Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katolilainen ystävä tekee mut hulluksi

Vierailija
03.05.2016 |

En ole siis Suomessa, toinen maa.
Ystäväpiirissä on paljon katolisia mutta tämä ehkä intohimoisin.
Erehdyttii keskustelemaan siitä, että harkitsen lahjoittamista naisille joilla ei ole ehkäisyyn mahdollisuutta.
Hän otti henkilökohtaiseksi pakkomielteekseen seurata mua sen illan/kiistellä tavatessa tästä asiasta.
Ja mä olen siis nyt hirviö koska kannatan aborttia sekä ehkäisyä niitä haluaville.
Nyt olen huomannut, että jotkut muutkin suhtautuvat muhun nihkeästi.
Meinaa oikeesti pää räjähtää kun kuuntelee sellaista aivotonta jankkausta.

Hemmetti. :(

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku tossa aiemmin sanoikin, niin normaali täyspäinen ihminen, oli uskonnollinen tai ei, kertoisi olevansa eri mieltä ja voisi vähän perustella miksi. Sen sijaan vainoaminen jälkeenpäin ei ole täyspäisen ihmisen toimintaa.

Täällä Suomessa minä ainakin aion sanoa mielipiteeni vastapuolen kannasta huolimatta. Ei tarvitse olla ilkeä tai provosoiva, mutta kyllä sivistyneessä yhteiskunnassa mielipiteensä saa sanoa ilman että sitä tarvii suodattaa jonkun suodattimen kautta uskontojen/uskonnottomuuden takia.

Vierailija
42/66 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkään en lähde seurassa ivaamaan uskontoasi tai käsityksiäsi jumalasta tai kuolemanjälkeisestä elämästä (tai muusta ilmeisestä aiheesta), mutta voin keskustella kehitysvusta, voin käydä lounaalla muslimiystäväni kanssa ja tilata pekonisalaatin, voin kertoa asuvani poikaystäväni kanssa vaikkemme ole avioliitossa, voin kertoa elämästäni ilman, että olen tilivelvollinen muuntamaan sitä sinun uskontosi mukaan.

Sinun uskontosi ei ole velvoita muita ihmisiä muuntamaan käyttäytymistään ympärilläsi. Voit tehdä henkilökohtaisesti mitä toivot, mutta määräämisoikeutesi päättyy minuun, toimintaani sekä kehooni.

Hyväksy se niin elämä on helpompaa.

Tottakai voit tehdä noita kaikkia. Mutta ei pidä ihmetellä jos ne aiheuttavat joissain ihmisissä närkästystä. Aivan samoin kuin sinussa aiheuttaa närkästystä se että joku tuo ilmi ettei kannata aborttia tahi ehkäisyä.

Kukaan ei ole velvoittanut sinua muuttamaan käyttäytymistäsi. Keskustelu on lähinnä sitä että ymmärtäisit miksi ympärilläsi tapahtui niinkuin tapahtui.

PS en ole edes katolilainen, muuten vain kiehtoo humanististen liberaalien kyky nostaa itsensä korkeimmalle jalustalle ja olla aidosti hämillään kun muut julkeavat olla eri mieltä.

Hyvä luoja. Ei vaan pysty.

Minulle tapahtui miten tapahtui siksi, että yksinkertainen ihminen kokee oikeudekseen kontrolloida elämääni.

Mä en jaksa edes osoittaa yhteyttä kirjoitusvirheidesi ja tekstiesi sisällön välillä, mutta nyt kiinnostaa liikaa.

Voisitko olla ystävällinen ja selittää minulle miten

1. N.225 miljoonalta naiselta evätty ehkäisy

2. Väestönkasvun yhteys köyhyyteen sekä ilmastonmuutokseen

3. Naisen ollessa kyvytön saamaan ehkäisyä vaikka haluaisi ja siitä pakotettu äitiys

ovat minun mielipiteitäni? Oikeasti, miten nuo ovat mielipiteitä?

Tiedän, ettei idiootin kanssa saisi kiistellä, mutta kun sinulla on nyt kova hinku niin ole hyvä ja selitä.

Mitäpä jos vähän selventäisit miten katolilainen ystäväsi yritti/yrittää kontrolloida elämääsi?

Eikun sua nyt niin kovasti kiehtoi "humanistiset liberaalit" ja "mielipiteemme" niin ole hyvä ja selitä miten yllä mainitut faktat ovat minun mielipiteitäni.

Eihän esittämäsi asiat muuta sitä mitenkään suuntaan eikä toiseen mitä katolilainen ajattelee ehkäisystä ja abortista.

....

Hei tää elämänkoulujankkaaja on muuten erinomainen esimerkki minkälaisen ihmisen kanssa painin.

Just tälläinen. Kuvitelkaa, että tälläinen ihminen liimaantuu sinuun kiinni ilta toisensa jälkeen.

Eli aina kun argumentit loppuu käännyt ad hominemin puoleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet jo useasti tuon ilmaissut, n

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkään en lähde seurassa ivaamaan uskontoasi tai käsityksiäsi jumalasta tai kuolemanjälkeisestä elämästä (tai muusta ilmeisestä aiheesta), mutta voin keskustella kehitysvusta, voin käydä lounaalla muslimiystäväni kanssa ja tilata pekonisalaatin, voin kertoa asuvani poikaystäväni kanssa vaikkemme ole avioliitossa, voin kertoa elämästäni ilman, että olen tilivelvollinen muuntamaan sitä sinun uskontosi mukaan.

Sinun uskontosi ei ole velvoita muita ihmisiä muuntamaan käyttäytymistään ympärilläsi. Voit tehdä henkilökohtaisesti mitä toivot, mutta määräämisoikeutesi päättyy minuun, toimintaani sekä kehooni.

Hyväksy se niin elämä on helpompaa.

Tottakai voit tehdä noita kaikkia. Mutta ei pidä ihmetellä jos ne aiheuttavat joissain ihmisissä närkästystä. Aivan samoin kuin sinussa aiheuttaa närkästystä se että joku tuo ilmi ettei kannata aborttia tahi ehkäisyä.

Kukaan ei ole velvoittanut sinua muuttamaan käyttäytymistäsi. Keskustelu on lähinnä sitä että ymmärtäisit miksi ympärilläsi tapahtui niinkuin tapahtui.

PS en ole edes katolilainen, muuten vain kiehtoo humanististen liberaalien kyky nostaa itsensä korkeimmalle jalustalle ja olla aidosti hämillään kun muut julkeavat olla eri mieltä.

Hyvä luoja. Ei vaan pysty.

Minulle tapahtui miten tapahtui siksi, että yksinkertainen ihminen kokee oikeudekseen kontrolloida elämääni.

Mä en jaksa edes osoittaa yhteyttä kirjoitusvirheidesi ja tekstiesi sisällön välillä, mutta nyt kiinnostaa liikaa.

Voisitko olla ystävällinen ja selittää minulle miten

1. N.225 miljoonalta naiselta evätty ehkäisy

2. Väestönkasvun yhteys köyhyyteen sekä ilmastonmuutokseen

3. Naisen ollessa kyvytön saamaan ehkäisyä vaikka haluaisi ja siitä pakotettu äitiys

ovat minun mielipiteitäni? Oikeasti, miten nuo ovat mielipiteitä?

Tiedän, ettei idiootin kanssa saisi kiistellä, mutta kun sinulla on nyt kova hinku niin ole hyvä ja selitä.

Mitäpä jos vähän selventäisit miten katolilainen ystäväsi yritti/yrittää kontrolloida elämääsi?

Eikun sua nyt niin kovasti kiehtoi "humanistiset liberaalit" ja "mielipiteemme" niin ole hyvä ja selitä miten yllä mainitut faktat ovat minun mielipiteitäni.

Eihän esittämäsi asiat muuta sitä mitenkään suuntaan eikä toiseen mitä katolilainen ajattelee ehkäisystä ja abortista.

....

Hei tää elämänkoulujankkaaja on muuten erinomainen esimerkki minkälaisen ihmisen kanssa painin.

Just tälläinen. Kuvitelkaa, että tälläinen ihminen liimaantuu sinuun kiinni ilta toisensa jälkeen.

Eli aina kun argumentit loppuu käännyt ad hominemin puoleen.

niin voisit varmaan selventää mihin ne argumentit loppuivat? :)

Sinulta tosiaan edelleen odottelen selitystäsi miten mainitsemani asiat ovat mielipiteitä.

Vierailija
44/66 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulta tosiaan edelleen odottelen selitystäsi miten mainitsemani asiat ovat mielipiteitä.

Missä kohtaa olen väittänyt että listaamasi tilastotiedot olivat mielipiteitä. Se mitä niistä huolimatta ajattelee ehkäisystä tai abortista on. Sinulle listaamasi tiedot ovat eittämättä perusteita mielipiteellesi kyseisistä asioista. Katolilaisille ne eivät ole.

Vierailija
45/66 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse katolisena ihmettelen missä maassa pitää olla jotta naisilla ei ole mahdollisuutta ehkäisyyn? Abortti on toki toinen asia - sen hankkiminen voi olla paikoittain hankalaa.

Ainakin kaikissa Euroopan maissa sekä Etelä-Amerikassa ehkäisyvälineitä on varsin helposti saatavilla. Syvästi katolisissa Espanjassa ja Italiassa syntyvyys on eurooppalaista pohjaluokkaa, ei siellä ihmiset kuitenkaan pidättäydy seksistä.

---

Niin ja ne maailman korkeimmat syntyvyysluvut löytyvät nykyään Afrikasta, joka perinteisesti ei ole ollut mitenkään katolinen maanosa. Enimmäkseen protestanttisia herätysliikkeitä - siltä osin kun kristittyjä ovat.

Tässä onkin näppärästi kääräisty pakettiin ne syyt, miksi niin moni katolilainen maa on köyhä, korruptoitunut ja huonosti koulutettu.

Kun älykkyys ja koulutus on epäsuotavaa niin siitö sitten kerätään hedelmät.

Montako lasta sinulla on? Oletko naimisissa? Oletko harrastanut seksiä ennen avioliittoa? Oletko käyttänyt ehkäisyä?

Vierailija
46/66 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse katolisena ihmettelen missä maassa pitää olla jotta naisilla ei ole mahdollisuutta ehkäisyyn? Abortti on toki toinen asia - sen hankkiminen voi olla paikoittain hankalaa.

Ainakin kaikissa Euroopan maissa sekä Etelä-Amerikassa ehkäisyvälineitä on varsin helposti saatavilla. Syvästi katolisissa Espanjassa ja Italiassa syntyvyys on eurooppalaista pohjaluokkaa, ei siellä ihmiset kuitenkaan pidättäydy seksistä.

---

Niin ja ne maailman korkeimmat syntyvyysluvut löytyvät nykyään Afrikasta, joka perinteisesti ei ole ollut mitenkään katolinen maanosa. Enimmäkseen protestanttisia herätysliikkeitä - siltä osin kun kristittyjä ovat.

Tässä onkin näppärästi kääräisty pakettiin ne syyt, miksi niin moni katolilainen maa on köyhä, korruptoitunut ja huonosti koulutettu.

Montako lasta sinulla on? Oletko naimisissa? Oletko harrastanut seksiä ennen avioliittoa? Oletko käyttänyt ehkäisyä?

Missä kohtaa aikaisemmassa lainauksessa  tuli ilmi että älykkyys ja koulutus olisi epäsuotavaa?

Vierailija
47/66 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kohtaa olen väittänyt että listaamasi tilastotiedot olivat mielipiteitä. Se mitä niistä huolimatta ajattelee ehkäisystä tai abortista on. Sinulle listaamasi tiedot ovat eittämättä perusteita mielipiteellesi kyseisistä asioista. Katolilaisille ne eivät ole.

Juu. No, kuitenkin tämän keskustelun johdosta olet luultavasti (toivottavasti) sivistänyt itseäsi Afrikan katolilaisuudesta sekä naisen asemasta monessa maassa.

Myöskin nyt voin kertoa, että ennen ettää tulee pilkku ja totta kai on erikseen.

Sovitaan, että tästä on siis jotenki jääty voitolle.

Sinut voin, ihana kyllä, sulkea pois. Toista kulttihenkilöäsi en.

Vierailija
48/66 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko ap kertoa missä maassa hän asuu? Tai ainakin millainen demografia siellä on uskonnollisuuden suhteen, onko katolilaisia kuinka suuri osa väestöstä?

Vierailija
49/66 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

---

Missä kohtaa aikaisemmassa lainauksessa  tuli ilmi että älykkyys ja koulutus olisi epäsuotavaa?

Lue tuotoksiasi rauhassa ajatuksella sekä kyseenalaistaen, niin ymmärrät.

Olet malliesimerkki. Sinunkaltaisesi synnyttävät epäonnistuneita valtioita.

Vierailija
50/66 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko ap kertoa missä maassa hän asuu? Tai ainakin millainen demografia siellä on uskonnollisuuden suhteen, onko katolilaisia kuinka suuri osa väestöstä?

Irlannissa.

Vierailija
51/66 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan lakkaa hämmästelemästä uskovaisten vakaata käsitystä, että muiden pitää tuntea heidän tapansa ja kunnioittaa niitä kaikin tavoin.

Vielä paremmaksi sen tekee se, ettei heillä ole pienintäkään aikomusta kunnioittaa sinua tai uskomuksiasi.

Vierailija
52/66 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tajunnut, miksi ehkäisy on uskon asia? Sanoiko Jeesus että "ja sinun ei pidä kondomia tai lampaansuolta käyttämän?". Miksi ihmeessä Jeesus tai Jumala näin määräsi?

Naisten asemaa tietenkin huonontaa suuri lapsiluku ja raskaana olemaninen kuin lehmä. Samoin maapallon tilaa huonontaa liikakansoitus, jota ei tulla abstinenssilla vaan realistisilla keinoilla hoitamaan so. ehkäisyllä ja naisten koulutuksella.

T apn kanssa samoilla linjoilla mutta apn pitää silti nyt rauhoittua tuosta yhdestä jankkaajasta

Vierailija
53/66 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan tajunnut, miksi ehkäisy on uskon asia? Sanoiko Jeesus että "ja sinun ei pidä kondomia tai lampaansuolta käyttämän?". Miksi ihmeessä Jeesus tai Jumala näin määräsi?

Naisten asemaa tietenkin huonontaa suuri lapsiluku ja raskaana olemaninen kuin lehmä. Samoin maapallon tilaa huonontaa liikakansoitus, jota ei tulla abstinenssilla vaan realistisilla keinoilla hoitamaan so. ehkäisyllä ja naisten koulutuksella.

T apn kanssa samoilla linjoilla mutta apn pitää silti nyt rauhoittua tuosta yhdestä jankkaajasta

Ooh älä avaa tota ovea! Se ei koskaan pääty hyvin.

Minä tiedän, mun oikeasti pitäisi jättää huomiotta, mutta jotenkin on niin ahdistettu ja sitten täysin samankaltainen ilmestyy jankkaamaan, siihen tulee imaistuksi niin helposti mukaan. Typerää, oikeassa olet.

Vierailija
54/66 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

---

Afrikassa on hyvin paljon muslimeita, ja he sikiävät ympäri maailman huolestuttavalla nopeudella.

Huolestuttavinta väestönkehitys (lue: kestämätön kasvu) on itäisessä ja eteläisessä Afrikassa joka ei ole sen enempää islamilaista kuin katolistakaan. Sen sijaan protestanttisilla herätysliikkeillä on siellä vahva asema. Sanan levittämisen ohella levitetään rankkaa homoseksuaalisuuden vastaista ohjelmaa.

Yhteiskunnan suhtautumista ehkäisyyn ei selitä ainoastaan (katolinen) uskonto vaan myös muut seikat. Espanjassa, Italiassa sekä suurissa osissa Etelä-Amerikkaa on katolisuuden vastapainona vahva liberaali/vasemmistolainen älymystö. Toisin kuin esim. keskustelussakin esille tulleeseen Filippiineillä.

Kannattaa toki muistaa että ehkäisyvälineet ovat olleet käytännössä rajoitettuja - tai täysin kiellettyjä myös sosialistissa maissa. Ja abortti täysin kiellettynä Romaniassa. Kuuban tai Pohjois-Korean tilannetta en lähde arvailemaan.

Suomessakin on oma katolinen yhteisönsä joka ei sekään lisäänny kanien tavoin - sanoi paavi nyt mitä tahansa.

Vierailija
55/66 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

---

Saksan eteläisin osavaltio Baijeri, Itävalta ja Italian pohjoisosat ovat vahvasti katolisia, eivät ainakaan tietääkseni mitenkään köyhiä tai huonosti koulutettuja. Voisikohan olla että em. asioihin vaikuttavat muutkin kuin uskonnolliset seikat?

Itse työskentelen sosiaalialalla ja suhtaudun varsin liberaalisti ehkäisyyn - katolisuudestani huolimatta. En pidä itseäni huonosti koulutettuna - akateeminen tutkinto on jonkinlaisena (?) takeena siitä. Nuorempana tuli harrastettua irtoseksiä, siinä missä muutkin nuoret. Nyt naimisissa eteläamerikkalaisen naisen kanssa ja yksi yhteinen lapsi + yksi "bonuslapsi".

Vierailija
56/66 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko puolustaa itseäsi vastahyökkäyksellä? Vertaa kiusaajaasi fanaattisiin ryhmittymiin, jotka edustavat ihan muuta uskontoa. En nyt kerro, mitä tarkoitan.

Vierailija
57/66 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oikeasti silmissä sumenee. Oih, kuinka yllättynyt olenkaan, että olet mies. Ihan himmuisen yllättynyt.

Vielä mies, joka oikeen supertosiliberaalisti suhtautuu VARSIN sallivasti ehkäisyyn. Ei nyt kuitenkaan ihan niin hullutellen, että näkisi ehkäisyn ihmisoikeutena, ei, ei suinkaan. Tai siis, kyllähän hänellä, valkoisella, upporikkaalla suomalaismiehellä, jonka nuoruuden hupsutteluihin kuului irtoseksi (siinä missä muillakin, ihmisiähän tässä vaan ollaan! Tai siis eurooppalaisia miehiä) ihan hupina vain ja tietenkään siitä ei mitään mukuloita halunnut, niin kyllähän ne kortsut on ihan ok.

Siis toistan: miehellä, jolla on yksi lapsi, jonka seksielämä ei a)lopettanut hänen koulunkäyntiään b) vaarantanut hänen terveyttään tai henkeään c) liittynyt millään tavoin hänen itsemääräämisoikeuteensa, sellaisiin pikkujuttuihin kuten esim. itsemääräämisoikeuteen ja haluatko viettää loppuelämäsi synnyttäen, kasvattaen ja hoivaten lapsia vailla valintaa kuinka paljon niitä tulee.

Niin ei hän nyt ihan ihmisoikeutena nää sitä, että näille naisille, joilla ei ole varaa ostaa ehkäisyä tarjottaisiin ehkäisyä. Koska hän sai nuoruuden seksielämät hoidettua jo, niin kai siihen ihan suht liberaalisti pitää suhtautua.

Vierailija
58/66 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hei, tarkastellaan näitä sun ällistyttäviä väitteitä, joita yliopistokoulutettu ihminen on suoltanut. Tässä on nyt niin monta tasoa, etten tiedä osaanko edes kattaa kaikkia. Harva saa noin harvaan lauseeseen mahdutettua niin paljon typeryyttä, onnittelut siitä! 

1. Sinä kun siellä katolisena ihmettelit, että missä ihmeen maassa pitää muka elää, ettei ole mahdollisuutta ehkäisyyn, kun hei Euroopassa ja Etelä-Amerikassa ainakin on ”ehkäisyvälineitä varsin helposti saatavilla.”

No sellaisella n.220 miljoonalla naisella ei ole mahdollisuutta ehkäisyyn. Ihan näin oikeesti eikä niinku mukaoikeesti. Näistä n. 45 miljoonaa asuu Etelä-Amerikassa sekä Karibialla.

Jälkiehkäisypillerit ovat kiellettyjä monissa noista maista. Etelä-Amerikan maissa nimenomaan katolinen kirkko vaikeuttaa ehkäisyvalistusta sekä vaikuttaa asenteisiin. Myöskin naisilla on ihan aikuisten oikeesti ihan sellaisia tilanteita, missä heillä ei ole rahaa ostaa ehkäisyä, saati edes koulutusta tietää, mikä ehkäisy on. Mullistavaa, eikö? Pääsyyt siihen, miksei ehkäisyä saa halutessa on nimenomaan uskonnolliset syyt sekä miehen kieltäminen.

Sinun katolinen kirkkosi on vaikuttanut ihan Etelä-Amerikassakin upealla tavalla (koska eihän ehkäisyn puute pelkästään kirkon vika ole11!!!1 ). Kuten oikein mainiosti ilmaisit, ”sen hankkiminen voi olla paikoittain hankalaa” (mikä on sinun mielestäsi luonnollisesti hyvä asia, koska se on syntiä ja silleen, Jeesus sanoo hyi hyi).Sen on fiksut katoliset miehet päättäneet istunnoissaan. Chile, Dominican Republic, El Salvador, Honduras, Nicaragua on laitonta, oli tilanne mikä tahansa. Brazil, Guatemala, Mexico, Panama, Paraguay, Venezuela on mahdollista VAIN jos äidin henki on vaarassa (siis raiskaus, köyhyys, ikä, terveys, halu saada se lapsi, millään ei väliä),                            Argentina, Bolivia, Costa Rica, Ecuador, Peru, Uruguay ainoastaan jos äidin terveys on vakavasti vaarassa.

On se siis ihan hippusen hankalaa, koska 95% aborteista on vaarallisia latinalaisessa Amerikassa (you know, niinku maailman korkein luku, mutta ei kirkolla ole sen kanssa mitään tekemistä), vaatien n. miljoonan naisen sairaalahoitoa vuosittain, ympäri maailman n. 75 000 naista kuolee vuosittain vaaralliseen aborttiin, tästä suurin osa latinalaisessa Amerikassa. Esim. Zika-epidemiaa Braziliassa saat kiittää siitä, ettei zika-viruksen saaneita sikiöitä abortoida. Kun eihän siinä oo naisen henki vaarassa.

Oikein hyvä, ettet lähtenyt arvailemaan Kuuban (eli sen ns. uskonnottoman maan) aborttitilannetta, koska se on latinalaisen Amerikan paras. Mutta sehän on ihan vahinko vaan, kirkko ei oo tärkein tekijä. Ylipäätänsä katolinen kirkko on leiponut latinalaisesta Amerikasta ihanan paikan elää naisena. Ehkäisystä syyllistetään (koska hutsu jos ei naimisissa, pitää synnyttää jos naimisissa), jos käy vahinko et saa jälkiehkäisyä, jos tulet raskaaksi et saa aborttia. Ihanaa katolista politiikkaa <3333

Vierailija
59/66 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä osuit ihan oikeaan, että Afrikassa on korkeimmat syntyvyysluvut per nainen. Oikein tosi hyvä! Sitten menikin ihan pikkusen metsään, mut ihan pikkusen vaan. Lainaan aikaisemmasta viestistä hienoa älykkyyttäsi:

Huolestuttavinta väestönkehitys (lue: kestämätön kasvu) on itäisessä ja eteläisessä Afrikassa joka ei ole sen enempää islamilaista kuin katolistakaan. Sen sijaan protestanttisilla herätysliikkeillä on siellä vahva asema.”

Siis vittu. Siis oikeesti, vitun jälkeenjäänyt, idiootti. Vitun jälkeenjäänyt, etuoikeutettu, typerä, tietämätön juntti. Tietämättömyytesi on oikeasti ihan saatanan järkyttävää.

Niin siis, siellä ”itäisessä ja eteläisessä Afrikassa” (missä siis on ainoastaan se huolestuttavin kasvu)

missä ei olla muslimeita eikä kristittyjä, ei varsinkaan katolilaisia. Savimajoissa elelee. Aurinkojumalaa palvoo ja näin. Ja jos joku on kristitty, niin se on protestantti.

Terve. OIKEESTI. Terve. Afrikassa n. 45% on muslimeja, n.40% kristittyjä. Katolisia on n. 135 miljoonaa, protestantteja n. 160 miljoonaa. 

Vierailija
60/66 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkein kokonaishedelmällisyysluku on 1.Niger (muslimimaa) 2. Mali (muslimimaa) 3. Chad (katolisia joku 20%) 4. Angola (suurin osa kristittyjä, roomalaiskatolisia 50%) 5. dr Congo (siis se suurin katolinen maa koko Afrikassa, joku 50%) 6. Burundi (62% roomalaiskatolisia) 7. Uganda (42% katolisia) 8. Gambia muslimimaa 10. Nigeria (22 miljoonaa katolilaista)

Itse väestönkasvu on suurinta Kiinassa ja Intiassa.

Vuodesta 1980 tähän päivään Afrikan katolilaisten osuus on kasvanut 238%. Mutta eihän siellä mitään muita kuin protestanttisia herätysliikkeitä hillu.

Oikein hienosti osasit kaivaa Itävallan (joku vähän yli puolet katolisia)  ja Saksan (protestantteja ja ateisteja yhteensä enemmän kuin katolisia)  osia esimerkiksi katolisen kirkon onnistumisista. Siis valkoisia, upporikkaita, Eurooppalaisia maita, missä kukaan ei oikeasti noudatat niitä neuvoja mitä tunkevat väkisin köyhiin maihin missä ei sitten ole valintaa. Ja niin, voikohan uskonto olla vain yksi tekijä joka vaikuttaa varakkuuteen, no ööööööö hmmmmmmm mitenköhän se olisi, en tiedä?

JA kun ei niitä katolisia oo muualla kuin Euroopassa ja latinalaisessa Amerikassa! nii!

Toi bonuslapsi sinetöi vielä kaiken. BONUSLAPSI. MIKÄ sua vaivaaa????????????????????????????????

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme