Toiveena vauva-blogi
Täällä oli joitakin kuukausia sitten paljon keskustelua tästä blogista ja sen kirjoittajasta. Viime aikaiset kuulumiset näytti niin hyvältä varsinkin aiempaan verrattuna, että ajattelin aloittaa hyvän mielen ketjun tästä. Minä ainakin tulin hyvälle tuulelle, vaikka viimeisin ahmimis-postaus ei olekaan mitenkään iloinen. Mutta muutoin siellä kirjoittelee aivan kuin toinen ihminen! :)
Kommentit (2566)
Vierailija kirjoitti:
Luitteko noita kommentteja? Joku kauan lapsettomana ollut kommentoinut jotain tyyliin "vituttaa kun äidit valittaa miten on rankkaa! Meijän vauva aina nukkunut kaikki yöt, miten tää on muka rankkaa!" voi luoja mikä apina.
Äläpä!
Siis mitä ihmettä esim koliikkilapsen vanhemmat mitään vinkuu kun meidän vauva nukkuu yöt putkeen eikä meillä oo yhtään raskasta! 👍
... Meillä herättiin vain kolmen tunnin värin, vaan silti oltiin niin nakit silmillä ja väsymyksen takia riideltiin melkein eroon asti. Vauva-arki 💓
Ja mistä muuten tulee edes ajatus, että valittaa vauva-arjesta = katuu lasta?
Itse olen valittanut niin helvetisti, vaan silti lapsi on rakkain maailmassa ja parhainta mitä elämässäni on tapahtunut.
Omnom kirjoitti:
En nyt kyllä tiedä mitä se Noora oikein höpöttää, mulla ei oo kyllä yhtään mikään hätänä. :)
T. Mikko
Pitääkö huhut paikkansa, että teille tulisi uuden tyttöystävän kanssa vauva? ❤
Vierailija kirjoitti:
Omnom kirjoitti:
En nyt kyllä tiedä mitä se Noora oikein höpöttää, mulla ei oo kyllä yhtään mikään hätänä. :)
T. MikkoPliis pistä oma blogi pystyyn missä kerrot omat versiosi tapahtuneista, meidän säälittävien no-life -mammojen iloksi 😁
Onko blogin nimi ja postaus aihe ehdotuksia ? 😂 jos jotakuta niin kovasti mun kertomukset kiinnostaa niin saa toki kysellä
- Mikko
Omnom kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omnom kirjoitti:
T. MikkoPliis pistä oma blogi pystyyn missä kerrot omat versiosi tapahtuneista, meidän säälittävien no-life -mammojen iloksi 😁
Onko blogin nimi ja postaus aihe ehdotuksia ? 😂 jos jotakuta niin kovasti mun kertomukset kiinnostaa niin saa toki kysellä
- Mikko
Blogin nimi "Mikolla on asiaa" 👌
Mä en usko, et toi kirjoittaja on Mikko itse
Vierailija kirjoitti:
Miksei olisi? Kai hänkin haluaa tuoda oman versionsa esille kun N tuntuu tietävän hänen asioistaan kaiken ja jakaa sen kaikille.
Jos on Mikko oikeasti, niin kerro nyt ihmeessä sunkin näkökulma noihin asioihin, olisi todella kiva kuulla mitä mietit tuosta kaikesta tapahtuneesta. Ja toki siitäkin, miten menee nyt, kaiken jälkeen. :)
Mikä koulutus Toiveena vauva-blogin kirjoittajalla on? Tästä ketjusta ja blogista sai täysin erilaisen käsityksen. Blogissa kirjoittaa kuinka on tehnyt paljon töitä ja kuinka autoon tuli 400 ja 200 euron korjauskuluja. Eikö bloggaaja ennen asunnut suuressa asunnossa? En ole siis blogia seurannut säännöllisesti joten en tarkasti tunne tapausta. Kenen kanssa hän on lapsia yrittänyt, on ollut oma mies ja sitten muumimukiluovuttajia, onko yrittänyt lasta satunnaisten kumppanien kanssazkuten tässä ketjussa väitetään? Eräs julkkis oli tarjoutunut blogin mukaan yrittämään lasta kirjoittajan kanssa. Kukahan oli kyseessä.
Saako sosiaalialalla työskennellä täysin kouluttamaton henkilö? Hain amk:hon sosiaalialalle ja oli todella tiukka seula enkä sitä läpäissyt tai paremmat ehdokkaat menivät edelle. Kuitenkin blogin kirjoittajalla on paljon ongelmia ja hän pystyy työskentelemään sosiaali- ja terveysalalla vaativissa lastensuojelutehtävissä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä koulutus Toiveena vauva-blogin kirjoittajalla on? Tästä ketjusta ja blogista sai täysin erilaisen käsityksen. Blogissa kirjoittaa kuinka on tehnyt paljon töitä ja kuinka autoon tuli 400 ja 200 euron korjauskuluja. Eikö bloggaaja ennen asunnut suuressa asunnossa? En ole siis blogia seurannut säännöllisesti joten en tarkasti tunne tapausta. Kenen kanssa hän on lapsia yrittänyt, on ollut oma mies ja sitten muumimukiluovuttajia, onko yrittänyt lasta satunnaisten kumppanien kanssazkuten tässä ketjussa väitetään? Eräs julkkis oli tarjoutunut blogin mukaan yrittämään lasta kirjoittajan kanssa. Kukahan oli kyseessä.
Niiden tietojen pohjalta mitä blogista löytynyt, lähäriksi opiskeli mutta ei saanut tutkintoa valmiiksi. Tässä ketjussa tietävämmät ovat kertoneet että lähihoitajan töitä saa tehdä rajoitetusti jos tarpeeksi opiskeluja kasassa. Kirjoitti myös että monesti mies meni hänen puolesta työkeikat (lastenhoitoa?) tekemään kun ei itse jaksanut.
Miehensä (sh) kanssa lasta yritti ja muumimukeili myös, eron jälkeen löysi "siittäjän" jonka kanssa spermaläträilivät joka kuukausi kunnes tuli auto-ongelmia. Omien sanojensa mukaan hypomanian aikana hyppi sängystä toiseen ilman ehkäisyä.
Pk-seudulla noita "julkkiksia" kyllä riittää... voi olla ihan kuka tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Saako sosiaalialalla työskennellä täysin kouluttamaton henkilö? Hain amk:hon sosiaalialalle ja oli todella tiukka seula enkä sitä läpäissyt tai paremmat ehdokkaat menivät edelle. Kuitenkin blogin kirjoittajalla on paljon ongelmia ja hän pystyy työskentelemään sosiaali- ja terveysalalla vaativissa lastensuojelutehtävissä.
Lähihoitajia on voinut toimia lastenkodeissa, mutta yhä enemmän vakansseja siirtyy sosionomeille.
Blogin mukaan opinnot tosin olleet silloin tauolla, kun on lasussa työskennellyt, mutta toisaalta ei ole kertonut mitä siellä teki, esim. tekikö jotain avustavia työtehtäviä tms.
Nuo muut hänen kertomansa työtehtävät, kotihoidot ja vanhustyöt sun muut menevätkin sitten hoitoalan puolelle.
Ja on paljon mahdollista, että Noora liioittelee ja värittää kokemuksiaan työstään.
Minä sanoisin että liiottelu on jopa todennäköistä...
Huomaa ylipäätään että hänellä on tapana kovasti liioitella asioista. Vaikka tuo vika postaus kommenttikohta jossa selittää että "eksä ei ole enää järjisssään, sukulaisilta kuuli ihan ohimennen". Sitten tarkentaa että on joskus sairastunut masennukseen ja nyt "käytös sellaista ettei ole järjissään".
Niin isoa liiotteluahan on tossakin tulkinnassa jo. Ja jos joku joskus sairastettu masennus ja psykologille lapsettomuusvuosina juttelemassa käyminen on järjen menoa niin mikä mahtaa olla tulla logiikalla N:n oman järjen tila...
Ja tämä on niin koominen kohta jo: "Mut en haluu sen enempää siitä puhua kun se ei enää paljoo mua liikuta :/" Ei selvästikään liikuta ei...
Luulin, että sulla oli toiveena oma vauvablogi (tai siis vauva-blogi). Yksi taktinen puuttuva välilyönti puuttuu otsikosta ja merkitys muuttu täysin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niiden tietojen pohjalta mitä blogista löytynyt, lähäriksi opiskeli mutta ei saanut tutkintoa valmiiksi. Tässä ketjussa tietävämmät ovat kertoneet että lähihoitajan töitä saa tehdä rajoitetusti jos tarpeeksi opiskeluja kasassa. Kirjoitti myös että monesti mies meni hänen puolesta työkeikat (lastenhoitoa?) tekemään kun ei itse jaksanut.
Miehensä (sh) kanssa lasta yritti ja muumimukeili myös, eron jälkeen löysi "siittäjän" jonka kanssa spermaläträilivät joka kuukausi kunnes tuli auto-ongelmia. Omien sanojensa mukaan hypomanian aikana hyppi sängystä toiseen ilman ehkäisyä.
Jäi raha-asioista osa tekstistäni pois eli kun täällä kerrottiin että miten pärjää rahallisesti ja on rahavaikeuksia niin kyllähän töitä tekevällä hyvä tilanne on. Sijaisena saa siis tehdä ilmeisesti hoitotyörä mutta ihmettelen kun valehoitajissa on oikeasti hoitoalan koulutuksen saaneita mutta eivät olleet tutkintoa saaneet valmiiksi ja valehtelivat olevansa hoitajia. Valegtelevatko valehoitajat rahan vuoksi kun palkka valmiilla hoitajalla on parempi vai mikä ongelma on jos kerran opiskelija joka on jättänyt koulun kesken voi kuitenkin toimia hoitajana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäi raha-asioista osa tekstistäni pois eli kun täällä kerrottiin että miten pärjää rahallisesti ja on rahavaikeuksia niin kyllähän töitä tekevällä hyvä tilanne on. Sijaisena saa siis tehdä ilmeisesti hoitotyörä mutta ihmettelen kun valehoitajissa on oikeasti hoitoalan koulutuksen saaneita mutta eivät olleet tutkintoa saaneet valmiiksi ja valehtelivat olevansa hoitajia. Valegtelevatko valehoitajat rahan vuoksi kun palkka valmiilla hoitajalla on parempi vai mikä ongelma on jos kerran opiskelija joka on jättänyt koulun kesken voi kuitenkin toimia hoitajana.
Onko sallittua tehdä toisen puolesta työvuoro tuosta vaan? Esimerkiksi jos joudun leikkaukseen ja on sovittu että kirurgi Virtanen leikkaa minut ja Virtanen haluaakin lähteä ryyppäämään niin voi sopia naapurinsa kanssa joka on myös lääkäri että käy heittämässä keikka mun puolesta. Tai jos on lentäjä X niin soittaa kollegalle että tunnin päästä lähtee lento voisitko mwnnä mun puolesta töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sallittua tehdä toisen puolesta työvuoro tuosta vaan? Esimerkiksi jos joudun leikkaukseen ja on sovittu että kirurgi Virtanen leikkaa minut ja Virtanen haluaakin lähteä ryyppäämään niin voi sopia naapurinsa kanssa joka on myös lääkäri että käy heittämässä keikka mun puolesta. Tai jos on lentäjä X niin soittaa kollegalle että tunnin päästä lähtee lento voisitko mwnnä mun puolesta töihin.
Lääkäri tuskin lähtee paikkaamaan kirurgin hommia ;)
En tiedä miten noissa tilanteissa tehdään, mutta ihan perustyössä ei ole varaa jäädä ihmettelemään, sinne vaan töihin joku paikkaamaan ja äkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei olisi? Kai hänkin haluaa tuoda oman versionsa esille kun N tuntuu tietävän hänen asioistaan kaiken ja jakaa sen kaikille.
Kuka mies muka jaksaa länkyttää jostain akkojen asioista vauva palstalla? Sit on kyllä aika ämmä, jos jaksaa.. Joten en usko.
Pliis pistä oma blogi pystyyn missä kerrot omat versiosi tapahtuneista, meidän säälittävien no-life -mammojen iloksi 😁