Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei puhelinmyyntiä kielletä lailla?

Vierailija
03.05.2016 |

Minulla on kaikki puhelinmyyntikiellot päällä, mutta koska osallistun jatkuvasti yhteystietoineni kilpailuihin, niitä tietoja hyödyntämälläyritykset voivat ottaa yhteyttä.

No, tänään aamulla olin suihkussa, kun mies tuli koputtamaan ja sanomaan, että puhelin soi. KELLO OLI 8 AAMULLA, 1-vuotiaalla oli kakka vaipassa ja koska mies oli juuri lähdössä puku päällä töihin, se jäi minun huolekseni. 3-vuotias raivosi pitkin pituuttaan lattialla, koska junaradan osat olivat jumissa tuolin alla ja 5v mökötti aamupalapöydässä, kun ruispuuro oli loppu ja piti ottaa kaurapuuroa. Perusaamu käynnissä.

No eikös juuri tuohon väliin soita joku KATELAUTASMYYJÄ! Siis myi jotain posliiniastioita. No ei tietenkään kiinnosta, ei pätkääkään. Eikä varsinkaan tuohon aikaan aamusta ja tuossa tilanteessa ole mitään halua edes jatkaa keskustelua. Mutta se myyjä pyysi NELJÄ KERTAA minua kuuntelemaan edes tarjouksen loppuun. Sanoin, etten osta mitään. Sanoin, etten ole kiinnostunut mistään astioista. Sanoin, ettei minua kiinnosta katelautaset. Sanoin, että olen jo sanonu KOLME kertaa, etten millään tavalla ole kiinnostunut katelautasista.

Se sitten sai vielä sanottua, että soitaa paremmalla ajalla (kuuli taustahälyn) uudestaan. MIKSI? Olenko joku potentiaalinen katelautasostaja, kun kielsin vain neljä kertaa?!?

Huh. Meinasin heittää puhelimen mäkeen siinä vaiheessa.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaa tyhmyyttäsi kun pistät numerosi joka paikkaan. Se että annat numerosi nettisivulle tarkoittaa että sillä firmalla ja MYÖS sen yhteistyökumppaneilla on oikeus soittaa sinulle puhelinmarkkinoitikiellosta huolimatta. Minulla on markkinointkielto ja hyvin toimii, ei soita yksikään häirikkö. Mutta en laita numeroani koskaan nettiin.

Et ilmeisti myöskään pahemmin asioi sähköiseti missään, sillä usen se puhelinnumero pyydetään yhteydenottoa varten. Usein netissä ei saa hoidettua asiaansa, ellei täytä sitä ruutua mihin tulee puhelinnumero. Jos kyse ei ole mistään tärkeästä niin laitan numeroksi 0505555555, mutta jos kyse on jostain asiasta mikä pitää hoitaa, niin kyllä siihen melkein pakko on oma numero laittaa.

Kuinkakohan onnellinen tuon käyttämäsi numeron mahdollinen haltija on saamistaan mainospuheluista, jotka johtuvat sinusta???

Vierailija
42/52 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Suomesta lähtis about 90% työpaikoista sitten. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no puhelinmyynti työllistää aika hyvin suomalaisia ja etenkin monelle nuorelle saattaa olla ainut työpaikka, minkä saa ilman aikaisempaa työkokemusta. Myönnän, että kiireessä saattaa ärsyttää soitot, mutta pakko ei ole vastata tai jos vastaa, niin sanoo vaan napakasti, että ei kiitos ja hei hei. Kuitenkin jokaisen tulisi ottaa huomioon, että nää ihmiset tekee sitä duunia tienatakseen omat rahansa ja mikäli puhelinmyynti kiellettäisiin, niin heiltä lähtis työpaikat ja meillä olisi taas kasa työttömiä lisää. Niin kumpi nyt sitten on pienempi paha, puhelu sillon tällöin vai lisää työttömiä ja tukien varassa eläviä?

Veljentyttö teki pari päivää puhelinmyynti"työtä", että ihan tiedetään että ala-arvoinen "duuni", turha tulla mainostamaan mitään valheellista mulle.

Toi puhelinmyynti muuten tekee enemmän haittaa suomalaisissa yrityksissä (puhelut duunareille kesken päivän, avokonttorissa lähes joka päivä joku saa) kuin tuottaa kansantaloudelle.

Vierailija
44/52 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksi tuttu sanoi, että aina kun hänelle soitetaan tuntemattomasta numerosta, hän vastaa puheluun näin: " Jos aiotte myydä minulle jotain, niin sanon suoraan, että ei kiinnosta, enkä aio ostaa mitään" tjs. Jää puhelinmyyntipuhelut aika lyhyiksi. 😏

Vierailija
45/52 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no puhelinmyynti työllistää aika hyvin suomalaisia ja etenkin monelle nuorelle saattaa olla ainut työpaikka, minkä saa ilman aikaisempaa työkokemusta. Myönnän, että kiireessä saattaa ärsyttää soitot, mutta pakko ei ole vastata tai jos vastaa, niin sanoo vaan napakasti, että ei kiitos ja hei hei. Kuitenkin jokaisen tulisi ottaa huomioon, että nää ihmiset tekee sitä duunia tienatakseen omat rahansa ja mikäli puhelinmyynti kiellettäisiin, niin heiltä lähtis työpaikat ja meillä olisi taas kasa työttömiä lisää. Niin kumpi nyt sitten on pienempi paha, puhelu sillon tällöin vai lisää työttömiä ja tukien varassa eläviä?

Puhelinmyynti pitäisi sallia vain tilaajille, jotka ova antaneet siihen luvan. Ei niin kuin nyt, että soittelette kaikille jotka ei ole erikseen kieltäneet ja kiellosta pitää vielä maksaa soittamalla maksulliseen numeroon, eikä se ei kielto kata kaikkia myyjiä koska kaikki ei ole jäseniä yhdistyksessä jotka noudattavat Robinson rekisterin kieltoja ja koska kielto pitää vielä muistaa uusia 3v välein.

Nykyinen järjestelmä on tehoton, se haaskaa niin myyjien kuin niiden joille soitellaan aikaa, vai maksaako joku niille soittelijoille siitä että niille vastaillaan ettei kiinnosta, suksi suolle ja hanki elämä? Järkevämpää kaikille olisi soitella vai niille, joka myyntipuheluita haluaa vastaanottaa. Nykymuotoinen puhelin ja telemarkkinointilainssädäntö on siksi muutettava paremmin molempia osapuolia palvelevaksi.

Pelkästään jonkin asian työllistävyys ei ole peruste sallia jotain. Eihän meillä sallita monen muunkaan haitalliseksi koettua toiminta sillä perusteella, että se työllistäisi jonkun joka nyt on sossun luukulla.

Niinpä. Tolla samalla typerällä perusteellahan huumekauppakin pitäisi laillistaa. NOT.

Vierailija
46/52 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska persukeko-hallituksen on voitava väittää että Suomessa on runsaasti vapaita työpaikkoja.

Vierailija
47/52 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä puhelinmyynti ihan hanurista, olen sitä itsekin vuosia sitten tehnyt kokonaisen viikon verran ja se kokemus vain vahvistaa mielipidettäni.. Silloin tällöin soittoja tulee, vastaan heti että kiitos ei hei hei, suljen puhelun ja pistän numeron estolistalle.

Vierailija
48/52 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaikki puhelinmyyntikiellot päällä, mutta koska osallistun jatkuvasti yhteystietoineni kilpailuihin, niitä tietoja hyödyntämälläyritykset voivat ottaa yhteyttä.

No, tänään aamulla olin suihkussa, kun mies tuli koputtamaan ja sanomaan, että puhelin soi. KELLO OLI 8 AAMULLA, 1-vuotiaalla oli kakka vaipassa ja koska mies oli juuri lähdössä puku päällä töihin, se jäi minun huolekseni. 3-vuotias raivosi pitkin pituuttaan lattialla, koska junaradan osat olivat jumissa tuolin alla ja 5v mökötti aamupalapöydässä, kun ruispuuro oli loppu ja piti ottaa kaurapuuroa. Perusaamu käynnissä.

No eikös juuri tuohon väliin soita joku KATELAUTASMYYJÄ! Siis myi jotain posliiniastioita. No ei tietenkään kiinnosta, ei pätkääkään. Eikä varsinkaan tuohon aikaan aamusta ja tuossa tilanteessa ole mitään halua edes jatkaa keskustelua. Mutta se myyjä pyysi NELJÄ KERTAA minua kuuntelemaan edes tarjouksen loppuun. Sanoin, etten osta mitään. Sanoin, etten ole kiinnostunut mistään astioista. Sanoin, ettei minua kiinnosta katelautaset. Sanoin, että olen jo sanonu KOLME kertaa, etten millään tavalla ole kiinnostunut katelautasista.

Se sitten sai vielä sanottua, että soitaa paremmalla ajalla (kuuli taustahälyn) uudestaan. MIKSI? Olenko joku potentiaalinen katelautasostaja, kun kielsin vain neljä kertaa?!?

Huh. Meinasin heittää puhelimen mäkeen siinä vaiheessa.

Se on kyllä maailman turhin ja ärsyttävin ammatti.Mä laitan nykyään kilpailuihin osallituessa valepuhelinnumeron(osoite on oikea,eli voivat postittaa palkinnon ilman että tarvitsee soitella).Tietysti ne jankkaavat,koska niin on käsketty tehdä,mutta turhauttavaa se silti on.Täytyy vain keskeyttää tylysti ja sanoa ettei osta mitään,niin säästää molempien aikaa.

Vierailija
49/52 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet vanhukset, mukaanlukien oma mummini ja vanhuksia hänen kaveripiiristään, on joutunut näiden uhriksi. Eivät piittaa kielloista, laittavat tilausta tulemaan ja sitä on sitten vaikeaa saada poikki, vaikka on kyse lähes sokeasta, huonokuuloisesta vanhuksesta. Aivan todella törkeää ja järkyttävää.

Vierailija
50/52 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inhottaa kun itselläni on kuulossa vikaa, pari kertaa olen juuri ja juuri kuullut sen "hei pirkko täällä perkko" lauseen ja ruvennut arpomaan onko kyseessä joku lapsen opettaja, työkaveri tai tuttu yms. Kerran lätkäisin äidin siskolle luurin korvaan kun luulin että kyseessä oli puhelinmyyjä :D

Puhelinmyyjien pitäisi kertoa heti alussa että ovat puhelinmyyjiä.

Itsellekkin on tullut puheluita joissa esitellään itsensä iloisesti etunimellä ja siten sitä jää miettimään että pitäisikö minun tuntea tämä ihminen jostain. No kyllähän se aika äkkiä selviää että rahaahan siellä ollaan vailla ja voi lopettaa puhelun.

Varmaan ihmiset löisi luurin korvaan vielä nopeammin? Silloin kuin itse kokeilin pari päivää puhelinmyyntiä,ei saanut edes pohjapalkkaa ellei saanut tarpeeksi monta minuuttia päivässä ihmisiä pysymään langalla.

Toisaalta,on sekin ärsyttävää,jos tajuaa että siellä on puhelinmyyjä,mutta se ei tajua lopettaa jauhamista.

Tyyliin "täällä perkko terve,onko hetki aikaa?Kuuntele tää juttu..."

"Olet ilmeisesti myymässä jotain,en osta.Kiitos hei!"

"Ei sun tarvi ostaa mitään,kuuntele nyt vaan!"

Öh,säästää aikaa molemmilta jos en kuuntele sitä monologia ja vastaa EI 3-7 kertaa ennen kuin lyön luurin korvaan? Lisäksi ne paperista suoraan luetut tai ulkoa opetellut myyntipuheet on yleensä järkyttävän kökköjä.Antaisivat edes myyntitykkien improvisoida?

Vierailija
51/52 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ottaa päähän, kun myyjä selittää tarjouslitaniansa ja kertoo mukana tulevasta "ilmaisesta" lahjasta. Sitten kysyy: "eli kumpi näistä lahjoista laitetaan tulemaan?" En tietääkseni ole myöntynyt yhtään mihinkään, joten tuntuu hirveältä tuputukselta. Mun on aina ollut jotenkin vaikea jämäkästi kieltäytyä kaikesta, mutta onneksi olen niin varaton että se on pakko. 

Sekin kyllä ärsyttää, kun sanoo että ei kiitos, en halua lehteä eikä ole varaa siihen, mutta sieltä tulee kommentti: "tämä on niin halpa että kyllä varmasti on varaa". Aha, että vaikka olisi parikymppiä jäljellä ruokaan laskujen jälkeen niin tokihan siitä tiristää pari pennosta johonkin paskalehteen, selvä se.

Vierailija
52/52 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minusta tuo sinun tilitys on täysin naurettava. Ensinnäkin siihen puhelimeen ei ole ihan pakko vastata jos on härdelli päällä. Toisekseen tuossa aamuisessa tilanteessa olisin varmasti lyönyt luurin korvaan. Mikäli sinä et itse kykene hoitamaan asiaa kunnolla, niin turha siitä on muita syyttää.

Jos sattuu olemaan hyvä päivä, niin kuuntelen sen ensimmäisen tarjouksen, ja jos ei kiinnosta sanon, että ei. Jos myyjä jatkaa inttämistään, niin lyön luurin korvaan. Yleensä teen kyllä sen jo kesken myyntipuheen.[/quote]

Eihän siihen puhelimeen ole rauhallisenakaan hetkenä pakko vastata,mutta kyllä se vituttaa jos odottaa jotain oikeasti tärkeää puhelua,jolloin on vähän pakko vastata tuntemattomiin puheluihin.

Sitten sieltä soittaakin puhelinmyyjä,joka ei edes vedä henkeä niin että siihen saisi sanottua jotain väliin.Ja tuntuu inhottavalta lyödä luuri korvaan,koska työtään ne vain tekevät.Se työ on paskasti palkattua ja ihmisarvoa alentavaa,mutta kuitenkin niiden soittelijoiden työtä,eivät tarkoituksella tee kiusaa.

Ihannetilanne olisi,jos heti alkuun sanoisivat millä asialla ovat ja uskoisivat ensimmäisen EI:n.(Eivät voi tehdä näin,koska toimivat ohjeiden mukaan,mutta jos puhelinmyyntiä ei voi kokonaan kieltää,se pitäisi ainakin tehdä fiksummin).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi