Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei puhelinmyyntiä kielletä lailla?

Vierailija
03.05.2016 |

Minulla on kaikki puhelinmyyntikiellot päällä, mutta koska osallistun jatkuvasti yhteystietoineni kilpailuihin, niitä tietoja hyödyntämälläyritykset voivat ottaa yhteyttä.

No, tänään aamulla olin suihkussa, kun mies tuli koputtamaan ja sanomaan, että puhelin soi. KELLO OLI 8 AAMULLA, 1-vuotiaalla oli kakka vaipassa ja koska mies oli juuri lähdössä puku päällä töihin, se jäi minun huolekseni. 3-vuotias raivosi pitkin pituuttaan lattialla, koska junaradan osat olivat jumissa tuolin alla ja 5v mökötti aamupalapöydässä, kun ruispuuro oli loppu ja piti ottaa kaurapuuroa. Perusaamu käynnissä.

No eikös juuri tuohon väliin soita joku KATELAUTASMYYJÄ! Siis myi jotain posliiniastioita. No ei tietenkään kiinnosta, ei pätkääkään. Eikä varsinkaan tuohon aikaan aamusta ja tuossa tilanteessa ole mitään halua edes jatkaa keskustelua. Mutta se myyjä pyysi NELJÄ KERTAA minua kuuntelemaan edes tarjouksen loppuun. Sanoin, etten osta mitään. Sanoin, etten ole kiinnostunut mistään astioista. Sanoin, ettei minua kiinnosta katelautaset. Sanoin, että olen jo sanonu KOLME kertaa, etten millään tavalla ole kiinnostunut katelautasista.

Se sitten sai vielä sanottua, että soitaa paremmalla ajalla (kuuli taustahälyn) uudestaan. MIKSI? Olenko joku potentiaalinen katelautasostaja, kun kielsin vain neljä kertaa?!?

Huh. Meinasin heittää puhelimen mäkeen siinä vaiheessa.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei kiitos, en osta mitään. Heihei" ja luuri korvaan.

Vierailija
2/52 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle puhelinmyyjät sanovat aina, että kuuntelisit edes tarjouksen loppuun. Ja minä kilttinä aina kuuntelen. Ja sitten sanon uudestaan, ettei kiinnosta. Ja sitten se puhelinmyyjä sanoo, että mutta sitä ja tätä ja hyvä tarjous. Ja minä sanon, että kiitos, en osta mitään. Ja sitten se puhelinmyyjä väkisin vielä vääntää jotain. Ja sitten minä sanon, että kiitos soitosta, en osta, enkä tilaa yhtään mitään. Ja sitten minua alkaa ärsyttää. Ja puhelinmyyjää alkaa ärsyttää ja se alkaa aggressiivisemmin myydä sitä napanöyhtää. Ja sitten minulla nousee jo savu korvista ja joudun sulkemaan puhelimen ja olemaan tyly, vaikka oikeasti olen tosi kiva ja mukava. Ja sitten on sekä minulla että puhelinmyyjällä paha mieli.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy niiltä jos sulle soittaa se vitun myyntimiksu!

Vierailija
4/52 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle puhelinmyyjät sanovat aina, että kuuntelisit edes tarjouksen loppuun.

Ei pidä olla liian kiltti. Ilmoitat vain suoraan, että et halua näitä puheluja etkä osta mitään. Sitten punaista painiketta. Säästyy aikaa, vaivaa ja hermoja. Myös puhelinmyyjältä kun ei tule turhaa soittelua.

Vierailija
5/52 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, ettei ennen yhdeksää saa soittaa.

Vierailija
6/52 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa tyhmyyttäsi kun pistät numerosi joka paikkaan. Se että annat numerosi nettisivulle tarkoittaa että sillä firmalla ja MYÖS sen yhteistyökumppaneilla on oikeus soittaa sinulle puhelinmarkkinoitikiellosta huolimatta. Minulla on markkinointkielto ja hyvin toimii, ei soita yksikään häirikkö. Mutta en laita numeroani koskaan nettiin.

Vierailija
7/52 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle puhelinmyyjät sanovat aina, että kuuntelisit edes tarjouksen loppuun. Ja minä kilttinä aina kuuntelen. Ja sitten sanon uudestaan, ettei kiinnosta. Ja sitten se puhelinmyyjä sanoo, että mutta sitä ja tätä ja hyvä tarjous. Ja minä sanon, että kiitos, en osta mitään. Ja sitten se puhelinmyyjä väkisin vielä vääntää jotain. Ja sitten minä sanon, että kiitos soitosta, en osta, enkä tilaa yhtään mitään. Ja sitten minua alkaa ärsyttää. Ja puhelinmyyjää alkaa ärsyttää ja se alkaa aggressiivisemmin myydä sitä napanöyhtää. Ja sitten minulla nousee jo savu korvista ja joudun sulkemaan puhelimen ja olemaan tyly, vaikka oikeasti olen tosi kiva ja mukava. Ja sitten on sekä minulla että puhelinmyyjällä paha mieli.

ap

Uskon että olet oikeasti kiva ja mukava.

Mutta kun siinä myyntitilanteessa on kyse vain myyntitilanteesta. Siinä ei olla henkilökohtaisella tasolla tekemisissä, niinkuin sinä olet kavereittesi ja sukulaistesi kanssa.

Jos siis voisit muuttaa ajatteluasi niin, että ei se myyjä pahoita mieltänsä jos sinä kieltäydyt ostamasta. Eihän se myyjäkään pidä sinua henkilökohtaisena ystävänään. Joten rohkeasti vaan "Kiitos ei, heippa!" heti siinä puhelun alkumetreillä ja luuri kiinni. En usko että sinulle jää paha mieli, vaan päinvastoin. Varmaan olet jälkeenpäin tyytyväinen, että olit reipas ja suoraselkäisen itsevarma! =)

Vierailija
8/52 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on puhellinmyynnissä kaikenlaisia sääntöjä. Puhelua ei lasketa soitetuksi, jos eivät pääse lukemaan sitä myyntiliturgiaansa ja heidän pitää soittaa sinulle sen vuoksi uudestaan.

Olen samaa mieltä että puhelinmyynti pitäisi sallia vai jos siihen on erikseen annettu lupa. Itselläkin on työpuhelin ja siinä telemarkkinointikielto, mutta kyllä näitä soittoja silti aina joskus tulee ja ilmeisesti juuri erillaisten kontaktipyyntejen yms. kautta. Viimeisen riesa tuli siitä kun otin Suomalaisen Kirjakaupan jäsenyyden, jotta sain jonku alennuksen. Siitä asti on paukannut asiakasilmoituksiksi naamioituja mainoksia sähköpostiin ja sattumalta usempikin kirjamyyjä on soittanut puhelimeen.

Vierailija
9/52 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin järkevä kiellon aihe.

Vierailija
10/52 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaa tyhmyyttäsi kun pistät numerosi joka paikkaan. Se että annat numerosi nettisivulle tarkoittaa että sillä firmalla ja MYÖS sen yhteistyökumppaneilla on oikeus soittaa sinulle puhelinmarkkinoitikiellosta huolimatta. Minulla on markkinointkielto ja hyvin toimii, ei soita yksikään häirikkö. Mutta en laita numeroani koskaan nettiin.

Et ilmeisti myöskään pahemmin asioi sähköiseti missään, sillä usen se puhelinnumero pyydetään yhteydenottoa varten. Usein netissä ei saa hoidettua asiaansa, ellei täytä sitä ruutua mihin tulee puhelinnumero. Jos kyse ei ole mistään tärkeästä niin laitan numeroksi 0505555555, mutta jos kyse on jostain asiasta mikä pitää hoitaa, niin kyllä siihen melkein pakko on oma numero laittaa.

Vierailija
11/52 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä sanon niille vaan suoraan että haista sinä mursu paska

Vierailija
12/52 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle soitettiin Finnactasta ja soittaja ei suostunut edes kertomaan mistä firmasta on kyse. Jyräsi päälle kuin riivattu vaikka sanoin kuudesti etten osta mitään. Jouduin lopulta lyömään luurin jäkättäjän korvaan.

Miehelleni soitti Soneran tyyppi. Mieheni sanoi heti alkuunsa että hänen Sonera-asiansa ovat kunnossa eikä halua muuttaa niitä. Myyjä vänkäsi, että hänellä on asiaa ja mieheni sanoi että hän ei osta mitään ja löi luurin korvaan. Soneran piru ilkesi soittaa vielä takaisin ja totesi puhelun katkenneen. Mieheni sanoi katkaisseensa puhelun ja totesi ettei hänellä ole aikaa jaaritella työajalla turhanpäiväisistä asioista ja katkaisi puhelun.

Vierailija
13/52 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastainen kokemuskin löytyy. Puhelinmyyjä ei ollut riittävän sinnikäs. Kanavapeketin myyjä soitti, mutta olin töissä, enkä voinut puhua. Pyysin soittamaan klo 20 aikaan, ei sopinut kun hänellä loppuu työt klo 18 ja minulla klo 19. Pyysin soittamaan jonain toisena päivän, mutta klo 18 jälkeen. Pari kertaa se yritti, mutta ennen klo 18 kun en voinut puhua. Olisin varmasti ottanut sen kanavapaketin, sillä tiesin että valioliigan jalkapallot on siirtymässä toiseen kanavapakettiin.

Vierailija
14/52 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä olla liian kiltti. Ilmoitat vain suoraan, että et halua näitä puheluja etkä osta mitään. Sitten punaista painiketta. Säästyy aikaa, vaivaa ja hermoja. Myös puhelinmyyjältä kun ei tule turhaa soittelua.

Toimii yleensä, juu.

Mutta.

Joidenkin firmojen myyjillä on ohjeistus soittaa uudelleen, jos "asiakas" katkaisee puhelun. Samoin joillain firmoilla on niin, että pitää kuunnella "asiakkaalta" tietty määrä "ei"-sanoja, ennen kuin uskoo. Yleensä 3, mutta veli oli joskus töissä puhelinmyyntifirmassa, jossa tuo luku oli 7. Veli lopetti ekan päivän jälkeen, kun esimiehet oli lisäksi käskeneet soittamaan mummoille ja papoille, joille oli jo myyty tilaus, koska he saattoivat unohtaa sen ja tilata toisen. Ja kolmannen. Samassa firmassa jotkut myyjät (parhaat, ainakin "myyntien" perusteella) saattoivat pistää tilauksen vaikka "asiakas" ei sitä olisi halunnut. Todisteeksi riitatilanteissa he esittivät pätkittyjä myyntipuheluitaan, joista oli poistettu oikeastaan kaikka muu "asiakkaan" kommentointi paitsi joku sana, jonka pystyi tulkitsemaan myöntäväksi vastaukseksi.

Kyllähän noita on oikeasti rehellisiäkin, jotka noudattaa kieltolistoja ja uskoo heti, jos "asiakas" sanoo ei.

Asiakas on lainausmerkeissä, koska käytännössä joissain tapauksissa asiakas (eli, se jolle soitetaan) on käytännössä uhri.

Vierailija
15/52 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksei kielletä että sitten TE-toimiston listoilta häipyisi ne 100000 kpl nollasopimus-provikkapalkka - mukatyöpaikkaa pois.  Nythän niiden pyhelinmyyntipaikkojen perusteella voi yrittää väittää työttömiä laiskoiksi.

Vierailija
16/52 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sitäkin hommaa joskus tehneenä annan ilmaisen vinkin: Lyökää se luuri korvaan! Se ihan oikeasti säästää molempien aikaa. Myyjä on pakotettu jatkamaan niin kauan kuin linja on auki. Mikään "mua ei kiinnosta" -lässytys ei auta, se vaan kannustaa hyvää myyjää jatkamaan, jotta asiakas kiinnostuisi!

Teette molemmille palveluksen kun katkaisette sen puhelun.

Vierailija
17/52 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle soitettiin Finnactasta ja soittaja ei suostunut edes kertomaan mistä firmasta on kyse. Jyräsi päälle kuin riivattu vaikka sanoin kuudesti etten osta mitään. Jouduin lopulta lyömään luurin jäkättäjän korvaan.

Miehelleni soitti Soneran tyyppi. Mieheni sanoi heti alkuunsa että hänen Sonera-asiansa ovat kunnossa eikä halua muuttaa niitä. Myyjä vänkäsi, että hänellä on asiaa ja mieheni sanoi että hän ei osta mitään ja löi luurin korvaan. Soneran piru ilkesi soittaa vielä takaisin ja totesi puhelun katkenneen. Mieheni sanoi katkaisseensa puhelun ja totesi ettei hänellä ole aikaa jaaritella työajalla turhanpäiväisistä asioista ja katkaisi puhelun.

Minulle soitti kerran DNA myyjä ja kyseli kaikenlaista puhelimen ja netin käyttöön liittyvää. 3 minuutin kohdalla keskeytin ja sanoine että jos hän on myymässä jotain niin en ole ostamassa mitään. Soittaja totesi naurahtaen että ei ole myymässä mitään. Keskustelu netistä, puheluista ja puhelimista jatkui 15 minuuttia, jolloin totesin että oli kiva rupatella, mutta kahvitaukoni loppuu nyt ja minun täytyy lopettaa, kiitos ja kuulemiin.

En todellakaan käsittänyt että mikä sen puhelun tarkoitus oli. Ei ehdottanut minkään liittymän muuttamista tai lisäpalvelua tms. Ehkä hänen piti vaan saada asiakaskontakteja ja puheluihin pituutta johonkin työn laatua mittaavaan mittariin.

Vierailija
18/52 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että minulla on puhelinnumeroa, ei tarkoita että siihen saa soitella mitä huvittaa. Aivan kuten osoitteen omaaminen ei tarkoita sitä että meille saa tulle kuka vaan. Minä päätän mitä puheluita puhun. Jos minulla on telemarkkinointikielto, niin se tarkoittaa että minulle ei soiteta myyntitarkoituksissa. Minä otan itse yhteyttä jos haluan ostaa jotain.

Vierailija
19/52 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksei kielletä että sitten TE-toimiston listoilta häipyisi ne 100000 kpl nollasopimus-provikkapalkka - mukatyöpaikkaa pois.  Nythän niiden pyhelinmyyntipaikkojen perusteella voi yrittää väittää työttömiä laiskoiksi.

Laiskuus on hyve.

t. daunshiftailija

Vierailija
20/52 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimii yleensä, juu.

Mutta.

Joidenkin firmojen myyjillä on ohjeistus soittaa uudelleen, jos "asiakas" katkaisee puhelun. Samoin joillain firmoilla on niin, että pitää kuunnella "asiakkaalta" tietty määrä "ei"-sanoja, ennen kuin uskoo. Yleensä 3, mutta veli oli joskus töissä puhelinmyyntifirmassa, jossa tuo luku oli 7. Veli lopetti ekan päivän jälkeen, kun esimiehet oli lisäksi käskeneet soittamaan mummoille ja papoille, joille oli jo myyty tilaus, koska he saattoivat unohtaa sen ja tilata toisen. Ja kolmannen. Samassa firmassa jotkut myyjät (parhaat, ainakin "myyntien" perusteella) saattoivat pistää tilauksen vaikka "asiakas" ei sitä olisi halunnut. Todisteeksi riitatilanteissa he esittivät pätkittyjä myyntipuheluitaan, joista oli poistettu oikeastaan kaikka muu "asiakkaan" kommentointi paitsi joku sana, jonka pystyi tulkitsemaan myöntäväksi vastaukseksi.

Kyllähän noita on oikeasti rehellisiäkin, jotka noudattaa kieltolistoja ja uskoo heti, jos "asiakas" sanoo ei.

Asiakas on lainausmerkeissä, koska käytännössä joissain tapauksissa asiakas (eli, se jolle soitetaan) on käytännössä uhri.

Lähihoitajana voin vahvistaa edellisen. Monta kertaa olen soittanut lehtiä peruutellakseni noihin asiakaspalveluihin. Samalle asiakkaalle on saattanut tulla 3 et-lehteä ja 2 kodin kuvalehteä. Ja se asiakas saattaa olla sokea dementikko!