Raskaus, ylipaino, laihtuminen asiaa!
Heippa! Otsikko on ehkä vähän hassu mutta avaan asiaa! Onko täällä muita, joilla on raskauden aikana paino vaan tippunut? Mulla on nyt toinen raskaus puolessa välissä ja multa on pudonnut viitisen kiloa. Viime synnytyksestä on nyt vuosi ja sain sillon 15kg lisää painoa, puolet tuosta ihan selviä syötyjä kiloja. Siksi olin ja olen vieläkin bmi:n mukaan lievästi ylipainoinen. Bmi taisi olla raskauden alussa 25,3.
Nyt en ole siis saanut ainuttakaan lisäkiloa. Syön normaalia kotiruokaa, välillä herkuttelen. Mun ruokahalu on ollut tässä raskaudessa todella vähäinen verrattuna viime raskauteen tai normaaliin ruokahaluuni silloin, kun en edes ole raskaana. Jos teillä muilla on samanlaisia kokemuksia, niin olisi kiva kuulla niistä! Onko teillä, joilla on raskauden alussa paina pudonnut, tullut kuitenkin kiloja loppua kohden?
Viimeksi ei sanottu neuvolassa mitään, kun paino oli mennyt melkein neljä kiloa alaspäin, mutta nyt on varmasti tippunut vielä lisää. Minkähänlaisen saarnan tulen tästä saamaan...
Mullakin putos paino toisessa raskaudessa. Oli pienellä välillä ekan kanssa, joten tippu niitä vanhoja raskauskiloja. Ihan viimesimmillään tuli turvotuksesta muutama kilo, jotka jäi sairaalaan. Vauva kyllä kasvoi normaalisti, vaikka mun paino ei noussut. Se oli niiku plusminuusnolla. Enkä saanut saarnaa neuvolassa :D
Mukavaa odotusta!