikuttaa tosi vaikealta persoonalta. jos on niin ujo ym. ystävä ehkä halunnut oikeasti auttaa. Ja mitä tekee ap? Itkupotkuraivari. Olisit ap onnellinen että sulla ylipäätään on ystävä.

Oikea ystävä haluaa että toinen nauttii omista juhlistaan, eikä tuomitse esimerkiksi ujoutta. Ei kaikki viihdy isojen juhlien keskipisteenä ja se on ihan okei. 

Vierailija
59/92 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli heti mieleen että sentään on järjestänyt juhlat! Olisi hän varmasti voinut vain tehdä omatkin juhlansa kerta bileet nyt näyttävät hänenlaisiltaan, mutta hän nyt nähtävästi tekee ne kuitenkin sinua varten.

Minulle ei kukaan ole edes vaivautunut järjestämään mitään saatika muistakaan. Toisaalta en kyllä haluaisikaan jonkun toisen järkkäämiä juhlia jotka eivät istuisi luonteeseeni lainkaan.

Tsemppiä! 

Vierailija
60/92 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mun paras (?) ystävä ei edes onnitellut, kun täytin pyöreitä.

Mun äitini ei onnitellut ainoaa tytärtään. 50-vuotispäivänäni .Ei ollut kiinni siitä,että ei olisi pystynyt,tai muistanut.

Viha ainoaan tyttäreen oli niin suunnattoman suuri!

Olin valinnut väärän aviomiehen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi