Naiset, pidättekö transsukupuolisia naisia "oikeina" naisina?
Kommentit (651)
Opettajana aloin huomata jo 20 vuotta sitten, että oppilaisiin alkoi tulla joitakin poikia joilla oli pyöreät tyttömäiset lanteet tai muutamia tyttöjä, joilla oli vähän pojan kasvoja muistuttava kasvojen rakenne, esim. leuka isompi.
Itse ajattelen, että trans-ilmiön takaa löytyy esim. muovin sisältämiä hormonihäiritsijöitä, niitähän löytyi jopa tuttipullojen muovista Suomessakin pari vuotta sitten. Myös kasvinsuojelumyrkyt sisältävät estrogeenia, ja Mäkkäri-liha.
Helsingin juomavedestäkin löytyy jo estrogeenia, joka on lähtöisin e-pillereitä ja korvaushoitoa käyttävien naisten virtsasta. Hormoneja ei pystytä eristämään likavedestä.
Kyse on siis saasteiden vaikutuksesta. Valittu hoitolinja on virheellinen ja tuhoisa näille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Sukupuolielimet eivät määrää sukupuolta.
Terv. Trans-nainen, kenellä penis tallella. Ja kyllä, käyn naisten puolella uimahallissa ja vaihdan vaatteeni naisten pukuhuoneessa salilla. En ole siellä tiirailemassa naisia, varsinkaan sinua!
Kiva juttu. Mun 10 vuotias poika ei voi tulla naisten puolelle koska penis. Mutta sinä aikuinen ihminen voit laahata peniksesi naisten pukutiloihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä. He eivät ole naisia, he ovat transnaisia. Se on eri juttu kuin nainen. Naiseuteen kuluu olennaisena osana esim. kohtu, rinnat, naisten sukupuolielimet... jos mies hankkii nämä leikkauksella, on selvää ettei kyseessä oe oikea nainen. En pidä heitä yhtään huonompina kuin naisia, mutta he eivät ole naisia, vaan transnaisia.
Oikeastaan rinnoilla ei ole paljonkaan tekemistä naiseuden kanssa, vaan se on sosiaalinen juttu. Muita pysyviä ja kovia eroja on kyllä paljon.
Kannatta lukea vähän biologiaa. Rinnoilla on aika iso merkitys naiseudesta. Niillä esimerkiksi imeytetään jälkeläisiä, mitä nimenomaan naaraat eli naiset tekevät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Sukupuolielimet eivät määrää sukupuolta.
Terv. Trans-nainen, kenellä penis tallella. Ja kyllä, käyn naisten puolella uimahallissa ja vaihdan vaatteeni naisten pukuhuoneessa salilla. En ole siellä tiirailemassa naisia, varsinkaan sinua!
Kiva juttu. Mun 10 vuotias poika ei voi tulla naisten puolelle koska penis. Mutta sinä aikuinen ihminen voit laahata peniksesi naisten pukutiloihin.
Joo tämä on aivan käsittämättömän hölmöä. Uimataidon pieni poika pakotettaan yksin miesten tiloihin mutta sitten meidän naisten pitää katsella aikuisten ihmisten peniksiä suihkutiloissa. Ei mene kovin järkevästi tämä homma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jahas persu sekosi, miksi ette voi antaa ihmisten olla sellaisia kun on?
Sellaisia kuin ovat, mutta se vaatii leikkauksia ja mittavia operaatioita?
Niin jos he ovat tyytyväisiä sen jälkeen, miksi tämä on sulta pois? Elä omaa elämääsi, äläkä loukkaannu kuin lumihiutale...
Minuahan vaaditaan sopeutumaan näiden harhaisiin maailmoihin. Siitä se ongelma alkaa.
Kuinka moni trans ihminen on tullut sulle sanomaan mitään, että "me vaaditaan tätä ja tätä" Ihmisoikeudet ja perus käytöstavat kannattaa omata! Pidä roskat sisällä edes, äläkä ole ihan vajaa.
Tehän saitte ajettua koko muuta yhteiskuntaa velvoittavan itsemäärittelyn lakiin asti. Nyt kuka tahansa täysi-ikäinen kansalainen voi vaihtaa vastakkaisen sukupuolen paperit ilman transdiagnoosia tai aiettakaan transhoitoihin.
Päiväkodeissa ja kouluissa opetetaan pimppipojista, naispeniksistä, sadoista sukupuolista ja synnyttävistä miehistä.
Homoseksuaaleilta edellytetään viehättymistä vastakkaisen sukupuolen edustajista. Lesbon olisi innostuttava peniksestä, jos sen jatke ilmoittaa olevansa nainen.
Kyllä niitä vaatimuksia on aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
urheilukilpailussa epäoikeudenmukaista
Kansainvälisessä kilpaurheilussa onneksi tilanne näyttää olevan muuttumassa oikeitten naisten kannalta parempaan suuntaan. Koska suurin osa urheilusta tapahtuu kuitenkin kansallisella tasolla, pitäisi suomalaiset urheilusarjat nimetä uudelleen, pojiksi syntyneitten ja tytöiksi syntyneitten sarjoiksi. Ei pitäisi jäädä odottelemaan yhtäkään ongelmatapausta. Jos luonnonvastainen translaki joskus saadaan kumottua, voidaan palata miesten ja naisten sarjoihin.
Vierailija kirjoitti:
En, koska he eivät ole.
He ovat miehiä, jotka pukeutuvat ja koristautuvat samanlailla kuin naiset. Jos heille on tehty leikkauksia ja hormoonihoitoja niin he ovat miehiä jotka jäljittelevät naisen biologiaa.
He ovat silti arvokkaita ihmisiä ja vaikka heitä en naisina pidäkään niin voin heidän ilokseen esittää heille pitäväni heitä naisina.
Onko tämän kommenttini alapeukuttajista sitten parempi etten esitä heille pitäväni heitä naisina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä. He ovat transnaisia. Kunnioitan jokaisen omaa valintaa, mutta toivoisin, että tuohon tilaan annettaisiin muuta hoitoa, kun täysin toimivan kehon silpomista. Tulee surullinen olo siitä, että he vihaavat kehojaan noin paljon. Kehoa pitäisi kunnioittaa ja vaalia. Ilman sitä, et sinäkään voi olla olemassa tällä planeetalla ja elämä loppuu, jos keho antaa periksi.
Minä en kunnioita sellaista ihmistä joka ei omaa kehoaan kunnioita vaan alkaa muokkaamaan siitä väkisin jotain mitä se ei ole.
Ollaan "aitoja itsejä" leikkauttamalla itsestään jotain aivan muuta kuin mitä luonnollisesti, aidosti oltaisiin.
#Ehjänäsyntynyt ja #omaitsensä, kun on ensin horkannut testoa, amputoinut terveet rinnat ja mutiloinut genitaalit. Make it make sense.
Ikävä sanoa tässä vaiheessa mutta ei voi olla ihmettelemättä itä ihmiset saadaan uskomaan ja tukemaan.
Tätä "oikeutta olla"- jankutusta on hoettu kuin transsissa. Tuon ympärille rakentuu heteronormatiivinen pakkosorto josta "oikeus olla ei-cishetero" on kuin pääsylippu paratiisiin.
Miksei nämä utopiahörhöt vaan voineet perustaa vaikka oman valtion tai jotain? Ai mutta mites sen white supremacy-patriarkaatin vallastasuistamisen ja kapitalismin säälimättömän murskaamisen sitten olisi käynyt. Höh.
En pidä oikeina naisina. Syntymässä voidaan suurimmassa osassa tapauksia määritellä lapsi nais- tai miessukupuoleen kuuluvaksi. Jos ihmisen oma kokemus tästä syntymässä määritellystä sukupuolesta poikkeaa, pidän häntä henkilönä. Henkilön sukupuoli on syntymän hetkellä määritelty sukupuoli. Myös kissaksi, karhuksi yms identifioituvat ovat henkilöitä. Sukupuoli syntymässä määritetty sukupuoli. Heteronaisena alan parisuhteeseen ainoastaan miehen kanssa, en henkilön. Uimahalleihin, wc-tiloihin ja muihin pukeutumistiloille henkilöille omat tilat. Muutoin sama mitä kukakin on.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti pidän, jos ihminen kokee olevansa nainen, niin siihen ei ole muilla mitään sanottavaa. Luulisin, että transseksuaalien elämä ainakin ajoittan hankalampaa, kuin oikeaan kehoon syntyneillä, joten miksi kukaan haluaisi hankaloittaa heidän elämäänsä enää lisää?
Miten se hankaloittaa mitenkään kenenkään elämää minä minä häntä pidän? Se ei hankaloita yhtään hänen elämäänsä. Minä avaan oven jokaiselle ihmiselle, joka sattuu sopivasti kohdalle ja syötän sählyssä kaikille tasapuolisesti sekä olen yhtä rehellinen ihan jokaiselle ihmiselle. En hankaloita kenenkään elämään yhtään mitenkään. Ainakaan niin, että kyseessä olisi mitään henkilökohtaista - joskus joitakin vahinkoja sattuu, mutta ei siksi, että joku on nainen tai mies tai trans-nainen tai lapsi tai vanhus.
Eli se pidänkö minä jotakin ihmistä oikeana naisena, ei hankaloita hänen elämäänsä millään tavalla. Älkää muutkaan hankaloittako toisten elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jahas persu sekosi, miksi ette voi antaa ihmisten olla sellaisia kun on?
Persuja saa siis paheksua, he eivät mielipiteineen kelpaa sellaisina kuin ovat?
Kyllä saa paheksua, jos te täällä haukutte 24/7 noita tra_ns ihmisiä
Ilmiöstä keskusteleminen yleisellä tasolla ei ole ihmisten haukkumista. Ei seksuaaliväkivallasta keskusteltaessakaan tarvitse korostaa ei kaikki miehet.
Mulle ei mene jakeluun että miksi juuri sukupuoli on ainoa biologinen asia minkä voi päättää ohi biologisen faktan?
Miksi emme voi samanlailla päättää ikäämme tai rotuamme tai vaikkapa ihan koko lajiamme?
Kuka on päättänyt että vain ja ainoastaan sukupuoli on vaihdettavissa ja kaikkien meidän pitää leikkiä tätä leikkiä mukana?
Lyhyesti ja ytimekkäästi: Kyllä.
junttimaisuus ja kapeakatseisuus ei ole oikein mun juttu, soz.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei mene jakeluun että miksi juuri sukupuoli on ainoa biologinen asia minkä voi päättää ohi biologisen faktan?
Miksi emme voi samanlailla päättää ikäämme tai rotuamme tai vaikkapa ihan koko lajiamme?
Kuka on päättänyt että vain ja ainoastaan sukupuoli on vaihdettavissa ja kaikkien meidän pitää leikkiä tätä leikkiä mukana?
Tämä!!! Tuleekohan tämä aikakausi joskus tulevaisuudessa näyttäytymään historiankirjoissa yhtenä omituisimmista aikakausista.
Pidän heitä transnaisina, mutta en ala sen kummemmin väittelemään asiasta ja en pahemmin välitä asiasta puoleen enkä toiseen. Olkoon mitä ovat ja minä keskityn omaan elämääni.
Hauras transius ja hovineitous ei kestä pienintäkään kritiikkiä, vaan alistumisen pitää olla täydellistä. Ainoastaan se kelpaa, ettei näe mitään eroa transleidin ja aidon naisen välillä missään tilassa ja tilanteessa. Naisten kanssa ei neuvotella, ei kysytä eikä edes tehty sukupuolivaikutusten arviointia yleistä sukupuolenvaihtolakia rukatessa.
Vierailija kirjoitti:
Sähän juuri olet kapeakatseinen. Katsot asioita muodikkaasti siten miten niitä hyveellisemmin pitää nyt katsoa. Etkä lainkaan rasita omia aivojasi. Millä perustelet että mies joka jäljittelee naista on nainen? Sen jälkeen yritä perustella miksi mies joka jäljittelee lasta ei voisi olla lapsi.
Vaikea kysymys. Muistan tilanteen vuosia sitten, kun olin rautatieaseman naistenvessassa ja sinne tuli asioimaan miehen näköinen henkilö. Tarkoitukseni oli olla avulias joten sanoin, että miesten vessa on vastapäisellä puolella. Hän vastasi olevansa nainen.
Periaatteessa asia on yhdentekevä, mutta se tarkoittaa, ettei sukupuolta voi enää päätellä ulkonäön perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähän juuri olet kapeakatseinen. Katsot asioita muodikkaasti siten miten niitä hyveellisemmin pitää nyt katsoa. Etkä lainkaan rasita omia aivojasi. Millä perustelet että mies joka jäljittelee naista on nainen? Sen jälkeen yritä perustella miksi mies joka jäljittelee lasta ei voisi olla lapsi.
Odotan innolla että joku yrittää vastata tähän! Todennäköisemmin eivät pysty siihen.
Olenko minä siis oikeasti Italialainen kun minusta tuntuu siltä?