Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pohjakerroksen asunto omalla pihalla vai ilman parveketta ylimmässä?

Vierailija
03.05.2016 |

Pahoittelut sekavasta otsikosta. Asumme tällä hetkellä mieheni kanssa ylimmän kerroksen asunnossa, ja olemme viihtyneet täällä hyvin. Sain kuitenkin nyt tietää, että viereisestä talosta on vapautumassa pohjakerroksen asunto, jossa olisi oma piha. Nykyisessä kodissamme ei ole edes oikeaa parveketta, ja kesällä täällä on todella tukalat oltavat. En ole koskaan asunut kuin oktssa ja ylimmässä kerroksessa, ja kuulisinkin mielelläni mammaraadin kokemuksia pohjakerroksesta. Kumpaan asuntoon itse päätyisit tässä tilanteessa? Molempien asuntojen ikkunat aukeavat etelään. Kiitos vastauksista!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihallinen asunto tietysti. Voit jopa tupakoida rauhassa, koska et ole parvekkeella.

Vierailija
2/9 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyisin siellä ylhäällä ja pyytäisin taloyhtiön luvan ilmalämpöpumpun asentamiseen viilennystä varten. En tajua alimman kerroksen "omia" pihoja, joille kaikista ylemmistä kerroksista on esteetön näkyvyys, ja jos kehnoja naapureita sattuu olemaan, suora reitti tupakantuhkalle ja tumpinpätkille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu vähän millainen piha ja muutenkin miten talo sijaitseen. Jos ihan vieressä menee katu tai muuten paljon liikennettä, niin voi tulla meteliä jonkun verran. Avautuuko ikkunasta näköala parkkipaikalle vai minne? Mutta jos on kohtuu rauhallisella paikalla tuo talo, niin sitten ehdottomasti se pihallinen asunto.

Vierailija
4/9 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin katsellut jonkin verran noita alakerrosten pihallisia asuntoja ja aina jää mietityttämään, että tulisiko sillä pihalla oltua. Pysyttelisinkö vain oven tuntumassa, jossa kukaan ylempänä asuva ei minua näe?

Mitä luulet, että itse tekisit? Makoilisitko rentona pihallanne välittämättä muista vai kaipaatko ovea vain tuuletusta varten?

Vierailija
5/9 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tosi paljon ympäristöstä ja naapureista. 

Ystävällä on suht rauhallisella lähiöalueella ekan tason pihallinen asunto. Laittaneet tosi kivaksi sen ja siinä on osittain sellainen "pleksi" päällä talon puolesta.  Ovat kyllä varautuneet siihen, että jotain kalustetta tai pehmustetta voi lähteä, mutta tähän mennessä kaikki mennyt hyvin. Siinä talossa ei ole osunut tupakoijia yläpuolelle.

Vierailija
6/9 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pihallinen asunto että kesällä pääsee ulos! Ei sieltä ylhäältä kukaan pällistele tai heittele natsoja.

Vierailija
7/9 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa pohjakerroksen asunnossa asuneena - never again. Toisessa oli oma piha ja toisessa parveke, molemmissa tuli klaustrofobinen olo ja yläkerran äänet ärsyttivät. Pihalla en ollut ikinä, tosin yläkerrosten tupakoitsijoiden tupakantumppeja joskus siivoilin pois.

Vierailija
8/9 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos mielipiteistä! Pihan haluaisin lähinnä grillailumahdollisuuden, kukkapenkin ja ihan vain "kesäolohuoneen" vuoksi. Piha kiinnostaa tosiaan ulkona oleilun lisäksi myös siksi, että aitaamalla sen koiramme saisi paikan oleskella ja katsella ympärilleen. Piha aukeaa pienelle nurmikentälle, jossa on muutama mänty ja n. 100m päässä menee katu, jolla ei juuri autoja liiku. Epäilyttää vaan, että kuinka paljon yläkerran äänet oikein kuuluvat asuntoon kun siitä minulla ei ole mitään kokemusta..

Ap

Vierailija
9/9 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin koiran takia sinne ykköskerrokseen. Muuten pysyisin ylhäällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi