Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, pidättekö transsukupuolisia naisia "oikeina" naisina?

Vierailija
03.05.2016 |

Miten on? Myös perusteluja kaivataan.

Kommentit (651)

Vierailija
621/651 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän toki.

Olen itse biologisesti nainen ja naiseksi itseni mieltävä.

Toisaalta en ole koskaan ollut erityisen naisellinen tai tyttömäinen. En ole kuitenkaan miesmäinenkään tai maskuliininen.

Ajattelen ja koen niin, että kun tähän biologiseen cis-naiseuteenkin mahtuu minunlaiseni ei-niin-ääripäätyyppi vaan enemmän androgyyni, niin tokihan tänne sekaan mahtuu muunkinlaisia ihmisiä kuin vain syntymässä naiseksi määriteltyjä. 

En tiedä ajattelisinko näin jos olisin aina ollut sellainen perinteisen feminiininen joutumatta pohtimaan omaa sukupuoli-identiteettiäni (mm. teininä kiusaamisen takia) mutta uskon että ajattelisinsiltikin näin koska olen myötäelävä ja empaattinen persoona.

Tervetuloa naistenhuoneelle kaikki naiseksi itsensä kokevat! Olette rohkeita. Voimia myös ja tsemppiä kaikkeen shaisseen mitä nainen joutuu elämässään sietämään. Kyllä se siitä.

Vierailija
622/651 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Sukupuolielimet eivät määrää sukupuolta.

Terv. Trans-nainen, kenellä penis tallella. Ja kyllä, käyn naisten puolella uimahallissa ja vaihdan vaatteeni naisten pukuhuoneessa salilla. En ole siellä tiirailemassa naisia, varsinkaan sinua!

Kiva juttu. Mun 10 vuotias poika ei voi tulla naisten puolelle koska penis. Mutta sinä aikuinen ihminen voit laahata peniksesi naisten pukutiloihin. 

Höpöjä se puhuu. Jokaista provoa ei tarvitse uskoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/651 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä viher-vasemmiston pesimäalusta tästä keskustapalstasta on tullut. Tykkäysten perusteella kaikki työttömät nenärengas feministit pyörii vauvapalstalla kun eivät muuten mitään vauva-aiheista saa elämässään aikaiseksi. 

Vierailija
624/651 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Sukupuolia on kaksi. Välillä sikiönkehityksessä tapahtuu häiriöitä, ja tulee sukupuoleltaan epäselviä tapauksia, hermafrodiitteja. Tyttö tai poika tai hermafrodiitti, kirjaa synnytyslääkäri kirjoihin (silloin kun sukupuolielimet ovat epämuodostuneet tai jotain sukupuolten väliltä). Lisäksi on vakavasti traumatisoituneita ihmisiä, jotka kuvittelevat, että elämä toisen sukupuolen nahoissa (konkreettisesti) olisi helpompaa. Mutta sukupuolia on silti kaksi. Kaikki empatiani silti. Ei ole helppoa olla erilainen. Mutta naisena en sinua pidä.

Vierailija
625/651 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. He ovat oikeita naisia.

Voiko niitä panna pesään vai pelkästään ahteriin?

Vierailija
626/651 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhyesti ja ytimekkäästi: Kyllä.

junttimaisuus ja kapeakatseisuus ei ole oikein mun juttu, soz.

Sähän juuri olet kapeakatseinen. Katsot asioita muodikkaasti siten miten niitä hyveellisemmin pitää nyt katsoa. Etkä lainkaan rasita omia aivojasi. Millä perustelet että mies joka jäljittelee naista on nainen? Sen jälkeen yritä perustella miksi mies joka jäljittelee lasta ei voisi olla lapsi. 

Odotan innolla että joku yrittää vastata tähän! Todennäköisemmin eivät pysty siihen. 

