Joku nainen sanoi mua jättiläiseksi
Enkä kyllä kaukana siitä ole - nainen 183cm - mutta miten joku normaalijärkinen aikuinen sanoo jtn tuollaista toiselle ihmiselle? En tosta silleen välitä, oon 19 vuotta kuunnellut ihmisten kommentointia pituudestani ja se lakkasi suututtamista kun olin ehkä 14, nykyään en yleensä kiinnitä hirveästi huomiota. Mutta miksi ihmeessä pitkiä ihmisiä saa sanoa jättiläiseksi ja tivata pituutta (tiedän ettei jengi pahalla kysy, muttei se silti jokaiselle vastaantulijalle hitto soikoon kuulu)? Mitä jos menisin tuolla kyselemässä lyhyitä niiden pituuksia, päivittelisin kovaan ääneen, kutsuisin kainalosauvaksi ja kääpiöksi? Ihmetyttää vaan aikuisten ihmisten käytöstavat. Niin miesten kuin naisten.
Kommentit (25)
Jotkut vaan ovat sellaisia, että ulisevat kaikesta.
Ihme kyllä minua ei ole koskaan sanottu liian pitkäksi tai jättiläiseksi toki olen aloittajaa 10 senttiä lyhyempi mutta pitkä kuitenkin. Useimmat päinvastoin harmittelee etteivät ole yhtä pitkiä kuin minä. Älä välitä tyhmistä kommenteista.
Vierailija kirjoitti:
Tuttua on. Varsinkin 150-160-senttisillä naisilla on ihme himo aina seurassani korostaa, miten ovat " pieniä". Ihan riippumatta siitä, onko heissä muuta " pientä" kuin lyhyt pituus. En tajua. Jokainen on sen pituinen kuin on, halusi sitä tai ei. Ja en, en haluaisin olla 154 cm, koska silloin en olisi minä, en osaa edes kuvitella itseäni sellaisena, näyttäisin niin hassulta enkä yhtään itseltäni. t. 178cm
Sano että mieluummin olen pitkä pituus suunnassa kuin leveyssuunnassa ☺
Vai jättiläinen. Suomessa on todennäköisesti yli 2-metrisiä naisiakin, joten ei tuo 183 cm vielä niin todella pitkä jättiläinen ole.
Yli 200 cm suomalaista naista en vain ole koskaan nähnyt, mutta yli 190-senttisiä useitakin. Mutta se etten ole nähnyt, niin eipä se tarkoita, etteikö heitä olisi tai voisi olla. Ja kuten sanoin, niin todennäköisesti on. Varmaankaan monta ei ole, mutta jokunen on kuitenkin.
Sama kuin että laihuudesta voi huomauttaa päin näköä mutta harvemmin lihavuudesta, tarkoitan tässä ystävien kommentoimana.