Tuttu: "Ootsä Facebookissa?"
Miten vastata kohteliaasti, jos ei halua kysyjää Face-piireihinsä? Kyseessä esim. työkaveri tai sukulainen, jonka haluaa pitää ns. etäisenä kaverina ja olla hyvissä väleissä kuitenkin. Onko liian loukkaavaa sanoa suoraan, että mulle FB on vain läheisimmille tarkoitettu?
Kommentit (8)
Eikö voi ottaa kaveriksi, mutta laittaa suodatuksen?
No mulle yksi sanoi, ettei ole. siinä vaiheessa oli jo ehdottanut häntä kaveriksi. en viitsinyt sanoa, että tiedän, että kyllä hän on. Mulla ei velikään hyväksynyt mua, en tiedä miksi, koska ollaan väleissä. mutta pidetään yhteyttä muuten joten ei sen nyt niin väliä. Nykyään en kyllä enää ole koko facebookissa, koska se on täynnä mielensäpahoittajia, esim. siitä, jos joku ei päivitä tarpeeksi tai kommentoi tai tykkää heidän päivityksistään.
Senkun sanot mitä haluat, todellisen syyn vaikka.
Niin minä sanon. Minulla on hyvin vähän Fb-naapureita. Serkku, jota en tunne oli pakko hyväksyä, koska hyväksyin ensin hänen veljensä, joka on ystäväni. Muista kieltäydyn.
Onneks mulla ei oo mitään turhanpäivästä fb:tä. Ei tarvi korvat luimussa vältellä tyyppejä jotka vinkuu addia ;)
Ota kaveriksi ja muokkaa asetuksia niin, ettei tuttava näe muuta kuin nimesi
Ei helvetti että rasittaa suomalaiset joihin törmää netissä. Heti ovat tunkemassa skypeen ja kavereiksi ja sitten loukkaantuvat verisesti kun sanon että sori en mä sua tunne eikä ole sulle aikaa. Outoa porukkaa. Oletetaan että heti ollaan parhaita kavereita kun ollaan samasta maasta. No ei kyllä tulla olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikö voi ottaa kaveriksi, mutta laittaa suodatuksen?
En haluaisi jakaa tän ihmisen kanssa MITÄÄN. En halua, että saa tietää keitä tunnen ja millaisissa väleissä olemme, parisuhdetilannetta, valokuvia, seinää, mitään menneisyyden tapahtumia jne. Suodatus tarkoittaisi käytännössä lähes samaa kuin blokkaus viestioptiolla.
Sanot vaan suoraan, että sori mulla on jo ihan tarpeeks porukkaa FBssä kavereina, ja että tästä ei tarvitse sitten loukkaantua. Onneks mulla ei ole aikaa tommosille virtuaalipelleilyille.