Pojan rippipäivän vaatetus?
Kävisikö vaaleanbeiget chino-tyyppiset housut, siistit mutta myös kevyet ja kesäiset, valkoinen paitapusero ja jokin "kesäinen" kraka? rentoa mutta kuitenkin normista tyylikkäämpää?
Miesten vaateosastoilla asioimme, jäbä kun on 181cm/65kg vaikka onkin vasta 14v.
Kommentit (34)
Kyllä rippipäivänä pitää olla puku päällä
Juu en osta pukua tähän juhlaan. Peruskoulun päättäjäisiin kyllä. Se puvun takki ei sieltä kaavun alta näy mihinkään, kuumottaa vain ja kaavun riisumisen jälk ei ole mitään isoja vieraskekkereitä tulossa.
ap
Riittänee sitten pieruverkkarit ja t-paitakin.
Kyllä omissa rippijuhlissa pitää pojalla puku olla.
Mun mielestä rippijuhlat on isompi juhla kuin joku peruskoulun päättäjäiset. Ja miksi ei sitä pukua voisi jo nyt ostaa?
Täällä ilm joku toistaa omaa mantraansa...
Pahoittelut, pieruverkkareita pojalla ei edes ole, pitäisköhän jotkut verskat äkkiä sitten ostaa ja hieroa niitä eri hajuissa jotta ovat kuosissa sitten konfirmaatiopäivänä..
ap
ps, onko kellään erittäin vahvatahtoista oman tiensä kulkijaa teininä joka lisäksi tod konservatiivinen ja VIHAA yli kaiken vaatekaupoissa käymistä eikä ole pisaraakaan kinnostunut ns muodista tai siitä mikä "in" teinien keskuudessa? ei millään niihin suostu/isi, ei varsinkaan mitään kokeilisia ja aivan kaikki pitäisi voida tilata netistä, kokeilematta. Ja niistäkin usein löytää valittamista. Että tältä pohjalta yritän pojan vaatekokonaisuutta haalia kasaan. Minusta olisi ihanaa kierrellä edes parissa putiikissa katselemassa ja sovittelemassa mutta kun ei niin ei, ei yksin, ei minun kanssa, ei mitenkään.
Kuulostaa hyvältä.
Meillä kun ei suostunut pukuun, eikä mihinkään kuristusvälineeseen. Hän sitten haki itse, mustan kauluspaidan ja mustat chinot. Mustat martensit jalassa. Ysin lopetukseen vastaavilla, mutta kengät haluaa kevyemmät, kun niillä on tanssiaiset.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä rippijuhlat on isompi juhla kuin joku peruskoulun päättäjäiset. Ja miksi ei sitä pukua voisi jo nyt ostaa?
Esim.siksi että sitten se odottaa 1v seur käyttökertaa ja on todnäk sitten liian pieni/muuttunut rumaksi tms.
ap
Puku tai puvuntakki+siistit housut. Eikä mitään "kesäistä" krakaa vaan joku tyylikäs ja yksinkertainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim.siksi että sitten se odottaa 1v seur käyttökertaa ja on todnäk sitten liian pieni/muuttunut rumaksi tms.
ap
Ei meidän vaatteet muutu kaapissa rumaksi.
Vierailija kirjoitti:
Meidän poika tilasi Henkkamaukasta vaaleansinisen pellavapuuvillapuvun. Hän tarvii sitä myös peruskoulun päättäjäisissä. Aikoo laittaa tennarit jalkaan ja t-paidan pikkutakin alle.
Uskalsi tilata sovittamatta ja oli hyvä päällä? entäpä pituus ym kasvu seur 1v aikana ennen 9-luokan päättäjäisiä?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ei meidän vaatteet muutu kaapissa rumaksi.
Voi pyhä yksinkertaisuus:O teinin mieli muuttuu sekunnissa toiseen. Sitä riskiä en ottaisi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä.
Meillä kun ei suostunut pukuun, eikä mihinkään kuristusvälineeseen. Hän sitten haki itse, mustan kauluspaidan ja mustat chinot. Mustat martensit jalassa. Ysin lopetukseen vastaavilla, mutta kengät haluaa kevyemmät, kun niillä on tanssiaiset.
Onko noi martensit.. maiharit?
Vierailija kirjoitti:
Puku tai puvuntakki+siistit housut. Eikä mitään "kesäistä" krakaa vaan joku tyylikäs ja yksinkertainen.
Tarkoitin kesäisellä jotakin muuta kuin vaikkapa esim mustaa tai jouluista jotka pojalla kaapissaan, en mitään papukaijakirkkovene-linjaa. Tosin teineillä ns hyvän maun huumorikrakatkin sallittaneen kunhan eivät pilaa sitä ns juhlatunnelmaa ja juhlallisuutta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän poika tilasi Henkkamaukasta vaaleansinisen pellavapuuvillapuvun. Hän tarvii sitä myös peruskoulun päättäjäisissä. Aikoo laittaa tennarit jalkaan ja t-paidan pikkutakin alle.
Uskalsi tilata sovittamatta ja oli hyvä päällä? entäpä pituus ym kasvu seur 1v aikana ennen 9-luokan päättäjäisiä?
ap
En ole tuon edellisen viestin kirjoittaja, mutta henkkamaukalta voit tilata vaikka kymmenen pukua sovitettavaksi, loput palautat ja maksat laskulla sen yhden. Voisi toimia shoppailua vihaavan teinin kanssa hyvin.
Onkohan ap:llä mennyt jotain tapakasvatuksessa pieleen? Kyllä jo lapsi oppii, että juhlaan pukeudutaan juhlavasti, kun sen opettaa pienestä asti. Sääli, jos tällainen on jäänyt oppimatta. Meillä teinipojat ovat jo nuoresta saakka pukeutuneet pukuun juhlia varten, tietenkin myös rippijuhlaan! Itse ovat sitten saaneet tyylin ja värit valita, mutta aina kuitenkin juhlavaateosastolta. On ollut pinkkiä, oranssia, mustaa...
Mun veli on tollainen omantiensäkulkija, vihaa shoppailua eikä todellakaan pukeudu niinkuin muut. Silti ymmärtää pukeutua juhliin etiketin mukaan. jos etiketti vaatii puvun, puku puetaan.
Tuota...onko täällä useinkin tällaisia omia oletuksiaan tekeviä oikolukijoita näissä ketjuissa?? jos on niin aika pirun rasittavia varmaan kys ketjut lukea..
Mielstäni en missään ole sanonut ettei poika olisi juhliin pukeutunut sen "etiketin" mukaan tai juhlavasti, ei nuo erilaiset kravatitkaan mitkä hänellä kaapissa on ole sinne koristeeksi hankittuja. Myöskään se että hänellä on vahva tahto eikä ole kiinnostunut muodista tai siitä mitä 99% muista murkuista fanittaa (esim Vans ja joku collegemerkki mitä en nyt saa päähäni, tai ne kovalippaiset lippikset) ei tod tarkoita sitä etteikö hän olisi pukeutunut tai pukeutuisi juhliin eri tavalla kuin arkeen.
Ihan ihme porukkaa täällä..
ap