Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummolle maksu hoitamisesta?

Vierailija
01.05.2016 |

Heips! Pakko kysyä että kuinka moni ja onko normaalia että maksaa lapsen mummolle jos vie mummilaan hoitoon että itse käy kaupassa tai töissä? 😯 itse mummi eli tässä tapauksessa oma äitini ei ole asiasta sanonut vaan isäni eilen sanoi että "muutaman kympin aina välillä jos heität vahtimisesta ni toine on tyytyväine" siis mitä? Miul ei vaan käy jakeluun että mummi ottas maksua hoitamisesta varsinkaan ku en vielä ees oo töissä eikä muksu oo montaa kertaa siellä ollu miunkaan kanssa😀 muksu siis 8kk. Ja alotan kohta työt eli sen jälkee muksu on sinne menossa yheks päiväks viikossa ja aina ei sitäkään ku välillä toiselle mummille taisit miehenkans jäävät kotiin. Teen siis 2pv viikossa töitä.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä jättäisin moiset mummolat välistä.

Vierailija
2/37 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaalia maksaa tehdystä työstä. Vai olisiko sinusta OK; että työnantajasi tuumaisi, että koska näytät nauttivan tehtävästäsi niin ei tarvitse maksaa euroakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai maksat. Jos on eläkeläinen niin normieläke on pieni. Ja sinulla on hyvä toimeentulo. Eihän persaukinen lapsia tee. Toimeentulo pitää olla kunnossa ennen lisääntymistä. Kirjoituksestasi päätellen olet nuori, kouluttamaton ja tyhmä.

Vierailija
4/37 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin maksat jos asiasta on jo huomautettukin! Jos mummi itse ehdottaa, että voi hoitaa lapsia, niin ehkä silloin voi jättää maksamatta, mutta ei missään tapauksessa silloin kun ehdotus tulee sinun puoleltasi! Järkevintä olisi tietysti maksaa 10e/h, joka on ihan käypä hinta lastenhoidosta, mutta ehkä tässä tapauksessa joku muodollinen kaksikymppinenkin koko jutusta kävisi.

Vierailija
5/37 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hoito on säännöllistä, niin kai sitä jotain voisit maksaakin.

Vierailija
6/37 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai isälläsi/äidilläsi on oikeus pyytää maksua siitä, että hän vahtii lastasi.

Toisaalta itse en kyllä veisi lastani vanhemmilleni, jos he siitä maksua vaatisivat, vaan sitten palkkaisin ihan ammattimaisen lastenhoitajan.

Vierailija
7/37 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan normaalia maksaa tehdystä työstä. Vai olisiko sinusta OK; että työnantajasi tuumaisi, että koska näytät nauttivan tehtävästäsi niin ei tarvitse maksaa euroakaan.

Jos kyseessä on työsuhde niin kannattaa hoitaa vakuutukset ja verot kuntoon.

Saakohan siihen yksityisen hoidon tukea tms. Monessa kunnassa saa palvelusetelin jolla voi maksaa osan hoidosta.

Vierailija
8/37 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vihjasi siitä, että viet lastasi liian usein heille. Yökylät pari kertaa vuodessa ok ja muutamat päiväkäynnit kuukaudessa, mutta älä pilaa välejä viemällä lastasi hoitoon sinne joka viikko. Sun vanhemmilla on omakin elämä.

Vierailija
9/37 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseessä on työsuhde niin kannattaa hoitaa vakuutukset ja verot kuntoon.

Saakohan siihen yksityisen hoidon tukea tms. Monessa kunnassa saa palvelusetelin jolla voi maksaa osan hoidosta.

Jos ei maksa työstä vaan antaa kulukorvauksena esim. 20 e, niin verottaja ei pääse mukaan kuvioon.

Vierailija
10/37 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on asiallista maksaa. Ainakin säästyneiden päivähoitokulujen verran.

Vierailija
11/37 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä ottaisi senttiäkään, jos olisi lapsenlapsia.Se olisi ilo ja kunnia viettää aikaa rakkaiden kanssa.Valitettavasti en vaan tule koskaan saamaan lapsenlapsia.

Vierailija
12/37 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satunnaishoidosta en maksaisi, mutta en kehtaisi viedä mummolle ilmaiseksi että itse pääsen töihin ja sit vielä kotihoidontuet itselle taskuun.. Hoitopäivistä tietenkin korvaus hoitajalle!

Vierailija
13/37 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne kakaroiden syömisetkin maksaa. Eläkkeet ei aina ole suuria. Ja niko-irmelille pitää olla luomunäkkäriä , tuorepinaattia, smoothieita ja kauramaitoa?

Vierailija
14/37 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käy kaupassa ( menee 1-2 h) ei todennäköisesti ole yleistä.

Tuo työssäkäymisen ajan hoitaminen on varmaan yleisempää, vaikka oma äitini ei suostunut ottamaan maksua. Toisaalta hän ehdotti sitä hoitamista.

Vierailija
15/37 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se vähän riippuu, että onko mummo itse tarjoutunut auttamaan vai oletatko itse, että näin voi tehdä, koska se on mummon tehtävä auttaa lapsiaan lastenhoidossa. Eivät kaikki mummot hoida riemuissaan lapsenlapsia, vaikka suurinosa mielellään näin tekeekin.

Vierailija
16/37 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hoitanut siskoni lapsia enemmän ja vähemmän. Palkan otin silloin, kuin kyse oli vanhempien työreissuista. Anna mummon olla mummo ja nauttia vapaaehtoisesti lapsenlapsen seurasta omien voimien mukaan! Säännöllisestä toistuvasta hoitamisesta maksaisin asianmukaisen palkan veroineen päivineen varsinkin, jos mummolla on pieni eläke. Muutoin voi mummous käydä raskaaksi ja tuntua hyväksikäytöltä.

Vierailija
17/37 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa jotain, käytte matkoilla niin tuliaisiksi huivia, naamarasvoja taxfreestä, etelänmatkaa yms.  Kyllä se lasten hoitaminen käy työstä jos mummo alkaa olemaan jo kuuskymppinen ja lapset pieniä. 

Vierailija
18/37 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ja miehesi käytte siis molemmat töissä ja saatte kotihoidontukea, ja mummo hoitaa lapsen? Tottakai mummo on palkkansa ansainnut! Korvaatte ainakin kulut ja huolehditte, että mummolassa on lapselle asialliset varusteet, mitä tarvitaan (esim. syöttötuoli, matkasänky, potta...) . Tämä siinäkin tapauksessa, että mummo ei halua maksua hoitamisesta, niin kohteliaisuuden ja hyvien tapojen vuoksi ainakin. 

Vierailija
19/37 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllisestä hoidosta maksaisin "oikean" hinnan. Eli mitä säästyy pöivähoitokuluista, paljonko yksityinen hoitaja maksaisi ym asioita miettien miettisin hinnan.

Satunnaishoidosta meillä ei makseta. Tosin autetaan aina puolin ja toisin eikä käytetä mummia lastenhoitoautomaattina. Käyn joskus siivoamassa mummilan ikkunoita tms, tullaan perheen kanssa talkootyövoimaksi puutarhaan tmv. Joskus hoidon jälkeen saattaa lapsi itse viedä hoitajalle esimerkiksi kukkakimpun tai herkkukorin kiitoksena hoidosta (vanhempien maksamana ja avustamana tietysti :D)

Vierailija
20/37 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu asia äitisi kanssa kahden kesken selväksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi