Toiveena vauva-blogi
Täällä oli joitakin kuukausia sitten paljon keskustelua tästä blogista ja sen kirjoittajasta. Viime aikaiset kuulumiset näytti niin hyvältä varsinkin aiempaan verrattuna, että ajattelin aloittaa hyvän mielen ketjun tästä. Minä ainakin tulin hyvälle tuulelle, vaikka viimeisin ahmimis-postaus ei olekaan mitenkään iloinen. Mutta muutoin siellä kirjoittelee aivan kuin toinen ihminen! :)
Kommentit (2566)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sielähän on ollut hyvä uusivuosi.... lapselle raketit käteen ja aikuiset juo viiniä :O
Jos instakuvia tarkoitat, niin tähtisadetikulta kyllä näyttää, ja eiköhän jopa äiti saa juoda lasin viiniä.
Tähtisädetikku on myös k-18 räjähde ja niissä on paljon valmistusvikoja jotka aiheuttaa vaaratilanteita
Et oo tosissas. Itse tulen ehkä jo ensi uutena vuotena antamaan lapseni polttaa tähtisädetikun. Hän on silloin lähes 3 vuotias ja varmasti tinaakin valetaan.... Jo menee överiksi tuo K -18.
Itse kyllä ymmärrän tuon täysin ettei niitä lapselle kannata antaa, sen verran monta "virhepainosta" niistä on sattunu omalle kohdalle. Nehän siis saattaa kirjaimellisesti räjähtää käteen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sielähän on ollut hyvä uusivuosi.... lapselle raketit käteen ja aikuiset juo viiniä :O
Jos instakuvia tarkoitat, niin tähtisadetikulta kyllä näyttää, ja eiköhän jopa äiti saa juoda lasin viiniä.
Tähtisädetikku on myös k-18 räjähde ja niissä on paljon valmistusvikoja jotka aiheuttaa vaaratilanteita
Et oo tosissas. Itse tulen ehkä jo ensi uutena vuotena antamaan lapseni polttaa tähtisädetikun. Hän on silloin lähes 3 vuotias ja varmasti tinaakin valetaan.... Jo menee överiksi tuo K -18.
Itse kyllä ymmärrän tuon täysin ettei niitä lapselle kannata antaa, sen verran monta "virhepainosta" niistä on sattunu omalle kohdalle. Nehän siis saattaa kirjaimellisesti räjähtää käteen
Vaikka ei olisi virhepainostakaan, niin kyllä niistä palovammoja, isompia ja pienempiä tulee tosi helposti, että en kyllä alle kouluikäiselle käteen antaisi.
Täytyy sanoa että inhottaa nuo miten se toivoo kommentoijilleen lapsen kuoleman kokemista.
Sitä on niin vaikea ymmärtää. Mistä niin paha ajatus kumpuaa? Yleensä sitä kuulee että ihmiset nimenomaanei toivo lapsen kuolemaa pahimmalle vihamieheleenkään, mutta tuo toivottaa sitä kaikille jota on kanssaan eri mieltä ja sen kommenteissa sanoo.
Kai siinä puhuu enemmän se mt.-ongelma, sairaus, kuin ihminen itse... lopulta. Toivottavasti.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa että inhottaa nuo miten se toivoo kommentoijilleen lapsen kuoleman kokemista.
Sitä on niin vaikea ymmärtää. Mistä niin paha ajatus kumpuaa? Yleensä sitä kuulee että ihmiset nimenomaanei toivo lapsen kuolemaa pahimmalle vihamieheleenkään, mutta tuo toivottaa sitä kaikille jota on kanssaan eri mieltä ja sen kommenteissa sanoo.
Kai siinä puhuu enemmän se mt.-ongelma, sairaus, kuin ihminen itse... lopulta. Toivottavasti.
Varsinkin kun sitä lapsen kuolemaa ei voi todellakaan verrata lapsettomuuteen.
Olen kokenut tahattoman lapsettomuuden, nyt minulla on pieni lapsi. Jo pelkkä ajatus siitä, että lapselle jotain kävisi, niin tuska olisi varmasti sellainen että toivoisi jääneensä mieluummin lapsettomaksi.
Lapsettomuudessa surraan menetettyä mahdollisuutta, lapsen menettämisessä taas olet ehtinyt rakastaa toista niin että vaikka henkensä hänen edestä.
Aikalailla eri asia.
Ja lapsen kuoleman toivominen on jotain niin kylmäävää. Siinä et toivo pahaa vain sille aikuiselle, vaan myös pienelle viattomalle ihmiselle.
Olin vuosia tahattomasti lapseton. Yrityksistä huolimatta lasta ei kuulunut.
Kun viimein tein positiivisen raskaustestin, en uskaltanut haaveilla arjesta vauvan kanssa tai ostella vaatteita. En ylipäätään uskaltanut ennen rakenneultraa ajatella mitä lapsi tuo tullessaan.
Ajatus siitä ettei lapsi ehkä koskaan synnykään oli niin vahvana mielessä lapsettomuuden takia.
Siksi ihmettelin kovasti kun Noora oli ostellut jo vaatteita ja sytyttelee kynttilöitä kuolleille "vauvoilleen".
Monet monet naiset kokee km samoilla viikoilla kun N on kokenut. Myös minä. En silti koe menettäneeni lasta, koska viikot ovat olleet niin varhaiset.
Oksettaa että blogin pitäjä toivoo lapsen kuolemaa muille ja että haluaisi itselleen vallan päättää kenelle lapsia suotaisiin ja kenelle ei. Lapsettomuus ei ole verrattavissa lapsen kuolemaan, se ettei alkion kehitys etenekään ei ole verrattavissa lapsen kuolemaan. En ole itse tätä asiaa (lapsen kuolema) kokenut, eikä toivottavasti tarvikaan mutta en ikinä toivoisi sitä kenellekään, en edes "pahimmalle vihamiehelleni".
Noora on hirveän lapsellinen... Jotenkin hirveän kesken kehityksessään ja se näkyy mm. noissa toiveissa. Ei se Noora varmaan oikeasti toivo kellekään mitään pahaa, mutta tuommoisella saa tehokkaasti pahoitettua toisen mielen ja aiheutettua yleistä hälinää. Eli se reagointi on tyypillistä keskenkasvuisen juttua, loukkaa pahimmalla keksimällään tavalla.
En nyt oikein ymmärrä, että millä tavalla toisen korkeakouluun pääsyä voitaisiin hankaloittaa?
Kun en vaan usko, että opiskelijavalinnoissa olisi sen kummemmin intressejä lähteä tutkimaan hakijoita (kuin mitä siis esivalinnat + valintakokeet osoittavat), kun kyllä siellä sitten opiskellessa karsiutuu jyvät akanoista niin pänttäyksen kuin sote-alojen henkisen kuormituksen myötä.
Mä vaan toivon ettei oo hakeutumassa kätilöksi, äitiys- tai lastenneuvolaan. Itse en haluaisi tuolla asenteella ja sanoilla varustettua työntekijää.
Tuo sairaanhoito ja huolenpito (suuntautuminen) vaan viittaa sairaanhoitaja amk tutkinnon suuntaan.
Onkohan joku muukin ottanut sinne Nn töihin yhteyttä, mä nimittäin en yrittänyt saada potkuja hänelle, ainoastaan saada ammattieettiset asiat läpi (se "sokea ei näe sottaisuutta"-julkaisu). Toki helpompi varmaan kääntää asia ilkeilyksi ja haitanteoksi kuin myöntää olevansa väärässä.
Toivon että hakeutuisi muuhun suuntaan kuin lasten ja äitien kanssa työskentelemään, vai monikohan ilahtuisi kuullessaan että se omaa lasta/raskautta hoitava ihminen toivoo/on toivonut ihmisille keskenmenoa tai jopa lapsen kuolemaa. Vaikka ymmärrän tavallaan nuo tunteet.
Vierailija kirjoitti:
En nyt oikein ymmärrä, että millä tavalla toisen korkeakouluun pääsyä voitaisiin hankaloittaa?
Kun en vaan usko, että opiskelijavalinnoissa olisi sen kummemmin intressejä lähteä tutkimaan hakijoita (kuin mitä siis esivalinnat + valintakokeet osoittavat), kun kyllä siellä sitten opiskellessa karsiutuu jyvät akanoista niin pänttäyksen kuin sote-alojen henkisen kuormituksen myötä.
Se on katos helpompi syyttää sit jotakuta muuta jos ei pääse kouluun tai jättää kesken :D
Yksi juttu tietty myös mihin kannattaa jo alkaa valmistautua on se, että amk:ssa tulee paljon vastaan raskaana olevia tai jo pienten lasten äitejä. Omasta aloitusryhmästä ainakin neljä on ollut vatsa pystyssä, ja lisäksi valinnaisilla kursseilla on aina ollut ainakin yksi pallomaha mukana.
Joillain kursseilla työryhmät saa valita itse, mutta joillain taas ryhmät etukäteen määrätty. Että voi joutua myös samaan työtiimiin raskaana olevan kanssa ja silti pitää pystyä hoitamaan hommat kiitettävästi.
Noh sen perusteella mitä tuossa opiskelujen alotuspostauksesaan valotti aiempaa koulunkäyntiään ahistuksineen ja keskenjättöineen... no, vähän kyllä epäilen että tuo korkeakouluun lopulta päätyisi. Siellä pitää jo opintojen parissa oikeasti ns. viihtyä että homma sujuu.
Ainakaan sote-puolelle ei tule helpolla pääseen. Sinne on amk-aloista yksi vaikeimpia sisäänpääsyjä, arvosanojen on nykyään oltava kovat ja motivaation myös. mitä tuo on kirjoittanut opiskeluistaan niin ei ole ilmeisesti kovin hyvää koulumenestystä ollut aiemmin...
Vierailija kirjoitti:
Noh sen perusteella mitä tuossa opiskelujen alotuspostauksesaan valotti aiempaa koulunkäyntiään ahistuksineen ja keskenjättöineen... no, vähän kyllä epäilen että tuo korkeakouluun lopulta päätyisi. Siellä pitää jo opintojen parissa oikeasti ns. viihtyä että homma sujuu.
Ainakaan sote-puolelle ei tule helpolla pääseen. Sinne on amk-aloista yksi vaikeimpia sisäänpääsyjä, arvosanojen on nykyään oltava kovat ja motivaation myös. mitä tuo on kirjoittanut opiskeluistaan niin ei ole ilmeisesti kovin hyvää koulumenestystä ollut aiemmin...
Pitää paikkansa tuo ettei helpolla sisään pääse. Itselläni oli hyvät päätöspaperit ammattikoulusta, vaan silti niiden tuoma pistemäärä riitti juuri ja juuri pääsykokeisiin, minut pelasti se ensimmäisen hakuvaihtoehdon tuoma +5p. 😃
Sisäänkin pääsin jollain ihmeen kaupalla, jälkikäteen kun katsoin tilastoja niin hakijoita oli liki tuhat ja aloituspaikkoja viitisenkymmentä.
Opinnoissa sitten pärjää kyllä, kunhan panostaa. Tentit sellaisia, että hihkutaan onnesta jos on vain yksi n. 300 -sivuinen tenttikirja.
Jos tykkää alasta ja on paineensietokykyä, niin pärjää kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Nooran sielunmaisemaa seuranneena veikkaisin kätilöhommaa tai sitten mielenterveyshommia...kumpaankaan ei kovin sovelias. Toisaalta, voisihan Noora olla hyvä avustamaan aborteissa.
Tuskimpa kätilöksi, en usko, että haluaa niihin hommiin. Varmaan ihan sairaanhoitajaksi aatellut hakea... Veikkaisin. Jos nyt veikkailuun on tarvetta
Ei se vaan pääse yli...nyt sattumalta sattui olemaan vanha, vuoden 2015 kalenteri yöpöydällä josta sattumalta aukesi keskenmenokohta. Nyt on vuosi 2017, se on just muuttanu, miten se vanha kalenteri nyt vaan SATTUI ihan sattumalta olemaan siinä, jos sitä ei tarkoituksella ole siihen laitettu.
Luitteko uusimman bostauksen kommentit. Mikko raukka
En nyt kyllä tiedä mitä se Noora oikein höpöttää, mulla ei oo kyllä yhtään mikään hätänä. :)
T. Mikko
Luitteko noita kommentteja? Joku kauan lapsettomana ollut kommentoinut jotain tyyliin "vituttaa kun äidit valittaa miten on rankkaa! Meijän vauva aina nukkunut kaikki yöt, miten tää on muka rankkaa!" voi luoja mikä apina.
En tiedä kumpi on pahempi:
Se että tähtisadetikkujen ikäraja on 18 vai se että tulet tänne "valistamaan" asiasta ja niiden vaaratilanteista.