Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva-blogi

Vierailija
03.05.2016 |

Täällä oli joitakin kuukausia sitten paljon keskustelua tästä blogista ja sen kirjoittajasta. Viime aikaiset kuulumiset näytti niin hyvältä varsinkin aiempaan verrattuna, että ajattelin aloittaa hyvän mielen ketjun tästä. Minä ainakin tulin hyvälle tuulelle, vaikka viimeisin ahmimis-postaus ei olekaan mitenkään iloinen. Mutta muutoin siellä kirjoittelee aivan kuin toinen ihminen! :)

Kommentit (2566)

Vierailija
461/2566 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookin mukaan kämppä irtisanottu ja ensikuun lopussa alkaa ihan uudenlaisen vaihe elämässä.

Kämppisasuminen ehkä..? Tai toinen paikkakunta?

Säälittävää, mutta olen ihan koukussa tuon blogin käänteisiin 😆

Vierailija
462/2566 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ehkä maailman hirvein, mutta oli pakko retostella N:n blogin kommentteihin, että hedelmöityshoidoista huolimatta meillä tärpäs heti ekasta yrittämästä. Toki muotoilin tekstin piilokuittailuksi. Mulle vaan jäi hampaan koloon vaivaamaan paljon aikasemmin N:n suora viha onnistuneita kohtaan. Omapa on syy ettei hakeutunyt julkiselle puolelle meidän muiden tavisten kanssa. Meillä kaikki käynnit ja lääkkeet mukaan lukien maksoi n. 700 euroa. Mua niin risoo se "olen parempi ihminen" fiba, mitä tuo ihminen henkii. Mistä lyyään vetoa, että N on elänyt koko elämänsä varsin etuoikeutettua elämää ja vasta nyt käy läpi NORMAALEJA pettymyksen kokemuksia, mitä muut käy teini-iässä läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/2566 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ehkä maailman hirvein, mutta oli pakko retostella N:n blogin kommentteihin, että hedelmöityshoidoista huolimatta meillä tärpäs heti ekasta yrittämästä. Toki muotoilin tekstin piilokuittailuksi. Mulle vaan jäi hampaan koloon vaivaamaan paljon aikasemmin N:n suora viha onnistuneita kohtaan. Omapa on syy ettei hakeutunyt julkiselle puolelle meidän muiden tavisten kanssa. Meillä kaikki käynnit ja lääkkeet mukaan lukien maksoi n. 700 euroa. Mua niin risoo se "olen parempi ihminen" fiba, mitä tuo ihminen henkii. Mistä lyyään vetoa, että N on elänyt koko elämänsä varsin etuoikeutettua elämää ja vasta nyt käy läpi NORMAALEJA pettymyksen kokemuksia, mitä muut käy teini-iässä läpi.

No en kyllä hirveän fiksuna käytöksenä sinunkaan juttujasi pidä..

Vierailija
464/2566 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minäpä retostelen sinulle, että meillä tärppäsi luomusti...

Vierailija
465/2566 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onmea siitä. 🖒😊 Kun on terve itsetunto, niin ei tunnu missään. Moni kokee lapsettomuutta.

Vierailija
466/2566 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onmea siitä. 🖒😊 Kun on terve itsetunto, niin ei tunnu missään. Moni kokee lapsettomuutta.

Mutta kyse onkin siitä, että onko hyvää käytöstä mennä hieromaan omaa onnistumistaan toisen naamaan.

Sanoit aiemmassa viestissä, että ärsyttää kun mm. meni yksityiselle eikä julkiselle kuten "tavalliset pulliaiset" (en nyt muista tarkkaa sanavalintaa), mutta siinä kannattaisi tutkia itseään, että miksi se ärsyttää.

Ei se minustakaan mikään ihan paras ratkaisu ole rynnätä heti yksityiselle, mutta eipä ole minun asiani tai velkani, joten en näe oikein tarttumapintaa mistä ärsyyntyä.

Mutta toivottavasti sinäkin vähän aikuistut ja alat huomaamaan, että vaikkei sinulle lapsettomuus ollut niin iso juttu, niin monelle muulle on ja on oikeasti ihan vaan puhtaasti kusipäisyyttä mennä irvailemaan toiselle kuinka onnistui itse heti.

Vierailija
467/2566 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ajatellaan että M&M saa vauvan ja on vaikka puolivälissä niin raskaus on alkanut touko-kesäkuussa. N mainitsee luovuttajan ekaa kertaa (nyt näkyvissä olevissa postauksissa) huhtikuun alussa (kommentteja en ehdi lukea). Mutta muistelen että olis maaliskuun alussa jo kuvioissa.

