Lapset kuuntelevat nyt lauluja hutsuista
Lapset kuuntelevat nyt lauluja ”hutsuista” ja ”madafakin darrasta” – onko se vaarallista?
http://www.hs.fi/kulttuuri/a1462070002992
Kuunteleeko sinunkin lapsesi Cheekin sairasta maailmankuvaa huokuvia biisejä tai vaikka Sannin "Mitähän vittua" ja "pojat ei puhu ne juo bissee ja hameen alle ne vilkuilee, pojilla menee aina tunteisiin, kun niiden kiekko ei mee mun maaliin" törkeyksiä?
Kommentit (25)
Kyllä on nuoriso taas pilalla. Ennen se oli vaan iskelmä ja sitten hevi- ja räpmusiikki, nyt jo populäärimusiikkikin. Voi tätä moraalin rappiota.
No me kuunneltiin aikaan Raptoria, Klamydiaa ja Hassisen Konetta. En voisi lapseltani odottaa yhtään enempää. Kyllä sitä itsekin tuli kylillä laulettua "elo ilman reikää on kuin masturbaatio ilman käsiä" 9-vuotiaana. Että mitäpä me Cheekin Ahhh -urinasta.
Raptori ja Klamydia tekevätkin musiikkia huumoriasenteella sen ymmärtää lapsetkin. Cheek taas on ihan tosissaan paskasanoituksiensa kanssa. Monessa haastattelussa selittänyt miten biisit ovat niin henkilökohtaisia ja kertovat hänen elämästään ja miten on niin niin kovaa luomisen tuskaa kokenut biisejä tehdessään.
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelemme autossa radio suomipoppia. Onhan se vähän huvittavaa, kun alle kouluikäinen laulaa takapenkillä sujuvasti madafakin darraa. Sannin "mitä vittua" -biisi on kuultu "mitä huttua", en ole korjannut. Viihdyttävää on myös lapsen tulkinta (väärin kuultu) "Toimistohommia"-biisistä; "maanantaiaamuna dracula ja apina tuijottaa vessan seinää. Oli työpaikal sonni, porsas sekä apina, suut täynnä kuivaa heinää..." Lapsen kokemusmaailma on kuitenkin niin viaton. :)
Se, että teidän lapset ovat puolikuuroja, ei tarkoita, että kaikkien lapset olisivat.
Vierailija kirjoitti:
Raptori ja Klamydia tekevätkin musiikkia huumoriasenteella sen ymmärtää lapsetkin. Cheek taas on ihan tosissaan paskasanoituksiensa kanssa. Monessa haastattelussa selittänyt miten biisit ovat niin henkilökohtaisia ja kertovat hänen elämästään ja miten on niin niin kovaa luomisen tuskaa kokenut biisejä tehdessään.
Miksi luet Cheekin haastatteluja?
Vierailija kirjoitti:
Ei pikkukakaroita kiinnosta tekeekö ne sitä tosissaan vai ei
Vierailija kirjoitti:
Mikä kysymys tuo nyt on olevinaan? Eikö ihmisten haastatteluja saa lukea? Jos kuuntelee radiota ja seuraa viihdeuutisia niin ei noilta haastatteluilta oikein välttyäkään voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pikkukakaroita kiinnosta tekeekö ne sitä tosissaan vai ei
kiinnostaa tai ei kyllä pikkukakaratkin aika helposti huomaavat huumorin tai jos musiikki on vedetty ihan överisti yli
Mä oon aina luullu että Cheekin biisit on suurilta osin vitsejä. Mutta en olekaan kuunnellut koko tuotantoa läpi, niinkuin ap.
Cheekin sanoitukset ymmärtäisi paremmin jos mies olisi 20v. Mutta tyyppi on kohta jo neljäkymppinen ja laulaa vaan jostain pimppibileistä dollarin kuvat silmissä. Pelle. Yök.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon aina luullu että Cheekin biisit on suurilta osin vitsejä. Mutta en olekaan kuunnellut koko tuotantoa läpi, niinkuin ap.
Cheek haastattelussa "Timantit on ikuisia" kappaleesta ja musiikistaan: "Se kuvaa mun sielunmaisemaa viimeisen vuoden ajalta tosi monelta kantilta. Mulle korostuu vuodesta toiseen enemmän aitouden merkitys. Ja mä lupaan pysyä aina aitona, ja aina rokkaan, koska timantit on ikuisia"
Ei kuulosta, että noita vitsipohjalta tehdään.
No mä en niitä haastatteluja luekaan kun ei se setä kiinnosta. Niinkuin ei lue lapsikaan. Joten mikä sun todellinen ongelma tän asian suhteen on?
Vierailija kirjoitti:
No mä en niitä haastatteluja luekaan kun ei se setä kiinnosta. Niinkuin ei lue lapsikaan. Joten mikä sun todellinen ongelma tän asian suhteen on?
Loistavaa. Todellinen ongelma on sun paskanjauhanta täällä.
Jos sun todellinen ongelma on MUN paskanjauhanta, niin miten Cheek ja lapset tähän liittyy? Mä luulin että sun ongelma ois Cheekin paskanjauhanta. Mut täähän on sulle parempi käänne, koska mun urinaa ja ähinää harvemmin kuulee radiosta. Ps. Ole Luontoiltoina taajuudella!
Onneksi lapset ovat niin fiksuja ettei kotimainen valtavirtapoppi heitä kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä kysymys tuo nyt on olevinaan? Eikö ihmisten haastatteluja saa lukea? Jos kuuntelee radiota ja seuraa viihdeuutisia niin ei noilta haastatteluilta oikein välttyäkään voi.
Mä seuraan viihdettä niiltä osin kuin tykkään, enkä ole koskaan kuullut Cheekin selittävän elämäkerrallisuudestaan mitään, koska Cheek ei kuulu niihin julkkiksiin, joista tykkään lukea.
Vierailija kirjoitti:
Cheekin sanoitukset ymmärtäisi paremmin jos mies olisi 20v. Mutta tyyppi on kohta jo neljäkymppinen ja laulaa vaan jostain pimppibileistä dollarin kuvat silmissä. Pelle. Yök.
Hmm. Emmä nyt tiedä. Lueskelin huvikseni nyt noi uusimman levyn sanotukset läpi ja aika olemattoman vähän mitään ainakaan positiivisessa valossa esitettyä pimppibileläppää siinä.
Itseasiassa taidan pitää Tseekistä nyt luettuna enemmän kuin esitettynä, oon pitänyt sitä aina aika paskana räppärinä ja sen biisien taustoja kammottavina junttiradiorenkutuksina, kun muuten genren vakavampi osasto nappailee kyllä.
Olen salaa vähän tyytyväinen, että lapsuuden kodissani kuunnteltiin vaan Radio Suomea, eikä sitä Novaa ja Kissiä ja NRJ:tä... Vaikka ihan täysjärkisiä niistä kavereistakin tuli.
Kyllähän se silti vähän sydämessä muljahtaa, kun kuulee alta 10v tytön heleällä äänellään vetävän jotain Vilma Alinaa bussissa.
Ymmärrän mitä ap tarkoittaa. Ennenkin on lasten korviin eksynyt seksibiisejä (hihiteltiin joskus E-roticille), mutta nykyajan kotimainen musiikki on sellaista "omaelämäkerrallista l*tkamusiikkia". (joo joo ei laulaja oikeasti ole). Eli jos seksibiisit oli ennen pelkkää aivotonta jyystöä, niin nyt niissä tarjoillaan valmista elämänmallia.
Mun lempparilaulu oli pienenä Mahtava peräsin ja pulleat purjeet.
Kuuntelemme autossa radio suomipoppia. Onhan se vähän huvittavaa, kun alle kouluikäinen laulaa takapenkillä sujuvasti madafakin darraa. Sannin "mitä vittua" -biisi on kuultu "mitä huttua", en ole korjannut. Viihdyttävää on myös lapsen tulkinta (väärin kuultu) "Toimistohommia"-biisistä; "maanantaiaamuna dracula ja apina tuijottaa vessan seinää. Oli työpaikal sonni, porsas sekä apina, suut täynnä kuivaa heinää..." Lapsen kokemusmaailma on kuitenkin niin viaton. :)