Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rikkinäisiä muumimukeja ja niiden myynti? Miksi??

Bido
04.05.2016 |

Miksi ihmeessä toiset myyvät rikkinäisiä astioita?
Onko niille oikeasti jotain käyttöä niin että joku oikeasti niistä olisi valmis maksamaan?
Ystäväni etsii tiettyä muumimukia ja sitä etsiessä netistä löysin useamman ilmoitukseen missä myytiin muumimukia rikkinäisenä. Ymmärrän että muumimukit ovat haluttuja sekä paljon kerättyjä mutta kokoelmassa rikkinäinen on arvoton. Ainakin minun mielestä.
Nyt siis kysynkin että miksi? Mihin käyttöön kukaan myy rikkinäistä muumimukia?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, samaa olen miettinyt. Itse en tykkää muumimukeista vaikka mulla niitä onkin. Yhden olen säästänyt vaikka siitä meni kahva rikki, toimii se silti. Jos joskus myisin ne, niin antaisin kaupan päälle sen rikkinäisen jos haluaisi, en kyllä kehtaisi mitään sellasesta pyytää.

Vierailija
2/14 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään yrittää myydä rikkinäistä tavaraa, mutta itselläni hajosi yhdestä isosta Taika kahvikupista kahva ja olen pitänyt sitä kynäpurkkina siitä lähtien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähtävästi niitä risojakin jotkut hullut ostaa, kun niitä myydään?

Vierailija
4/14 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli rikkinäinen, yläreunasta lohjennut ruskea Nipsu-muki. Meille se oli muki mukien joukossa ja vieläpä rikkinäinen, ei sitä kukaan käyttänyt.

Näin FB-kirpputorilla siitä samaisesta mukista ostoilmoituksen ja koska sen ostaja halusi sen vain koristekäyttöön, niin tarjosin omaani. Ja se maksoi siitä 40€.

En ymmärrä minäkään, en todellakaan. Ihan kiva vaan, että sain rikkinäisestä mukista 40€, kun itse siitä maksoin todennäköisesti jossain Iittalan tehtaanmyymälässä tuskin kymmentäkään..

Vierailija
5/14 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä askarteluun? Mosaikissa käytetään rikkinäisiä astioita, mutta eri asia maksaako ne niistä mitään.

Vierailija
6/14 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkinäinen muumimuki on oma mielikuvani muumimukeista. En tiedä ovatko ne tavallista heppoisempia, mutta meillä ei ainakaan menesty ollenkaan. Jostain syystä kaikki muut mukit kyllä pysyvät ehjinä vaikka välillä kopsahtaisi.

Vierailija
7/14 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäänsä en ymmärrä muumimukeja. Ne ovat rumia ja lapsellisia ja niitä on sarjavalmistettu siihen malliin, ettei niistä saa yhtään mitään vuosien päästä. Itselläni on neljä muumimukia (lahjaksi saatuja) ja käytän niitä lasten maitomukeina ja yksi on vesivärivettä varten.

Vierailija
8/14 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku oli tehnyt vissiin jonku (aika jäätävännäköisen) riipuksen hajonneesta mukista ja nyt sitte jotkut luulee et rikkinäisiä mukeja ihan kannattaa myydäkin sitä varten. Eiköjän meillä jokaisella ole ihan omiksi tarpeiksi niitä hajonneita.

Myyhän ne mummelit niitä tyhjiä kahvipussejakin, koska on kassiaskartelijoita. Tässäkin vaan se idea luultavasti on kierrättää niitä OMIA roskia ja vähentää sitä omaa kuormaa, joten en ihan ymmärrä.

Kai me ollaan oikeesti niin persaukista kansaa et roskastakin pitää saada hiluja.

Vierailija
9/14 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti kukaan ei ala ostamaan sellaisia rikkinäisiä astioita joita viellä on myynnissä. onhan uudet kalliita, mutta mitä sitä hajonneesta maksamaan kun ehyviäkin on tarjolla. ei tuotannosta poistuneistakaan kannata paljoa maksaa. mukeja tehdään massatuotantona, joten mistään hajonneesta kannata paljoaa maksaa. oma lukunsa on keräilijät, joitten on pakko saata hankittua kaikkia kappaleita yksi kappale.

Vierailija
10/14 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

toivottavasti kukaan ei ala ostamaan sellaisia rikkinäisiä astioita joita viellä on myynnissä. onhan uudet kalliita, mutta mitä sitä hajonneesta maksamaan kun ehyviäkin on tarjolla. ei tuotannosta poistuneistakaan kannata paljoa maksaa. mukeja tehdään massatuotantona, joten mistään hajonneesta kannata paljoaa maksaa. oma lukunsa on keräilijät, joitten on pakko saata hankittua kaikkia kappaleita yksi kappale.

Joo tästä on ollutkin keskustelua, vanhojen mukien hinnat on laskussa

Vierailija
11/14 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo korun tekeminen tai ehkä teettäminen rikkinäisestä mukista, jossa on joku itselle tärkeä kuvitus, on itse asiassa ihan kiva idea. Mutta en silti siitä itse hajonneesta mukista maksaisi mitään isoa summaa.

Tai ehkä jos pitää jotain tiettyä mukia niin kauniina, että haluaa katsella sitä koristeena, ja muki on hajonnut siten, että esim. kahvan saa liimattua siististi takaisin? Tosin tässäkään tapauksessa en montaa euroa maksaisi hajonneesta astiasta.

Vierailija
12/14 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Askarteluun. Siihen ostin erään taika lautasen, tosin maksoin siitä taateli paketin. Tarkoituksella hain tähän vähän rikkinäistä koska oletus on että tarvin pari harjoitus kappaletta ennen kuin onnistun.

Vierailija
13/14 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Askarteluun. Siihen ostin erään taika lautasen, tosin maksoin siitä taateli paketin. Tarkoituksella hain tähän vähän rikkinäistä koska oletus on että tarvin pari harjoitus kappaletta ennen kuin onnistun.

Niin joo. Kalliiksi tosiaan tulee askartelu rikkinäisestä arabiasta, jos joutuu ostamaan monta harjoittelukappaletta.

Vierailija
14/14 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä rikkinäisestä ei pidä maksaa mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi