Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS testasi kauppojen kahvit – kuulemma aika pahoja enemmistö

ahga
03.05.2016 |

Mutta mitä väliä sillä on??? Kofeiinin takia ainakin itse kahvin juon ja maku on aikalailla sivuseikka. Kahvi nopeasti naamaan maistui se miltä tahansa ja kohta olen taas elävien kirjoissa.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pleb-tier maun omaavat ihmiset juovat pleb-tierin kahveja, ja kehuvat että "kahvia juodaan vaan kofeiinin vuoksi örrr räh pier"... niin rahvaanomaista.

Onneksi olen teitä parempi.

Vierailija
22/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon 2 kuppia aamulla, 2 kuppia lounaan jälkeen ja 2 kuppia iltapäivän väsymyksen iskiessä. Ja vain kofeiinin tähden. Muu ei kahvissa kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee n. 12 kuppia päivässä...

Vierailija
24/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

satakuppia menis jos vaan addiktiluonteelleni antaisin vallan...

Vierailija
25/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä veikkaan, että ne ihmiset jotka juo ihan-sama-mitä-kahvia-kunhan-siitä-saa-kofeiinia ovat samoja ihmisiä, jotka syövät pääasiassa lenkkimakkaraa ja munkkeja ynnä muuta vastaavaa, koska haluavat vain nopiasti energiaa.

Jotenkin heräsi tämä epäilys tätä ketjua lukiessa.

Vierailija
26/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vaihtanut kahvit tummapaahtoisiin ja vatsa voi paremmin.

Mistä arvelet tämän johtuvan? Minusta tuo on täysin huuhaa väite. Vanhat ihmiset sanoi että laihasta kahvista menee vatsa kuralle, mutta kyllä se on ihan puhdasta potaskaa. Laihan kahvin tarjoamista on vain pidetty nuukuuden merkkinä ja se on paheksuttavaa. Mutta toisaalta suomalaiset kuitenkin juo vaalepaahtoisia laihoja kahveja. En tiedä mitä mummo olisi sanonut jos olisi tarjottu tummaa vahvaa kahvia. Tukin olisi tykännyt.

Eihän paahtoasteella ole mitään tekemistä vahvuuden/laihuuden kanssa. Tummaksi paahdettu on vähemmän hapokasta ja siksi vatsalle ystävällisempää.

Vierailija
27/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mihin noita sitten vertaisi, kun ei Suomessa ihan hirveästi ole saatavilla mitään muuta kuin noita "kauppojen kahveja". Harvemmassa kylässä on mitään omaa paahtimoa täälläpäin.

Vierailija
28/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niin moni ihminen juo kahvia, jos se maistuu pahalta? Minun mielestäni kaikki kahvit eivät maistu pahalta, osa jopa ihan hyvältä. Niitä voi juoda ilman maitoa tai sokeria mutta juhlatilanteissa tarjotaan yleensä markettikahveja, jotka eivät mene alas ilman maitoa.

Vierailija
29/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nyt aina noinkaan. Itse olen hyvinkin terveellistä ja liikunnallista elämää viettävä nelikymppinen, jolle kuitenkaan kahvin laatu merkkaa mitään. Ihan sama mitä on. Toki sama partavesissä. Nenäni ei erota yhtään onko se jotain kallista vai halpamarketin tuotetta. Oluissakin menee mikä vaan. Eli ehkä siinä on pikemminkin kyse ihmisen hajuaistista, johon makuaisti on aika tiiviisti yhteydessä. En vaan haista saati maista eroa, josta pitäisi muka maksaa vaikka kuinka paljon. Statuksen vuoksi en ole valmis maksamaan, vaikka hyväpalkkaisissa töissä olenkin.

Vierailija
30/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä arvelet tämän johtuvan? Minusta tuo on täysin huuhaa väite. Vanhat ihmiset sanoi että laihasta kahvista menee vatsa kuralle, mutta kyllä se on ihan puhdasta potaskaa. Laihan kahvin tarjoamista on vain pidetty nuukuuden merkkinä ja se on paheksuttavaa. Mutta toisaalta suomalaiset kuitenkin juo vaalepaahtoisia laihoja kahveja. En tiedä mitä mummo olisi sanonut jos olisi tarjottu tummaa vahvaa kahvia. Tukin olisi tykännyt.

Eihän paahtoasteella ole mitään tekemistä vahvuuden/laihuuden kanssa. Tummaksi paahdettu on vähemmän hapokasta ja siksi vatsalle ystävällisempää.

Vaalea ja laiha kahvi on kuitenkin pahaa, tummassa on yleensä enemmän makua vaikka olisi käytetty samaa vesi/kahvi-suhdetta

Vierailija
31/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvin happamuus laskee kun se paahdetaan tummemmaksi. Kahvipavuista vapautuu paahdossa runsaasti hiilidioksidia (CO2) ja sen vapautuminen näkyy vielä siinä, että papukahvipussit pullottavat kaupan hyllylläkin ilman, että pakkaukseen lisätään mitään kaasuja säilyvyyden parantamiseksi.

Mutta mutta mutta, takaisin itse kysymykseen. Hiilidioksidi on hapanta ja tummemmaksi paahdettu kahvi on vähemmän hapanta, jolloin osa ihmisistä kokee, että kahvi ärsyttää vähemmän vatsaa.

Vähiten hapanta kahvia on mustaksi paahdettu ja hyvin hienoksi jauhettu ns. Parisienne paahto ja jauhatus. Tummemman paahdon myötä kuitenkin kahviin tulee yleensä kitkeryyttä ja jonka vuoksi tuo tummin paahto ei kovin monelle ole se maistuvin vaihtoehto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan