Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ammatillisuus kasvatustyöntekijä - nuori suhteessa? Voiko olla yhteydessä vapaa-ajalla?

Vierailija
03.05.2016 |

Voiko tällaisissa tilanteissa olla soveliasta muu kuin ammatillinen ja työajalla tapahtuva yhteydenpito? Itse olen avustavassa kasvatustehtävässä ja tavannut nuoria 16-19 vuotiaita, joilla on asiat tosi huonosti. Yhteinen sävel, ja luottamus on löytynyt ja sen seurauksena riittämätön tunne. Tuntuu kurjalta saada vaikka illalla työkännykkään viesti, että on paha olla ja pitäisi jutella jonkun kanssa, niin pitäisi odottaa aamuun ja työajan alkuun että voi vastata. Pari ihmistä on sellaisia, että mielelläni ottaisin heidät kotiini silloin tällöin vaikka kahville. Heillä kun ei välttämättä ole mitään kokemusta normaalista kodista, vaikka olisivat jo täysi-ikäisiä.

Joka tapauksessa mitä mieltä olette? Itsellä on isoja ristiriitoja omassa päässä suhteessa ammatillisuus/inhimillisyys. Pitääkö olla välittämättä asiakkaista työajan ulkopuolella? Tietysti mukaan tulee oma jaksaminen yms. mut jos itsestäkin tuntuu että se antaa enemmän kuin ottaa, niin onko silti sidottu työaikoihin? Entä jos työkännykkään tulee hätätapaukselta vaikuttava viesti, eikä meillä ole minkäänlaista päivystystä? En ole uskaltanut asiasta edes työpaikalla kysyä, kun muilla ei tunnu olevan samansuuntaisia ajatuksia.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri ajatus, että se voisi olla jotenkin hyväksikäyttöä ihmetyttää mua. Luulisi että hyväksikäyttäjä ei nyt ihan ensimmäiseksi olisi se työntekijä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan