Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se päivä, kun tajusit olevasi keski-ikäinen

Vierailija
02.05.2016 |

Hitto vie, että on vaikeaa tajuta ettei todellakaan ole enää se parikymppinen päänkääntäjä! En siis kaipaa sitä miesten ( kyseenalaista) huomiota, mutta se, että on kuin näkymätön nuoremmille ihmisille! Onko se vain oma päänsisäinen juttu, vai onko joku muukin kokenut vastaavaa?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hitto vie, että on vaikeaa tajuta ettei todellakaan ole enää se parikymppinen päänkääntäjä! En siis kaipaa sitä miesten ( kyseenalaista) huomiota, mutta se, että on kuin näkymätön nuoremmille ihmisille! Onko se vain oma päänsisäinen juttu, vai onko joku muukin kokenut vastaavaa?

On, on toki. Kyse on luopumisen vaikeudesta, jonka kaikki vähitellen ymmärtävät vanhentuessaan, mutta joka aina yllättää tuon kaltaisilla havainnoilla itsestään ja ympäristöstään.

Toinen hieman saman kaltainen tunne voi jollekin olla kun huomaa olevansa omillaan molempien vanhempien kuoltua.

Sen vuoksikohan jotkut aikuistuneet ihmiset muuttuvat hirviöiksi? Puolustautumisreaktio?

Vierailija
22/41 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tajunnut olevani keski-ikäinen. Ennen pelotti, että tulen keski-ikäiseksi, nykyään pelottaa enemmän se, etten tajua olevani keski-ikäinen... Terv. 38v.

Samoilla linjoilla. Hätkähdin yhtenä päivänä, että olen siis yli 40. Olin jotenkin ajatellut olevani 30+

Tosin pakko sanoa, että kun tällaista 40+ tätiä lähestyy kolmekymppiset (alkupuolen) miehet, niin onhan se aika hämmästyttävää :) :)  Itse olen huomennut, että juuri suunnilleen 32 v miehet on nyt mun vakiseuraa, ne vaan jotenkin tuppaa juttelemaan yms. Eihän siinä ikää yleensä kysellä, mutta oon huomannut, että en enää juttele niin hanakasti esim. musiikista, koska musamaku on se, joka meidät erottaa selkeimmin. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tajunnut olevani keski-ikäinen. Ennen pelotti, että tulen keski-ikäiseksi, nykyään pelottaa enemmän se, etten tajua olevani keski-ikäinen... Terv. 38v.

Mulla sama! ;)

T. toinen 38v

Vierailija
24/41 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, Ikä on numeroita ja sen tajusin 12 vuotiaana, että kun numeroita on tarpeeksi olen keski-ikäinen. Myöskin muistan kun vanhempani soittivat olen 3kymppinen laulua oli pieni ahaa-elämys, että ahaa.. ovat 3kymppisiä. Sitä ennen en tainnut heidän ikäänsä koskaan edes kysyä.

Sinkkumies

Vierailija
25/41 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 38 v ja tunnen olevani keski-ikäinen niin henkisesti kuin fyysisestikin. :) Pientä kremppaa on tullut ja harrastukset on kaikenlaista hissuttelua ja olen entistäkin turvallisuushakuisempi. Kroppa toimii eri tavalla kuin ennen; en tosiaankaan voi treenata samalla tavalla kuin vaikkapa parikymppisenä.

Ei herranjestas, 38-vuotiaana kaikenlaista kremppaa ja hissuttelua! Mä täytin just 50, olen täysin terve ja hyvässä kunnossa, harrastan mm. painonnostoa ja vaellusta, suunnittelen Kilimanjaron kiipeilyä ensi talvena. Eli siis mä en taida olla keski-ikäinen.

Vierailija
26/41 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäinen on vissiin 33- vuotiaana koska minua teititellään nykyään monessakin paikassa..

Vierailija
27/41 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin olevani keski-ikäinen jo teininä. Nyt 32-vuotiaana tunnen itseni jo vanhukseksi, eikä siinä mitään kun elinikään on huonoista geeneistäni johtuen todennäköisesti jäljellä enää noin 20 vuotta. Minulla on erittäin suuri riski sairastua viisikymppisenä syöpään.

Vierailija
28/41 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäinen on vissiin 33- vuotiaana koska minua teititellään nykyään monessakin paikassa..

Myös minua, 34-vuotiasta on teititelty. Kunnes kerran kassalla minua teititellyt myyjä teititteli myös takanani tullutta parikymppistä. Joten taisi olla vain kohtelias :)

Vierailija
29/41 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on teititelty ja rouviteltu ekoja kertoja parikymppisenä. Muistan vieläkin, miten järkyttynyt olin silloin.

Vierailija
30/41 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunsin olevani keski-ikäinen jo teininä. Nyt 32-vuotiaana tunnen itseni jo vanhukseksi, eikä siinä mitään kun elinikään on huonoista geeneistäni johtuen todennäköisesti jälje

Haluan toivottaa sinulle keveitä päiviä ja paljon sinnikkyyttä! Jos olisi taikasauva, taikoisin pahan pois. Ehkä seuraavassa elämässä kortit jaetaan toisin.

Vierailija
31/41 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko mua teititelty vielä koskaan, mutta vanheneminen ei kauhistuta hiukkaakaan. On ihanaa saada mummoposket ja se että miehet ei enää huomaa (lue: kuolaa) on myös ihan tervetullutta. T: 47v kohta

Vierailija
32/41 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä tajunnut, olen vasta 23v.

33/41 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä tajusi olevansa keski-ikäinen, kun omien lasten lisäksi on huolehdittava omasta elossa olevasta vanhemmasta ja appi-ukosta.

Reilu 40 v olen itse.

Vierailija
34/41 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joku sanoi, että 50 vuoden jälkeen nainen katoaa miesten katseilta. Onko se sitten huono vai hyväkin, jos vaikka tulis jotenkin vakavammin otettavaksi? Olen jo suunnitellut itselle 50v. lookin😊.

Vierailija
35/41 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin sen aikaa sitten kun kaupugilla suurempi osa ihmisistä oli nuorempia. Vittumaista vanhentua. Ihan pilallahan tässä kohta jo ollaan. Ryppyjä jo silmän ympärillä. Väsynyt iho.

Vierailija
36/41 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen on mielestäsi keski-ikäinen?

Nelikymppinen.

Keski-ikä on "virallisesti" elämän kolmas neljännes. Suomalaisten keskimääräinen eliniänodote on noin 81 vuotta, eli keski-ikäisyys osuisi ikävuosiin 40-60. Joista toki alkupää on varhaista keski-ikää.

Meidän suvussamme kuitenkin eletään keskimäärin selvästi yli 90-vuotiaiksi, eli henkilökohtaisesti pidän keski-ikää vähän tuosta vanhempana. Ehkä suunnilleen ikävuosia 45-65.

Vierailija
37/41 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nelikymppinen.

Keski-ikä on "virallisesti" elämän kolmas neljännes. Suomalaisten keskimääräinen eliniänodote on noin 81 vuotta, eli keski-ikäisyys osuisi ikävuosiin 40-60. Joista toki alkupää on varhaista keski-ikää.

Meidän suvussamme kuitenkin eletään keskimäärin selvästi yli 90-vuotiaiksi, eli henkilökohtaisesti pidän keski-ikää vähän tuosta vanhempana. Ehkä suunnilleen ikävuosia 45-65.

Ehkäpä matematiikan taidoissasi on jotain mätää. Mun mielestä jos omistaa 81 omenaa ja niistä otetaan puolet pois, niin jää 40½ omenaa jäljelle.

Sinkkumies

Vierailija
38/41 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nelikymppinen.

Ehkäpä matematiikan taidoissasi on jotain mätää. Mun mielestä jos omistaa 81 omenaa ja niistä otetaan puolet pois, niin jää 40½ omenaa jäljelle.

Sinkkumies

Kukaan ei ole muutta väittänytkään? Ehkä aivojenkäyttötaidoissasi on jotain vialla kun sellaista kuvittelet?

Vierailija
39/41 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 38 v ja tunnen olevani keski-ikäinen niin henkisesti kuin fyysisestikin. :) Pientä kremppaa on tullut ja harrastukset on kaikenlaista hissuttelua ja olen entistäkin turvallisuushakuisempi. Kroppa toimii eri tavalla kuin ennen; en tosiaankaan voi treenata samalla tavalla kuin vaikkapa parikymppisenä. Toisaalta, en olis parikymppisenä malttanut treenata samalla tavalla kuin nyt. Tällä tavalla kirjoitettuna kuulostan ihan mummelilta mutta ihan ikäiseltäni näytän kuitenkin. x)

Tietoisuus keski-ikäistymisestä on tullut pikkuhiljaa.

Olen 51 v. nainen ja harrastan potkunyrkkeilyä. Ei kannata jumittua noin nuorena mihinkään "turvallisuushakuisuuteen". Kaikki extreme-urheilulajeja harrastavat mummelit ovat ihailtavia!

Vierailija
40/41 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 38 v ja tunnen olevani keski-ikäinen niin henkisesti kuin fyysisestikin. :) Pientä kremppaa on tullut ja harrastukset on kaikenlaista hissuttelua ja olen entistäkin turvallisuushakuisempi. Kroppa toimii eri tavalla kuin ennen; en tosiaankaan voi treenata samalla tavalla kuin vaikkapa parikymppisenä.

Ei herranjestas, 38-vuotiaana kaikenlaista kremppaa ja hissuttelua! Mä täytin just 50, olen täysin terve ja hyvässä kunnossa, harrastan mm. painonnostoa ja vaellusta, suunnittelen Kilimanjaron kiipeilyä ensi talvena. Eli siis mä en taida olla keski-ikäinen.

Sori vaan, mutta just nuo Kilimanjarot on niin keski-ikäisten touhua, ettei tosikaan ;)