Toiveena vauva-blogi
Täällä oli joitakin kuukausia sitten paljon keskustelua tästä blogista ja sen kirjoittajasta. Viime aikaiset kuulumiset näytti niin hyvältä varsinkin aiempaan verrattuna, että ajattelin aloittaa hyvän mielen ketjun tästä. Minä ainakin tulin hyvälle tuulelle, vaikka viimeisin ahmimis-postaus ei olekaan mitenkään iloinen. Mutta muutoin siellä kirjoittelee aivan kuin toinen ihminen! :)
Kommentit (2566)
Toiveena vauva.22. kesäkuuta 2016 klo 15.06
Mä taas ihmettelen sitä kun aletaan niitä lapsia yrittämään vanhempana.
Vierailija kirjoitti:
Toiveena vauva.22. kesäkuuta 2016 klo 15.06
Mä taas ihmettelen sitä kun aletaan niitä lapsia yrittämään vanhempana.
Poikkeuksetta aina huvittaa, kun joku vannoo olevansa/olisi ollut alaikäisenä valmis vanhemmaksi.
Kun alaikäisenä sitä yksinkertaisesti ei ole.
Ekaa kertaahan tuli (alaikäisenä) vahingossa ja tietämättään raskaaksi ja sai keskenmenon ennen kuin edes tiesi olleensa raskaana. Aika pakkomielteen sai asiasta sitten muodostettua =0
Ihmettelen myös sitä, että miten näiden alaikäisten lapsihaaveilijoiden vanhemmat suhtautuvat asiaan. Kun mietin että jos omani tulisi alaikäisenä teininä kertomaan aikovansa hankkia vauvan, niin menisi tällä mammalla kahvit väärään kurkkuun. Sen jälkeen pitkä keskustelu, että miksi tosiaankaan et ole vielä hankkimassa.
Vierailija kirjoitti:
Minkäs ikäisiä M ja N on ?
N ilmeisesti syntynyt -92 ja mies joko -89 tai -88.
Vierailija kirjoitti:
"Eniten olen surullinen, pettynyt ja vihainen siitä, että ulkopuolinen ihminen päättää ja vaikuttaa mun valintoihin ja päätöksiin tuntematta mua oikeestaan ollenkaan.
Voin vaan kuvitella kuinka helvetisti niitä vituttaa jotka ei saa jostain syystä hoitoja vaikka ollenkaan. Vituttaa ihan teidän kaikkien puolesta ! "
Mutta eihän siinä kukaan yksittäinen ihminen mitään päättänyt, vaan päätöksen teki klinikka. En tajua tuon yhden ihmisen syyttelyä.
Mä jotenkin käsitin, että syyttää erityisesti sitä yhtä ihmistä, joka klinikalle otti yhteyttä. Jos sinne nyt kukaan on edes oikeasti ollut yhteydessä tämän asian tiimoilta, eiköhän siellä klinikallakin joku vastuu ole ja jos blogisti oli totuudenmukaisesti kertonut, niin klinikan kyllä piti tehdä päätös ihan ilman minkään ulkopuolisen yhteydenottojakin.
N haluaa vain syyttää toisia. Itsestään ei löydä ollenkaan vikoja.
Aikuinen ihminen kyllä ottaa itse vastuun elämästään eikä syyttele muita.
"Järjestin nopeesti makuuhuoneen järjestyksen, että marsut ja hamsteri mahtu sinne taas asumaan koska huomenna kissat tulee takaisin mamin luo <3"
"Keskiviikko on dkt päivä jolloin Mikko hoitaa toisen työni."
Tuota... anteeksi mitä? Tuskin kyseessä on työpaikka johon tehdään verokortin kanssa työsopparit jos noinvain voi vuoroon tulla kuka henkilö tahansa?
Ja voi elukkaparkoja... Pienessä kämpässä kissoja, koiria ja jyrsijöitä. Ei kuulosta hyvältä ollenkaan.
Vielä muuten tuohon alaikäisenä vanhemmaksi -juttuun.. Oma isäni oli teini-isä vanhempien sisaruksieni kohdalla. Oli 17-vuotias kun vanhin sisarukseni syntyi.
Isäni painotti meille kaikille, että älkää tehkö samaa virhettä. Lapsiaan toki rakasti, ja sitä suuremmalla syyllä painotti että tehkää lapset vasta myöhemmin.
.
Sanoisin, että siinä on todellista vanhemmuutta, kun ei haluta lapsen tekevän sitä mikä tuntuisi kivoimmalta, vaan toimii järjen äänenä. Me saimmekin sitten kaikki ekamme alle kolmekymppisinä, mutta vähintään 25-vuotiaina.
Vierailija kirjoitti:
Tuota... anteeksi mitä? Tuskin kyseessä on työpaikka johon tehdään verokortin kanssa työsopparit jos noinvain voi vuoroon tulla kuka henkilö tahansa?
Ja voi elukkaparkoja... Pienessä kämpässä kissoja, koiria ja jyrsijöitä. Ei kuulosta hyvältä ollenkaan.
Kommenteissa: "Joudun kyllä nyt sit luopumaan jyrsijöistä. Mullakun ei oo oikeen huonetta mihin ne laittaa ja kissat ja jyrsijät samas pienes asunnos kuulostaa vähän pelottavalta :'("
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä varmaan yhden perheen lasten/lapsen hoitaminen. Verottomana taitaa työskennellä.
Eikö M enää halua hoitaa kissoja vai miksi kissat tulee takaisin?
Eläinparat :( Koiratkin ovat tosi pitkiä päiviä yksin! Vartin pyrähdys keskellä päivää kotona ja taas jäävät keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä varmaan yhden perheen lasten/lapsen hoitaminen. Verottomana taitaa työskennellä.
Eikö M enää halua hoitaa kissoja vai miksi kissat tulee takaisin?
Tämä on nyt puhdas spekulaatio, enkä väitä faktaksi:
käy mielessä, että jos kerran miehellä on blogin mukaan jo uusi tyttöystävä, niin ehkä silloin ei välttämättä halua exän vierailevan usein katsomassa kissoja. Ainakin itseäni häiritsisi, jos olisin aloittanut juuri parisuhteen ja poikaystäväni exä kävisi tämän poikaystävän luona useasti. Kyllähän siinä tulisi jo ajatuksia, että onko parisuhde sittenkään ohi ja todennäköisesti itse perääntyisin tilanteesta, koska en haluaisi sekaantua jos ero ei olekaan vielä selvä.
Miksi kirjoittaa joka kerta neliöiseen-sanan "neljöseen"? On pistänyt jo aiemmin silmään mutta kun taas toistui, ei voi olla vahinko. "85-neljöseen"!
Johan räiskyy kommenttiosiossa (keskiviikko-postaus)... Ei herrajestas. :O Täysin asiallista kritisoida holtitonta eläinten hankintaa (heillähän oli suhde aika heikoilla jäillä marsujen tullessa) mutta tuo vastaustyyli...
Huh mitä säätöä eläinten kanssa.
Heti kun täällä oli keskustelua jyrsijöistä, tuli niistä kuvia instaan ja mainintoja blogiin. Ja ei muka seuraa keskusteluita blogistaan?