Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei puhelinmyyntiä kielletä lailla?

Vierailija
03.05.2016 |

Minulla on kaikki puhelinmyyntikiellot päällä, mutta koska osallistun jatkuvasti yhteystietoineni kilpailuihin, niitä tietoja hyödyntämälläyritykset voivat ottaa yhteyttä.

No, tänään aamulla olin suihkussa, kun mies tuli koputtamaan ja sanomaan, että puhelin soi. KELLO OLI 8 AAMULLA, 1-vuotiaalla oli kakka vaipassa ja koska mies oli juuri lähdössä puku päällä töihin, se jäi minun huolekseni. 3-vuotias raivosi pitkin pituuttaan lattialla, koska junaradan osat olivat jumissa tuolin alla ja 5v mökötti aamupalapöydässä, kun ruispuuro oli loppu ja piti ottaa kaurapuuroa. Perusaamu käynnissä.

No eikös juuri tuohon väliin soita joku KATELAUTASMYYJÄ! Siis myi jotain posliiniastioita. No ei tietenkään kiinnosta, ei pätkääkään. Eikä varsinkaan tuohon aikaan aamusta ja tuossa tilanteessa ole mitään halua edes jatkaa keskustelua. Mutta se myyjä pyysi NELJÄ KERTAA minua kuuntelemaan edes tarjouksen loppuun. Sanoin, etten osta mitään. Sanoin, etten ole kiinnostunut mistään astioista. Sanoin, ettei minua kiinnosta katelautaset. Sanoin, että olen jo sanonu KOLME kertaa, etten millään tavalla ole kiinnostunut katelautasista.

Se sitten sai vielä sanottua, että soitaa paremmalla ajalla (kuuli taustahälyn) uudestaan. MIKSI? Olenko joku potentiaalinen katelautasostaja, kun kielsin vain neljä kertaa?!?

Huh. Meinasin heittää puhelimen mäkeen siinä vaiheessa.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei kiitos, en osta mitään. Heihei" ja luuri korvaan.

Mulle puhelinmyyjät sanovat aina, että kuuntelisit edes tarjouksen loppuun. Ja minä kilttinä aina kuuntelen. Ja sitten sanon uudestaan, ettei kiinnosta. Ja sitten se puhelinmyyjä sanoo, että mutta sitä ja tätä ja hyvä tarjous. Ja minä sanon, että kiitos, en osta mitään. Ja sitten se puhelinmyyjä väkisin vielä vääntää jotain. Ja sitten minä sanon, että kiitos soitosta, en osta, enkä tilaa yhtään mitään. Ja sitten minua alkaa ärsyttää. Ja puhelinmyyjää alkaa ärsyttää ja se alkaa aggressiivisemmin myydä sitä napanöyhtää. Ja sitten minulla nousee jo savu korvista ja joudun sulkemaan puhelimen ja olemaan tyly, vaikka oikeasti olen tosi kiva ja mukava. Ja sitten on sekä minulla että puhelinmyyjällä paha mieli.

ap

Minusta tuo sinun tilitys on täysin naurettava. Ensinnäkin siihen puhelimeen ei ole ihan pakko vastata jos on härdelli päällä. Toisekseen tuossa aamuisessa tilanteessa olisin varmasti lyönyt luurin korvaan. Mikäli sinä et itse kykene hoitamaan asiaa kunnolla, niin turha siitä on muita syyttää.

Jos sattuu olemaan hyvä päivä, niin kuuntelen sen ensimmäisen tarjouksen, ja jos ei kiinnosta sanon, että ei. Jos myyjä jatkaa inttämistään, niin lyön luurin korvaan. Yleensä teen kyllä sen jo kesken myyntipuheen.

Vierailija
22/52 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaa tyhmyyttäsi kun pistät numerosi joka paikkaan. Se että annat numerosi nettisivulle tarkoittaa että sillä firmalla ja MYÖS sen yhteistyökumppaneilla on oikeus soittaa sinulle puhelinmarkkinoitikiellosta huolimatta. Minulla on markkinointkielto ja hyvin toimii, ei soita yksikään häirikkö. Mutta en laita numeroani koskaan nettiin.

Se että minulla on puhelinnumeroa, ei tarkoita että siihen saa soitella mitä huvittaa. Aivan kuten osoitteen omaaminen ei tarkoita sitä että meille saa tulle kuka vaan. Minä päätän mitä puheluita puhun. Jos minulla on telemarkkinointikielto, niin se tarkoittaa että minulle ei soiteta myyntitarkoituksissa. Minä otan itse yhteyttä jos haluan ostaa jotain.

Kylläpäs on harvinaisen naiivi näkemys maailmasta. No mutta AP:kin voisi päättää mitä puheluita puhuu, eikä vinkua täällä kuinka ikävää on kuunneella niitä myyntipuheita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samassa firmassa jotkut myyjät (parhaat, ainakin "myyntien" perusteella) saattoivat pistää tilauksen vaikka "asiakas" ei sitä olisi halunnut. Todisteeksi riitatilanteissa he esittivät pätkittyjä myyntipuheluitaan, joista oli poistettu oikeastaan kaikka muu "asiakkaan" kommentointi paitsi joku sana, jonka pystyi tulkitsemaan myöntäväksi vastaukseksi.

Höpö höpö. Tuollainen on täysin marginaalitouhua. Hyvät myyjät myyvät hyvin ihan rehillisillä keinoilla. Tuttava on jonku aikaa tehnyt puhelinmyyntiä, kun ei muutakaan hommaa saanut. Aisiakkailta tulee kyllä aika äkkiä palautetta, jos lehteä tai muuta myytävää alkaa tulla vaikka niitä ei ole tilattu. Tällaiselta myyjätä kuunnellaan läpi vähintäänkin kauppaan johtaneet puhelut ja jos kauppa on tehty vasten asiakkaan tahtoa, niin asiakkaille soitetaan ja tilaukset perutaan. Sanomattakin selvää että tuosta tulee myyjälle heti varoitus ja potkut jos touhu jatkuu. Puhelinmyyjillä on muutenkin niin negatiivinen maine että lisää paskaa ei todellakaan haluta niskaan.

Valitettavasti asia on niin että myyjän sinnikkyys usein palkitaan, eli alussa ehdoton ei, muuttuukin puhelun edetessä tilaukseksi.

Itsellä on periaate että en osta mitään puhelimessa, joten puhelu loppuu heti alkuunsa. Hoidan ostamiset kaupassa tai meiluiten netissä, jossa tuotteita ja palveluita voi vertailla rauhassa, ilman painetta ostopäätöksen tekemisestä. Valitettavasti aika moni yrittäjä ei ole vielä tajunnut netin merkitystä.

Esimerkiksi kaikki 2000 luvun autokauppani ovat saaneet alkunsa netissä tehdystä tarjouspyynnöstä. Vertailen ja valikoin tarjouskyselyn kohteeksi muutaman auton ja muutaman myyjän. Homma menee suunnilleen niin että kuuteen tarjouspyyntöön tulee vuorokauden sisällä ehkä kaksi vastausta ja sitten saattaa tulla vielä viikon päästä yksi. Puolet kaupoista kariutuu siis jo ensimmäiseen kyselykirrokseen. Ja tuo kolmas ehkä myöhästyi, tai sitten ei. Usein kauppaan on päädytty sen kanssa joka antoi netissä parhaan tarjouksen. Nyt tilasto taitaa vähän vääristyä, kun yksi automyyjä on tässä asiassa hereillä ja tärtäyttää aina heti sellaisen aloitustarjouksen että muut on ulkona heti kättelyssä. Kolme viimeistä autoa jo samalta myyjältä.

Vierailija
24/52 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei kiitos, en osta mitään. Heihei" ja luuri korvaan.

Mulle puhelinmyyjät sanovat aina, että kuuntelisit edes tarjouksen loppuun. Ja minä kilttinä aina kuuntelen. Ja sitten sanon uudestaan, ettei kiinnosta. Ja sitten se puhelinmyyjä sanoo, että mutta sitä ja tätä ja hyvä tarjous. Ja minä sanon, että kiitos, en osta mitään. Ja sitten se puhelinmyyjä väkisin vielä vääntää jotain. Ja sitten minä sanon, että kiitos soitosta, en osta, enkä tilaa yhtään mitään. Ja sitten minua alkaa ärsyttää. Ja puhelinmyyjää alkaa ärsyttää ja se alkaa aggressiivisemmin myydä sitä napanöyhtää. Ja sitten minulla nousee jo savu korvista ja joudun sulkemaan puhelimen ja olemaan tyly, vaikka oikeasti olen tosi kiva ja mukava. Ja sitten on sekä minulla että puhelinmyyjällä paha mieli.

ap

Minusta tuo sinun tilitys on täysin naurettava. Ensinnäkin siihen puhelimeen ei ole ihan pakko vastata jos on härdelli päällä. Toisekseen tuossa aamuisessa tilanteessa olisin varmasti lyönyt luurin korvaan. Mikäli sinä et itse kykene hoitamaan asiaa kunnolla, niin turha siitä on muita syyttää.

Jos sattuu olemaan hyvä päivä, niin kuuntelen sen ensimmäisen tarjouksen, ja jos ei kiinnosta sanon, että ei. Jos myyjä jatkaa inttämistään, niin lyön luurin korvaan. Yleensä teen kyllä sen jo kesken myyntipuheen.

Taannoin työnantajat vinkuivat sitä että nuoret eivät vastaa vieraisiin numeoroihin ja voi siksi menneä työpaikat sivu suun. Monet nuoret eivät tosiaan enää vastaa lainkaan vieraisiin numeroihin, eivätkä kyllä itse soita edes tuttuihin. Kaikki viestittey tapahtuu somessa erinäisillä sovelluksilla.

Vuosien varrella on tullut taletettua lasten kavereiden numeroita puhelimeen ja kerran sitten vahingossa soitin erään 17 vuotiaan numeroon... ei vastannut, mutta muutaman sekunnin päästä tuli tekstari "kuka sä oot ja mitä asiaa sulla on"

Vierailija
25/52 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lol, ei ihme, että puhelinmyynti on vielä voimissaan, kun noin heikkoluonteisia ihmisiäkin on :D minä olen AINA siitä lähtien kun ekan puhelimen sain (11v) lyönyt vain tylysti luurin korvaan kun tajuan myyjän soittavan. Harvoin edes jaksan sanoa "ei kiitos heihei". Siis mikä siinä on nin vaikeaa?? Olen jopa itsekin ollut puhelinmyyjänä, mutta suhtautumiseni ei muuttunut mihinkään. Siis jäätkö sä aina jossain kadullakin toljottaan ja kuunteleen kilttinä jotain random myyjää tai feissaria, kun sitä pyytää?? Tai luetko kaduilla joka ikisen mainosjulisteen? :D

Ei voi olla vaikee vaan sanoo "ei kiitos, älä soita enää tähän numeroon, heippa" ja painaa punasta luurii.

Vierailija
26/52 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lyön luurin korvaan tai yleensä en edes vastaa, koska tiedän että 1: en osta mitään, 2: ei ole rahaa ostaa mitään. Mutta vaikka jos esim. minulle tehtäisiin hyvä tarjous Suomen yhdestä johtavasta hyvämaineisesta keittiöliikkeestä, ja minulla olisi varaa ja tarvetta uusia keittiö, ja juuri tämä firma vastaisi tarpeisiini keittiöremontin osalta, miksi vetäisin siitä herneen nenään? Siis ihmisillä saattaa oikeasti olla tarve tiettyyn tuotteeseen, ja se tuote voi olla niille just täydellinen siihen tarpeeseen, mutta siitä suututaan että kun minulle kehtaat soitella tämmöisestä asiasta.

Eli koko "puhelinmyynnin" maine on ihan surkea, vaikka on olemassa myös oikeasti hyviä tuotteita ja tarjouksia. Minä itse olen myynyt sähköä, kanavapaketteja, ollut buukkarina. Veikkaisin, että kukaan, siis kukaan ei tee mielellään tuota hommaa, vaikka sinänsä buukkaus oli ihan ok, siinä kun ei tarvitse edes tuputtaa mitään, mutta se kaatuikin sitten palkkauksesta aiheutuviin erimielisyyksiin.

Työ on helvetin alentavaa, nöyryyttävää ja kuluttavaa ja kaikkea siltä väliltä. Viidessä tunnissa soitat n.300 puhelua, niistä n.100 vastaa jos hyvin käy saat sovittua 2-5 kauppaa. Homma saattaa pahimmassa tapauksessa viedä mielenterveyden. Itselläni alkoi kroppa jo oireilla. Siellä on porukkaa laidasta laitaan. opiskelijoita jotka koittaa tienata, joku epätoivoinen pitkäaikaistyötön korkeakoulutettu saattaa koittaa sitäkin hommaa kun ei muutakaan saa, joku työtön yh, joka koittaa lapselleen tienata edes muutaman ylimääräisen kympin. Sitä ei kukaan koskaan ole päällepäin nähnyt minusta mitä tein, mitä tunsin joka hetki sinne mennessä ja sieltä pois tullessa. Siellä on monia elämäntarinoita ja siellä luurin takana kuitenkin aina se ihminen.

Vierailija
27/52 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyynti kotitalouksiin pitäisi kieltää kokonaan ellei henkilö ole itse antanut esim. puhelinoperaattorilleen lupaa olla yhteydessä puhelimitse ja myydä lisäpalveluita mikä voi olla ihan järkevääkin. Samoin jos henkilö on sallinut netissä, että tietty yritys voi olla puhelimitse häneen yhteydessä niin se on myöskin sitten ok. Mutta ei niin että yhteystietoja luovutetaan eteenpäin ja jokin toinen yritys on sitten myös yhteydessä kuluttajaan. Siis yleinen puhelinmyynti pitäisi kieltää kokonaan, kyse on jossain määrin kotirauhan ja yksityisyyden häiritsemisestä minun mielestäni. Ja vanhusten tapauksessa esiintyy myös ihan räikeää  hyväksikäyttöä. Business to business - myynti pitää olla sallittua toki.

Vierailija
28/52 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

OK, laitanpas jakoon uudestaan aikoinaan puhelinmyyja.info sivustolta, jota ei enää ole olemassa, olleen kontakti (VCF) tiedoston, jota olen vuosien myötä vähitellen täydentänyt ja silence.mp3 soittoäänen. Niillä pääsee kätevästi eroon useimmista soittelijoista :)

Jos haluat käyttää tätä niin, lataa seuraavalta sivulta oleva tiedostot

1) http://www.filedropper.com/puhelinmyyja

2) http://www.filedropper.com/silence

Ensimmäinen on vCard (VCF) tiedosto, jonka voi ladata puhelimeen kontaktitiksi ja siinä on listattuna siis aiemmin puhelinmyyja.info sivulla olleita numeroita ja sen lisäksi siihen itse myöhemmin lisäämiäni puhelinmyyjien numeroita.

Sitten kun on ladannut tuon niin voi laittaa tuon toisen silence.mp3 tiedoston soittoääneksi tälle kontaktille, eikä enää puhelinmyyjät juuri häiritse, mitä nyt näkee että ovat soitelleet tai sitten jos on värinä päällä niin huomaa, että joku soittaa mutta ei vastaa tai lyö luurin kiinni kun ruudulla näkyy puhelinmyyjä :)

Kontaktilistan sisältöä voi tarkastella myös täältä, laitoin sen näkyviin niin voi myös selata ruudulla helposti.

Olen itse käyttänyt tätä jo muistaakseni 2008 lähtien ja hyvin on säästänyt hermoja vuosien mittaan.

Vierailija
29/52 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon alkanut siinä samassa kauppaaman puhelinmyyjälle mun vanhaa jopo-polkupyörää, ja olen jatkanut vaan sitkeästi pyörän kehumista ja tuputtamista niin kauan kunnes myyjä on lyönyt luurin korvaan.

Vastaava toimii hyvin kauppakeskusten sähkösopimuksien myyjille. Käännän myyntipuheet toisin päin.

Vierailija
30/52 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no puhelinmyynti työllistää aika hyvin suomalaisia ja etenkin monelle nuorelle saattaa olla ainut työpaikka, minkä saa ilman aikaisempaa työkokemusta. Myönnän, että kiireessä saattaa ärsyttää soitot, mutta pakko ei ole vastata tai jos vastaa, niin sanoo vaan napakasti, että ei kiitos ja hei hei. Kuitenkin jokaisen tulisi ottaa huomioon, että nää ihmiset tekee sitä duunia tienatakseen omat rahansa ja mikäli puhelinmyynti kiellettäisiin, niin heiltä lähtis työpaikat ja meillä olisi taas kasa työttömiä lisää. Niin kumpi nyt sitten on pienempi paha, puhelu sillon tällöin vai lisää työttömiä ja tukien varassa eläviä?

Vierailija
31/52 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain paikoissa sen myyjän on pakko tuputtaa. Tulee muuten potkut.

Vierailija
32/52 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle puhelinmyyjät sanovat aina, että kuuntelisit edes tarjouksen loppuun.

Ei pidä olla liian kiltti. Ilmoitat vain suoraan, että et halua näitä puheluja etkä osta mitään. Sitten punaista painiketta. Säästyy aikaa, vaivaa ja hermoja. Myös puhelinmyyjältä kun ei tule turhaa soittelua.

Toimii yleensä, juu.

Mutta.

Joidenkin firmojen myyjillä on ohjeistus soittaa uudelleen, jos "asiakas" katkaisee puhelun. Samoin joillain firmoilla on niin, että pitää kuunnella "asiakkaalta" tietty määrä "ei"-sanoja, ennen kuin uskoo. Yleensä 3, mutta veli oli joskus töissä puhelinmyyntifirmassa, jossa tuo luku oli 7. Veli lopetti ekan päivän jälkeen, kun esimiehet oli lisäksi käskeneet soittamaan mummoille ja papoille, joille oli jo myyty tilaus, koska he saattoivat unohtaa sen ja tilata toisen. Ja kolmannen. Samassa firmassa jotkut myyjät (parhaat, ainakin "myyntien" perusteella) saattoivat pistää tilauksen vaikka "asiakas" ei sitä olisi halunnut. Todisteeksi riitatilanteissa he esittivät pätkittyjä myyntipuheluitaan, joista oli poistettu oikeastaan kaikka muu "asiakkaan" kommentointi paitsi joku sana, jonka pystyi tulkitsemaan myöntäväksi vastaukseksi.

Kyllähän noita on oikeasti rehellisiäkin, jotka noudattaa kieltolistoja ja uskoo heti, jos "asiakas" sanoo ei.

Asiakas on lainausmerkeissä, koska käytännössä joissain tapauksissa asiakas (eli, se jolle soitetaan) on käytännössä uhri.

Lähihoitajana voin vahvistaa edellisen. Monta kertaa olen soittanut lehtiä peruutellakseni noihin asiakaspalveluihin. Samalle asiakkaalle on saattanut tulla 3 et-lehteä ja 2 kodin kuvalehteä. Ja se asiakas saattaa olla sokea dementikko!

Ehkä unohti puhelun aikana että on sokea.

Laki pitäisi määrätä niin että puhelimessa ei saisi koskaan tehdä kauppaa, vaan se pitäisi joteinkin vahvistaa vaikka kirjeellä tai sähköpostilla tai nettilinkillä tms. Eli että puhelun jälkeen saisi vilä lukea mitä on ostamassa, millä hinnolla ja millä ehdoilla. Tuossa vaiheessa tarjous pitäisi hylätä tai hyväksyä ja vasta tämän jälkeen tilaus olisi vahvistettu.

Vierailija
33/52 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää minuakin, mutta eiköhän isompi ongelma ole esim. vanhuuttaan vähän höpsähtäneillä mummoilla ja mt-potilailla, jotka eivät osaa kieltäytyä.

Vierailija
34/52 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottaa kun itselläni on kuulossa vikaa, pari kertaa olen juuri ja juuri kuullut sen "hei pirkko täällä perkko" lauseen ja ruvennut arpomaan onko kyseessä joku lapsen opettaja, työkaveri tai tuttu yms. Kerran lätkäisin äidin siskolle luurin korvaan kun luulin että kyseessä oli puhelinmyyjä :D

Vierailija
35/52 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OK, laitanpas jakoon uudestaan aikoinaan puhelinmyyja.info sivustolta, jota ei enää ole olemassa, olleen kontakti (VCF) tiedoston, jota olen vuosien myötä vähitellen täydentänyt ja silence.mp3 soittoäänen. Niillä pääsee kätevästi eroon useimmista soittelijoista :)

Ensimmäinen on vCard (VCF) tiedosto, jonka voi ladata puhelimeen kontaktitiksi ja siinä on listattuna siis aiemmin puhelinmyyja.info sivulla olleita numeroita ja sen lisäksi siihen itse myöhemmin lisäämiäni puhelinmyyjien numeroita.

Sitten kun on ladannut tuon niin voi laittaa tuon toisen silence.mp3 tiedoston soittoääneksi tälle kontaktille, eikä enää puhelinmyyjät juuri häiritse, mitä nyt näkee että ovat soitelleet tai sitten jos on värinä päällä niin huomaa, että joku soittaa mutta ei vastaa tai lyö luurin kiinni kun ruudulla näkyy puhelinmyyjä :)

Kontaktilistan sisältöä voi tarkastella myös täältä, laitoin sen näkyviin niin voi myös selata ruudulla helposti.

Olen itse käyttänyt tätä jo muistaakseni 2008 lähtien ja hyvin on säästänyt hermoja vuosien mittaan.

Kuinka kattava tuo lista on, sillä siinä on mielestäni yllättävän vähän numeroita.

Vierailija
36/52 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhottaa kun itselläni on kuulossa vikaa, pari kertaa olen juuri ja juuri kuullut sen "hei pirkko täällä perkko" lauseen ja ruvennut arpomaan onko kyseessä joku lapsen opettaja, työkaveri tai tuttu yms. Kerran lätkäisin äidin siskolle luurin korvaan kun luulin että kyseessä oli puhelinmyyjä :D

Puhelinmyyjien pitäisi kertoa heti alussa että ovat puhelinmyyjiä.

Itsellekkin on tullut puheluita joissa esitellään itsensä iloisesti etunimellä ja siten sitä jää miettimään että pitäisikö minun tuntea tämä ihminen jostain. No kyllähän se aika äkkiä selviää että rahaahan siellä ollaan vailla ja voi lopettaa puhelun.

Vierailija
37/52 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no puhelinmyynti työllistää aika hyvin suomalaisia ja etenkin monelle nuorelle saattaa olla ainut työpaikka, minkä saa ilman aikaisempaa työkokemusta. Myönnän, että kiireessä saattaa ärsyttää soitot, mutta pakko ei ole vastata tai jos vastaa, niin sanoo vaan napakasti, että ei kiitos ja hei hei. Kuitenkin jokaisen tulisi ottaa huomioon, että nää ihmiset tekee sitä duunia tienatakseen omat rahansa ja mikäli puhelinmyynti kiellettäisiin, niin heiltä lähtis työpaikat ja meillä olisi taas kasa työttömiä lisää. Niin kumpi nyt sitten on pienempi paha, puhelu sillon tällöin vai lisää työttömiä ja tukien varassa eläviä?

Puhelinmyynti pitäisi sallia vain tilaajille, jotka ova antaneet siihen luvan. Ei niin kuin nyt, että soittelette kaikille jotka ei ole erikseen kieltäneet ja kiellosta pitää vielä maksaa soittamalla maksulliseen numeroon, eikä se ei kielto kata kaikkia myyjiä koska kaikki ei ole jäseniä yhdistyksessä jotka noudattavat Robinson rekisterin kieltoja ja koska kielto pitää vielä muistaa uusia 3v välein.

Nykyinen järjestelmä on tehoton, se haaskaa niin myyjien kuin niiden joille soitellaan aikaa, vai maksaako joku niille soittelijoille siitä että niille vastaillaan ettei kiinnosta, suksi suolle ja hanki elämä? Järkevämpää kaikille olisi soitella vai niille, joka myyntipuheluita haluaa vastaanottaa. Nykymuotoinen puhelin ja telemarkkinointilainssädäntö on siksi muutettava paremmin molempia osapuolia palvelevaksi.

Pelkästään jonkin asian työllistävyys ei ole peruste sallia jotain. Eihän meillä sallita monen muunkaan haitalliseksi koettua toiminta sillä perusteella, että se työllistäisi jonkun joka nyt on sossun luukulla.

Vierailija
38/52 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelinmyyjien pitäisi kertoa heti alussa että ovat puhelinmyyjiä.

Itsellekkin on tullut puheluita joissa esitellään itsensä iloisesti etunimellä ja siten sitä jää miettimään että pitäisikö minun tuntea tämä ihminen jostain. No kyllähän se aika äkkiä selviää että rahaahan siellä ollaan vailla ja voi lopettaa puhelun.

aloittavat nykyään akusuymällä onko se ja se, sieltä ja sieltä. Arvaan jo siinä vaiheessa ja kysyn, että yritätkö myydä jotain, kaikki muut vastaukset kuin selväsanainen "Ei" tulkitsen "Kyllä" ja lyön luurin korvaan sanomatta edes mitään. Jos on niin pässinpää, että yrittää soittaa uudestaan niin puhelin ei enää edes soi, koska siinä vaiheessa numero on jo Puhelinmyyjä -kontaktissa.

Vierailija
39/52 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissain paikoissa sen myyjän on pakko tuputtaa. Tulee muuten potkut.

Tough cheese, kannattaa nostaa kytkintä ja todeta että ei ryhdy siihen. Kun riittävän moni tekee sen, niin politiikka muuttuu. Niin kauan kuin annatte hyväksikäyttää itseänne niin niin kauan teitä hyväksikäytetään.

Vierailija
40/52 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kattava tuo lista on, sillä siinä on mielestäni yllättävän vähän numeroita.

Siinä on 255 numeroa, suurin osa niitä mitä oli puhelinmyyja.info sivulla VCF:ssä silloin joskus 2013 ennen kuin se hävisi verkosta. Päivitin sitä aina välillä itselleni. Sen jälkeen kun se hävisi verkosta, niin olen itse lisäillyt sitä mukaa kun puhelinmyyjät on mulle soitellut. Oliskohan pari-kolmekymmentä viimeistä.

Ei se täydellinen ole, mutta idea on siinä että ei tarvitse aloittaa itse tyhjästä. Kun puhelinmyyjä soittaa, niin lisäät puhelun jälkeen numeron tuohon kontaktiin. Samasta numerosta soitettaessa näet että se on puhelinmyyjä tai jos puhelin on  kauempana niin et edes häiriinny siitä koska soittoäänenä on tuo hiljaisuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi