Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun työkaverista tulee esimies...

Vierailija
03.05.2016 |

Eli mun työkaveri yleni esimieheksi ja muuttui ihan kauheaksi nalkuttajaksi. Ollaan pitkään esim kuljettu samalla linkillä töihin niin et myöhästytään minsa-pari koska jos tultais aikaisemmalla linkillä niin oltais yli puoli tuntia etuajassa. Nyt kun hänestä tuli esimies pari viikkoa sitten niin tulee sillä aikaisemmalla linkillä koska voi aloittaa työpäivän aiemmin ja sanoi mulle tänään töissä et "sunkin pitäisi ettet olis aina myöhässä".
On myös pitänyt useammalle ihmiselle jo saarnan lounaan pituudesta, et ollaan siellä liian kauan. Ollaan monta vuotta käyty yhdessä lounaalla hänen kanssaan ja ainahan ne on vähän venyneet, eikä aiempi esimies koskaan sanonut mitään kun työt on muuten sujuneet.

Kaikki on jo parissa viikossa ihan tuskastuneet tuohon tyyppiin. Meillä on aika tiivis työyhteisö vietetään vapaa-aikaakin yhdessä. Viime viikonloppuna oltiin yhdessä saunomassa ja siellä mietimme toisen työkaverin kanssa et tulis jo kesälomat kun ei jaksa tehdä töitä (osaksi siis vitsillä heitimme kaikkia läppää) ja tää meidän uusi esimies vaan tokaisi et älkää aina jaksako valittaa töistä ja olla noin negatiivisia... Mä menen naimisiin kesällä. Olenkö törkeä jos en kutsukaan tuota uutta esimiestämme häihini koska en kyllä jaksa vapaa-ajallani tai ainakaan häissäni katsella häntä enää. Kutsuja ei ole siis vielä laitettu mutta ollaan puhuttu aiemmin työporukan kesken et kutsun sen porukan jonka kanssa muutenkin vietetään vapaa-aikaa.

Toisaalta ymmärrän jos vaikka saa omalta esimieheltään kuumotusta et pitää kuumottaa meitä muita mutta sillehän en voi mitään...

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siihen joku tietty syy, että niitä työssäoloaikoja pitää noin kellottaa? Nimim. asiantuntijatyötä 24/7 kohta 20v takana, ei työaikaa...

😏

Vierailija
22/30 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisen duunarin kun nostaa esimieheksi, niin kusihan se yleensä lirahtaa hattuun. Surullisimmat tapaukset ovat vielä näillä elämäm koulu aloilla, esim raksa, kun joku ihan kuka tahansa juoppo voidaan nimittää työnjohtajaksi. Siinä sitten "mestari" kertoo kuinka ei varmasti ole asbestia hän haistaa kyllä sen ja kyllä ne telineet pysyy on niitä huonompiakin ollut... Tälläisiä kun sattuu vastaan, niin kummasti alkaa arvostamaan että esimiehellä on edes joku älykkyystesti tehty. Eli on siis suoriutunut jostakin amksta tai yliopistosta läpi. Isommilla firmoillahan mestareilta vaaditaankin koulutusta, mutta pienemmissä firmoissa sitten on vaikka mitä porukkaa pomona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kerropa vielä että missähän laissa näin sanotaan😄 Vuosia tehnyt töitä työlainsäädännön parissa, enkä tohon ole vielä törmännyt, joten kiva olisi tietää.

Bussi asiaan sen verran, että tuonkin varmaan voisi sopia, käsittääkseni on ihan laissa(?) että jos bussin tai muun odotusaika venyy kohtuuttomaksi, niin silloin on oikeutettu kulkemaan sillä sopivammalla vuorolla (eli tulee ihan sovitusti esim. 5min "myöhässä" ja kuittaa tuon lähtemällä 5 minuuttia myöhemmin kotiin). Toki joissain ammateissa tämä ei välttämättä onnistu, jos esim. myymälän pitää olla auki kun kello on tasan, silloin kannattaa ehkä kysyä jos voisi tehdä jotain "inventaariota" sen ylimääräisen 30min ja lähteä aiemmin töistä.[/quote]

Vierailija
24/30 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

17:lle

Jos se entinen esimies on entinen siksi, ettei pystynyt pitämään työpaikalla kuria yllä?

Jos työpaikalla on 10 ihmistä töissä, ja jokainen heistä vähän myöhästyy ja vähän venyttää kahvi- ja lounastaukojaan, niin tuosta tulee iso tuntimäärä vuodessa.

Esim. jos 10 ihmistä "varastaa aikaa" 20min päivässä =yht. 200min/päivä, tekee tuo jo yhdessä viikossa yli 16h "liikaa taukoja". Käytännössä siis työantaja menettää kahden 8h työpäivän verran työpanosta, vaikka maksaa tuosta työntekijöilleen. Tuon kun kertoo vuodella, niin summa on todella iso.

Moni ei osaa ajatella niin, että mitä niistä muutaman minuutin pikku puroista tulee, jos niitä koko ajan työntekijöille kertyy...

Kumpikohan on tehokkaampi työntekijä? Se **ttuuntunut jonka pomo napisee jostain minuutista-parista vai se motivoitunut joka syö lunaansa rauhassa? Toki kaikissa töissä ei ole mahdollista myöhästyä tai venyttää taukoja työnkuvasta johtuen mutta esim itse en käy kello kädessä tauoillani. Toki ei meillä kukaan kello kädessä kyttääkään muiden lounaita jos työt muuten hoidetaan.

Vierailija
25/30 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitenpä toimisi liukuva työaika meillä, kun labra on auki 07:00-14.00? Siinä kun yhtenä aamuna kaikki näytteenottajat päättäisivät liu'uttaa aamusta työaikaansa vaikka vain puolisen tuntia, niin kylläpä asiakaat siellä aulassa riemastuisivat. Ei tuo joustava työaika vaan sovi kaikkiin tilanteisiin.

Vierailija
26/30 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siihen joku tietty syy, että niitä työssäoloaikoja pitää noin kellottaa? Nimim. asiantuntijatyötä 24/7 kohta 20v takana, ei työaikaa...

Sorry, lainaus unohtui. Viesti 25 siis tälle.

Vierailija
27/30 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän hoitaa vain työnsä. Esimiehen tehtäviin ihan aikuisen oikeasti kuuluu huomauttaa, jos joku on jatkuvasti myöhässä tai viipyy ruokatunnilla liian kauan. Entisten työkavereiden on vain vaikea sopeutua muuttuneisiin rooleihin.

Olen itse hypännyt jopa yhden portaan yli työkavereideni pomoksi ja huomasin, etten yksinkertaisesti enää voi olla heidän kaverinsa. Minulla ei ole oikeutta puhua heille asioista, jotka minua päivittäin askarruttavat, enkä myöskään saa vastata heidän kysymyksiinsä, koska ne koskevat melkein aina keskeneräisiä asioita, joista ei voi vielä puhua. Samoin he syyllistävät minua asioista, joita en muka ole tehnyt. Olen tehnyt, mutta ne kuuluvat salassapidettäviin (esimerkiksi hoitoonohjaus).

Jos olisin ap, kutsuisin pomon häihin, mutta ymmärtäisin, ettei hän enää kuulu kaveriporukkan kuten ennen.

Meille kaikille muille se on varmaan parissa viikossa tullut selväksi ettei tule kuulumaan enää kaveriporukkaan niinkuin ennen. Mietittiin vaan että ymmärtääkö hän itse, saunailtaankin halusi kuitenkin viimeviikonloppuna tulla ja sitten ns latisti muiden tunnelman. Myös yhteisestä juhannuksesta on ollut puhetta, ei kuitenkaan lyöty mitään lukkoon.

Vierailija
28/30 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän hoitaa vain työnsä. Esimiehen tehtäviin ihan aikuisen oikeasti kuuluu huomauttaa, jos joku on jatkuvasti myöhässä tai viipyy ruokatunnilla liian kauan. Entisten työkavereiden on vain vaikea sopeutua muuttuneisiin rooleihin.

Olen itse hypännyt jopa yhden portaan yli työkavereideni pomoksi ja huomasin, etten yksinkertaisesti enää voi olla heidän kaverinsa. Minulla ei ole oikeutta puhua heille asioista, jotka minua päivittäin askarruttavat, enkä myöskään saa vastata heidän kysymyksiinsä, koska ne koskevat melkein aina keskeneräisiä asioita, joista ei voi vielä puhua. Samoin he syyllistävät minua asioista, joita en muka ole tehnyt. Olen tehnyt, mutta ne kuuluvat salassapidettäviin (esimerkiksi hoitoonohjaus).

Jos olisin ap, kutsuisin pomon häihin, mutta ymmärtäisin, ettei hän enää kuulu kaveriporukkan kuten ennen.

Miksi aiempi esimies ei ole huomauttanut Ap:lle tai tälle nykyiselle esimiehelle asiasta?

Vierailija
29/30 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kutsuisi. Meidän työporukasta myös kerran nousi yksi mukava työkaveri esimieheksi. Meillä hommia tehtiin kovalla tahdilla ja fiilis oli hyvä. Tultiin ajoissa ja oltiin monesti ylikin. Joten työajasta ei tosiaan ollut ongelmaa, vaan tehtiin ilmaista ylityötä useasti. Todella joskus harvoin sitten tarvittaessa lähdettiin 5 minuuttia aiemmin, jos sattui kyyti sopivasti kotiin jonkun matkassa.

No kun tämä työkaveri paukahti esimieheksi alkoi melkoinen hiostus. Puuttui joka asiaan ja piti meille puhutteluita ja kyttäsi ja haukkui. Tuloksena oli se, että aloimme tulla tasan, kun työaika alkaa ja lähdimme tasan, kun työaika loppui, vaikka olisi ollut kiirettä. Enää emme tehneet sitä ilmaista ylityötä, mitä olimme ennen tehneet työn helpottamiseksi.

Muutenkin ilmapiiri kiristyi ja ne parhaimmat ja ahkerimmat työkaverit vaihtoi työpistettä muualle, kun eivät jaksaneet sitä piiskaamista, vaikka olivat todella tehokkaita ja kovia tekemään töitä. Itsekin lähdin pois eräiden asiattomien haukkujen jälkeen. Jäi kyllä paskan maku suuhun siitä työpaikasta.

Vierailija
30/30 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi aiempi esimies ei ole huomauttanut Ap:lle tai tälle nykyiselle esimiehelle asiasta?

Koska hän ei ollut virkaintoinen natsi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä