Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirveä riita, mies ei laita ylppärilakkia?

Vierailija
01.05.2016 |

Olemme menossa brinnerille isolla ystäväporukalla, mukana myös heidän vanhempiaan. Osa myös ei-niin-tuttuja. Suurin osa hyvin koulutettuja ja oikein ns hienoa väkeä. Mieheni on kyllä opiskellut, mutta nyt väännetään kun ei halua laittaa yo-lakkia:O en ymmärrä. Ihan kuin seurustelisin ammattikoululaisen kanssa ja olen aina ollut ylpeä korkeasta koulutuksesta. En mä kehtaa pyöriä kaupungilla, hienoa jos tulee vielä puolituttuja vastaan:( Mikä siinä lakin pitämisessä on niin vaikeaa??

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otsikossa on kysymysmerkki?

Vierailija
2/50 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brinnerille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh, ei ylioppilaslakki ole mikään ihmeellinen juttu nykypäivänä eikä se kerro mistään korkeasta koulutuksesta tai sosioekonomisesta asemasta.

Mutta provohan tämä olikin..

Vierailija
4/50 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käyttänyt ylioppilaslakkia yo-juhlapäivän jälkeen, joten en ymmärrä kysymystä. Minulla on parikin eri alan yliopistotutkintoa, jos sillä nyt on mitään merkitystä tämän asian kanssa.

Vierailija
5/50 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi huoh. Mäkin olen hukannut lakkini ja vaikka en olisi niin ei kiinnosta sen pitäminen. Kukaan mitään ajattele.

Vierailija
6/50 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka noita viitsii pitää, en ole pitänyt lakkiaisten jälkeen, eli viimeksi 80-luvulla. 

Vierailija
7/50 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitänyt yo-lakkia vain opiskelijabileissä joskus 1990-luvulla. Valmistumisen jälkeen hattu on tainnut olla päässä vain kerran eli valmistumisen jälkeen ekana vappuna Ullanlinnanmäellä. Lakki on tallessa, sillä se on tullut muutoissa vastaan ja siirtynyt varastosta toiseen. Jos joku luulee minun olevan "amis", niin sen kun luulee. Harvemmin minun ammattissani toimitaan peruskoulu- ja ammattikoulutaustalla. En viimeisen 20+ vuoden aikana ainakaan itse moiseen ole törmännyt. 

Vierailija
8/50 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme menossa brinnerille isolla ystäväporukalla, mukana myös heidän vanhempiaan. Osa myös ei-niin-tuttuja. Suurin osa hyvin koulutettuja ja oikein ns hienoa väkeä. Mieheni on kyllä opiskellut, mutta nyt väännetään kun ei halua laittaa yo-lakkia:O en ymmärrä. Ihan kuin seurustelisin ammattikoululaisen kanssa ja olen aina ollut ylpeä korkeasta koulutuksesta. En mä kehtaa pyöriä kaupungilla, hienoa jos tulee vielä puolituttuja vastaan:( Mikä siinä lakin pitämisessä on niin vaikeaa??

Hei, voitko selventää mitä oikein tarkoitat?

Olenko 36v sitten ylioppilaaksi päästyäni tehnyt ymmärtämättäni sopimuksen ja jotenkin sitoutunut pitämään ylioppilaslakkia Vappuisin ja kenties jossain muissakin tilaisuuksissa?

Eikö sen lakin pitäminen olekaan vapaaehtoista?

Vierailija
9/50 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilas=korkea koulutus? Hahaa!

Vierailija
10/50 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylppärilakki meni aikoja sitten roskikseen, inssilakkia ja myöhemmin teekkaritupsukkaa en viitsinyt edes hankkia.

Vierailija
11/50 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä lukiessa sinkkuus tuntuu aina vaan paremmalta. Sinkku siis olen.

Vierailija
12/50 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä lukiessa sinkkuus tuntuu aina vaan paremmalta. Sinkku siis olen.

Joo, sama juttu. Kuka tuollaista helvettiä kestää? JSSAP

Vierailija
13/50 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäätkö että sun luullaan olevan amiksen kanssa:D

Vierailija
14/50 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jotenkin myötähäpeää herättävää kun jollakin viisikymppisellä on ylioppilaslakki päässä. Tekisi mieli kysyä eikö opiskeluaika ole jos sun kohdalta ohi?.

Vierailija
15/50 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi jäi lukio kesken, ei tarvitse koskaan vääntää kenenkään kanssa kättä yo-lakin vappuna pitämisestä. Eivät pidä minun lukion käyneet kaverinikaan.

M22

Vierailija
16/50 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on "brinneri"? Jotain hienostokieltä mitä me rahvaat emme tajua?

Vierailija
17/50 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on "brinneri"? Jotain hienostokieltä mitä me rahvaat emme tajua?

Yhdistelmä sanoista breakfast ja dinner. Vähän kuin brunssi, mutta kestää iltaan asti.

Vierailija
18/50 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitsi kun minun ex-mies oli niin ylpeä yo-lakistaan. Vappumarssilla, jotta näkevät että niissäkin porukoissa on "sivistyneitä".

Vierailija
19/50 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On jotenkin myötähäpeää herättävää kun jollakin viisikymppisellä on ylioppilaslakki päässä. Tekisi mieli kysyä eikö opiskeluaika ole jos sun kohdalta ohi?.

Minusta se on jotenkin hellyyttävää, kun iäkkäämmällä ihmisellä on se kellastunut ylioppilaslakki, vaalea popliinitakki ja serpentiiniä kaulassa. Eipä täällä päin juuri muuten ylioppilaslakkeja näekään kuin vanhemmilla ihmisillä ja haalariväellä, muut juhlivat ilman.

Vierailija
20/50 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään pidä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä