Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS testasi kauppojen kahvit – kuulemma aika pahoja enemmistö

ahga
03.05.2016 |

Mutta mitä väliä sillä on??? Kofeiinin takia ainakin itse kahvin juon ja maku on aikalailla sivuseikka. Kahvi nopeasti naamaan maistui se miltä tahansa ja kohta olen taas elävien kirjoissa.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin maku on aika sivuseikka. Merkillä ei väliä. Kahvia tarviin ja riittää kunhan se on kahvia.

Vierailija
2/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää sinänsä kahvin mausta mutta sokeri ja maito parantavat makua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvihan maistuu ihan paskalta. Jos juo jotain lattea yms. mihin laitetaan maitoa ja sokeria niin sittenhän on eri asia. Mutta sitten se on suunnilleen lastenjuoma, josta saa niin paljon kaloreita, ettei paljon muuta tarvitsekaan. Itse juon kahvia mustana 5-6 kuppia päivässä ja kyllä se on aikalailla minuutti ja kuppi-tahtia.

Vierailija
4/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sillä väliä! En ole mikään kahvihifistelijä, mutta hyvä kahvi on nautinto!

Vierailija
5/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras yleinen kahvi puuttui tuosta testistä eli vaaleapaahtoinen normaali Presidentti. Itse ostan oikeastaan vain tuota kahvia. Selvästi parempaa kuin  vaaleapaahtoinen Juhla Mokka. Joskus olen ostanut myös vaaleapaahtoista Presidentti Goldia, sekin on ihan ok.

Vierailija
6/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat skipanneet tällä kertaa Lidlin 100% arabicakahvin. Onkohan ne muuttaneet sen paahtoastetta suomivaaleaksi siellä, kun oli aiemmin ehkä parempaa. Viikonloppuna oli pussi dark espresso -papuja puoleen hintaan.

Vierailija
7/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaihtanut kahvit tummapaahtoisiin ja vatsa voi paremmin.

Vierailija
8/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan sillä väliä! En ole mikään kahvihifistelijä, mutta hyvä kahvi on nautinto!

Itse en kyllä saa nautintoa muista kahveista kuin juuri edellä mainitusta kermaisesta Lattesta. Mutta sokerilimun juomiseen kai sitä voisi rinnastaa. Muuten kahvi ei minulle maistu. Silti sitä töissä juon monta kuppia. Ja kyllä minullekin se piristävä ja keskittymiskykyä nostava vaikutus on siinä se mitä haen.

Vierailija
9/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras yleinen kahvi puuttui tuosta testistä eli vaaleapaahtoinen normaali Presidentti. Itse ostan oikeastaan vain tuota kahvia. Selvästi parempaa kuin  vaaleapaahtoinen Juhla Mokka. Joskus olen ostanut myös vaaleapaahtoista Presidentti Goldia, sekin on ihan ok.

Olen nähnyt tuollaisia makuvertailuja, joissa arvostivat vaalean Juhla mokan paremmaksi kuin vaalean Presidentin.

Tummaa Presidenttiä sanotaan meillä Obamaksi.

Vierailija
10/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en myöskään ole kovin tarkka kahvin mausta, mutta olen huomannut että joillekkin se on hyvin tärkeää ja heti tulee nurinaa jos kahvi on vahvempaa tai laihempaa kuin mitä he haluaisivat, mutta tuollaisessahan ei ole kyse mistään kahvin laadusta, vaan ihan pelkästään tottumuksesta.

Vierailija
11/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

äää. kirjoitti:

Mullekin maku on aika sivuseikka. Merkillä ei väliä. Kahvia tarviin ja riittää kunhan se on kahvia.

Etpä näköjään ole maistanut k-menun kahvia.

Vierailija
12/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus löytyi taas Iltasanomista!

Vierailija
13/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä keskityn kahvissa enemmän makuun, se kofeiinin narkkaus ei houkuttele. Haen pavut paikallisesta pienpaahtimosta ja juon ehkä joka toinen päivä yhden kupin. Markettipavuissa ei ole oikein hyviä, mutta ainakin Arvid Nordquistin Reko on ihan juotavaa.

Vierailija
14/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäpä ei sanottaisi...

Vierailija
15/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

IS:n simatestin voitti "sima" jossa ei ollut tippaakaan sitruunaa. Kertonee aika paljon näiden maistajien makukäsityksistä.

Vierailija
16/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä keskityn kahvissa enemmän makuun, se kofeiinin narkkaus ei houkuttele. Haen pavut paikallisesta pienpaahtimosta ja juon ehkä joka toinen päivä yhden kupin. Markettipavuissa ei ole oikein hyviä, mutta ainakin Arvid Nordquistin Reko on ihan juotavaa.

Maku on tottumuskysymys.

Onhan näitä ollut vesijohtoveden maisteluraatejakin ja sattumalta eri puolelta Suomea kerättyssä raadissa lähes poikkeuksesetta parhaan makuiseksi vedeksi kukin arvioi sen oman kotikaupunkinsa hanaveden.

Vierailija
17/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä arvelet tämän johtuvan? Minusta tuo on täysin huuhaa väite. Vanhat ihmiset sanoi että laihasta kahvista menee vatsa kuralle, mutta kyllä se on ihan puhdasta potaskaa. Laihan kahvin tarjoamista on vain pidetty nuukuuden merkkinä ja se on paheksuttavaa. Mutta toisaalta suomalaiset kuitenkin juo vaalepaahtoisia laihoja kahveja. En tiedä mitä mummo olisi sanonut jos olisi tarjottu tummaa vahvaa kahvia. Tukin olisi tykännyt.

Vierailija
18/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä arvelet tämän johtuvan? Minusta tuo on täysin huuhaa väite. Vanhat ihmiset sanoi että laihasta kahvista menee vatsa kuralle, mutta kyllä se on ihan puhdasta potaskaa. Laihan kahvin tarjoamista on vain pidetty nuukuuden merkkinä ja se on paheksuttavaa. Mutta toisaalta suomalaiset kuitenkin juo vaalepaahtoisia laihoja kahveja. En tiedä mitä mummo olisi sanonut jos olisi tarjottu tummaa vahvaa kahvia. Tukin olisi tykännyt.

Samaa mieltä. Meilläkin mummu häpesi silmät päästään jos tuli tehtyä jostain syytä liian laihaa kahvia. Minulle se on ihan sama. Vahvaa juon sitten 3 kuppia ja laihaa 5 kuppia. Siinäpä se.

Vierailija
19/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi on pahaa! Amen.

Vierailija
20/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäpä ei sanottaisi...

En voi tietää. Tiedän vain, että meillä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä