Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tukea herkän pojan ( 14 v. ) itsetuntoa?

Vierailija
03.05.2016 |

Luulee olevansa tyhmä ja huono. Kotona on aina kuullut olevansa rakastettu, niin minun kuin isosiskojen toimesta. Ukki ( isäni) ollut jämptin miehen mallina, lasten isä kun on kadonnut elämästämme omasta halustaan. En saa lähtemään harrastuksiin, miten auttaa nuorta miestä? Kooltaan on jo pitkä ja roteva mutta mieli on niin herkillä 😞. Neuvoja ja vinkkejä kiitos. T. Huolestunut äiti

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutustu herkkyyden hyviin puoliin ja kerro hänelle niistä. Sinun ei tarvitse käyttää termiä herkkyys hänelle, mutta tee selväksi että hänellä on positiivisia ominaisuuksia joita muilla ei ole. Muiden ihmisten mahdollinen tunteettomuus ei ole vahvuutta, vaikka se siltä saattaa nuoresta vaikuttaa.

Minä olen herkkä mies ja koko lapsuuden luulin olevani heikko. Olisi ollut kiva kuulla että olen mm. keskimääräistä tarkkaavaisempi ja luovempi. Luulin että kaikki ajatukseni olivat tyhmiä, vaikka ne olivatkin tyypillisiä herkän ihmisen ajatuksia ja nykyään käsitän että juuri herkkyys on kaikkien parhaimpien ominaisuuksieni takana.

tälle peesi! voit auttaa tunnistamaan niitä herkkyyden positiivisia puolia. sanaa herkkyys ei tosiaan välttämättä kannata käyttää.

mulle nuoruudessa uskoteltiin, että suutun liian helposti ja ajattelen liikaa. näin jälkikäteen mietittynä: suutuin kyllä ihan aiheesta. joku aikuinen olisi voinut oikaista noita leimaavia puheita sanomalla, että olen oikeudenmukainen ja syvällinen. suutuin, kun minua tai muita kiusattiin, ja tykkäsin miettiä asioita monesta näkökulmasta.

Vierailija
22/45 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ole hassua kun oma lapsi onkin herkkä, niin hirveän suuri huoli ja empatia, vaikka naiset itse nuorempana samanlaisia miehiä hyljeksivät, kiusaavat ja vähättelevät. Varmasti AP:kin on lapsensa sellaisen jättävät ja pettävän jännämiehen kanssa hankkinut, kun taas herkät miehet eivät ole kipinöitä koskaan herättäneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun mietin itseäni tuon ikäisenä ja vähän vanhempana, niin myös aikuisten seura oli mulle todella tärkeää. Siis kypsien aikuisten (idiootteja nyt löytyy kaiken ikäisistä). Soitonopettaja oli mulle pelastus. Sai keskittyä täysillä siihen omaan juttuun, ja joku oli tukemassa siinä kehittymistä. Tuntui myös hienolta että joku aikuinen kohteli "vertaisenaan", eikä suhtautunut kuin lapseen.

Vierailija
24/45 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttuja, joissa voi voittaa itsensä, vaikka seinäkiipeily tms.

Saa itsevarmuutta.

Vierailija
25/45 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös ole hassua kun oma lapsi onkin herkkä, niin hirveän suuri huoli ja empatia, vaikka naiset itse nuorempana samanlaisia miehiä hyljeksivät, kiusaavat ja vähättelevät. Varmasti AP:kin on lapsensa sellaisen jättävät ja pettävän jännämiehen kanssa hankkinut, kun taas herkät miehet eivät ole kipinöitä koskaan herättäneet.

Juuri näin. Mutta ehkä se naisen vaisto vaan sanoo, että herkkispoika jää väistämättä jännämiesten varjoon, siksi huoli.

Vierailija
26/45 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itkeskelee, ei ole sanavalmis, loukkaantuu luokkatoverien " läpästä ja on yksinäinen. Ap

Tuo on ihan tavallista 14-vuotiaan pojan käytöstä. Meillä poika mököttää välillä kotona ja kärsii "tyhmyydestä ja rumasta ulkonäöstä" välillä joku luokkakavereista soittaa pojalle ja lähtevät sitten yhdessä pyörimään nuorisotalolle. Poika suree yhden tytön rumaa sanomista hänen "juntista" ulkonäöstään. Sen jälkeen poika alkoi kiinnostumaan enemmän vaatteista.

Vierailija
27/45 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on jotain murheita, ehkä kaipaa isäänsä.. Tai sitten joku muu.

Ehkä sillä ei ole hyviä sosiaalisia taitoja jätkien kanssa, jonka takia siitä tehdään enemmän pilaa. Ehkä olette hemmotelleet sitä vähän liikaa..

Vierailija
28/45 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin nuorena miehenä (ja olen edelleen) herkkä. Ei ollut oikein hyvää roolimallia silloin, vaan kuvittelin olevani luuseri. Olin kiinnostunut mm. musiikista, psykologiasta, keskustelemisesta, pelaamisesta, fantasiakirjallisuudesta. Onneksi aina oli muutama samanhenkinen kaveri. Nyt olen 30v, onnellisessa parisuhteessa, laaja ystäväpiiri. Teini-ikäisenä on rankkaa olla muita herkempi, mutta aikuisena siitä jopa nauttii.

Olet ihannemiesmatskua!

Vierailija
29/45 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin nuorena miehenä (ja olen edelleen) herkkä. Ei ollut oikein hyvää roolimallia silloin, vaan kuvittelin olevani luuseri. Olin kiinnostunut mm. musiikista, psykologiasta, keskustelemisesta, pelaamisesta, fantasiakirjallisuudesta. Onneksi aina oli muutama samanhenkinen kaveri. Nyt olen 30v, onnellisessa parisuhteessa, laaja ystäväpiiri. Teini-ikäisenä on rankkaa olla muita herkempi, mutta aikuisena siitä jopa nauttii.

Ihana kuulla! Hyvä sinä!!

Omaa lukion ensimmäistä luokkaa käyvää poikaani kiinnostaa täsmälleen sanat asiat, joista sinä kerroit olleesi kiinnostunut :)

Vierailija
30/45 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni oli todella herkkä lapsi, itki ja pahoitti mielensä helposti. Toisaalta sitten oli luova, kekseliäs ja huumorintajuinen. Kukaan ei yrittänyt hänestä mitenkään kitkeä herkkyyttä pois. Harrasti lapsena mm musiikkia, kirjoittamista ja teatteria. Nyt aikuisena työskentelee kulttuurialalla ja on löytänyt samankaltaista seuraa itselleen. Edelleen erittäin luova ja on todellakin herkkyys on hänen vahvuutensa.

Vierailija
31/45 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veljeni oli todella herkkä lapsi, itki ja pahoitti mielensä helposti. Toisaalta sitten oli luova, kekseliäs ja huumorintajuinen. Kukaan ei yrittänyt hänestä mitenkään kitkeä herkkyyttä pois. Harrasti lapsena mm musiikkia, kirjoittamista ja teatteria. Nyt aikuisena työskentelee kulttuurialalla ja on löytänyt samankaltaista seuraa itselleen. Edelleen erittäin luova ja on todellakin herkkyys on hänen vahvuutensa.

Niin ja koska se kuitenkin laasalaisia kiinnostaa, niin kerrottakoon vielä ettei ole veljellä ollut tyttöystäväehdokkaista pulaa. Ja on ollut myös pitkässä parisuhteessakin vaikka onkin vasta reilut parisenkymmentä vanha, en tosin tiedä tämänhetkistä parisuhdestatusta.

Vierailija
32/45 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna jonkun lassukan puhua sille järkeä.

Häivy

Painu itse hiiteen saakelin gerbiilinnussija, kusenjuojaämmä!

Vierailija
33/45 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos näistä 😊. Poika on musikaalinen ja ensi sykdyn bändikerho voisi olla yksi mahdollisuus. Ap

Joo, äiti vie sitten sinne kädestä pitäen.

Katso nyt peiliin, sieltä se pojan luonne tulee. Kasvatuksen ja ympäristön tuloksena.

Vierailija
34/45 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit lukea millaisen vastaanoton tulee poikas saamaan naisilta aikuisen täältä. pelkkää sylkemistä ja vähättelyä ja sama tulee jatkumaan mediassa. jos ei korjaa itteensä tulee elämään yksin.

Vierailija
35/45 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tällä palstalla voikin olla näin paljon sairaita ja kieroja, katkeroituneita ihmisiä? Ja herkkyys todellakin on valtti monessa asiassa, työelämässä ja suhteissa.

Vierailija
36/45 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä ottaa selvää, mistä poikasi on todella kiinnostunut ja kannustaa häntä niissä asioissa. Pahinta, mitä voit pojallesi tehdä, on yrittää etsiä ns. tyypillisiä miesharrastuksia kuten jääkiekko, jalkapallo, autoilla mekkailu, koneet yli päänsä jos hän vaikka onkin kiinnostunut baletista tai taiteesta, miksei muodistakin, siis ei väkipakolla asioita, jotka eivät häntä kiinnosta, mutta joita hänen ehkä sinun mielestä tulisi harrastaa. Hän ei ehkä koe, että tuet hänen valintojaan ja tuntee itsensä epäonnistuneeksi.

Vierailija
37/45 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voit lukea millaisen vastaanoton tulee poikas saamaan naisilta aikuisen täältä. pelkkää sylkemistä ja vähättelyä ja sama tulee jatkumaan mediassa. jos ei korjaa itteensä tulee elämään yksin.

Let's face it - sinä et ole herkkä, vaan häijy ja ilkeä kusipää.

Vierailija
38/45 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites luonto ja vaikka lintubongaus. Eiks luontoharrastajat oo usein herkkiä. En oo varma. Tai luontovalokuvaus.

Kehu koko ajan sen jotain ulkonäköpiirteitä ja osaamisalueita. Siis koko ajan samoja. Hön oppii tunnistamaan vahvuuksiaa. Esimerkiksi, että sulla onbsitten kauniin väriset ja tuuheat hiukset. (Jos siis oikeasti on se hyvä piirre)

Vierailija
39/45 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asutte paikkakunnalla, jossa alan kouluja, kesällä voi saada muusikko- tai musiikkipedagogiopiskelijoilta edullisesti tunteja. Eli konservatorion tai ammattikoulun muusikkolinja tai amk/sibelius akatemia. Toki jo valmistuneetkin opettajat tarjoavat tunteja.

Ihan jo ilmoitus oppilaitoksen seinällä voi toimia hyvin. Muusikoiden.netistä löytyy myös opettajia.

t. Laulaja/musiikkipedagogi

Vierailija
40/45 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna jonkun lassukan puhua sille järkeä.

Häivy

Painu itse hiiteen saakelin gerbiilinnussija, kusenjuojaämmä!

Huijui. Nyt se varmaan meni hiiteen kun sanoit noin pelottavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi