Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pojan rippipäivän vaatetus?

Vierailija
04.05.2016 |

Kävisikö vaaleanbeiget chino-tyyppiset housut, siistit mutta myös kevyet ja kesäiset, valkoinen paitapusero ja jokin "kesäinen" kraka? rentoa mutta kuitenkin normista tyylikkäämpää?

Miesten vaateosastoilla asioimme, jäbä kun on 181cm/65kg vaikka onkin vasta 14v.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on kyllä ihanaa 18 että teillä on edelleen käytössä pinkki, oranssi jne, meillä ei. Inhoavat kys värejä, varsinkin pinkkiä. Mutta kun olivat alle 7v niin vaatteissa, niin sisä-kuin ulko, oli oikeastaan kaikkea muuta paitsi iänikuista tummansinistä, harmaata, mustaa ym mitä poikalapsen vaatetarjonnat hyvin usein ovat. Silloin kyllä oli käytössä ja pidettyjä mm oranssi, suklaanruskea, beige, vihreä, viininpunainen jne mutta nyt pinkkiä, never, ei ikinä käyttäisi pinkkiä vaatetta, ehkä sitten aikuisena en tiedä.

ap

Vierailija
22/34 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaivahan se palko pois sieltä nokastasi. Itse kysyit mielipidettä vaate-ehdotuksestasi. Ja ehdottamasi vaatteet eivät ole etiketin mukaiset.

https://www.yhteishyva.fi/arjen-apu/perhejuhlien-pukeutumisopas/0576921

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä.

Meillä kun ei suostunut pukuun, eikä mihinkään kuristusvälineeseen. Hän sitten haki itse, mustan kauluspaidan ja mustat chinot. Mustat martensit jalassa. Ysin lopetukseen vastaavilla, mutta kengät haluaa kevyemmät, kun niillä on tanssiaiset.

Onko noi martensit.. maiharit?

Kyllä. 

Vierailija
24/34 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä.

Meillä kun ei suostunut pukuun, eikä mihinkään kuristusvälineeseen. Hän sitten haki itse, mustan kauluspaidan ja mustat chinot. Mustat martensit jalassa. Ysin lopetukseen vastaavilla, mutta kengät haluaa kevyemmät, kun niillä on tanssiaiset.

Kyllä. 

Eikun luin väärin, aattelin et ne oli ne kevyet kengät :D mulla oli tommoset twininä ja ne paino jonkun kolme kiloo per popo.

Vierailija
25/34 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmösistä ketjuista aina ärsyynnyn. En siis APn kirjoituksesta, mutta suurin osa muista. Älämölötetään etiketin perään ja moni samalla HAUKKUU APta. Se niistä käytöstavoista sitten..

Vierailija
26/34 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä.

Kyllä. 

Eikun luin väärin, aattelin et ne oli ne kevyet kengät :D mulla oli tommoset twininä ja ne paino jonkun kolme kiloo per popo.

Senpä takia halusikin nyt tanssiaisiin jotain kevyempää kenkää. Vielä etsinnästä, mutta saman henkistä kuitenkin.

Vierailija
27/34 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ilm joku toistaa omaa mantraansa...

Pahoittelut, pieruverkkareita pojalla ei edes ole, pitäisköhän jotkut verskat äkkiä sitten ostaa ja hieroa niitä eri hajuissa jotta ovat kuosissa sitten konfirmaatiopäivänä..

ap

ps, onko kellään erittäin vahvatahtoista oman tiensä kulkijaa teininä joka lisäksi tod konservatiivinen ja VIHAA yli kaiken vaatekaupoissa käymistä eikä ole pisaraakaan kinnostunut ns muodista tai siitä mikä "in" teinien keskuudessa? ei millään niihin suostu/isi, ei varsinkaan mitään kokeilisia ja aivan kaikki pitäisi voida tilata netistä, kokeilematta. Ja niistäkin usein löytää valittamista. Että tältä pohjalta yritän pojan vaatekokonaisuutta haalia kasaan. Minusta olisi ihanaa kierrellä edes parissa putiikissa katselemassa ja sovittelemassa mutta kun ei niin ei, ei yksin, ei minun kanssa, ei mitenkään.

Voi, niin tutulta kuulostaa! Meidänkään teini ei ole lainkaan kiinnostunut vaatteista. Voisitko yrittää lahjoa jollain keinolla kauppaan? Tämä keino meillä käytössä (vaikka kyseenalainen onkin)...

Vierailija
28/34 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ap:n ekassa viestissä kertomat vaatteet oli varsin ookoo.

Vierailija
29/34 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokratkaa se puku. Kyllä ripille mentäessä puku pitää olla vaikka ei alban alta näkyisikään. Minua varsinkin ärsyttää se ettei nykyisin ihmiset enää osaa oikeaa juhlapukeutumista vaan päälle vedetään mitä kaapista löytyy vaikkei sopisi juhlan juhlavuuteen.

Vierailija
30/34 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän poika tilasi Henkkamaukasta vaaleansinisen pellavapuuvillapuvun. Hän tarvii sitä myös peruskoulun päättäjäisissä. Aikoo laittaa tennarit jalkaan ja t-paidan pikkutakin alle.

Uskalsi tilata sovittamatta ja oli hyvä päällä? entäpä pituus ym kasvu seur 1v aikana ennen 9-luokan päättäjäisiä?

ap

Poika on kasvanut jo siihen neuvolassa ennustettuun täyteen pituuteensa. Jalkakin on kokoa 46. Hän laittaakin puvusta oman näköisensä kokonaisuuden yhdistelemällä mieluisan t-paidan, taskuliinan, vyön, sukat ja ne tennarit. Pellavapuuvillaseos kelpasi koska se ei hiosta.

Vierailija
31/34 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä rippijuhlat on isompi juhla kuin joku peruskoulun päättäjäiset. Ja miksi ei sitä pukua voisi jo nyt ostaa?

Esim.siksi että sitten se odottaa 1v seur käyttökertaa ja on todnäk sitten liian pieni/muuttunut rumaksi tms.

ap

Ei meidän vaatteet muutu kaapissa rumaksi.

Voi pyhä yksinkertaisuus:O teinin mieli muuttuu sekunnissa toiseen. Sitä riskiä en ottaisi.

ap

Jännästi meidän pojalla on ollut oma makunsa ja tyylinsä jo 11-vuotiaasta lähtien. Hän käyttää tosiaankin itse valitsemiaan vaatteita. Hän ostaa noin ylipäänsä aika vähän vaatteita.

Vierailija
32/34 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes puvutakki.

Vierailija
33/34 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on suoranaista hulluutta ostaa kasvuiässä olevalle pojalle puku. Kallis vaatetus, jos sille ei ole käyttöä kuin sen yhden kerran. Vuoden kuluttua koulun päättäjäisissä puku on jo käynyt pieneksi. Suorat housut ja kauluspaita, kravatti tai rusetti ja jos nyt jotakin takkiin viittaavaa pitää olla, niin kankainen liivi.

OT Mistä on tullut tapa nimittää miehen kangas- eli kauluspaitaa paitapuseroksi? Kuulostaa aika hullulta, ihan kuin olisi käyty äidiltä tai vaimolta lainaamassa paitapusero, joka siis on perinteisesti naisen vaate.

Vierailija
34/34 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan hyvältä. Kirkossa ja ryhmäkuvissa on päällä alba, joten periaatteessa ihan sama mitä siellä alla on. kengät on se mikä näkyy, joten niiden on syytä olla siistit. Oman poikani yrittäisin painostaa suoriin housuihin.