Lisäksi

"Ootko varma, että miehellä ei ole jo pulla uunissa jossakin toisaalla?

Toiveena vauva.15. helmikuuta 2016 klo 21.51

Kuule mulla on aivan sama vaikka oliski. Omapahan on elämänsä :) "

Eli N ois paljon aiemmin "toipunut" erosta ja jatkanut lapsentekoa toisen kanssa kuin M

Näinhän se meni. M ilmoitti ystävänpäivänä että haluaa eron, ja tästä muutamaa viikkoa myöhemmin oli jo siittäjä kuvioissa. Eroilmoitusta edelsi myös N:n kommentti "Jos joku tästä suhteesta lähtee niin se olen minä". Eikä kyllä voi N ketään paheksua nopeasta etenemisestä kun eivätkös M:n kanssa aloittaneet yrityksen jotain 4kk seurustelun alkamisesta?

Vierailija
468/2566 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, sinua ärsyttikin se viha onnistuneita kohtaan (aiemmassa viestissä muistin että yksityisen klinikan käyttöä kohtaan).

Mutta itse taas äitinä ja lapsettomuuden itse kokeneena ymmärrän sen vihan ja katkeruuden. Kriisissä ja surussa jo ylipäätään vihavaihe on normaali, kunhan siihen ei tietty jää junnaamaan vuosiksi ja nythän on tullutkin tekstiä, ettei tunnu enää niin katkeralta.

Eli sitä kriisiään käsitellään, mikä on hyvä asia. Se käsittely on edellytys sille, että asian kanssa voi koskaan olla sinut.

Mutta jos se katkeruus herättää ärsytystä, niin helpointahan olisi jättää vaan blogi tästedes lukematta. Se katkeruus ja viha ei kuitenkaan sinun elämääsi mitenkään vaikuta, eikö?

Vierailija
469/2566 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikimaailmassa ottaisi saman katon alle asumaan tätä henkilöä. Niinku uudessa tekstissä hän kertoo - muuttaa kaverin ja tämän lapsen kanssa asumaan.

Haave siitä arjesta, kun lapsi pyörii jaloissa, toteutuu. Jotenkin niin friikkiä.

Sama kun katsois onnettomuutta, kun lukee blogia. Ei vaan voi olla katsomatta vaikka pahaa tekee.

Vierailija
470/2566 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kauhistutti lukea uusin postaus, kuka ihme lähtee tuollaiseen asumisjärjestelyyn noin villiä elämää elävän ihmisen kanssa...

Onko tuon kummipojan isä enää ollenkaan kuvioissa? Ainakin pojan syntyessä vielä oli eikä erosta ole ollut mainintaa, toki eihän kavereiden kuulumiset niin läheisesti blogiin kuulu.

Vierailija
471/2566 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten epävakaa bipo pystyy elämään pikkulapsen kanssa samassa taloudessa? Jos kohta taas tulee mania niin meinaako N sitten taas rampata yötäpäivää "panemassa" eri miehiä ja tuoda treffikumppaneitaan kotiin tunnin varoitusajalla? Tosi hyvää esimerkkiä lapselle että välillä valvotaan, riehutaan ympäriinsä ja ryypätään ja välillä sitten vaan nukutaan ja itketään koko päivä. Ja luovuttaja tuo "tavaraa" vielä siinä välissä. Itse en kyllä vanhempana voisi kuvitellakaan asuvani tälläisen ihmisen kanssa vaikka olisikin läheinen ystäväni.

Vierailija
472/2566 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kauhistutti lukea uusin postaus, kuka ihme lähtee tuollaiseen asumisjärjestelyyn noin villiä elämää elävän ihmisen kanssa...

Onko tuon kummipojan isä enää ollenkaan kuvioissa? Ainakin pojan syntyessä vielä oli eikä erosta ole ollut mainintaa, toki eihän kavereiden kuulumiset niin läheisesti blogiin kuulu.

Kävi itsellänikin tuo kumppani mielessä.

Itse kun toteaisin jyrkän ein ihan kelle tahansa miehen kaverille tai tuttavalle, jos olisi tulossa meille asumaan :D

Vierailija
473/2566 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on mahdollisuus tosi hyvään tai huonoon.

Kun siinä muutamia kuukausia elää uhmaikäisen kanssa, niin saattaisikin todeta että ei hitto, ei olekaan tämä sellaista mitä olen ajatellut, onneksi en saanut omaa lasta!

Huonompi skenaario on se, että rakastaa lapsiperhe-elämää ja tyhjyys ja lapsenkaipuu on entistä pahempi kun kämppisasuminen päättyy.

Vierailija
474/2566 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh toivottavasti se hoitotasapaino on nyt sitten pikkuhiljaa oikeasti kunnossa (vaikka vaikuttaakin tälleen omiin silmiin että on menty kovaa vasta lähes tulkoon eilen...).

Jos pikkulapsi on samassa talossa asumassa niin ei voi noin vaan rakentaa seksibileitä viikkotolkulla peniskoristeet seinillä, paneskella ketä sattuu ja ennen kaikkea viime vuotta ajatellen, toivon ettei nyt ehitä mitään lääkeöverit-touhua. ne lääkeöverithän loppu hetikun ei ollut ketään samassa talossa huolehtimassa hoitoon. Toivottavasti se ei nyt sitten ala alusta missään tilanteessa.

Mutta jos hommat pysyy kuosissaan niin kivahan tuo on, että voi arjessa kulkea lapsi mukana. 

Toki tossa on taas sekin riski että ystävyys kärsii, tunnen monia jotka olleet bestiksiä ihan pienestä asti, mutta kämppäkaveruus on sitten laimentanut tai jopa tuhonnut täysin ystävyyssuhteen. 

Vierailija
475/2566 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastahan N niin riemuitsi ettei halua mitään/ketään rajoittamaan elämää. Meillä 2 v tyttö ja jos joku sinkkukaveri tähän tulisi pyörimään niin huoh. Koko kämppä hiljenee totaalisesti klo 20-21 kun lapsi nukutetaan. Silloin ei rampata asuntoon ja ulos. TV hiljaisella, meillä on tekstitys päällä ihan kotimaisissa ohjelmissakin. Kun nukahtaa voi puhua, mutta lapsi herää herkästi jos esim nauraa, kokkailee liian äänekkäästi jne.

Yöllä lapsi saattaa olla levoton ja unen eri vaiheissa joko nukkuu sikeästi tai herää pieneenkin rasahdukseen..

Itse en haluaisi vaatia tämmöistä elämää sellaiselta joka on sinkku, lapseton jne.

Ja onhan se arki muutenkin aika, noh muutakin kuin kivat leikkitreffit. Jos N kuvittelee että voi olla avuksi lapsen hoidossa niin joo kiva, mutta mitäs sitten kun lapsi haluaa vain äidin tekemään niitä iltarutiineja. Esim. N kaveri sanoo että tekee vaikka ruokaa ja sillä välin vois N mennä suihkuun lapsen kanssa.. Noh ei lapsi välttämättä ole samaa mieltä että haluaa sen N sinne suihkuun.

Vierailija
476/2566 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhhuh, juu sinänsä ihan kiva ajatus. Vaan N ei ole nyt ihan siinä tilassa, että sopii tuollaiseen elämään. Siinä kun maanispäissään vetää herneen nekkuun rääkyvän lapsen kanssa niin ollaan kusessa. Se kummilapsi kun ei ole oma, aina ei maanisilla äideilläkään toimi suojeluvaistot.

Vierailija
477/2566 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"...niin ei voi noin vaan rakentaa seksibileitä viikkotolkulla peniskoristeet seinillä"

Vissiin vähän väsynyt, mutta hitto että putosin tälle 😂

Vierailija
478/2566 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattais muuten olla varaa niihin auton veroihin, jos vähän laskisi elintasoa ja siirtyisi asumaan hieman vanhempaan kämppään jossa ei ole merinäköalaa.

Vierailija
479/2566 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle soisi tasapainoisen ja hyvän elinympäristön.

Hetken kaverin tai sukulaisen majoittaminen omissa nurkissa ok, tilapäisratkaisuna. Mutta ilmeisesti tässä nyt ei ole kyse lyhytaikaisesta majoituksesta.

Mitä jos N saakin taas päähänsä että tekisi mieli ajaa lapsen yli tai tehdä jotain muuta lapselle?

Meidän perheessä ei eletä lasten ehdoilla mutta jos joku tänne tulisi asustelemaan edes hetkeksi niin olettaisin ja toivoisin kunnioittavan meidän yksityisyyttä ja tapaa elää. Eli ei tod seksibileitä ja juopottelua ja jatkuvia mielialanvaihteluita. :)

Vierailija
480/2566 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, on vaan kyllä niin hurjan kuuloinen suunnitelma kun lukee blogista mitä tapahtumia on ollut ihan vuodenkin sisään.

Toivottavasti nyt on mietitty loppuun asti tuo suunnitelma ja mitä tehdään jos tuleekin samanlaisia tilanteita kuin mitä blogista on luettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä