Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko epäsuorasti ja "leikillään" haukkuminen joku paikallinen tapa?

Vierailija
05.05.2022 |

Ihmettelen vain kun appivanhemmillani on tapana puhua tuolla tavalla eikä omassa suvussani kukaan puhu vastaavasti paitsi oma isoäitini joskin vähemmissä määrin. Siis kommentoivat jotain asiaa miehelleni tai lässyttävät lapsellemme esim. "tekeekö äiti pahaa ruokaa kun heitit lattialle" tai "voi että onko äiti pukenut sinut huonosti ulos" jos lapsi kerran aivastaa, ym. joka kerta kun käyvät kylässä. Samalla kun olen itse vieressä. Olen ajatellut, että se on vaan heidän tapa puhua, mutta välillä pistää ärsyttämään.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Varsinais-Suomessa ja Satakunnassa harrastetaan tuota.

Vierailija
2/19 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on yleistä alaluokkaisilla ihmisillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voi voi kun sitä ei osattu tehdä kondomeja siihen aikaan kun isoäiti oli ihan pieni"

Vierailija
4/19 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ehkä teet pahaa ruokaa ja puet lapsen huonosti

Vierailija
5/19 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alue täsmää

ap

Vierailija
6/19 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä se vastaus tuli.

Vierailija
7/19 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ne kommentit koskee vaikka mitä, eli kaikki taitaa olla pielessä.

ap

Vierailija
8/19 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei. se on joko puhetapa tai sitten appivanhemmissa on vikaa. minussa ei ole mitään vikaa.

Vierailija
9/19 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä se vastaus tuli.

Ykkösistä kuutosiin vai?

Vierailija
10/19 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tapana ainakaan Etelä-Suomessa.

Vierailija
11/19 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alue täsmää

ap

Mä vielä täsmennän, että mulla ei ole mitään varsinaissuomalaisia ja satakuntalaisia kohtaan. Miehelläni on sukua Turun suunnalla, ja ovat pääsääntöisesti hirmu kivaa porukkaa, mutta heistäkin osalla on tapana sellainen tietty v i t t u i l uhuumori. Kesti jonkin aikaa tottua siihen. Tosin nuo sun esimerkit kuulostaa kyllä enemmän v i t t u i l u l t a ilman huumoria.

Vierailija
12/19 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja sit kun loukkaannut tai erehdyt sanomaan jotain niin "nykyisin ei saa enää mitään sanoa", "se on niin herkkä että pitää varoa mitä sanoo". Minä en oikeasti enää tiedä että minkä verran ihmisen kuuluisi kestää tuommosta epäsuoraa haukkumista, piilovittuilua mitälie. Omasta mielestä ei kuuluisi sietää yhtään, mikä tarve tuollaisia on jollain sanoa. En minä ainakana halua sanoa koskaan toiselle mitään edes leikillä, jos siinä on toisen mielen pahoittamisen vaara.

Vierailija
13/19 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja sit kun loukkaannut tai erehdyt sanomaan jotain niin "nykyisin ei saa enää mitään sanoa", "se on niin herkkä että pitää varoa mitä sanoo". Minä en oikeasti enää tiedä että minkä verran ihmisen kuuluisi kestää tuommosta epäsuoraa haukkumista, piilovittuilua mitälie. Omasta mielestä ei kuuluisi sietää yhtään, mikä tarve tuollaisia on jollain sanoa. En minä ainakana halua sanoa koskaan toiselle mitään edes leikillä, jos siinä on toisen mielen pahoittamisen vaara.

Mietin, oletko puhunut miehellesi tästä. Mitä jos puhuisit ensin hänen kanssaan? Ja hän puhuisi sitten vanhemmilleen? Tai mitä mieltä hän on asiasta?

Vierailija
14/19 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alue täsmää

ap

Mä vielä täsmennän, että mulla ei ole mitään varsinaissuomalaisia ja satakuntalaisia kohtaan. Miehelläni on sukua Turun suunnalla, ja ovat pääsääntöisesti hirmu kivaa porukkaa, mutta heistäkin osalla on tapana sellainen tietty v i t t u i l uhuumori. Kesti jonkin aikaa tottua siihen. Tosin nuo sun esimerkit kuulostaa kyllä enemmän v i t t u i l u l t a ilman huumoria.

Itse olen Itä-Suomesta ja kyllä täälläkin tuntuu olevan tuollainen tapa.

Vierailija
15/19 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaisivat omat vanhempani sanoa jotakin samansuuntaista, vaikka ovat Itä-Suomesta. Ei ihan noin suoraan vaan " Olikos se ruoka noin pahaa, kun lattialle heitit?"

Vierailija
16/19 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyllistämistä tuo on. Yritetään myös alistamalla henkisesti kokeilla, oletko heidän otteessaan. Tiedän tällaisia ihmisiä. Heille vaan pitää vastata samalla tavalla vähätellen takaisin. Tällä samalla tavalla he yrittävät lannistaa myös lapsesi, usko pois. Eli teet rajat myös heille. Mikä on korrektia käytöstä ja mikä ei ole. Pidä myös omat ja lapsesi rajat suojaamalla lastasi heidän kommenteiltaan.

Tuo ei ole fiksua, tervejärkistä appivanhemmiltasi. Luulen, että he ovat saaneet tuon vähättelytavan muita kohtaan... omilta vanhemmiltaan kasvatuksen mukana

Vierailija
17/19 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just, ja se ei kuulkaa jää siihen, että lapsien kitinään tms. reagoitaisiin tuolla tavalla, vaan se on siis ihan jokaiseen asiaan ja tilanteeseen sopivaa, kun sille päälle vaan sattuvat.

Ilmankos minulla on niin vaikea tässä maakunnassa olla! Nämä ovat ihmisistä kammottavimpia!

Enkä tarkoita sitä tapaa, että sanotaan vaikka "ei sul mittää kastettavaa olis" "ei sul tuoretta leipää olis" siis, kun toiset kysyvät suoraan "onko kahvileipää" "onko tuoretta leipää" niin v-s käyttää tuota ei sul olis tms.

Vierailija
18/19 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaisivat omat vanhempani sanoa jotakin samansuuntaista, vaikka ovat Itä-Suomesta. Ei ihan noin suoraan vaan " Olikos se ruoka noin pahaa, kun lattialle heitit?"

Niin, mutta tuossa ei kysytä että onko joku tehnyt pahaa ruokaa... Kysytään minun mielestäni, että etkö tykännyt ruuasta... sen tekijästä riippumatta...

Vierailija
19/19 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonallisuushäiriöisten tapoja.