Hirveä riita, mies ei laita ylppärilakkia?
Olemme menossa brinnerille isolla ystäväporukalla, mukana myös heidän vanhempiaan. Osa myös ei-niin-tuttuja. Suurin osa hyvin koulutettuja ja oikein ns hienoa väkeä. Mieheni on kyllä opiskellut, mutta nyt väännetään kun ei halua laittaa yo-lakkia:O en ymmärrä. Ihan kuin seurustelisin ammattikoululaisen kanssa ja olen aina ollut ylpeä korkeasta koulutuksesta. En mä kehtaa pyöriä kaupungilla, hienoa jos tulee vielä puolituttuja vastaan:( Mikä siinä lakin pitämisessä on niin vaikeaa??
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on "brinneri"? Jotain hienostokieltä mitä me rahvaat emme tajua?
Yhdistelmä sanoista breakfast ja dinner. Vähän kuin brunssi, mutta kestää iltaan asti.
Eli tyypillinen krapulapäivän huvi, kun koko ajan tekee mieli syödä.
Krapula on työväen vaiva, me porvarit emme sellaista pode.
Jos oisin sun mies niin hankkisin kiusallani jonkun amis-lakin ja kertoisin ylpeänä kaikille olevani koulutukseltani autoasentaja tai muu duunari :D
Oliskin ollut provo... Meillä täällä hirveä mökötys. En saamari lähde minkään amishitsaajalta vaikuttavan kanssa tonne pyörimään. Seison pihalla odottamassa ja mues kiukuttelee sisällä kun en anna lähteä ilman.
Ei varmaan kannata sit lähteä, saisit hävetä silmät päästäs. Kivempi mököttää kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on "brinneri"? Jotain hienostokieltä mitä me rahvaat emme tajua?
Yhdistelmä sanoista breakfast ja dinner. Vähän kuin brunssi, mutta kestää iltaan asti.
Krapula on työväen vaiva, me porvarit emme sellaista pode.
Ettehän te, kun lähdette uuteen nousuun ennen kuin krapula pääsee iskemään.
Onko teillä kipparinlakkia, jos suostuisi sen laittamaan?
Onko ap naimisissa ihmisen vai tämän tutkinnon kanssa? En minäkään lähtisi ihan periaatteesta, jos kokisin olevani joku näyttelyesine.
Vierailija kirjoitti:
Oliskin ollut provo... Meillä täällä hirveä mökötys. En saamari lähde minkään amishitsaajalta vaikuttavan kanssa tonne pyörimään. Seison pihalla odottamassa ja mues kiukuttelee sisällä kun en anna lähteä ilman.
Lopeta jo paskan jauhaminen. Meillä on molemmilla yo-lakit, ei käytetä niitä koskaan. Siellä yo-lakilla ei ole mitään merkitystä, Meillä on muut arvot. Esim. emme juokse rahan perässä, oikeasti. Halveksin moista moukkamaisuutta. Yo-lakki on kokenut inflaation.
Helkkarin rumahan se lakki on. Oma ei taida olla enää edes tallessa. En itsekkään laittais. Olis jotenkin nolo olo.
Se on vidun ruma lätsä. Ja eiks about kaikki oo nykyään ylioppilaita anyway.
Pidätkö ap blogia kun menet brinnerille ja dinnerille?
On kyllä noloja nämä trollit, jotka eivät kehtaa laittaa lakkia päähän ja dissaavat kaikkia, jotka laittavat.
Lakki on kyllä ruma. Peittää tyhjää sisusta.
Minun lakkini ei mahdu päähän. Opiskeluaikana käytiin lakki päässä saunassa ja suihkussa... eihän se lätsä sitä kestänyt.
No mistäs se lakki kertoo, siitä että on ylioppilas....entäs sitten? Joskus muinoin kun tuo lakinpitoperinne alkoi sillä merkitystä olikin mutta en nyt tiedä enää... Olin eilen siiderillä kahden yläasteelta tutun kaverin kanssa ja ainoa jolla ei ollut yo-lakkia päässä olin minä koska en ole ylioppilas. Pääsin amispohjan tuomalla hakuoikeudella aikoinaan yliopistoon ja valmistuin maisteriksi, olen alaa vastaavassa työssä. Sitten nää kaksi muuta, toinen pääsi kirjoitusten jälkeen yliopistoon jonka jätti ennen kandin papereita kesken ja on siitä lähtien ollut kaupassa töissä. Toinen piti lukion jälkeen välivuoden joka enemmän ja vähemmän jatkuu vieläkin, on tällä hetkellä aikuisopiskelijana tervedenhoitoalalla. Jos se lakki kertoo koulutuksen ja sivistyksen tasosta niin olin lakittomana kuitenkin eilen pöydän korkeimmin koulutettu (ja palkattu). Mutta loppujen lopuksi ja aikuisten oikeasti, mitä helkkarin väliä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On jotenkin myötähäpeää herättävää kun jollakin viisikymppisellä on ylioppilaslakki päässä. Tekisi mieli kysyä eikö opiskeluaika ole jos sun kohdalta ohi?.
Minusta se on jotenkin hellyyttävää, kun iäkkäämmällä ihmisellä on se kellastunut ylioppilaslakki, vaalea popliinitakki ja serpentiiniä kaulassa. Eipä täällä päin juuri muuten ylioppilaslakkeja näekään kuin vanhemmilla ihmisillä ja haalariväellä, muut juhlivat ilman.
Minä olen 50+ ja aamulla mietin, laitanko lakin vai en. Mies sanoi, että käytä nyt kerran vuoteen, kun sellaisen olet hankkinut. Näissä 80-luvun lakeissa on se vika, että ne eivät kellastu. Omakin on puhtaanvalkoinen, ei tahran tahraa. Näyttää nololta, kyllä siinä ajan patina ja varsinkin railakas juhliminen saisi näkyä. Mies sanoi senkin, että ajatteles, joku luulee sinun käyneen kypsällä iällä aikuislukion. Auts.
Että oikein ylioppilas. Koulutit siis itsestäs työttömän.
Vähänkö se lakki on nolo. Toisaalta, se päässä niin naamiaisasu on valmis.
Tää nyt on toki hupsunhauska provo, mutta eilen kyllä vähän huvitti kun näin muutamia vanhoja yläasteaikaisia tuttuja, jotka rääppien läpäisivät lukion neljässä vuodessa kompensaatiojärjestelyin ja surkein arvosanoin. Heillä toki lakit päässä. Tuntuu hassulta, että joku haluaa ylpeillä sellaisella suorituksellaan. Itse en lakkia pidä, näyttää typerältä ja yo-tutkinto ei nyt kovin kummoinen ole.