Vierailija

En ole siis Suomessa, toinen maa.
Ystäväpiirissä on paljon katolisia mutta tämä ehkä intohimoisin.
Erehdyttii keskustelemaan siitä, että harkitsen lahjoittamista naisille joilla ei ole ehkäisyyn mahdollisuutta.
Hän otti henkilökohtaiseksi pakkomielteekseen seurata mua sen illan/kiistellä tavatessa tästä asiasta.
Ja mä olen siis nyt hirviö koska kannatan aborttia sekä ehkäisyä niitä haluaville.
Nyt olen huomannut, että jotkut muutkin suhtautuvat muhun nihkeästi.
Meinaa oikeesti pää räjähtää kun kuuntelee sellaista aivotonta jankkausta.

Hemmetti. :(

• ylös 164
  • alas 2

Sivut

Kommentit (66)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on erilaisia mielipiteitä kuin sulla. Deal with it.

No ei kai se tuollaista vainoamista oikeuta.

• ylös 190
  • alas 1
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö tämä mieluummin sanoa sille jankkaavalle hihhulille?

• ylös 183
  • alas 3
Vierailija

Lahjoita sille katolilaiselle ystävällesi retki riemuvuoden Roomaan niin hiljenee onnesta mykistyneenä. Nyt kun siis Rooma on täynnä näitä uskovaisia pyhiinvaeltajia paavin julistaman katolilaisen riemuvuoden takia.

• ylös 47
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö tämä mieluummin sanoa sille jankkaavalle hihhulille?

Molemmille.

• ylös 5
  • alas 52
Vierailija

Ahdistavia tuollaiset tyypit. Pitäisivät ideologiansa omana tietonaan.

Miksi et sano hänelle et antaa olla, sulla on omat ajatukset ja hänellä omansa. Pitäköön huolen omista asioistaan.

• ylös 76
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No ei kai se tuollaista vainoamista oikeuta.

No olipa kamala vaino. Ja onko yllätys ettei abortin ja ehkäisyn kannattaminen ole katolilaisille mikään ihastelun aihe.

Jos ei halua ongelmia ei arkoja aiheita kannata alkaa käsitellä ensinkään.

Yhtälailla jossain Suomessa otetaan yksittäinen katolilainen silmätikuksi jos se erehtyy jossain pippaloissa lipsauttamaan ettei kannata aborttia eikä ehkäisyä.

• ylös 17
  • alas 81
Vierailija

Itse katolisena ihmettelen missä maassa pitää olla jotta naisilla ei ole mahdollisuutta ehkäisyyn? Abortti on toki toinen asia - sen hankkiminen voi olla paikoittain hankalaa.

Ainakin kaikissa Euroopan maissa sekä Etelä-Amerikassa ehkäisyvälineitä on varsin helposti saatavilla. Syvästi katolisissa Espanjassa ja Italiassa syntyvyys on eurooppalaista pohjaluokkaa, ei siellä ihmiset kuitenkaan pidättäydy seksistä.

---

Niin ja ne maailman korkeimmat syntyvyysluvut löytyvät nykyään Afrikasta, joka perinteisesti ei ole ollut mitenkään katolinen maanosa. Enimmäkseen protestanttisia herätysliikkeitä - siltä osin kun kristittyjä ovat.

• ylös 11
  • alas 42
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miksi et sano hänelle et antaa olla, sulla on omat ajatukset ja hänellä omansa. Pitäköön huolen omista asioistaan.

Miksi katolilaisen pitäisi pitää ideologiansa omanaan kun ap oli ensin tuonut omansa esiin?

• ylös 14
  • alas 37
Vierailija

Ulkomailla pitkään asuneena, olen itse huomannut, ettei kaikista asioista vaan kannata puhua avoimesti. En ole muuttanut mielipiteitäni maan tapoihin sopivaksi, olen vaan antanut itselleni luvan olla avautumasta liikoja. Kaikkialla ei ole yhtä liberaaleja mielipiteitä, kuin suomessa. Säästäkää itseänne ylimääräisiltä ongelmilta ja valikoikaa puheenaiheenne.  Itse en käy syvällisiä keskusteluja esim:

- uskonnosta (ja niihin liittyvistä sivuaiheista ja lieveilmiöistä) 

- omasta ja muiden taloudellisesta tilanteesta (yksityisiä asioita ei kannata jauhaa, eikä levitellä)

-  politiikasta (liikaa mielipiteitä jakava asia, tämä menee tunteisiin, eikä tuota muuta kuin mielipahaa)

• ylös 75
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Joo, mä voisin "deal with it" (ai että kun rasauttaa toi enkun sekoittaminen suomenkieleen jollain mukanapakoilla punchlinella, just joku period tms. Huh) oikeen mielelläni. Musta ois aivan ihanaa, jos voisin vaan yksikseni käsitellä tai olla käsittelemättä sitä, että abortista joutuu helvettiin, äitiys on elämän tarkoitus ja aviomiehet alkavat hypätä vieraissa jos ehkäisyä on tarjolla. Mä olen kuullut hänen ajatuksensa nyt joka vinkkelistä.
Jos hän antais mun olla rauhassa olisin todella onnellinen.
Ja muuten, rakas ihminen, ihmisoikeudet eivät ole mielipiteitä. +200 miljoonaa naista maailmassa on ilman oikeutta ehkäisyyn vaikka he sitä kaipaisivat. Tämä tarkoittaa sitä, että miljoonat naiset on pakotettu äitiyteen, köyhyyteen ja kouluttautumattomuuteen. Hallitsematon väestönkasvu ruokkii köyhyyttä, nälänhätää sekä ilmastonmuutosta.
Toki sä voit länsimaisena kermaperseenä, jolla on 100% ehkäisy käytössä, väittää tämän olevan mielipidekysymys. Vähän kuten fgm on mielipidekysymys.

• ylös 84
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Joo, mä voisin "deal with it" (ai että kun rasauttaa toi enkun sekoittaminen suomenkieleen jollain mukanapakoilla punchlinella, just joku period tms. Huh) oikeen mielelläni. Musta ois aivan ihanaa, jos voisin vaan yksikseni käsitellä tai olla käsittelemättä sitä, että abortista joutuu helvettiin, äitiys on elämän tarkoitus ja aviomiehet alkavat hypätä vieraissa jos ehkäisyä on tarjolla. Mä olen kuullut hänen ajatuksensa nyt joka vinkkelistä.
Jos hän antais mun olla rauhassa olisin todella onnellinen.
Ja muuten, rakas ihminen, ihmisoikeudet eivät ole mielipiteitä. +200 miljoonaa naista maailmassa on ilman oikeutta ehkäisyyn vaikka he sitä kaipaisivat. Tämä tarkoittaa sitä, että miljoonat naiset on pakotettu äitiyteen, köyhyyteen ja kouluttautumattomuuteen. Hallitsematon väestönkasvu ruokkii köyhyyttä, nälänhätää sekä ilmastonmuutosta.
Toki sä voit länsimaisena kermaperseenä, jolla on 100% ehkäisy käytössä, väittää tämän olevan mielipidekysymys. Vähän kuten fgm on mielipidekysymys.

Mistä lähtien ehkäisy ja abortti ovat ihmisoikeuksia? Ja aika nurinkurista ottaa esiin ihmisoikeudet etenkin abortin kanssa koska siinä loukataan ihmisoikeuksista sitä kaikkein suurinta; oikeutta elää.

• ylös 5
  • alas 121
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse katolisena ihmettelen missä maassa pitää olla jotta naisilla ei ole mahdollisuutta ehkäisyyn? Abortti on toki toinen asia - sen hankkiminen voi olla paikoittain hankalaa.

Ainakin kaikissa Euroopan maissa sekä Etelä-Amerikassa ehkäisyvälineitä on varsin helposti saatavilla. Syvästi katolisissa Espanjassa ja Italiassa syntyvyys on eurooppalaista pohjaluokkaa, ei siellä ihmiset kuitenkaan pidättäydy seksistä.

---

Niin ja ne maailman korkeimmat syntyvyysluvut löytyvät nykyään Afrikasta, joka perinteisesti ei ole ollut mitenkään katolinen maanosa. Enimmäkseen protestanttisia herätysliikkeitä - siltä osin kun kristittyjä ovat.

Voi luoka. Ihan itkettää miten paljon typeryyttä saat yhteen keskusteluun mahtumaan. Tutustu siihen omaan vitun uskontoosi vaikka 2 minuutin googlauksella niin ei tarvitse ihmetellä.

• ylös 44
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Miksi katolilaisen pitäisi pitää ideologiansa omanaan kun ap oli ensin tuonut omansa esiin?

Minulla ei ole "ideologiaa". Sinulla (eli katolilaisilla) on kultti, tai anteeksi, uskonto.
Minulla on tieteelliset faktat ja ihmisoikeudet.

Mä olen sanonut tälle naiselle ensimmäisen keskustelun jälkeen lukemattomia kertoja, etten halua enää puhua asiasta.

• ylös 52
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse katolisena ihmettelen missä maassa pitää olla jotta naisilla ei ole mahdollisuutta ehkäisyyn?

No herääpä sieltä unesta! Tämähän on ihmisoikeusongelma, jota on ihan EU-tasolla käsitelty.

Monissa maissa tarvitaan mm. jälkiehkäisyä varten lääkäriltä resepti. Ymmärrät varmaan että monissa tilanteissa se on vaikeaa toteuttaa.

Muutenkin eräissä maissa naiset eivät saa edes tietoa ehkäisystä saati että saisivat edullisesti ja helposti ehkäisyä käsiinsä. Kuten esim. Slovakiassa.

• ylös 43
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole "ideologiaa". Sinulla (eli katolilaisilla) on kultti, tai anteeksi, uskonto.
Minulla on tieteelliset faktat ja ihmisoikeudet.

Mä olen sanonut tälle naiselle ensimmäisen keskustelun jälkeen lukemattomia kertoja, etten halua enää puhua asiasta.

Sinun kulttisi on nimenomaan liberaali humanismi ja sen varjolla milloin mitkäkinlaiset 'ihmisoikeudet' savitaulussasi.

Mielipiteesi tässä asiassa ei ole yhtään sen oikeampi tai väärempi kuin katolilaisenkaan.

• ylös 0
  • alas 40
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla pitkään asuneena, olen itse huomannut, ettei kaikista asioista vaan kannata puhua avoimesti. En ole muuttanut mielipiteitäni maan tapoihin sopivaksi, olen vaan antanut itselleni luvan olla avautumasta liikoja. Kaikkialla ei ole yhtä liberaaleja mielipiteitä, kuin suomessa. Säästäkää itseänne ylimääräisiltä ongelmilta ja valikoikaa puheenaiheenne.  Itse en käy syvällisiä keskusteluja esim:

- omasta ja muiden taloudellisesta tilanteesta (yksityisiä asioita ei kannata jauhaa, eikä levitellä)

-  politiikasta (liikaa mielipiteitä jakava asia, tämä menee tunteisiin, eikä tuota muuta kuin mielipahaa)

Oikeastaan tämä ehkäisy ei kuuli mihinkään kategoriaan noista. Puhuimme kehitysavusta ja lahjoittamisesta. Myöskään mä en millään voinut olla ajatustenlukija ja tietää tämän naisen olevan katolilainen.

Muuten olen listasta samaa mieltä. Kuitenkin tuossa on se, ettei ehkäisystä puhuminen ole toisen uskonnosta keskustelua. Samoin en lähde valehtelemaan muslimiystävälleni, että join vettä häissä kun join kuohuviiniä.
Minun ei tarvitse valehdella muttei myöskään tahallaan provosoida. Ehkäisy ei ole provosointia.

• ylös 38
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin tuossa on se, ettei ehkäisystä puhuminen ole toisen uskonnosta keskustelua.

Tottakai se on jos keskustelukumppanillesi uskonnollisuus on merkittävä osa muodostaessaan mielipidettä ehkäisystä.

• ylös 2
  • alas 29
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

---

Filippiineiltä, joka on maailman katolisin maa

• ylös 16
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan tämä ehkäisy ei kuuli mihinkään kategoriaan noista. Puhuimme kehitysavusta ja lahjoittamisesta. Myöskään mä en millään voinut olla ajatustenlukija ja tietää tämän naisen olevan katolilainen.

Muuten olen listasta samaa mieltä. Kuitenkin tuossa on se, ettei ehkäisystä puhuminen ole toisen uskonnosta keskustelua. Samoin en lähde valehtelemaan muslimiystävälleni, että join vettä häissä kun join kuohuviiniä.
Minun ei tarvitse valehdella muttei myöskään tahallaan provosoida. Ehkäisy ei ole provosointia.

Paavi on katolisen kirkon pää, hänen mielipiteillään on suuri merkitys esim: ehkäisyn, abortteihin ja perhesuunnitteluun liittyvissä asioissa. Kun puhutaan katolilaisuudesta ja katolilaisen kirkon  ajatusmaailmasta, niin kyllä tämä osuu tuohon uskis aiheeseen. Joitain aiheyhteyksiä ei voi irroittaa toisistaan.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.