yh koko kesän töissä, teinit keskenään
Rahaa on juuri ja juuri ruokaan, autoa ei ole. Toinen teini sai kesätöitä vähän, nuoremmalla ei riitä siihenkään ikä. Itse sotken polkupyörällä 22km päivä työmatkoja vuorotyöhön. Mitä keksin lapsille? Heillä ei juuri ole kavereitakaan. Onneksi toisensa edes.
Kommentit (18)
No ei mene hyvin sullakaan. Mistä työstä noin huonosti tienaa, ettei autokaan saa ostettua? Teinit nukkuvat koko päivän, että siinähän heillä on tekemistä ja unissaan pääsevät vaikka minne.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla provo, kukaan ei aja noin pitkää työmatkaa pyörällä.
Ööh. Ajaisin kevyesti.Enemmänkin. Mikä sohvaperuna sipsiperse sä oot?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on työmatka 17 kilsaa suuntaansa ja ajan sen puörällä. Vain kesäisin toki.
Sori ohis.
Vierailija kirjoitti:
Kuule pienituloiset tekee niin. Itse ajoin opiskelijana joka viikonloppu samanlaisen matkan töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö työstä pitäisi tienata sen verran että saa auton hommattua?
Teinit keksii itse tekemisensä. Nehän herääkin vasta kun itse tulee aamuvuorosta.
Ja kun tulee iltavuorosta, on kotona just "ilo ylimmillään".
Sellaista meillä viime kesänä. Plussana se ettei tarvinnut ruokaa tehdä, vaan teinit teki. Joka pv. Sain tulla valmiiseen (sotkuiseen) pöytään :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö työstä pitäisi tienata sen verran että saa auton hommattua?
Ongelmahan ei tässä tainnut ollakaan tuo autottomuus, vaan työpäivän aikainen lasten yksinolo. Autolla tuossa taitaisi voittaa vartin suuntaansa. Eli päivässä menee puoli tuntia enempi aikaa, kun vanhempi on poissa. Toki tuon ajan säästää takaisin, kun vanhemman ei tarvitse illalla lähteä enää erikseen lenkille.
Mikä ongelma on teinien keskenään olossa kesäaikaan?
Olen myös teinien yh ja sanoin, että jos isompaa extraa meinaavat, niin hilaavat takapuolensa töihin ansaitsemaan rahaa siihen.
En näe ongelmaa teini-ikäisten keskenään olossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule pienituloiset tekee niin. Itse ajoin opiskelijana joka viikonloppu samanlaisen matkan töihin.
Kyllä se työmatkapyöräily on enemmänkin rikkaiden huvia kuten muukin aktiivinen liikunta.
Vierailija kirjoitti:
Jaa... ei kai sitten, kun näin sanot.
Unissamme ilmeisesti käymme töissä mieheni kanssa. Hän polkee unissaan päivässä 50 km ja minä 30 km. Unenlaatu on erinomainen.
Palkkakuittikin on varmaan sitten unta :D
Kuka teillä on mielikuvitukseton: äiti vai teinit? Teepä jääkaapin oveen lista kotitöistä, jotka teinit voivat kesän aikana tehdä. Kunnon suursiivouksesta syntyy paljon listattavia tehtäviä. Ja takaan, että teinit keksivät yllättäen ihan itsekin tekemistä.
t. Teinien äiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unissamme ilmeisesti käymme töissä mieheni kanssa. Hän polkee unissaan päivässä 50 km ja minä 30 km. Unenlaatu on erinomainen.
Paljonko te tienaatte jos autoon ei ole varaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se työmatkapyöräily on enemmänkin rikkaiden huvia kuten muukin aktiivinen liikunta.
Näin ainakin täällä Helsingissä paremmissa piireissä. Akateemiset varakkaat pyöräilevät töihin, maasturi jää parkkiin. Sen sijaan alemman sos.luokan tapaukset ajelevat R-kioskille sillä 80-luvun Nissanillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko te tienaatte jos autoon ei ole varaa?
Heh, meillä on kyllä auto.
Ekologisuus ja terveys ovat ne näkökohdat. Eipä juuri tarvitse harrastaa sauvakävelyä, kun tämän tekee päivittäin.
Mä komppaan myös tuota listaa tehtävistä töistä. Ruoan laitto, siivous jne. Saavat omallaan työllä osallistua huushollin pyörittämiseen, kun sinä tuot kerran leivän pöytään. Vai annatko teiniesi perseillä koko kesän ja sinä siivoat jäljet?
Missä päin asutte, ap? Meinaan ainakin isommissa kaupungeissa nuorisotoimi järjestää kaikenlaisia kivoja kesäkursseja teineillekin. Olisi edes jotakin puuhaa osan kesästä.