Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisen katsojan häiritsevä hengitys elokuvissa (!)

Vierailija
02.05.2016 |

Palasin juuri elokuvanäytöksestä, joka lähes meni osalta pieleen takanani istuneen naishenkilön takia. En olisi uskonut joutuvani koskaan kirjoittamaan näitä sanoja, mutta hänen hengityksensä oli todella häiritsevää ja kuului helposti elokuvan yli rauhallisemmissa hetkissä. Tämä henkilö jotenkin hengitti/huohotti suun kautta, ja aina välillä päästi sellaista rohisevaa, vähän kuorsaamista muistuttavaa ääntä. Joka tapauksessa se huohotus kesti läpi koko elokuvan ja oli häiritsevän äänekästä siitä huolimatta, ettei oma kuuloni edes ole mitenkään erityisen hyvä, vaan itse asiassa se on aavistuksen normaalia heikompi.

Eihän se ihminen varmaan asialle mitään voi, mutta jotenkin minulle silti jäi tästä hieman "huijattu" olo. Elokuva oli erittäin hyvä, ja olisin toivonut pystyväni keskittymään 100% siihen takaa kuuluvan huohotuksen sijaan. Hetkittäin niiden röhähdysten kohdalla jopa mietti, että heittikö se nainen henkensä siihen taakse, mutta se huohotus "onneksi" jatkui hyvin pian. Minulla on kuitenkin todella typerä olo sen takia, että se oli todellakin nimenomaan hengitystä, mikä minua häiritsi.

Onko kohtalotovereita? Ehkä tuntisin oloni hieman vähemmän Hitleriksi, jos joku muu on törmännyt samaan ilmiöön hiljaisessa elokuvasalissa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei elokuvissa häiritse mikään muu kuin jatkuva karkkipussien rapistelu ja mässyttäminen ja vielä enemmän minuuttitolkulla kestävät mainokset ennen kuin koko näytös pääsee alkamaan. Ei juuri enää kiinnosta mennä elokuviin, noita mainoksia näkee tarpeeksi kotonakin. Helvetin ärsyttävää.

Kenenkään hengityksestä en ole ärsyyntynyt.

Vierailija
2/23 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin joku sairaus kyseisellä naisella. Esimerkiksi keuhkoahtaumatauti, se saa huohottamaan. Tai astman pahenemisvaihe. Tai keuhkofibroosi. Tai äänihuulipareesi. Joka tapauksessa kyseinen nainen tuskin tahalteen pilasi elokuvanautintoasi ja hänen arkensa on varmaan muutenkin kohtuullisen hankalaa kyseisen sairauden kanssa joten olisi kohtuutonta ettei saisi edes elokuvissa käydä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei elokuvissa häiritse mikään muu kuin jatkuva karkkipussien rapistelu ja mässyttäminen ja vielä enemmän minuuttitolkulla kestävät mainokset ennen kuin koko näytös pääsee alkamaan. Ei juuri enää kiinnosta mennä elokuviin, noita mainoksia näkee tarpeeksi kotonakin. Helvetin ärsyttävää.

Kenenkään hengityksestä en ole ärsyyntynyt.

Minä en muista koskaan aiemmin minkään ns. "oikeasti" häirinneen minua elokuvissa, tietysti olen samaa mieltä mainoksista ja siitä, että elokuvan ilmoitetun alkamisajan jälkeen tulevat n. 15min mainoksia on ihan järjetön juttu. Tämä nainen kyllä myös rapisutteli jotain karkkia/suklaapatukkaa tms. hetkittäin, mutta se ei ollut läheskään yhtä häiritsevää kuin se jatkuva huohotus. Ehkä se huohotus oli juuri siksi niin ärsyttävää, että se jatkui lähes muuttumattomana koko sen kaksi tuntia. Ap

Vierailija
4/23 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palasin juuri elokuvanäytöksestä, joka lähes meni osalta pieleen takanani istuneen naishenkilön takia. En olisi uskonut joutuvani koskaan kirjoittamaan näitä sanoja, mutta hänen hengityksensä oli todella häiritsevää ja kuului helposti elokuvan yli rauhallisemmissa hetkissä. Tämä henkilö jotenkin hengitti/huohotti suun kautta, ja aina välillä päästi sellaista rohisevaa, vähän kuorsaamista muistuttavaa ääntä. Joka tapauksessa se huohotus kesti läpi koko elokuvan ja oli häiritsevän äänekästä siitä huolimatta, ettei oma kuuloni edes ole mitenkään erityisen hyvä, vaan itse asiassa se on aavistuksen normaalia heikompi.

Eihän se ihminen varmaan asialle mitään voi, mutta jotenkin minulle silti jäi tästä hieman "huijattu" olo. Elokuva oli erittäin hyvä, ja olisin toivonut pystyväni keskittymään 100% siihen takaa kuuluvan huohotuksen sijaan. Hetkittäin niiden röhähdysten kohdalla jopa mietti, että heittikö se nainen henkensä siihen taakse, mutta se huohotus "onneksi" jatkui hyvin pian. Minulla on kuitenkin todella typerä olo sen takia, että se oli todellakin nimenomaan hengitystä, mikä minua häiritsi.

Ei ole muuta ratkaisua, kuin se, että pysyt kotona.

Onko kohtalotovereita? Ehkä tuntisin oloni hieman vähemmän Hitleriksi, jos joku muu on törmännyt samaan ilmiöön hiljaisessa elokuvasalissa.

Vierailija
5/23 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin joku sairaus kyseisellä naisella. Esimerkiksi keuhkoahtaumatauti, se saa huohottamaan. Tai astman pahenemisvaihe. Tai keuhkofibroosi. Tai äänihuulipareesi. Joka tapauksessa kyseinen nainen tuskin tahalteen pilasi elokuvanautintoasi ja hänen arkensa on varmaan muutenkin kohtuullisen hankalaa kyseisen sairauden kanssa joten olisi kohtuutonta ettei saisi edes elokuvissa käydä. 

Totta kai juuri näin, tiedostan tämän itsekin ja ehkä juuri siksi minulla onkin niin "tyhmä" olo asian suhteen, koska se huohotus oli ihan oikeasti todella häiritsevää. Eihän se toisaalta ole myöskään meidän muiden katsojien vika, että hänellä tällainen tilanne on. Ehkä joku joka tiedostaisi tuollaisen olevan hyvin häiritsevää valitsisi ehkä paikan etuosasta? Äänet kuuluvat paljon huonommin taakse- kuin eteenpäin.

Vierailija
6/23 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai juuri näin, tiedostan tämän itsekin ja ehkä juuri siksi minulla onkin niin "tyhmä" olo asian suhteen, koska se huohotus oli ihan oikeasti todella häiritsevää. Eihän se toisaalta ole myöskään meidän muiden katsojien vika, että hänellä tällainen tilanne on. Ehkä joku joka tiedostaisi tuollaisen olevan hyvin häiritsevää valitsisi ehkä paikan etuosasta? Äänet kuuluvat paljon huonommin taakse- kuin eteenpäin.

Tämä oli siis Ap.

Vierailija
7/23 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näihin aina välillä törmää

Vierailija
8/23 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieleeni muistui vuosien takainen yliopistotentti, jossa minulla meinasi käämit palaa vieressä istuvan äänekkään purkanmässyttäjän vuoksi. Ymmärrän siis hyvin ap:tä.

Vierailija
9/23 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieleeni muistui vuosien takainen yliopistotentti, jossa minulla meinasi käämit palaa vieressä istuvan äänekkään purkanmässyttäjän vuoksi. Ymmärrän siis hyvin ap:tä.

Nämä on näitä juttuja, joiden ei kaiken järjen mukaan pitäisi häiritä, mutta jotka ovat kuitenkin todella raivostuttavia sopivissa tilanteissa.

Vierailija
10/23 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit tarjonnut astmapiippua.

11/23 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se oli nukahtanut sinne leffaan. Mulle on käynyt peräti kahdesti noin. Toivottavasti en ole sentään kuorsannut.

Vai mussuttiko kuitenkin karkkia koko ajan, josta voi päätellä naisen olleen hereillä.

Vierailija
12/23 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Jos se oli nukahtanut sinne leffaan. Mulle on käynyt peräti kahdesti noin. Toivottavasti en ole sentään kuorsannut.

Vai mussuttiko kuitenkin karkkia koko ajan, josta voi päätellä naisen olleen hereillä.

Karkkia tms. rapisutteli muutaman kerran leffan aikana, niitä kuorsaamista muistutavia korahduksia tuli noin saman verran. Sen syvällisen analyysin, jonka hänen hengityksestään pystyin leffan aikana tekemään, perusteella oli kyllä pitkälti hereillä ainakin valtaosan leffasta. Ap

Vierailija
13/23 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelukaveri on hyvin ylipainoinen, ja hengittää koko ajan kuuluvasti huohottamalla. Se on jossain määrin häiritsevää, mutta varmasti on itse asiasta tietoinen ja kokee sen tuhannesti häiritsevämpänä kuin minä. Ymmärrän kyllä sekä ap:n ärsytyksen, että typerän olon siitä että häiriintyy jonkun välttämättömistä elintoiminnoista.

Vierailija
14/23 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin vaan vaihtanut paikkaa mahdollisimman kauas tästä naisesta.

Vierailija
15/23 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olisin vaan vaihtanut paikkaa mahdollisimman kauas tästä naisesta.

Niin varmaan olisi pitänyt. Tämä nainen tuli paikalleen vain hieman ennen leffan alkua ja ajattelin, että hetken istuttuaan se hengitys siitä tasaantuu ja huohotus lakkaa. Siinä vaiheessa kun tajusin asiantilan olevan pysyvä, olisi taas minun siirtymiseni saattanut häiriä muita ainakin hetkellisesti.

Vierailija
16/23 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle taas kävi kerran niin, että katsojanaisen nauru ja kikatus häiritsivät. Elokuva oli Kätilö, ei siis farssi eikä komedia. Ja naurua ja kikatusta kuului mitä vakavammissa kohtauksissa. Joku sairaus lie hänelläkin ollut.

Vierailija
17/23 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko läski? Läskit aina huohottaa noin todella ärsyttävästi

Vierailija
18/23 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanottoni ak:lle! Itse oli viime viikolla leffassa ja viereinen nainen piereskeli äänettömiä, mutta pahanhajuisia leijoja. Inhottava kokemus.

Vierailija
19/23 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osanottoni ak:lle! Itse oli viime viikolla leffassa ja viereinen nainen piereskeli äänettömiä, mutta pahanhajuisia leijoja. Inhottava kokemus.

Olitteko kaksin vai mistä tunnistit syyllisen? V-mäistä joka tapauksessa.

Vierailija
20/23 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko läski? Läskit aina huohottaa noin todella ärsyttävästi

Tämä ei liene olennaista itse asian kannalta. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä