Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesäloma voi tarkoittaa lapselle 10 viikkoa kotona ilman rutiineja, mielekästä tekemistä ja säännöllistä ruokaa

Vierailija
02.05.2016 |

Kannattaa lukea. Tämä ei ole se opettajan alkuperäinen blogikirjoitus, vaan tässä on haastateltu häntä laajemmin:
http://www.mtv.fi/lifestyle/koti/artikkeli/opettaja-muistuttaa-etta-suo…

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpähän mieltä tämä ope on rikkaista mielenterveysongelmaisista, päihderiippuvaisista ja yksilapsista?

Vierailija
22/24 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin...ei se lasten ohjelmallinen tekeminen ole aina hyvä.Leikki,sellainen ekstempore,kehittää älykkyyttä.Jos lapsille viritetään ohjelmaa ja harrastuksia koko ajan,niin tuo kyky ei myöskään pääse esille ja kuihtuu.Kannattaa antaa lasten siis kehittää ohjelmaansa myös itse (tietysti muutakin,kuin pelaaminen,mutta sekin voi olla ihan ok jossain määrin).

T.yksi ope vaan ☺

Joo, mutta tässä avauksessa kai pointti oli se, että jos vanhempi on apaattinen/mielenterveysongelmainen/alkoholisti/köyhä, niin se apaattisuus voi tarttua lapseenkin. Hänellä ei ole intoa kehittää mitään. Jos tulevaisuus ja elämä näyttää lapsestakin toivottomalta, hän ei jaksa innostua risuista tai männynkävyistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon opettajan mielestä köyhyys = mielenterveysongelmat, alkoholismi, väkivalta. Niinpä niin.... Varakkaassa perheissähän onkin poikkeuksetta kaikki kunnossa.

Minun mielestäni tuossa keskustelussa on turhaan jankattu tätä asiaa. Siinä jankkauksessa menee lapsi pesuveden mukana. Kaikki voisivat puhaltaa yhteen hiileen, ja miettiä mitä voitaisiin tehdä sille kurjissa oloissa elävälle lapselle, jolla ei mene jostain syystä hyvin. On syynä sitten köyhyys, vanhempien alkoholismi tai mielenterveysongelmat.

Minä olen suurituloinen ja mielestäni meidän suurituloisten verotusta voitaisiin kiristää ja kohdentaa enemmän veroeuroja ehkäisevään lastensuojelutyöhön. 

Vierailija
24/24 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhien lapsilla ei ole pyöriä, uikkareita eikä ruokaa. Ei niitä ole automaattisesti rikkaidenkaan kersoilla. Eikä välttämättä keskituloistenkaan lapsilla. Se on ihan siitä lompakon omistajasta kiinni, kuinka paljon rahaa laittaa lastensa menoihin. On paljon lapsia, joilla on maanantaina koulussa kova nälkä ennen koululounasta. Myös niitä lapsia, joilla on keskituloiset vanhemmat, jos vanhempien pää prioriteetti ei ole lasten ruokinta vaan joku muu.

T: Köyhä, jonka lapsella on pyörä, uikkarit ja ruokaa (myös kesällä).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi