Vierailija

Samassa rapussa asuu nainen pienen koiran kanssa. Tämä koira haukkuu jatkuvasti asunnon sisällä, aamusta iltaan. Se haukkuu rappukäytävässä ja jopa pihalla niin, että koko katu kaikuu.

Mikä ihme saa koiran haukkumaan noin? Eihän tuo voi mitenkään olla normaalia.

• ylös 1
  • alas 0

Kommentit (11)

Vierailija

Koira saattaa haukkua yksin ollessaan ikävää/ rappukäytävän ääniä/tylsyyttään ja käytävässä sekä pihalla innostuneisuuttaan, kun viimeinkin pääsee ulos. Muutenkin kaikki chihut, jotka tiedän ovat todella haukkuherkkiä ja räksyttävät ihan kaikelle, mikä on kyllä tosi ärsyttävää enkä ite jaksaisi sellasta ollenkaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Koira saattaa haukkua yksin ollessaan ikävää/ rappukäytävän ääniä/tylsyyttään ja käytävässä sekä pihalla innostuneisuuttaan, kun viimeinkin pääsee ulos. Muutenkin kaikki chihut, jotka tiedän ovat todella haukkuherkkiä ja räksyttävät ihan kaikelle, mikä on kyllä tosi ärsyttävää enkä ite jaksaisi sellasta ollenkaan.

Ai sori et sanonutkaan koiran rotua, mulla vaan tuli vissiin niin vahva mielleyhtymä tosta kuvailusta näihin mun tuntemiin räksyttäjiin, että oletin kyseessä olevan chihuahuan :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ai sori et sanonutkaan koiran rotua, mulla vaan tuli vissiin niin vahva mielleyhtymä tosta kuvailusta näihin mun tuntemiin räksyttäjiin, että oletin kyseessä olevan chihuahuan :D
Meillä on jättirotuinen koira, joka räksyttää pahemmin kuin monet pikkupiskit.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei ihan niin pieni koira oo kyseessä :D Joku terrieri se taitaa olla. Nyt kun mainitsit niin olen jonkun kerran sattunut kuulemaan kun tämä omistaja lähtee (tai ainakin veikkaan näin, koko talossa on paperiseinät) ja haukku alkaa heti sen jälkeen. Säälittää vaan koiran puolesta kun se on jatkuvaa aamusta iltaan. Välillä saattaa tulla ehkä 10 minuutin tauko. Ja tosiaan pihalla ollessa se haukkuu ihan koko ajan. Saattavat puolikin tuntia joskus pyöriä tuossa lähimaastossa.

Vierailija

Mun koira haukkuu jos se näkee kissan tai fasaanin (muut linnut ei kiinnosta).

Muuten se ei hauku ikinä, ei vaikka meille kotiin murtautuisi mikä tahansa joukko.

Ai niin, myös vappupallo sisätiloissa sai sen murisemaan.

Vierailija

Terrierit on haukkuherkkiä. Tuosta voi laittaa ihan asiallisen lapun omistajan postiluukusta, että hei naapuri, tiesitkö, että koirasi haukkuu jatkuvasti kun olet poissa, voisikohan asialle tehdä jotain? Itse ainakin haluaisin tietää, jos koirani kiduttaisi naapureita räksytyksellä kun olen poissa. Normaali koiranomistaja pyrkii kouluttamaan koiransa hiljaiseksi jo ihan naapureita ajatellen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei ihan niin pieni koira oo kyseessä :D Joku terrieri se taitaa olla. Nyt kun mainitsit niin olen jonkun kerran sattunut kuulemaan kun tämä omistaja lähtee (tai ainakin veikkaan näin, koko talossa on paperiseinät) ja haukku alkaa heti sen jälkeen. Säälittää vaan koiran puolesta kun se on jatkuvaa aamusta iltaan. Välillä saattaa tulla ehkä 10 minuutin tauko. Ja tosiaan pihalla ollessa se haukkuu ihan koko ajan. Saattavat puolikin tuntia joskus pyöriä tuossa lähimaastossa.

No on kyllä syytäkin säälittää, jos kyseessä tosiaan joku aktiivinen terrieri. Mun koira ainakin sekoais, jos kävisin sen kanssa vaan puol tuntia päivittäin pihassa pyörimässä (parson russeli), se vaatii vielä parin tunnin lenkin lisäksi pallolla leikittämistä/uintia/jotain aivotyötä, että ei kilahda ja ala tuhota paikkoja ym. Osaa se rauhassakin olla, just tälläkin hetkellä nukkuu sohvalla mun vieressä, mutta ei se tollanen olisi, jos en sitä päivittäin lenkittäisi ja aktivoisi kunnolla. Eli kyllä se naapurisi koira ton perusteella ihan tylsistymistään ja yksinoloaan haukkuu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Terrierit on haukkuherkkiä. Tuosta voi laittaa ihan asiallisen lapun omistajan postiluukusta, että hei naapuri, tiesitkö, että koirasi haukkuu jatkuvasti kun olet poissa, voisikohan asialle tehdä jotain? Itse ainakin haluaisin tietää, jos koirani kiduttaisi naapureita räksytyksellä kun olen poissa. Normaali koiranomistaja pyrkii kouluttamaan koiransa hiljaiseksi jo ihan naapureita ajatellen.

Olen tätä miettinytkin, että veisin jonkun lappusen. Ongelma vaan on se, etten tiedä tarkkaan asuntoa, josta haukku tulee. Täällä ei ole mitään ilmoitustaulua alakerrassa niin en kehtaisi tuonne alaoveenkaan liimata lappua. Itse olen onneksi muuttamassa asunnosta viimeistään kesän jälkeen niin pääsen eroon haukkumisesta, mutta lähinnä se enemmän tekee pahaa kuunnella kun toinen joutuu jatkuvasti haukkumaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No on kyllä syytäkin säälittää, jos kyseessä tosiaan joku aktiivinen terrieri. Mun koira ainakin sekoais, jos kävisin sen kanssa vaan puol tuntia päivittäin pihassa pyörimässä (parson russeli), se vaatii vielä parin tunnin lenkin lisäksi pallolla leikittämistä/uintia/jotain aivotyötä, että ei kilahda ja ala tuhota paikkoja ym. Osaa se rauhassakin olla, just tälläkin hetkellä nukkuu sohvalla mun vieressä, mutta ei se tollanen olisi, jos en sitä päivittäin lenkittäisi ja aktivoisi kunnolla. Eli kyllä se naapurisi koira ton perusteella ihan tylsistymistään ja yksinoloaan haukkuu.

Tuo on kyllä totta! Minulla on tässä jaksossa ollut vähemmän koulupäiviä, joten on tullut paljon  vietettyä aikaa kotona itsenäisen opiskelun parissa niin olen ehtinyt tuota kuulemaan. En tosin tiedä mahtaako omistaja lenkittää pidempään sellaisina aikoina kun en itse satu olemaan kotona. 

Tutulla on myös terrieri ja siitä olen huomannut miten vilkas luonne ainakin sillä yksilöllä on. Jaksais loputtomiin leikkiä ja juosta pihalla, mutta en ole koskaan tainnut kuulla sen haukkuvan. Sillä tosin omistajat on aktiivisia liikkujia niin koirakin pääsee päivittäin purkamaan energiaa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.