Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinki sulkee 39 leikkipuistoa

Vierailija
08.12.2022 |

Työntekijät tarvitaan päiväkoteihin. Suurimmassa osassa näistä leikkipuistoista on ollut pikkukoululaisten iltapäiväkerhoja. Nämä jäävät nyt heitteille. Meillä on lapsia aivan liian vähän tässä maassa verrattuna aikuis- ja etenkin vanhusväestöön ja taas jää yli 1000 lasta ilman hoitoa. Järkyttävää.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö ne vanhemmat tai joillain isovanhemmat voi viedä lapset ihan itse sinne leikkipuistoon? Noita leikkipuistoja ja - paikkoja on joka kadunkulmassa, ei muuta kun järkkäämään vaikka muiden samanikäisten lapsiperheiden kanssa sinne joskut leikkitreffit. Tai sopikaa vanhempien kesken "hoitovuorot" sinne leikkipaikalle.

Vierailija
2/53 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten ihmetellään kun väki ei tee lapsia.

Lapset kuolee kohtuun, ip-toimintaa ei saada aikaiseksi, terveydenhuolto pilalla.

Kannattaisiko viimeinkin nostaa soten ja varhaiskasvatuksen palkkoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kyllä hyvä päätös. Ne iltapäiväkerhot ei ole mitenkään välttämättömiä kellekään, päivähoito sen sijaan on. Omassa lapsuudessa ei mitään iltapäiväkerhoja ollut olemassakaan, hyvin siellä kotona pärjäsi itsekseen kunnes vanhemmat tuli töistä jo ekaluokkalaisenakin.

Vierailija
4/53 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikö ne vanhemmat tai joillain isovanhemmat voi viedä lapset ihan itse sinne leikkipuistoon? Noita leikkipuistoja ja - paikkoja on joka kadunkulmassa, ei muuta kun järkkäämään vaikka muiden samanikäisten lapsiperheiden kanssa sinne joskut leikkitreffit. Tai sopikaa vanhempien kesken "hoitovuorot" sinne leikkipaikalle.

Hohhoijaa. Kyse on 1-2-luokkalaisille suunnatusta iltapäivätoiminnasta. Vanhemmat on duunissa.

Ja turha tulla sanomaan että kyllä kasarillakin lapset meni avain kaulassa kouluun. Se oli silloin se ja silloin oli kaikki muukin aivan toisin.

Vierailija
5/53 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän siirtävät. Mutta päiväkodeista vuotaa ihan entiseen malliin porukka pihalle. Tämä ratkaisu on ehkä ensi kevään pelastus, sitten taas ihmetellään.

Mistä sitten voisi ottaa niitä hoitajia varhaiskasvatukseen?

Vierailija
6/53 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ihminen kun ne vanhemmat on töissä!

Miten sinä kesken työpäivän lähdet yhtäkkiä hoitamaankin lapselle iltistä?

Vierailija
7/53 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan ymmärrä. Eikö vanhemmat itse käy lastensa kanssa leikkipuistoissa? Mihin siellä henkilökuntaa tarvitaan? Minä ainakin kävin lasteni kanssa joka päivä leikkipuistossa ihan itse. Koulujen jälkeiset toiminnat koululaisille ymmärrän kyllä. .iin ja maksulliset kerhot muutenkin, mutta että lapsia ei itse osata viedä leikkipuistoon. Ymmärsinköhän tuosta nyt jotakin väärin?

Vierailija
8/53 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan ymmärrä. Eikö vanhemmat itse käy lastensa kanssa leikkipuistoissa? Mihin siellä henkilökuntaa tarvitaan? Minä ainakin kävin lasteni kanssa joka päivä leikkipuistossa ihan itse. Koulujen jälkeiset toiminnat koululaisille ymmärrän kyllä. .iin ja maksulliset kerhot muutenkin, mutta että lapsia ei itse osata viedä leikkipuistoon. Ymmärsinköhän tuosta nyt jotakin väärin?

Helsingin leikkipuistoissa on nimenomaan se alle kouluikäisten kerhotoiminta (siis sisällä) ja iltapäivisin koululaiset.

Mitään muita kerhoja ei kohta edes ole.

Vierailija
9/53 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on nykyinen Suomi... tärkeintä on että eliitti on saanut juhlia linnassa ja kerää valtavasti rahaa ja muut köyhtyvät... tingitään kaikesta lasten suhteen siis jotta eliitti pärjää...

Vierailija
10/53 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos ne lapset meneekin kotiin? Harvempi tokaluokkalainen enää on iltapäivähoidossa eli palvelu lähinnä ekaluokkalaisille.

11/53 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsit väärin. Kyse on just pikkukoululaisten iltapäivätoiminnasta, ei kotona lastensa kanssa olevien leikkipuistoissa käynneistä.

Vierailija
12/53 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos ne lapset meneekin kotiin? Harvempi tokaluokkalainen enää on iltapäivähoidossa eli palvelu lähinnä ekaluokkalaisille.

Helsingissä ei välttämättä ole se koulumatka sellainen, että siitä tokaluokkalainen yksin selviäisi.

Minulla lapset alkoi kulkea keskustasta yksin kotiin viidennellä luokalla. Heidän luokkakavereistaankin ei kukaan mennyt vielä ekalla tai tokalla yksin kotiin. Kolmannella yksin kulki ne, joilla sattui se kdoin bussi menemään samalta puolelta Mannerheimintietä. Kouluun aamulla heidät silti tuotiin.

Vierailija
13/53 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Suomi on vauras maa." terv.  Sanna

Kyllä... ja Suomi on maailman onnellisin maa - uskokaa kun teille niin sanoo hallinto ja valtamedia älkää uskoko lainkaan sitä mitä itse näette ja kuulette...

Vierailija
14/53 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomea huononnetaan. Tää kehitys alkoi jo 90-luvulla kun laman takia kaikesta leikattiin. Tuli paremmat ajat mutta mitään ei palautettu ennalleen. Koko ajan leikataan lisää ja kansa vielä haluaa, että leikatkaa pois jotta valtion velka ei nouse.

Kumma kun pitää leikata koko ajan hyvinvointivaltiosta. Ei kukaan tänne halua enää jäädä, paitsi muualta tulevat.

Vierailija
15/53 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikataan lisää!

T. Orpo

Vierailija
16/53 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikö ne vanhemmat tai joillain isovanhemmat voi viedä lapset ihan itse sinne leikkipuistoon? 

Jos olen töissä Helsingissä ja isovanhemmat asuvat Oulussa niin kuinka tämä tapahtuu?

Vierailija
17/53 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsit väärin. Kyse on just pikkukoululaisten iltapäivätoiminnasta, ei kotona lastensa kanssa olevien leikkipuistoissa käynneistä.

Pikkukoululaisten iipee -toiminnasta kyse. Koulut loppuvat puoliltapäivin ja vanhemmat ovat kotona viiden pintaan. Siinä välissä pitäisi jonkun katsoa perään, ruokkia ja auttaa. 

Vierailija
18/53 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihis lapset sit laitetaan?

Vierailija
19/53 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla paljon sairaslomia myös, kun koronalle ei haluta tehdä mitään.

Vierailija
20/53 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kyllä hyvä päätös. Ne iltapäiväkerhot ei ole mitenkään välttämättömiä kellekään, päivähoito sen sijaan on. Omassa lapsuudessa ei mitään iltapäiväkerhoja ollut olemassakaan, hyvin siellä kotona pärjäsi itsekseen kunnes vanhemmat tuli töistä jo ekaluokkalaisenakin.

Niin ja sinähän hiihdit kesät talvet kouluun -40 asteen pakkasessa susia väistellen 50km suuntaansa, kerro vielä lisää. Ajat ovat muuttuneet, jos et ole katsonut ikkunasta ulos viime aikoina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän