Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummolle maksu hoitamisesta?

Vierailija
01.05.2016 |

Heips! Pakko kysyä että kuinka moni ja onko normaalia että maksaa lapsen mummolle jos vie mummilaan hoitoon että itse käy kaupassa tai töissä? 😯 itse mummi eli tässä tapauksessa oma äitini ei ole asiasta sanonut vaan isäni eilen sanoi että "muutaman kympin aina välillä jos heität vahtimisesta ni toine on tyytyväine" siis mitä? Miul ei vaan käy jakeluun että mummi ottas maksua hoitamisesta varsinkaan ku en vielä ees oo töissä eikä muksu oo montaa kertaa siellä ollu miunkaan kanssa😀 muksu siis 8kk. Ja alotan kohta työt eli sen jälkee muksu on sinne menossa yheks päiväks viikossa ja aina ei sitäkään ku välillä toiselle mummille taisit miehenkans jäävät kotiin. Teen siis 2pv viikossa töitä.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ei koskaan pyydä mitään satunnaisesta hoitamisesta. Eli itse en ole kertaakaan mitään maksanut. Äitini kieltäytyy myös "hoitolahjoista."

Sen sijaan täyspäiväisesti opiskelevan siskoni lasten hoitamisesta palkka on 300 e/kk. Tällä summalla hoidetaan ja ruokitaan 2 lasta aamusta iltaan.

Siskoni mies todella hyvätuloinen ja päiväkodissa olisi täydet maksut.

Vierailija
22/37 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisinta on kysyä asiaa mummolta. Itse en ottaisi maksua, mutta olenkin parempituloinen kuin opiskelijatyttäreni. Suora kysymys ja toivon mukaan rehellinen vastaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
24/37 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei lapset mene mummolaan hoitoon ilmaiseksi edes satunnaisesti. Ovat pyytäneet noin 20-30 euroa yöltä. Lapset siis eivät ole säännöllisesti hoidossa kuitenkaan heillä vaan noin kerran, pari vuodessa ihan maksimissaan jos en muuta paikkaa löydä.

Vierailija
25/37 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko todeta näiden kommenttien jälkeen, että ollaan todella onnekkaita, kun lapsen mummit ja vaarit mielellään ottavat lapsen hoitoon ja yökylään. Mummo ihan itse haluaa lapsen yökylään kerran tai kaksi kuukaudessa. Ei koskaan halua rahaa tai muutakaan. Joskus olen muistanut kukkasilla, voiteilla, hajuvedellä, viinillä. Mummo ja lapsi ovatkin todella läheisiä ja nauttivat toistensa seurasta. Ehdottomasti annan lasta hoitoon nyt, kun mummo vielä haluaa, jaksaa ja terveys on kunnossa.

Vierailija
26/37 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini hoiti lapsiani veloituksetta ihan omasta halustaan 1-2 tuntia viikossa kun he olivat pieniä. Nyt kun hän on jo yli 80-vuotias, vierailevat jo opiskelevat lapsenlapset säännöllisesti hänen luonaan ja auttavat pienissä askareissa, laskunmaksuissa ja tietokoneongelmissa. Ovat tärkeitä toisilleen.

Vierailija
27/37 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en kyllä ottaisi senttiäkään, jos olisi lapsenlapsia.Se olisi ilo ja kunnia viettää aikaa rakkaiden kanssa.Valitettavasti en vaan tule koskaan saamaan lapsenlapsia.

Paraskin puhuja.

Sisko miehineen sai ensimmäisen lapsenlapsensa -korostivat tuoreille vanhemmille, että kyllä sitä sitten saa tuoda hoitoon, jos siltä tuntuu. No, heidän tytär ja miehensä kommentoivat, että kyllä me hoidetaan se täysin itse.

Nyt sen tyttären lapset on 3- ja 6-vuotiaat. Ne ovat jatkuvasti isovanhemmilla hoidossa. Jopa niin, että nuorempi sanoo: Ei tämä ole mummola, me asutaan täällä.

Vierailija
28/37 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heips! Pakko kysyä että kuinka moni ja onko normaalia että maksaa lapsen mummolle jos vie mummilaan hoitoon että itse käy kaupassa tai töissä? 😯 itse mummi eli tässä tapauksessa oma äitini ei ole asiasta sanonut vaan isäni eilen sanoi että "muutaman kympin aina välillä jos heität vahtimisesta ni toine on tyytyväine" siis mitä? .

Isäsi sanoi ääneen sen, mitä äitisi ei kehdannut.

Vierailija
29/37 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mummu ja hoidan lapsenlastani silloin tällöin. Ei tulisi mieleenikään ottaa hoitamisesta maksua, ei vaikka hoitaisin useamminkin. Mutta ehkä eri perheissä on erilaiset mielipiteet tästä asiasta.

Vierailija
30/37 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äityli pongattu!!! :D

Vierailija
31/37 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satunnaisista yökyläilyistä tai parista tunnista silloin tällöin en maksaisi ja ihmettelisin, jos maksua pyydettäisiin. Sen sijaan säännöllisestä hoidosta kyllä maksaisin, koska se sitoo paljon enemmän.

Vierailija
32/37 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
33/37 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilllä ei tullut mieleenkään pyytää mitään maksua  yksinhuoltaja tytöltä. Hänen poikansa oli esikoulun jälkeen meillä ja sitten kolmanteen luokkaan asti meillä. Ukki oli jo eläkkeellä ja haki autolla meille ja vei myös kotiinsa, kun äitinsä tuli töistä. Oli ihanaa aikaa ,kun oli jotain mieluista touhua.   

Vierailija
34/37 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tässä mitä ilmeisimmin toinenkin Äityli?

- Ohis

Vierailija
35/37 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me maksettiin sillon kun mummo hoiti säännöllisesti. Se on reilua, koska sillon ei voi mummo olla tulematta jos ei halua, kun vanhemmat menossa töihin.

Nyt kun kattoo sillon tällön muutaman tunnin niin ei olla maksettu. Mut ne ei ookaan enää pakollisia menoja, ja silloin mummolla on oikeus kieltäytyä. Ja voisin maksaa nytkin hoidosta, mut ei oo ollu rahan tarvetta mummolla. Maksaisin kyl jos pyydettäs.

Vierailija
36/37 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilllä ei tullut mieleenkään pyytää mitään maksua  yksinhuoltaja tytöltä. Hänen poikansa oli esikoulun jälkeen meillä ja sitten kolmanteen luokkaan asti meillä. Ukki oli jo eläkkeellä ja haki autolla meille ja vei myös kotiinsa, kun äitinsä tuli töistä. Oli ihanaa aikaa ,kun oli jotain mieluista touhua.   

Mikä yksinhuoltaja se tyttönne on ollut, jos lapsi on ollut isovanhempien hoidettavana kolmosluokkalaiseksi asti?

Vierailija
37/37 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä