Miksi pojat kasvatetaan laiskoiksi,välinpitämättömiksi ja ilkeiksi?
Kommentit (17)
Onko sinulla poikalapsia? Onko sinulla hajuakaan millaista nykymaailmassa on kasvattaa poikalasta? Mille kaikelle nykyiset poikalapset altistuvat ja millaisessa ympäristössä he elävät? Se kun ei caan ole enää, että pelkästään se äidin sana joka vaikuttaa poikiin, vaan kaikki netistä, televisiosta, tietokoneista, kouluun ja kavereihin, tekee sitä. Kamppaile siinä sitten äitinä niitä vastaan.
Pojallani on laaja kaveripiiri harrastuksineen yms. Kaikki ovat oikein reippaita, hyvätapaisia ja avuiliaita kun täällä meillä aikaansa viettävät paljonkin kun meillä on tilaa ja kaikki tervetuleita.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla poikalapsia? Onko sinulla hajuakaan millaista nykymaailmassa on kasvattaa poikalasta? Mille kaikelle nykyiset poikalapset altistuvat ja millaisessa ympäristössä he elävät? Se kun ei caan ole enää, että pelkästään se äidin sana joka vaikuttaa poikiin, vaan kaikki netistä, televisiosta, tietokoneista, kouluun ja kavereihin, tekee sitä. Kamppaile siinä sitten äitinä niitä vastaan.
Ei saa antaa niin paljon liekaa. Jos poikasi on kaveriporukassa koko ajan ja pari tuntia vaan kotona, niin ethän sinä häntä käytännössä enää kasvata.
Vierailija kirjoitti:
Jos käytös menee huonoksi, niin kylmästi vaan pois netit ja tv:t (puhelimia löytyy vielä netittöminäkin) ja rajoitetaan kaveriaikaa.
Sitä kutsutaan kasvatukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Suurin virhe(en tarkoita sinua) on asenne, että ei voi vaikuttaa tai tehdä mitään, kun tulee niin paljon paineita muualta. Jos huomaa, että joku vaikuttaa liikaa niin siihen pitää puuttua, eikä olla passiivisena tilanteen vietävissä.
Se onkin sinun loputon tehtävä olla askeleen edellä ja ehtiä vaikuttamaan ennen noita saatanallisia vehkeitä, jotka ahmivat viattomia lapsiuhreja. Kodin kontrollin on ulotuttava kodin ulkopuolella ja lapsen oltava dialogissa sen päänsisäisen äitinsä kanssa, että jos teen jotain niin tiedän äidin repivän pelihousunsa. Joten huolehdi loputtomasta tehvästäsi opettaa oikea ja väärän ilman pirun huonoja tekosyitä.
Mutta mikä minä olen sanomaan, kun olen vain onnistunut kasvattamaan hienoja reippaita nuoria miehiä kaikista uhista huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
No ihan samalle minun tyttöni altistuvat. Silti onnistun heidät kasvattamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pojallani on laaja kaveripiiri harrastuksineen yms. Kaikki ovat oikein reippaita, hyvätapaisia ja avuiliaita kun täällä meillä aikaansa viettävät paljonkin kun meillä on tilaa ja kaikki tervetuleita.
Juu, varmaan...Sehän on vaan se puoli mitä sinä näet hetkellisesti.
Näinhän sen on oltava. Kaikki pojat ovat auttamatta kusipäitä kun ovat kerran pojiksi syntyneet. Parempi?
Mutta ehkä minä naiviuttani pidän mielikuvan hyvin käyttäytyvästä fikusta nuorisosta ja annan poikalapsien vanhemmille kuitenkin luottoa ja olkoon tämä minun henkilökohtainen ongelmani. :D
Koska sillä tavalla saa näemmä tyttöystävän. Mä olen kiltti, ahkera ja välittävä eikä koskaan ole ollut ketään
Vierailija kirjoitti:
Huonot isänmallit toki vaikuttaa melko paljon.
Varmasti. Eihän äideissä mitenkään vikaa voi olla, eihän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän sen on oltava. Kaikki pojat ovat auttamatta kusipäitä kun ovat kerran pojiksi syntyneet. Parempi?
Mutta ehkä minä naiviuttani pidän mielikuvan hyvin käyttäytyvästä fikusta nuorisosta ja annan poikalapsien vanhemmille kuitenkin luottoa ja olkoon tämä minun henkilökohtainen ongelmani. :D
No niin, nyt kuullostaa jo realistisemmalta.
Sanoisin ennemmin lapsellisemmalta. Realistisempaa olisi länkyttää tuubaansa erilaisista aikuisista ja lapsista ja niiden tuomista erilaisista käytöstavoista ja malleista , mutta se olisi jo liian amerikantiedettä palstalaisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin, nyt kuullostaa jo realistisemmalta.
Sanoisin ennemmin lapsellisemmalta. Realistisempaa olisi länkyttää tuubaansa erilaisista aikuisista ja lapsista ja niiden tuomista erilaisista käytöstavoista ja malleista , mutta se olisi jo liian amerikantiedettä palstalaisille.
Tämä selittämiseen ei taitasi mikään rautalankamalli riittää :D
Tässä on kova työ kasvattaa lapsista hyväkäytöksisiä,fiksuja,tiedonjanoisia,kauniita,omatoimisia,ystävällisiä mutta itseriittoisia jotta menestyisivät tässä paskassa maailmassa.Kukaan ei halua eikä voi mokata lasten kasvatuksessa koska muuten niistä tulee nistejä sosiaalipummeja.
Todella moni ulkoistaa sen poikien kasvattamisen kokonaan. Päiväkotipäivä täytenä ja päälle harrastukset. Kouluaikana ensin koulu, sitten iltis ja illat ja viikonloput lätkässä tms. ja leireillä.
Pojilta puuttuu kokonaan kunnollinen isän malli. Isät on poissaolevia.
Vierailija kirjoitti:
Isä on etäinen tai puuttuu kokonaan. Ja sitten vielä yhteiskunnallinen isättömyys, joka sekin koituu poikien vahingoksi. Päiväkotien työntekijöistä valtaenemmistö on naisia, tilanne on sama peruskoulun ala-asteilla. Pienet pojat ovat pääosan valveillaoloajastaan naisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isä on etäinen tai puuttuu kokonaan. Ja sitten vielä yhteiskunnallinen isättömyys, joka sekin koituu poikien vahingoksi. Päiväkotien työntekijöistä valtaenemmistö on naisia, tilanne on sama peruskoulun ala-asteilla. Pienet pojat ovat pääosan valveillaoloajastaan naisten kanssa.
Olen samaa mieltä, vaikka tiedän kuulostavani ennakkoluuloiselta, vanhoilliselta ja ties miltä. Esikoiseni kanssa on ollut vaikeuksia, vaikka myös ilonaiheita roppakaupalla, ja mutuna ajattelen, että koulussa homma on pysynyt paljon paremmin kuosissa ihan siksi, että opettaja on ollut mies ja erittäin hyvä opettaja. Kyllä se vaan niin menee, että vaikka koulupoika voi totella naisopettajaa ihan ok, niin kyllä se miesopettajaan samastuminen auttaa kehityksessä tosi paljon. Jotenkin on vaan "jotain yhteistä", ja kun tuolta pohjalta opettaja kasvattaa lasta, niin kyllä se oppi menee paremmin perille. Poikani (lievä Asperger, vaikuttanee tähän asiaan) piti alaluokilla sinänsä kivan naisopen ohjauksessa analysoida omaa itseään ja toimintaansa oikeasti aika hienosyisesti ja vaativasti, ja lopputulos oli se, "ettei poika osaa", ja siihen se sitten jäi ja pojalla tietysti avuton olo. Kolmannelle luokalle tuli tämä miesopettaja, jonka yksi motto on, että kun ei koske toiseen ihmiseen eikä tämän tavaroihin ilman lupaa, menee aina paremmin :) Tässä siis käyttäytyminen pähkinänkuoressa, ei tarvinnut analysoida ja reflektoida yhtään sen enempää ja kaikki ymmärsivät.
Ei minua kyllä ole tuollaiseksi kasvatettu. Ehkä hieman laiskaksi olen itse itseni kasvattanut mutta tärkeät hommat kyllä tulee hoidettua :D
M22
Minä ainakin kasvatan poikaani reippaaksi, huomioonottavaiseksi ja ystävälliseksi. En sitten tiedä millaiset kasvatusmetodit AP:lla ja hänen tuttavapiirillään on...