Jos uskoo järkähtämättä omiin valheisiinsa niin silloinhan mitään ongelmaa ei ole. Ongelma tulee heti siitä kun ulkomaailma huomauttaa että sinä muuten valehtelet. Se loukkaa hullua. Kyllä ulkomaailman täytyy olla väärässä, ei hullun, näin trans-yli-ihmisyys meille selittää. Näin maailmasta saadaan heti pykälän verran parempi ja oikeudenmukaisempi. Niinhän? Uskottehan?

Vierailija
627/651 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän toki.

Toisaalta en ole koskaan ollut erityisen naisellinen tai tyttömäinen. En ole kuitenkaan miesmäinenkään tai maskuliininen.

Ajattelen ja koen niin, että kun tähän biologiseen cis-naiseuteenkin mahtuu minunlaiseni ei-niin-ääripäätyyppi vaan enemmän androgyyni, niin tokihan tänne sekaan mahtuu muunkinlaisia ihmisiä kuin vain syntymässä naiseksi määriteltyjä. 

En tiedä ajattelisinko näin jos olisin aina ollut sellainen perinteisen feminiininen joutumatta pohtimaan omaa sukupuoli-identiteettiäni (mm. teininä kiusaamisen takia) mutta uskon että ajattelisinsiltikin näin koska olen myötäelävä ja empaattinen persoona.

Tervetuloa naistenhuoneelle kaikki naiseksi itsensä kokevat! Olette rohkeita. Voimia myös ja tsemppiä kaikkeen shaisseen mitä nainen joutuu elämässään sietämään. Kyllä se siitä.

Ai niin kun kuukautiset, ja pms-oireet? Ai niin kun rintojen paino ja riipahtaminen ajan myötä. Ai niin kun vaginan kuivuus vaihdevuosissa? Näitäkö naisten vaivoja sinä kutsut heidät kokemaan? 

Vierailija
628/651 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähän juuri olet kapeakatseinen. Katsot asioita muodikkaasti siten miten niitä hyveellisemmin pitää nyt katsoa. Etkä lainkaan rasita omia aivojasi. Millä perustelet että mies joka jäljittelee naista on nainen? Sen jälkeen yritä perustella miksi mies joka jäljittelee lasta ei voisi olla lapsi. 

Odotan innolla että joku yrittää vastata tähän! Todennäköisemmin eivät pysty siihen. 

Edelleen odotan…

Vierailija
629/651 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä viher-vasemmiston pesimäalusta tästä keskustapalstasta on tullut. Tykkäysten perusteella kaikki työttömät nenärengas feministit pyörii vauvapalstalla kun eivät muuten mitään vauva-aiheista saa elämässään aikaiseksi. 

No ei kai ne nyt saa kun puolet niistä vaihtaa sukupuolta ja liput puolet vihaa miehiä. 

Vierailija
630/651 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen tulkinnan ihmisen sukupuolesta noin sadasosasekunnissa perustuen hänen fyysisiin piirteisiinsä, elekieleensä ja vaatetukseensa. Uskon myös, että niin tekevät kaikki muutkin ihan riippumatta siitä, miten suvaitsevaisia ja avarakatseisia he haluaisivat olla. Transsukupuoliset myös tietävät tämän mennessään kirurgisiin ja hormonaalisiin hoitoihin, jotka näitä sukupuolittuneita piirteitä muovaavat. 

Sukupuolen tunnistaminen ei ole tahdonalainen  eikä edes kielellinen prosessi, vaan samanlainen aistinvarainen prosessi jolla erotetaan voikukka kielosta tai koira kissasta. Suurin osa transnaisista on tosiasiassa piirteiltään liian maskuliinisia, että rekisteröisin heidät naisiksi. Se on toki eri asia, miten suhtaudun ihmiseen, joka kovasti ilmeisen selvästi haluaa näyttää naiselta. En ole perusluonteeltani ilkeä, joten voin toki kohdella heitän sosiaalisesti naisina.

Ja toki on transsukupuolisia, joita pidän ihan sen sukupuolen edustajina, jonka suuntaan he ovat piirteitään korjanneet. Sekään ei minua pahemmin vaivaa, koska ventovieraiden ihmisten sukupuoli kiinnostaa minua about nolla prosenttia. On toki surullista, että ihmisellä on niin paha olla kehossaan, että sitä pitää alkaa niin rajusti muokata. 

Vierailija
631/651 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko biologiset tosiasiat, aistihavainnot, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuus junttiutta?

Vierailija
632/651 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän toki.

Puhu vain omasta puolestasi. Minun elämäni naisena on ollut oikein hyvää ja ihanaa. Mitään erityistä sukupuoleeni liittyvää shaissea en ole kokenut. Ehkä myös asenteella on väliä. 

Vierailija
633/651 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen odotan…

Hiljaista on! 😂

Vierailija
634/651 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Sukupuolielimet eivät määrää sukupuolta.

Terv. Trans-nainen, kenellä penis tallella. Ja kyllä, käyn naisten puolella uimahallissa ja vaihdan vaatteeni naisten pukuhuoneessa salilla. En ole siellä tiirailemassa naisia, varsinkaan sinua!

Kiva juttu. Mun 10 vuotias poika ei voi tulla naisten puolelle koska penis. Mutta sinä aikuinen ihminen voit laahata peniksesi naisten pukutiloihin. 

Höpöjä se puhuu. Jokaista provoa ei tarvitse uskoa.

"Helsingin kaupungin uimahallien linjauksen mukaan jokainen asiakas saa määrittää itse, kumpaan pukuhuoneeseen haluaa mennä.
– Emme kysele siitä, onko sukupuoli esimerkiksi juridisesti vaihdettu. Jos asiakas ottaa puheeksi ja kysyy, me neuvomme, mutta emme ota aktiivisesti asiaa puheeksi, kertoo Helsingin kaupungin liikuntapaikkapäällikkö Piritta Forsell.
Urheiluhallien uimahalleissa linjaus on sama. Toimialajohtaja Eija Holmalan mukaan jokainen pystyy itse valitsemaan itselleen oikean pukuhuoneen.
– Emme me voi olettaa ihmisen sukupuolta. Asiakkaalla on totta kai oikeus valita. Jos prosessi on kesken ja mietityttää mihin menee, voi jutella henkilökunnan kanssa tai käyttää ryhmäpukuhuoneitamme, Holmala kertoo."
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/9163716

Vierailija
635/651 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Biologiaa ei muuttaa ulkoisilla muutoksilla tai millään hormoneilla. Eihän lehmästäkään voi tehdä hevosta poistamalla utareita ja sarvia.

Vierailija
636/651 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän toki.

Ai niin kun kuukautiset, ja pms-oireet? Ai niin kun rintojen paino ja riipahtaminen ajan myötä. Ai niin kun vaginan kuivuus vaihdevuosissa? Näitäkö naisten vaivoja sinä kutsut heidät kokemaan? 

Olisi mielenkiintoista tietää, että keitä hoidetaan naistenklinikalla ja mitä naisen seksuaaliterveyteen kuuluu, jos naisella voi olla penis, kivekset ja eturauhanen.

Vierailija
637/651 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

M U L T I N U O L I R A L L A A ! ! !

Pakkomielteinen persuistajankuttaja väitti lähtevänsä iltavuoroon mutta jäi kuitenkin taustalle spämmimään alanuolia.

Vierailija
638/651 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Biologiaa ei muuttaa ulkoisilla muutoksilla tai millään hormoneilla. Eihän lehmästäkään voi tehdä hevosta poistamalla utareita ja sarvia.

Onhan pitkäkorvainen ja töpöhäntäinen koirakin lähempänä jänistä koira-jänis-jatkumolla!

Vierailija
639/651 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M U L T I N U O L I R A L L A A ! ! !

Pakkomielteinen persuistajankuttaja väitti lähtevänsä iltavuoroon mutta jäi kuitenkin taustalle spämmimään alanuolia.

Persujankka pystyy vain polkemaan jalkaa ja alanuolittamaan, kun argumentteja ei ole :DDD

Vierailija
640/651 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään.

Sukupuoli on biologiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän