Naiset, pidättekö transsukupuolisia naisia "oikeina" naisina?
Kommentit (326)
Minulle toisen ihmisen sukupuoli on se minkä hän minulle sukupuolekseen ilmaisee
En pidä, vartalossa ja luustossa miehen mittasuhteet, lopputuloksena naista etäisesti muistuttava ihmisen irvikuva. Tällainen henkilö luo välittömästi itsestään vaikutelman henkilönä, jossa kaikki ei ole kohdallaan.
En pidä. Homma vastaa blackfacea. Eivät he oikeasti edes tiedä, mitä on olla nainen. Biologinen sukupuoli on myös rekistereissä tärkeä tieto. Monesti sukupuolta toki kysytään ihan turhaan. Tyyliin jos luo johonkin nettisivulle tilin, esim. striimauspalveluun. Suositukset kuitenkin muotoutuvat katselumieltymysten mukaan.
En kuitenkaan tuo ajatuksiani mitenkään esiin kohdatessa jonkun.
Mä en sinällään välitä siitä, että kuka määritellään mieheksi tai naiseksi. Jos joku biologinen mies sanoo, että "mä olen nyt nainen", niin ihan sama minulle.
Käytännössä sitten on muutamia tilanteita, joissa asialla on mahdollisesti väliä, kuten uimahallien pukuhuoneet, eli joku äijä voisi pyrkiä toteuttamaan perverssejä mieltymyksiään kertomalla olevansa "nainen". Toinen on sitten urheilukilpailut, joissa vielä viime viikolla miesten sarjassa kilpaillut vaihtaa sarjaa ja voittaa kaiken.