Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teillä oli/on vappumenyyssä? Syöttekö kotona, ravintolassa vai piknikillä?

Vierailija
01.05.2016 |

Täällä stadissa on ainakin aivan loistava keli, olisi pitänyt lähteä piknikille.

Meillä on alkupalana jättikatkarapu-caesarin salaattia.
Pääruokana tomaatti-punaviini-yrttikastikkeessa haudutettuja karitsan kyljyksiä tuoreen, oliiviöljyssä pannulla käytetyn pinaatin kera.
Sitten vielä parsapiirakka, tehty appenzellerin ja ruis-perunapohjan kanssa.
Jälkkäriksi suklaata ja espressot.

Vielä pitää vähän vartoilla, ruoka on noin seitsemältä.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidimme opiskelijaporukalla vapunaaton aamupäivällä oman vappubrunssin nyyttärihengessä. Tarjolla oli esimerkiksi katkarapumuffinsseja, feta-mansikka-mozzarella-rucolasalaattia, minttulihapullia, minimunakkaita, nakkeja, nachoja, dippivihanneksia, dippejä, salsaa, juustokakkua, munkkeja ja kaurakeksejä. Eli valtavasti ruokaa ja mahtavaa seuraa siis :) Yöllä piipahdettiin pitsalla.

Vierailija
22/33 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona sitten illalla saunan jälkeen syötiin paahtopaistia, pekoniin käärittyjä sulatejuusto-pekonitäytteisiä herkkusieniä grillattuna, vihersalaattia ja aivan erinomaista itse tehtyä perunasalaattia (teen itse parhaan perunasalaatin muuten ikinä). Iltapalaksi oli savulohi-munakasrulla ja joillekin munkkeja.

Ja tänään käytiin saaristossa pitsalla.

Munkin perunasalaatti on älyhyvää!! Vaihdetaanko reseptit?

Millaisen te teette? Majoneesilla vai öljykastikkeella? Kylmä vai lämmin?

Minä teen aina ilman majoneesia. Keitetyt potut, kastike sormisuolasta, dijon-sinapista, pienestä määrästä mustapippuria ja oliiviöljyä. Lisäksi kevätsipulia ja kapriksia reilusti. That's it, kun antaa sen tekeytyä muutaman tunnin jääkaapissa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidimme opiskelijaporukalla vapunaaton aamupäivällä oman vappubrunssin nyyttärihengessä. Tarjolla oli esimerkiksi katkarapumuffinsseja, feta-mansikka-mozzarella-rucolasalaattia, minttulihapullia, minimunakkaita, nakkeja, nachoja, dippivihanneksia, dippejä, salsaa, juustokakkua, munkkeja ja kaurakeksejä. Eli valtavasti ruokaa ja mahtavaa seuraa siis :) Yöllä piipahdettiin pitsalla.

Kuulostaa mainiolta! Minä olen jo viisikymppinen, eikä kukaan tuttavapiirissä jaksa pusata tuollaisia kemuja, mikä on sääli. Ois kivaa tuollainen. Itsekään taida jaksaa, herättiin tänä aamuna tai päivänä vasta yhdeltä, tein "aamupalaksi" amerikkalaisia mustikkapannukakkuja vaahterasiirapin kera...

Ap

Vierailija
24/33 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paahtopaistia, paistettuja perunoita ja vihersalaattia halloumilla. Jälkkäriksi itse tehtyjä munkkirinkilöitä.

Vierailija
25/33 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohi-parsa-tuorepastaa syömme tänään, palasin reissusta päivällä, joten tämä jää ainoaksi yhteiseksi vappuruuaksi miehen kanssa. Simaa olisi tehnyt mieli mutta unohtui ostaa!

Vierailija
26/33 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevätkääryleitä

Thaimaalaiseen tyyliin tehtyjä Ribsejä

Pohjoisafrikkalaista kanapataa

Lammas Tikkamasala

Nautaa osterikastikkeessa ja chiliä

Intialaisia lihapyöryköitä

Riisiä

Salaattia

Jälkiruuaksi munkkeja ja simaa.

Kevätkääryleitä lukuunottamatta kaikki oli itse tehtyä

Vierailija
27/33 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehdyt kanafile-hampurilaiset Aurajuustolla, omatekemät munkit ja sima. Siinä oli vappuviikonlopun menu.

Vierailija
28/33 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa mainiolta! Minä olen jo viisikymppinen, eikä kukaan tuttavapiirissä jaksa pusata tuollaisia kemuja, mikä on sääli. Ois kivaa tuollainen. Itsekään taida jaksaa, herättiin tänä aamuna tai päivänä vasta yhdeltä, tein "aamupalaksi" amerikkalaisia mustikkapannukakkuja vaahterasiirapin kera...

Ap

No, me olemme joukko lapsettomia parikymppisiä, joten virtaa kaiken maailman pippaloiden järjestämiseen riittää vielä :D Pannukakut kuulostavat ihanilta, kelpaisivat tähän pikkukankkuseen loistavasti!

Vierailija
29/33 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen syötiin perusaamupala, lounaalla fetapiirakkaa ja salaattia. Illalla ruokana oli pannupizzaa sekä kana-caesarsalaattia ja munkkeja.

Tänään oli jo aamulla aivan mahtava ilma, joten syötiin brunssi ulkona (iso terassi) yhdentoista aikoihin. Kolmen aikoihin syötiin hedelmäsalaattia ja juotiin kahvit kun vanhempani tulivat käymään. Iltaruokana oli sitten alkupalaksi tomaattikeittoa ja lisäksi katkarapubruchettaa, pääruokana lampaankyljyksiä minttukastikkeella sekä valkosipulikermaperunoita tai vaihtoehtoisesti paistettuja uunijuureksia. Jälkkärinä minimarenkeja tuoreilla marjoilla ja hedelmillä, tuulihattuja ja lime-valkosuklaajuustokakkua.

Vierailija
30/33 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalaksi lähikaupasta croisantit ja iltapäivällä piknikille +16 asteessa. Piknik-menu oli:

* Patonkia ja tuorejuustoa

* Basiron chilijuustoa

* Mansikoita, pensasmustikoita ja herneitä

* Kotitekoista peruna- ja punajuurisalaattia

* 2 kpl epämääräisiä suklaakuorrutteisia tippaleipiä (ei olleet hyviä)

* Kuoharia, appelsiinimehua, simaa

Vierailija
31/33 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona sitten illalla saunan jälkeen syötiin paahtopaistia, pekoniin käärittyjä sulatejuusto-pekonitäytteisiä herkkusieniä grillattuna, vihersalaattia ja aivan erinomaista itse tehtyä perunasalaattia (teen itse parhaan perunasalaatin muuten ikinä). Iltapalaksi oli savulohi-munakasrulla ja joillekin munkkeja.

Ja tänään käytiin saaristossa pitsalla.

Munkin perunasalaatti on älyhyvää!! Vaihdetaanko reseptit?

Voit toki kertoa omasi :D .

Omaani tuskin vaihdan toiseen... no, joskushan voisi vaihtelu virkistää. Mutta aika harvoin meillä perunasalaattia kyllä on..

Perunasalaattini salaisuus on majoneesittomuus ja öljyttömyys, kermaviilistä ja viinietikasta sekä sinapista sekoitan sen kastikkeen... Perunat on perunoita, kaprikset on säilötty suolaan eikä etikkaan ja maustekurkut ovat makeahkoja Sauvon kurkkuja. Ja sipuli on kevätsipulia varsineen... Sipulin maku kyllä vaikuttaa lopputulokseen minusta sekin. Nyt sattui tosi ihanan pienet kevätsipulit. Sitten tietysti suolat ja pippurit sopivasti sekaan.

Makuja on monia, oma suuni ei oikein majoneesiin taivu.

Vierailija
32/33 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesburgerin mega-ateria. Kohta syön munkkeja.

Eilen söin patonkia ja munkkeja.

Vierailija
33/33 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No yäk :(