Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huuto.net ja ihmiset ehdottelee hintaa

Vierailija
04.05.2016 |

Miksi? Olen aina huutokaupannut ilman hintavarausta tai myynyt osta heti -hintaan. Laitan tuotteiden hinnaksi halvimman mahdollisen hinnan, jolla olen valmis luopumaan. Kauppa on käynyt ja kaiken olen saanut myytyä, mutta jatkuvasti tulee kysymyksinä näitä tarjouksia, vaikka olen ottanut hintaehdotuksen pois, että ihmiset tajuaisivat olla ehdottelematta.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnan päälle tulee vielä postit, niin ne välillä nostaa kokonaishintaa liikaa, niin yritetään sut halvemmalla.

Vierailija
2/47 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli hyväkuntoinen ja nätti mekko huutiksessa hintaan 7€ + postit 8.10€, ja hintaehdotukset pois päältä, koska mekko oli kuntoon ja alkup. hintaan nähden jo todella edullinen. Joku neropatti sitten kysymyskentässä lupasi auliisti tarjota 10 mekosta POSTEINEEN :D .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli hyväkuntoinen ja nätti mekko huutiksessa hintaan 7€ + postit 8.10€, ja hintaehdotukset pois päältä, koska mekko oli kuntoon ja alkup. hintaan nähden jo todella edullinen. Joku neropatti sitten kysymyskentässä lupasi auliisti tarjota 10 mekosta POSTEINEEN :D .

Kenen luulet maksavan käytetystä mekosta ilman sovitusta 15 €? Lienee merkkimekko?

Vierailija
4/47 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postitan paketit Ärräpakettina, joten 5,50 € ei ole niin paha hinta kuin Postin omat hinnat paketeille. Nämä hintaehdotukset ovat useimmiten kuitenkin ihan naurettavia: esim. Reimatecin uusi haalari, laput edelleen kiinni, alkuperäinen hinta 110 € ja myin 60 € muutamassa päivässä. Joku neropatti kuitenkin jatkuvasti tarjosi ensin 20 €, sitten 25 €, sitten 30 €...

Ap

Vierailija
5/47 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen luulet maksavan käytetystä mekosta ilman sovitusta 15 €? Lienee merkkimekko?

Minä olen esim. saanut käytetystä (hyväkuntoisesta) Odd Mollyn takista päälle 200 euroa, ilman että ostaja sitä sovitti. 

Vierailija
6/47 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaa ärsyttää nämä Huutiksen postimaksuvedätykset. Onko mekko tosiaan niin paksu, että ei mahdu kirjeenä? Ja Miniärräpaketti on 5,50. Ja eikö se Huutopakettikin ole 5,90?

Mutta ehkä tarjoaja ajatteli, että jos tulee 2,20 e:n kirjeenä, on tarjous kohtuullinen.

Vierailija
7/47 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa tulee Tori.fi:ssä. Jos olet laittanut tuotteesi hinnaksi vaikka 40eur, niin näitä vitosen - kympin tarjouksia tulee pilvin pimein.

Vierailija
8/47 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi mekko maksaa kaupassa saman verran, jopa vähemmän.

Vierailija
9/47 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi mekko maksaa kaupassa saman verran, jopa vähemmän.

Ja jonkun pitäisi sitten myydä vaikka uudehko, kallis kännykkä halvalla koska kaupasta saa kännykän kolmellakympillä?

Vierailija
10/47 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniärräpaketti kulki yli viikon....harmitti ostajan puolesta, kun oli ollut kiire saada se paketti....

Postimaksut on nousseet ihan hirveesti

Vierailija
11/47 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää nimenomaan nää postikuluista tinkaajat - käyttäkööt kuriiria jos eivät halua itse noutaa!

Kohteissani on aina mainittu ensisijaisena toimitustapana nouto.

Ennen en postittanut ollenkaan - sain negatiivisia palautteita, kun ihmiset huusivat ja olettivat, että postitan, vaikka kohteessa luki "Vain nouto". Sitten laitoin niihin, että jos et halua noutaa, niin käytä kuriiripalvelua tai taksia - pitivät vissiin vitsinä, koska edelleen sateli negatiivisia palautteita postittamattomuudesta.

Nykyisin olen sitten hinnoitellut postittamisen niin, että otan kohtuullisen palkkion vaivasta. Ei auta, nyt ihmiset valittavat siitä, että perin palkkion.

Kertokaa, mitä pitää tehdä, että ihmiset ymmärtävät, että luovun kyllä tuotteesta kohtuuhinnalla tai jopa halvalla, mutta en todellakaan halua käyttää aikaani enkä nähdä vaivaa toimittaakseni sen heille, vaan tavaran saa halvalla vain noutamalla sen? Vaihtoehto on jättää huutamatta.

Täytyy varmaan lopettaa kaupanteko kokonaan, kun ei vaan enää jaksa näitä idiootteja.

Vierailija
12/47 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miniärräpaketti kulki yli viikon....harmitti ostajan puolesta, kun oli ollut kiire saada se paketti....

Postimaksut on nousseet ihan hirveesti

Minä liityin eilen pitkästä aikaa takaisin huutonettiin ja katselin juuri kauhulla noita postimaksuja. Ennen sai parilla kolmella eurolla, nyt kaikissa lukee poikkeuksetta viisi-kuusi euroa, vaikka olisi pienestä tuotteesta kyse, ja silti tavarat eivät tule kotiin asti. Eikä tule edes se ruohonleikkaus kaupan päälle.

Vierailija
13/47 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää nimenomaan nää postikuluista tinkaajat - käyttäkööt kuriiria jos eivät halua itse noutaa!

Kohteissani on aina mainittu ensisijaisena toimitustapana nouto.

Ennen en postittanut ollenkaan - sain negatiivisia palautteita, kun ihmiset huusivat ja olettivat, että postitan, vaikka kohteessa luki "Vain nouto". Sitten laitoin niihin, että jos et halua noutaa, niin käytä kuriiripalvelua tai taksia - pitivät vissiin vitsinä, koska edelleen sateli negatiivisia palautteita postittamattomuudesta.

Nykyisin olen sitten hinnoitellut postittamisen niin, että otan kohtuullisen palkkion vaivasta. Ei auta, nyt ihmiset valittavat siitä, että perin palkkion.

Kertokaa, mitä pitää tehdä, että ihmiset ymmärtävät, että luovun kyllä tuotteesta kohtuuhinnalla tai jopa halvalla, mutta en todellakaan halua käyttää aikaani enkä nähdä vaivaa toimittaakseni sen heille, vaan tavaran saa halvalla vain noutamalla sen? Vaihtoehto on jättää huutamatta.

Täytyy varmaan lopettaa kaupanteko kokonaan, kun ei vaan enää jaksa näitä idiootteja.

Niin samaa mieltä! Myydä voisi halvallakin, mutta miten ostajat voivat kuvitella voivansa juoksuttaa myyjää mielin määrin!? Aina löytyy näitä: "jos hakisit ilmaisen laatikon kaupasta ja postittaisit sen sellaisena ja tällaisena pakettina, joka on juuri tällä viikolla tarjoiksessa... Voi video - ne postituskulut on mainittu kohteessa ja siitä pidetään kiinni, mieluummin nouto!

Tuntipalkkani on perhana vieköön yli 50€, en tottavieköön juoksentele ilmaiseksi, jotta joku säästäisi 50 snt!

Vierailija
14/47 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaa ärsyttää nämä Huutiksen postimaksuvedätykset. Onko mekko tosiaan niin paksu, että ei mahdu kirjeenä? Ja Miniärräpaketti on 5,50. Ja eikö se Huutopakettikin ole 5,90?

Mutta ehkä tarjoaja ajatteli, että jos tulee 2,20 e:n kirjeenä, on tarjous kohtuullinen.

Mikä ihmeen postimaksuvedätys? Se on toimitusmaksu, ei postimaksu.

Olet todennäköisesti niitä, jotka ostaessaan minulta kaksi tuotettta (postimaksu sisältyy hintaan) alkavat vaatimaan toisen postikulujen vähentämistä, koska saan tuotteet samaan pakettiin. Miksi ihmeessä pitäisi mitään vähentää, koska kuten olen sanonut, postikulut ovat siinä hinnassa, huusit sitten yhden tai kymmenen.

Vierailija
15/47 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonet on täynnä ostajia, jotka eivät arvosta toisen osapuolen aikaa. Sama näkyy sekä hintaehdotuksissa, että postittamista koskevissa vaatimuksissa ja valituksissa: Oletetaan, että myyjä ihan ilmaiseksi vastailee kysymyksiin, vaikka asia olisi jo ilmoituksessa kertaalleen sanottu ja oletetaan, että myyjä paketoi ja vie postiin ilmaiseksi, hankkii paketointitarvikkeet ilmaiseksi ja vielä vertailee postitushintoja.

Myös palautesysteemi on epäreilu: negatiivinen palaute näyttää huonolta myyjän seinällä, mutta ostajalle niillä ei ole mitään väliä, koska myyjällä ei ole mitään mahdollisuutta blokata ostajia, jotka ovat saaneet temppuilusta negoja.

Minä en viitsi käyttää aikaani hintaehdotuksiin ja muihin tinkimiskyselyihin vastaamiseen. Pidän myös tiukasti kiinni kohteeseen kirjoittamistani toimitusehdoista, vaikka se tarkoittaakin, että minulla on jonkinmoinen läjä negoja suurista postituskuluista ja mm. siitä, etten lähtenyt kuljettamaan ostajalle tuotetta, jossa luki "Vain nouto, hankala kuljettaa!"

Jos kaupat peruuntuvat, koska ostaja ei ollut lukenut toimitusehtoja ja joudun antamaan negan lunastamattomasta huudosta, niin sitten joudun. Toivottavasti ostajat osaavat myös lukea ne palautteet - yhtään negaa minulla ei ole siitä, että tuote ei olisi vastannut kuvausta, olisi ollut viallinen, toimitus olisi ollut hidas tms. Kaikki negani ovat niiltä, jotka itse jättivät ehdot lukematta / huomiotta ja sellaiset saavat kernaasti jättääkin huutamatta :)

Vierailija
16/47 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä vedätys? Eikö se ole nimenomaan reilua, että myyjä ilmoittaa etukäteen, millä hinnalla on valmis toimittamaan tuotteen ostajalle - tai että hän ei ole halukas toimittamaan sitä minnekään.

Siinä ei missään lue, että kyseessä olisi postimaksu, vaan siinä lukee toimituskulu ihan kutrn nettikaupoissakin.

Toimituskulu sisältää postimaksun lisäksi paketointitarvikkeet, paketointityön paketin kuljetuksen postiin tms., jonotuksen postissa ja postituksen vaivannäön.

Se, kuinka myyjä tämän vaivannäkönsä hinnoittelee, on tietenkin myyjäkohtaista. Jossain syrjäseudulla asuvalle kotiäidille voi kaupanteon kannalta olla kannattavaa, että hän perii pelkän postimaksun suuruisen kulun.

Pääkaupunkiseudulla asuva korkeapalkkainen uraihminen toivoo säästyvänsä postituksen vaivalta ja haluaa, että tuote mieluummikn noudetaan - niinpä hän laittaa toimitukselle hinnan, joka houkuttelee noutoon ja karkottaa postituksen haluajia sekä tuo hänelle itselleen edes jonkinlaisen kompensaation vaivannäöstä.

Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää? Ja miksi ei voi lukea ja uskoa niitä toimitusehtoja, jotka siellä tuotteessa lukee?

Vierailija
17/47 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vain ignoroin typerät kysymykset ja hintaa alaspäin kinuajat. Suosittelen samaa muillekin.

Vierailija
18/47 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huutonet on täynnä ostajia, jotka eivät arvosta toisen osapuolen aikaa. Sama näkyy sekä hintaehdotuksissa, että postittamista koskevissa vaatimuksissa ja valituksissa: Oletetaan, että myyjä ihan ilmaiseksi vastailee kysymyksiin, vaikka asia olisi jo ilmoituksessa kertaalleen sanottu ja oletetaan, että myyjä paketoi ja vie postiin ilmaiseksi, hankkii paketointitarvikkeet ilmaiseksi ja vielä vertailee postitushintoja.

Myös palautesysteemi on epäreilu: negatiivinen palaute näyttää huonolta myyjän seinällä, mutta ostajalle niillä ei ole mitään väliä, koska myyjällä ei ole mitään mahdollisuutta blokata ostajia, jotka ovat saaneet temppuilusta negoja.

Minä en viitsi käyttää aikaani hintaehdotuksiin ja muihin tinkimiskyselyihin vastaamiseen. Pidän myös tiukasti kiinni kohteeseen kirjoittamistani toimitusehdoista, vaikka se tarkoittaakin, että minulla on jonkinmoinen läjä negoja suurista postituskuluista ja mm. siitä, etten lähtenyt kuljettamaan ostajalle tuotetta, jossa luki "Vain nouto, hankala kuljettaa!"

Jos kaupat peruuntuvat, koska ostaja ei ollut lukenut toimitusehtoja ja joudun antamaan negan lunastamattomasta huudosta, niin sitten joudun. Toivottavasti ostajat osaavat myös lukea ne palautteet - yhtään negaa minulla ei ole siitä, että tuote ei olisi vastannut kuvausta, olisi ollut viallinen, toimitus olisi ollut hidas tms. Kaikki negani ovat niiltä, jotka itse jättivät ehdot lukematta / huomiotta ja sellaiset saavat kernaasti jättääkin huutamatta :)

Varsinkin alle 10€ tavaroiden ostajat ovat suurelta osin niitä, jotka eivät itse käy työssä, omista autoa tms. He eivät tajua millään konstilla, että muilla ei ole rajattomasti aikaa tai halua ajella autolla heidän takiaan. Tolloimmat eivät edes tajua, että uksityishenkilöltä ostaminen on vähän eri asia kuin kaupasta ostaminen.

Ainut konsti? Myydä vain sellaista tavaraa, jota näillä ei ole varaa ostaa? Ainakin se auttaa jonkin verran, ettei myy mitään alle 10€.

Vierailija
19/47 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinnan päälle tulee vielä postit, niin ne välillä nostaa kokonaishintaa liikaa, niin yritetään sut halvemmalla.

Myyjänkö ne postit pitäisi sinun mielestäsi maksaa?

Vierailija
20/47 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on tosiaankin merkkivaate ja uuden veroinen. En myy kulahtanutta H&M-kamaa tuohon hintaan, sellaisista pyydän ehkä pari kolme euroa tai vien UFF:lle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan